Jump to content

P o p i c a

Postare recomandată

@dadu Avand in vedere ca degradarea e lineara socul nu o sa fie prea mare sper. La E-Golf o baterie noua de 24 kWh costa 5.500 euro.

@Nordstrom Exact, diferenta cea mai mare e intre -10 si 10°C. Autonomia creste cu pana la 20% la -10° si 10% la +10°C.

 

Link către comentariu

In weekend am facut un road trip de 360 km la Trondheim.

Consumul a fost de 19,3 kWh/100km. In total am incarcat cam 70 de minute, timp in care am baut o cafea, mailuri, shopping, si admirat parcarea service'ului Tesla de langa. :rolleyes:

egolf_1.thumb.jpg.58e4ca1b333c19d140c42f1830fa10d8.jpg

Am prins un alt Golf la incarcat, cu geamuri si jantele negre.:icon_thumright: 

Link către comentariu

@dadu Da, cu exceptia zilelor in care nu-i ^_^

view.thumb.jpg.4fa456a9f805e261a67e9dbe34d52dbb.jpg

 

@Muale Completezi un formular pe net, vine RFID'u' in posta si primesti factura pe mail la sfarsitul lunii. Sau prin SMS.

rfid.thumb.jpg.588de9c56ef8518177bbafa4bd9625bc.jpg

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am mai facut un road trip si in weekendul asta.

Consum 18. kWh/100km si incarcat cu 33-35 kWh. Cam slabut in comparatie cu i3 care incarca cu 48 kWh.

3ek.thumb.jpg.e57543656482f94b017c3ff655bd4617.jpg

#diversity ^_^

Link către comentariu

Imi place cum arata golful comparat cu frigiderele alea de langa el. Nici nu zici ca e masina electrica.

Link către comentariu

Da, nu's cele mai estetice masini Leaf'ul si Kia Soul EV. Asta a fost unul din motivele mentru care am ales golful.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Cu mult timp in urma, dupa zile intregi de razgandiri, calcule si planificari, am facut un leap of faith si am cumparat E-Golful. Primele saptamani n-au fost lipsite de prejudecati si scepticism, sentimente care se contraziceau total cu ceea ce stiam, cu decizia rationala luata cu nu foarte mult timp inainte. Nu accelera brusc cu pedala la podea ca strici bateria, nu incarca la fast charge ca pierde din capacitate, acceasi chestie daca sta parcata la -10°C, si asa mai departe. Absurditati!

80000.thumb.jpg.0861126f9f406285bbf74980c9fc9d10.jpg

Au trecut 2 ani ș-am parcurs 80.000,- km fara nici o surpriza neplacuta din partea masinii. Am incarcat la fast charge de 8 ori in 12 ore de nenumarate ori (media e 2-3 ori pe saptamana cate 20 de minute), am parcat la -20°C saptamani intregi, mare parte din accelerari sunt la 100% ca nu are numa 115 cai, iar autonomia masinii in conditii similare este aceeasi. Si cu cat conduc mai mult E-Golful, cu atat mai mult masina are sens. E silentioasa, comfortabila, de incredere si plina de viata. Acceleratia de pe loc nu inceteaza sa-mi puna zambetul pe buze nici in ziua de azi, iar depasirile le fac cu acceasi incredere ca si cu fostul Passat.

Zilele trecute am facut acelasi test ca si acum 2 ani cand am cumparat-o. Cati km pot parcurge la 0°C cu bateria plina pana la 10%ish, fara AC. Pe acelasi traseu am obtinut un consum de 15kW/h / 100km, range 140km de ambele dati.

Am fost destul de sigur ca voi obtine acelasi rezultat. Saptamana trecuta am planificat un drum de 110km, am calculat ca voi ajunge la destinatie cu 5km; rezultatul:

1km.jpg.499e7bd1c32f7627745c551fdedc20a4.jpg

Pe parcursul parcurgerii kilometrilor parcursi in decursul acestor ani, pot spune ca am simtit nevoia de o baterie mai mare. Chiar daca reteaua de statii de incarcare rapida e destul de bine pusa la punct nu-i suficient pentru a te putea deplasa lejer peste tot fara sa trebuiasca sa ma opresc la fiecare incarcator cate 10 minute. Cu o masina electrica noua, fiind mai eficienta si avand bateria putin mai mare, costurile cu incarcarea rapida scad cel putin cu 50% in ritmul in care folosesc eu masina. Asta ar fi singura nemultumire legata de E-Golf.

Sper ca peste un an sau doi sa am aceeasi parere...

gawd bless

 

 

Link către comentariu

Wow. Dar vad ca faci km mai multi decat fac multi cu altfel de masini. Felicitari :) . Daca-ti faci upgrade la baterie uiti de masinile cu ardere. Oricum asta e viitorul si tot mai multe masini electrice vor aparea, problema e sa faca baterii mici si usoare cu autonomie mare si incarcare rapida. In tara golfului vad prea putine E-golfuri, probabil ca sunt scumpe, nu au autonomie destula si lipseste infrastructura insa incet vor fi si chestiile astea.

Link către comentariu

Asteptand la statiile de incarcare am povestit cu diferiti posesori de masini electrice si fara nici o exceptie toti conduc cel putin dublu in comparatie cu fosilele ^_^ detinute inainte.

 

Am intrebat la VW de upgrade la baterie si cica nu se poate, nici pompa de caldura. Asta ultima mi-ar oferii cativa km in plus in anumite conditii.

