Jump to content

P o p i c a

Postare recomandată

Multumesc @grig, am gasit si eu articolul acum cateva saptamani.

Mi se pare ca a primit o nota cam maricica desi sunt total de acord cu caracterele primite in Review Overview. De asemenea, a-i spune masina "Executive" mi se pare cam mult, parerea mea. Si un ultim gand, descrierea folosirii masinii ca  "preponderent urbana" e cam nedreapta zic eu. Masina se comporta superb la viteze mari, asta multumita bateriilor plasate sub podea. Singurul inconvenient este lipsa unei retele de statii de "alimentare" pentru o astfel de masina.

 

 

Am facut astazi niste poze la modificarile facute in weekend.

 

DRL impreuna cu pozitii

DSC_0253_01.JPG

 

Franele pe spate se aprind toate patru

DSC_0247_01.JPG

 

Si semnalizarile defazate de pe spate...

HJeAEu.gif

 

Link către comentariu

Va multumesc, si mie imi place foarte mult. Am observat ca lumea se uita mult mai insistent la masina acum dupa modificarile facute. Sper numa sa nu fie iritati de faptul ca a trecut deja craciunul.

 

Facut-am sh-un calcul, ca tot a trecut un an de cand am masina, de cat de mult (sau de putin) am economisit prin a conduce o masina electrica in comparatie cu fostul Passat. 

Am luat in calcul doar consumul de combustibil (motorina vs. curent electric), service si consumabile.

  • la service am comparat 2 pe an facute de mine la Passat si 1 pe an pentru Golf facut la reprezentanta.
  • pentru costul total al curentului electric am pus 80% la incarcare acasa/job (pretul pietei, slow charging) si 20% la statiile de incarcare rapida.

La final, cu E-Golfu', am ajuns la 17-18% din costurile avute cu Passatu'. Care inseamna o economie de ~4000 euro raportat la pretul si cursul valutar de astazi.

 

 

O poza de azidimineata. A trebuit sa opresc sa incarc 10 min pentru ca am uitat sa pun masina la incarcat cu o seara inainte. :banghead:

fast charging.jpg

Link către comentariu

Care este diferenta intre mufa din spate si cea din fata (sigla)?

Modificat de TDR
Link către comentariu

@Muale

Am ajuns la statie cu 23% si am plecat cu 62% parca, sau 67%, nu mai stiu exact. dar vreo 40% in 10-11 min la 6°C afara.

@TDR

Golful nu are mufa in fata sub sigla. Din cate stiu doar asiaticele au, si Renault parca.

Priza Golfului e dupa cum bine zice standardul, Combo. Partea de sus se foloseste la Monofazic AC, si partea de jos+sus (pentru comunicare intre statie si masina) la Fast Charge DC.

Am atasat o schema cu "Mode 4", incarcare rapida pentru E-Golf (si BMW, urmeaza Volvo si alte europene)

CCSCombo2.svg.png

MENNEKES-Stecker-Typ2_334.jpg

Link către comentariu

Cel din clip este un Golf GTE, nu e-Golf! 

Este un hibrid, motor termic+motor electric si de aceea are mufa de incarcare in fata. Iar in spate, pe aripa, s-a pastrat busonul rezervorului de benzina.

Link către comentariu
  • 2 months later...

A trecut ceva vreme de la ultima postare si nu s-au intamplat prea multe.

Am ajuns la minunata cifra de 50.000 km.

50k.jpg

Nu credeam ca am sa ajung asa repede aici cand am cumparat masina, dar placerea de a o conduce si comfortul la volan fac masina sa inghita km dupa km like it's nobody's business.

Link către comentariu

Wow, si astia intr-un an. Super. Excelenta alegere. Asta e viitorul. Mai trebuie sa dezvolte bateriile sa fie mici si cu capacitate mare. Le mai dau 5 ani maxim si de atunci incolo vor scoate tot mai multe electrice.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Am iesit la niste poze zilele trecute dupa o spalare si am observat ca se vad din ce in ce mai pronuntat micro-zgarieturi si swirls. 

Weekendul asta are in plan un light polish pentru a indeparta zgarieturile, si o ceara pentru shine. :rolleyes:

Enjoy!

DSC_0368.JPG

DSC_0359.JPG

DSC_0353.JPG

DSC_0356.JPG

DSC_0365.JPG

Link către comentariu

Nice :icon_thumleft:
Am fost zilele trecute cu un i3 si am observat ca directia e rigida si din cauza ca nu are planetare nu se roteste volanul singur inapoi cand accelerezi. Ciudata senzatie cand esti obisnuit sa se invarta cand accelerezi :D .Asa e si la Golf sau acolo i-au pus servodirectie electrica?

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
  • 5 months later...

Long time no see, again...

Juma' de an defapt si 20.000+ km fara probleme.

Singurul scare'ish a fost zilele trecute cand am ajuns la incarcator cu acumulatorul la 2% dupa ce am parcurs 100 km pe ploaie, 2 oameni si 24°C in masina. Viteza maxima la 2% era cam 60 km/h.

oops.jpg

 

Am realizat recent ca modul in care conduc eu masina e total neadecvat motorizarii pe care o are. Pana acum toate masinile pe care le-am avut au fost TDI'uri care sunt facute pentru drum intins, si se pare ca golful meu sufera daca e supus unui stil de condus asemanator.

Fiind printre primele golfuri electrice de pe piata asta a' meu nu are pompa de recirculare a caldurii reziduale de la motor si toata caldura e produsa cu rezistente electrice. Asta, combinata cu un stilul meu de condus, unde una din pedale trebuie neaparat sa fie apasata, si regenerarea este intotdeauna la maxim chiar si in situatii in care pot sa fac coasting, duce la scaderea range'ului cu aproximativ 30%.

