Jump to content

Probleme cu incalzirea apei din instalatia de racire


andrei.rir
 Share

Postare recomandată

Am si eu o problema mai ciudata cu temperatura lichidului de racire, astfel:

Motorul de 2.0 tdi 150 cai, proaspat servisat cu toate schimburile de lichide si filtre aferente (la antigel s-a verificat doar concentratia, nivelul e constant)

Plec din parcare, mers normal fara accelerari bruste sa se incalzeasca motorul si dupa vreo 10 minute ies la drum intins (A1) unde merg normal (100-120). Acul de la lichidul de racire urca fara oscilatii pana la 90 de grade si apoi sare de 90 si ajunge in zona 110 - 115 - 120 (cam dupa 10-15 minute de functionare, la temperaturile exterioare actuale 7-10 grade, cu caldura pornita in habitaclu). Face asta pret de vreo 30 sec-1minut....dupa care revine la pozitia perpendiculara de 90 de grade si asa ramane vreme de 200 km...cat fac pe drum. Masina o am din 2016 (a avut-o un cunoscut inainte de noua) si nu a facut niciodata asa fie vara fie iarna, nici la mine nici la el.

Problema se manifesta aleator, in sensul ca daca merg in oras nu depaseste 90 de grade, daca ies in afara, la drum lung, face chestia asta cu saritul peste 90 pentru o scurta perioada de timp.

 

S-a mai confruntat cineva cu problema asta? Nu am nici o eroare in bord, nu se aprinde nici un martor, dar ma gandesc sa nu raman naiba undeva...ca tot am drumuri prin tara....

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca o aerisire. Asta e simptom de aer in instalatie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As zice ca e senzorul de temperatura, daca la lichid nu s-a umblat si are ceva km facuti sigur s-a aerisit singura. Am vazut termistori care o iau razna doar pe o valoare de temperatura si nu tot timpul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de răcire doar a fost verificat pentru concentrație și s-a mai adăugat cam 100 ml apa distilata (la fiecare revizie mi s-a mai completat cu apa distilata....gen 50-100ml max....nivelul de lichid din vas nu mi-a scăzut decât 2-3 mm aprox și nu am avut probleme cu pompa).

Aerisirea de care spuneti cum se face mai exact? 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, MP79 said:

Aerisirea de care spuneti cum se face mai exact?

Din pacate nu cunosc procedura exact, doar am urmarit-o undeva, deci mai bine apelezi la cineva care stie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti , 

 

Se da o Skoda Superb II  , motor CFFB  ,DSG 4X4 ,  si ieri , am identificat o scurgere de antigel in spatele termostatului principal , mai precis pe bloc , fara balta sub motor  .Dupa ce am curatat cu apa si suflat cu aer comprimat ,am reverificat  aceiasi zona dupa un drum de 35 km , totul ok , nici o scurgere,urma de umezeala .

A mai patit cineva ceva de genul ?

Ma gandesc sa il schimb   , probabil etansarea dintre bloc si termostat ii compromisa  la temperaturi scazute ( -7 grade cand am descoperit ). Cel pe BEHR , iii 100 lei , iar cel pe original aproape 300 lei . 

 

Cel mic , de pe cutie ,l-am schimbat aveam probleme cu temperatura motorului , nu crestea apa peste 75 grade si se incalzea greu.

Cooling system cffb termostat.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am nevoie de o parere daca este necesara inlocuirea termostatului sau nu.

Skoda superb cffb 2.0 tdi,103 kw cutie manuala 6+1,

5-6 grade celsius temp. ext,mers la drum cu treapta a 5-a sau a 4-a 2000-2200 rpm si climatronicul pe auto la 23 fara A.C,temperatura lichidului de racire scade undeva la 70-80 grade. 
Daca se merge putin subturat cam 1500rpm tot in treapta a5-a sau a 4a temperatura antigelului ramane pe 90 sau creste la 90 daca intre timp scazuse.In oras daca se merge subturat sau ceva mai in forta,temperatura ajunge la 90 dar mai oscileaza uneori. Asta o patesc si in timpul regenerarilor si ma gandesc ca daca motorul nu ramane in temperatura optima de 90 sunt afectate regenarile....ma cam chinui sa o fac sa stea in 90 cand intra in regenerare.Se intampla doar cand temperatura exterioara este sub 10 grade.

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Altul, daca la drum constant nu ramane la 90, in urban face fata viteza de deplasare e mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci  Calin

Din cate am citit aici,am observat ca pe loc ar trebui sa scada temp. lichidului,banuiesc ca si atunci cand este subturata. La mine este cam invers:)) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Skampia

Asa patesc si eu la 1.6 CAYC manuala. In oras sta la 90 dar la drum lung 70-80 si are momente cand oscileaza.