Avand in vedere ca 9 din 10 drumuri imi sunt satisfacute de rangeul actual al bateriei nu cred ca asi face upgrade daca ar fi posibil. Mai degraba un upgrade la masina, idee la care contemplez de ceva vreme... :rolleyes:

egolf.thumb.png.0a9584ec4898c3d8ed5651f5b214e6b3.png

Link către comentariu
  • 1 month later...
P o p i c a

 

On 2017-5-20 at 6:11 PM, Ebi said:

Are multe Kg eGolful tau? Adica bateriile sunt grele? Cutie de viteze are? Sau motorul electric este legat direct la roata?

Daca tin bine minte E-Golf`ul are 1600 kg. Bateriile au 350 kg.

Are o cutie de viteze mica, compacta, cu o singura viteza, de la care pleaca doua planetare la rotile din fata. 

Link către comentariu
  • 4 months later...

mY3nCC.gif.faec7515978b0a319d01620d8b3959f1.gif

O suta de mii de kilometrii in 2 ani jumate'ish.

Am schimbat un set de cauciucuri de vara si am facut un reglaj de directie in iunie.

Tot in iunie am facut un drum pana la Oslo, 1300km dus-intors. Am planificat ruta si urma sa incarc de 7 ori in fiecare directie, cate 15-20 min in medie. Prima jumatate de drum a fost exact cum am planificat, locuri de incarcare libere, vreme buna, trafic lejer, alea alea. Doar ca ultimele 3 incarcari au durat din ce in ce mai mult, ultima fiind o ora. Asta din cauza ca afara erau 25°C si accelerari/decelerari frecvente, bateria s-a incalzit iar viteza de incarcare a scazut pana la 18kwh. La intoarcere am limitat accelerarile bruste, am mentinut viteza constanta iar drumul a durat la fel de mult, a fost mai plictisitor si am economisit cam 10% fata de ziua precedenta. #nusemerita

Concluzia ii ca bateirile racite si incalzite pasiv nu sunt o idee buna pentru drumuri lungi.

 

Link către comentariu

Chestia cu bateriile incalzite si racite e cam normal,au si ele anumite "pretentii"

Nu ai "fast charge" pe ea?

Link către comentariu
1 hour ago, cxr2test said:

Nu ai "fast charge" pe ea?

Toate E-Golf au un DC fast charger. La drum lung numai la fast charge incarc.

 

1 hour ago, cxr2test said:

Chestia cu bateriile incalzite si racite e cam normal,au si ele anumite "pretentii"

La VW toate bateriile sunt air cooled. De aici vin problemele la timpii de incarcare si autonomie la temperaturi inalte sau scazute.

La i3, chevy bolt si tesla bateriile au lichid de racire si bateriile sunt mai eficiente. Plus ca excesul de caldura este trimis in cabina.

Link către comentariu
1 hour ago, P o p i c a said:

Toate E-Golf au un DC fast charger. La drum lung numai la fast charge incarc.

 

La VW toate bateriile sunt air cooled. De aici vin problemele la timpii de incarcare si autonomie la temperaturi inalte sau scazute.

La i3, chevy bolt si tesla bateriile au lichid de racire si bateriile sunt mai eficiente. Plus ca excesul de caldura este trimis in cabina.

Din cate tin minte prin racire pasiva parca bateriile au durata de viata mai lunga decat racire activa,desi aici e alba neagra,diferenta mare nu cred ca e si conteaza si in functie de sezon (vara-iarna)

Cum se comporta pe timp de iarna?Nu te tenteaza trecerea pe model x daca ar fi la un pret acceptabil pe la noi?

Link către comentariu
1 hour ago, P o p i c a said:

Toate E-Golf au un DC fast charger. 

Poate acolo e standard. In tara e optionala priza combinata AC/DC care permite folosirea CCS. 

Link către comentariu

@Muale :))

2 hours ago, Adriannnnn said:

ce reprezinta cifrele 0, 2, 4 ... 10 din stanga ?

Cifrele reprezinta procentul de putere in zecimi. 2 = 20% ... 10 = 100%

1 hour ago, cxr2test said:

Din cate tin minte prin racire pasiva parca bateriile au durata de viata mai lunga decat racire activa..."

Asta presupune o folosire a bateriei in anumiti parametrii si exclude extremele. Chestii la care eu nu m-am prea gandit in ultimii ani. :rolleyes:

1 hour ago, cxr2test said:

Cum se comporta pe timp de iarna?Nu te tenteaza trecerea pe model x daca ar fi la un pret acceptabil pe la noi?

Iarna autonimia e in jur de 100-110km.

Pretul unui Model X e de 3 ori mai mare decat pretul e-golf'ului. Suna foarte tentant, dar mai am de munca pana ajung acolo. ^_^

41 minutes ago, Rave said:

Poate acolo e standard. In tara e optionala priza combinata AC/DC care permite folosirea CCS. 

huh, nu stiam. Nu prea vad rostul unei masini electrice unde nu ai posibilitatea de a incarcat rapid.

Modificat de P o p i c a
Link către comentariu

Diferenta de piete/cerinte, la voi nu e gratuita, ci e inclusa in pret. la noi daca nu esti atent o poti omite si regreti

Link către comentariu

Am uitat sa te intreb/caut in topic:

Ce cauciucuri ai?stiu ca la electrice in mod normal sunt cauciucuri "speciale",in ideea ca au acea izolatie pe interior sa reduca zgomotul de la drum din moment ce motorul e silentios.

Stiu ca pe e-golf au lucrat la izolarea compartimentului interior pt rezolvarea problemei de "road noise" dar nu citisem nimic de cauciucuri.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!