 

@Aerofan

Am petrecut si eu 3 zile cu un i3 si nu mi-a placut deloc directia si rigiditatea masinii. Directia mi s-a parut foarte light si feedback minim indiferent de viteza de deplasare. Dupa prima zi de condus m-am obisnuit cu directia dar nu mi-a placut. Ca masina de oras e super, e mica, incapatoare, capota e scurta, pozitia la volan ridicata, si usile's mari. La drum lung e rigida si directia e stupida tot timpul (parerea mea). Am facut 185 km cu acumulatorul de 94 Ah.

E-Golf'ul are servotronic si se comporta ca oricare alt Golf. La Model S e la fel. E exact asa cum trebuie sa fie.

 

 

 

 

video-1461673921.mp4

Link către comentariu

Intro ordine ce nu reprezinta importanta afectarii range-ului, ahem:

Regula generala ar fi sa urmaresti fluxul traficului pentru a evita franarea si accelerarile nenecesare, si folosirea programului de condus Eco sau Eco+ (asta daca nu iti place aerul cald ^_^

Astazi de dimineata au fost -15° si masina a consumat 69% din baterie, fata de 56% cat consuma la 0-+5°, sau ~40% vara. Am parcurs 63 km.

Link către comentariu

Azi am lucrat ceva. Gouge Sweep :icon_cool:

1418Eq.gif.1a12871045e68536bbeb27fd832198be.gif

Pe langa asta am facut sa vad nivelul ventilatorului pe Auto, si am oprit timer'ul pentru recircularea aerului si l-am pus pe automat. E super enervant cand in mjlocul tunelului recircularea se opreste si baga gaze de esapament in masina. 

Modificat de P o p i c a
Link către comentariu

Azi am incarcat la fast charge. Eram curios cat timp dureaza sa incarc exact jumatate de baterie, 12 kWh. Range'ul a crescut de la 20 la 77 km.

egolf.thumb.jpg.ece71ea3c74146f7e57eafa91819645a.jpg

Link către comentariu

Eram curios ce opinie ai legata de evolutia masinilor electrice. De ex. Opel ofera pe Ampera-e o autonomie maxima de 520 km (in viata reala garanteaza 380 km). E totusi o diferenta mare fata de 140 km cat are Golf-ul. Ti-ai mai achizitiona o electrica in ziua de astazi (cu sau fara autonomie ridicata) sau ai reveni la tehnologiile clasice?

Link către comentariu

Ca sa-ti raspund direct la intrebare, in principiu da. Daca asi fi in pozitaia de a-mi cumpara o masina noua ar fi una electrica. Nu cred sa fie masini electrice pe piata cu autonomie mai mica decat a mea :blush:, deci orice alta achizitie ar fi o idee buna. Daca ar fi sa aleg una asa-n viteza ar fi probabil un Hyunday ioniq. Autonomie de 200 km la pret de e-Golf mk1. Nu cred ca asi mai revenii la un ICE vreodata, e mult prea comfortabila si usor de trait cu ea zi de zi. Dar parca iarna pe zapada lipseste 4Motion, asta e singurul "of" pe care il am. Inca's copil :rolleyes:

Acum nu prea are sens sa schimb golful cu o alta masina pentru ca diferenta de pret nu justifica cresterea autonomiei. Avand in vedere ca am access la priza pentru incarcat si acasa, la job, si la cumparaturi, nu cred ca mi-ar folosi o autonomie mai mare. Eh, is acrii strugurii, stiu. ^_^

De curios am facut o simulare pentru noul E-Golf (pretul incepe de la 37k euro) cu aceleasi dotari ca si a mea plus bateria incalzita si ajunge la 47k euro :o. Acelasi pret il are si un Model S P85 din 2013 cu toate optiunile, 80-100.000 km si garantie inca 4 ani.

 

Link către comentariu

Nu stiu sa fie vreun fel de service necesar pentru baterie. Nu scrie nimic in cartea masinii. 

VW si toti constructorii de masini electrice ofera garantie de 8 ani sau 160.000 km (Tesla nu are limita de km pentru garantie) pe baterie, motor, cutia de viteza si incarcatorul de la bordul masinii. VW garanteaza 75% din capacitatea bateriei pentru E-Golf in perioada asta, adica 142km cu bateria plina. Dupa 2 ani si 70.000km, al meu tot 190km arata cu bateria 100%.

Din cate am citit, degradarea bateriei e lineara si e determinata de modul de folosinta a masinii (regimul de incarcare/descarcare) motivul fiind temperaturile ridicate. Primele Nissan Leaf din 2011 folosite ca si taxi (incarcare rapida zilnic) stau undeva intre 75-80% capacitate dupa mai mult de 200.000km parcursi. Intrun regim de folosinta normal, 10 ani lejer. 

Ultimele modele de masini electrice sunt toate dotate cu sistem de management termic (incalzire si racire) deci problema degradarii bateriei e ceva mai nesemnificativa.

Pentru prima generatie de E-Golf, VW zice ca au folosit un sistem de management inteligent care permite bateriei sa ramana in interiorul unei ferestre optime de temperatura. Asta combinata cu materialele si chimia din baterii duc la o productie redusa de caldura reziduala pe parcursul accelerarii (descarcare) si incarcarii rapide. Cat din asta e adevarat? Nu stiu, dar am in plan sa tin masina inca 2 ani. Urmeaza sa vad...

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!