Daca nu ai erori, consum crescut, probleme cu caldura si  nici alte simptome la masina inseamna ca functioneaza in parametri. Am inteles ca asa a transmis vw ca e ok la unele modele. Nu e o regula ca trebuie sa fie acul la 90 la toate masinile.

Daca nu se ridica acul sau daca sare brusc de 90 atunci sigur e o problema, altfel eu zic ca nu are nimic. A mea asa face de 2-3 ani si probabil facea si inainte dar nu am observat (am masina de 5 ani).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms Manuel,

erori nu am egr-ul este nou,asa face si a mea de 3 ani de cand o am eu.

O sa dau jos sapt viitoare si admisia pentru o curatare si cu ocazia asta poate am sa inlocuiesc si termostatul.

eu cred ca in conditiile astea masina se chinuie sa si faca regenerarile,la modul ca in momentul cand intra in regenerare si am timp,ies cu ea la drum si o tin pe la 1500 rpm ca sa ramana in 90 grade si sa si faca regenerare.

Cred ca am sa incerc saptamana viitoare si inlocuirea termostatului...sa vedem ce face

Ideea este ca nu mi se pare normal sa nu stea in 90 indiferent de conditiile de mers sau de ce spune producatorul..este aiurea..nu sunt -25 de grade afara..totusi.

Am vazut ca la dsg se schimba termostatul de pe cutie si se rezolva. Dar la cele manuale? Mergem cu cartoane in fata sa si faca masina regenerare si sa avem temp optima de functionare:))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De 5 ani am masina si nu am avut probleme cu regenerarile.

Daca o sa schimbi termostatul macar pune pe original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am avut pb cu regenerarea dar sunt si cu ochii pe ea atunci cand intra in regenerare..temp turatie ce scoate pe esapament etc.. Incarcarea pe filtru este 7,72g asta insemna ca pt 277000km si le a facut tinind cont ca este dpf-ul masinii.

Probabil daca ar fi mers o persoana necunascatoare cu masina dpf-ul era infundat de mult..

Referitor la termostat stiu ca Mahle face pentru Vw si diferenta pret este cam 150 lei. Eu cred ca original vine tot facut de Mahle ca si in cazul Egr; este Oem dar facut de Wahler+Borg. Warner.

Cine a mai inlocuit termostat si stie; Mahle sau OEM este acelasi lucru la termostat Cffb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a inlocuit nimeni termostat Mahle pt.2.0 tdi/103kw cffb/manula,sa mi spuna daca este ok si daca sunt difernte intre el si cel OEM? As vrea sa stiu daca intr-adevar sunt doar siglele VW sterse de pe cel Mahle asa cum se aude..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti din nou , 

 

Eu am inlocuit si termostatul principal ,motor CFFB  ( dsg , are 2 termostate ) si pot sa scriu ca da, se vede o imbunatatire ,  in sensul ca , temperatura urca mai repede si , in exterior apa urca la 90 grade dar daca stationezi , incepe sa scada  .In oras ramane la 90 grade .Toate aceste aspecte , desi scade temperatura apei , acul ramane la 90 grade . ( recomand OEM ).Din ce am vazut,piesele OE , uneori desi arata la fel , au alte cote, care , tinand cont ca termostatul , de fapt este corp termostat , are o teava in care intra o alta cu un o-ring dublu ( recomand inclusiv oring-ul schimbat )  poti avea probleme de etanseitate .

Si , la cat ii de demontat ca sa schimbi termostatul , asta ar mai trebui , sa curga .....  

Modificat de Minel82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms Minel

La mine este vb. de un singur termostat fiind manuala masina. Este de munca pentru inlocuire stiu asta si asta este motivul pentru care intreb daca exista diferente de la OEM la Mahle fiindca stiu ca cel OEM este de fapt Mahle.

Oricum joi am programare pentru curatare admisie(preventiva, Am schimbat si egr-ul)deci imi este usor sa inlocuiesc si termostatul daca tot se demonteaza admisiee. Ideea este ca exista o diferenta de pret de 140-150 lei intre Mahle si OEM si la cat am cheltuit cu EGR-ul nu mi vine sa dau 150 lei in plus pe 2 sigle aruncate pe Termostatul Mahle si vandut OEM...si sa nici nu rezolv mai nimic...fiindca si mie imi ajunge cand vrea ea la 90..

Modificat de Skampia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După ce am schimbat termostatul de la DSG nu am rezolvat problema... Temperatura apei... 70° _ 80 °.... 90 nici vorba indiferent oraș sau în afara. Asa ca azi am schimbat și termostatul mare. Este foarte greu de dat jos dar nu am demontat decât clapeta de accelerație ocazie cu care am și curățat-o. Nu am umblat la alternator, galerie de admisie, rampa. Pierdere și completare 3L antigel. Acum, la 4°afara acul urca și sta la 90° în 10 - 15km. Termostate folosite : Mahle - ambele. Termostatul mic de la DSG nou fiind am suflat în el iar aerul iese dar nu ca și cum ai sufla prin țeavă. Am comandat și unul original pentru liniștea mea... Sa vad dacă iese sau nu aerul... E la fel ca Mahle. Termostatul mare nu are același comportament... Am suflat în el și e complet închis. Cel pe care l-am dat jos original fiind scăpa aer la fel ca cel de la DSG. Nu închidea complet. Passat B7 2.0 Cffb. 

Modificat de cristian_13
Completare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte detaliata explicatia?
 

Am comandat si eu termostatul Mahle fiindca am banuit ca nu este diferenta intre cel Mahle si cel OEM.

Sper sa rezolv si eu pentru se incalzeste destul de greu motorul iar in afara,chiar astazi pe A2 am mers cu 130km/h si apa era la 70-80 grade..doar in turatii joase   1400 rpm sau in oras ajunge apa la 90. 

Daca si tu ai pus Mahle si ai rezolvat-o joi am sa-l inlocuiesc si va tin la curent cu noutatile.

Ms pt. detalii Cristian
 

Modificat de Manuel N.
Viteza ilegala. Urmeaza sanctiune! Citeste regulamentul!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin catre voi cu o problema sa zic asa ciudata ,

Am avut ceva probleme cu temperatura apei la motor ,Superb II  , motor CFFB  ,DSG 4X4  , ( Nu urca apa la 90 grade , undeva la maxim 80 in afara ,dupa un drum de 35 km  ,70 % in exterior ) .Am schimbat termostatul de pe cutie ( cu original OEM ) .Situatia s-a imbunatatit dar , nu indeajuns .Apoi ,am depistat o mica scurgere la cel principal ,( la conducta care intra in termostat fara colier ,se asigura etanseitatea printr-un o-ring dublu .) Am zis bun , am comandat termostat pe original , l-am schimbat , totul in regula .

Dupa cateva zile de la schimbare ,a aparut in fenomen ciudat ( temperatura exterioara undeva la +1 grad ) ;  apa creste relativ repede  , tinad cont ca este DSG , intr-adevar este un pic subturat motorul dar , dupa 35 km de mers , cand ajung la munca si las sa functioneze in ralanti motorul vreo 3-5 minute , scade temperatura pana la  74 grade . Daca ma pun in miscare , intr-adevar urca la 85-87 grade .Practic se intampla cand stationez , sa scada temperatura . In timpul deplasarii in exterior , apa urca , sau se mentine la 85/87 grade  (  ma rog 90 pe ceasul din bord ) .Caldura baga bine , se incalzeste repede in masina ( tinand cont ca este si combi ) .

Oare , am prins termostatul DSG defect , sau este un lucru normal sa , scada temperatura apei in stationare ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel face si la mine termostatul DSG, OE, schimbat de curand.

Se pare ca acesta ar fi comportament normal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este normal din cate am citit aici. Ma deranjeaza ca nici la drum nu ajunge mereu in 90. Deci este o pb. generala.. Depinde cum se merge cu auto..daca mergi mai subturat ajunge la 90..Am impresia ca schimbam degeaba termostate..

 

La mine fiind manuala,in ralanti sta apa in 90 mers in oras semafoare etc..dar acum s a si incalzit afara..nu stiu ce sa mai cred..

Modificat de Skampia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ridicat termostatul principal Mahle si pot sa confirm ca vine cu seriile de original sterse si cu garnitura.

Va tin la curent dupa inlocuire.

Sper fie de ajutor si pentru alti colegi.

03C512F0-F52F-4309-85BA-A36D6460BA46.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate  ,oare , garnitura la care te referi , este asemanatoare ca si un dublu o-ring ?

Mersi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu nu. Ma refer la garnitura mare unde termostatul vine prins cu suruburi. Nu stiu de cele doua o-ring-uri..si inca ceva,daca suflu prin el nu trece aer deloc. Sa vedem cum este cel pe care il voi demonta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandarea mea , daca schimbi termostatul , sa schimbi si aceasta garnitura    , pozitia nr. 18       06B 121 687 .  

Numai bine.

 

 

 

cffb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!