Jump to content

Probleme cu incalzirea apei din instalatia de racire


andrei.rir
 Share

Postare recomandată

Daca nu depaseste 90 grade, este ok. Oricum, cand afiseaza 90... temperatura reala a lichidului de racire, poate sa fie de 75 grade

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Eu am rezolvat problema, am pus cartoane in fata radiatoarelor!!! Cutie manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Riscanta solutie daca nu urmaresti temperatura lichidului si ai un drum cu solictare mai mare a motorului. O eventuala supraincalzire a motorului poate afecta o multime de piese de sub capota, ai grija macar sa nu obturezi tort radiatorul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu stiu cat e de riscanta aceasta solutie cu obturarea radiatorului iarna la masinile cu cv manuala dar eu o folosesc deja de 3 ani la masina sotiei si pana acum n-am avut probleme cu nimic. 

Radiatorul e obturat in proportie de 80% venind dinspre iesirea din radiator spre motor si ramane neobturat in proportie de 20% in partea unde intra lichidul de racire din motor in radiator (partea dreapta a masinii, cand te uiti din fata ei).

Initial i-am schimbat deja vreo doua termostate originale si apoi cand am vazut ca Vw Ag prin PoRo spune ca asa e conceput sa mearga rece iarna, am ajuns la solutia de obturare a radiatorului pentru ca eu personal nu vreau sa merg cu motorul rece, indiferent ce imi va spune producatorul.

post-19790-0-99888400-1453837181.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum a facut Marian este si la mine, obturat cam 80-85% si zilele astea cand a fost chiar mai cald, a functionat perfect, sunt cu ochii in permanenta pe ceasuri pentru teste. Tin sa mentionez ca se incalzeste mult mai repede decat inainte si sunt cu adevarat multumit de rezultate. Nu cred ca va fi o problema, sa creasca temperatura. Eu merg doar in oras foarte mult timp, plus ca motorul diesel la relanti se raceste, la cate stopuri prind este tocmai buna varianta. Eu tin pe bord in permanenta  valoarea temperaturii de ulei, care imi arata pana in 95 grade in aceste zile calduroase. Chiar daca va creste sa zicem temperatura prin absurd, va porni ventilatorul , deci nu vad nicio problema majora si mai ales ca aceste cartoane nu sunt pe radiatorul de caldura ce este primul langa motor iar pana la bara mai sunt inca 2, intercooler mijloc si cel exterior de clima, asa ca are aer suficient de a-si face racirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am un passat B6 din 2007 2.0 170 CP automată.Aceeași problemă cu apa ca toti ceilalti,cand este ger afara temp apei oscilează si intr -un final rămâne pe la 70°. Cam îngheț in masina 30- 40 de km pana incepe sa bage cald cu adevatat.Am vrut sa schimb termostatul de la DSG dar nu există, este o simplă țeavă acolo. Dacă montez/adaptez cumva acest termostat se poate intampla ceva?

Multumesc.

Modificat de Mad_YMY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare ciudata mentiunea din postarea lui Marian, eu nici pe masina mea nici pe cele de servici, motorizarile fiind de 2.0 nu am patit sa nu ajunga la 90. Fiind iarna e nevoie de mai mult timp de rulare pina se ajunge la temperatura normala. Unii producatori au variante de blocare a aerului cu un fel de jaluzea care are rolul cartonului la motorul rece, apoi odata cu incalzirea se deschide si dupa caz porneste ventilatorul. Poate la motorizarea de 1,6 circuitul de racire e diferit, sunt curios cum sta temperatura uleiului la voi in zile reci cu cartonul pus si la cit ar fi fara carton. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Exista cu siguranta termostat la DSG.Daca e blocat deschis(teava),temperatura lichidului de racire oscileaza , iar iarna nu ajunge la 90 grade .

Aici tutorial: http://www.maximilian-sell.de/passat-b7-dsg-thermostat/

Se schimba relativ usor,in 30 minute si se pierde doar, maxim 200ml lichid racire.

Succes la inlocuire

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E perfect adevarat faptul ca temperatura antigelului nu ajunge la 90 de grade ,in conditii de temperatura scazuta, sub zero grade si deplasare cu turatie mica.

Mi s-a intamplat acum un an, pe viscol si drum greu.  Acul de la temperatura scazuse pana la prima linie , spre zero. M-am speriat si a doua zi am schimbat termostatul de la motor( cutie manuala). Degeaba, in aceeasi zi, la minus grade , cate erau atunci, se comporta ca si cel shimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 18 ore, amircea a scris:

Salut,

La B7 există dar la B6? Eu nu am. O sa incerc sa ii montez. Sper ca nu se intampla nimic rau. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
On 1/19/2018 at 19:50, florin r. a scris:

E perfect adevarat faptul ca temperatura antigelului nu ajunge la 90 de grade ,in conditii de temperatura scazuta, sub zero grade si deplasare cu turatie mica.

Problema NU este specifica B7.

Ea este o problema comuna si se manifesta la intreaga gama de diesel-uri 2.0 CR (generatia a II-a fabricate intre 2010 si 2013) in platforma  EA189 si Vw prin PoRo au dat "sentinta" oficiala prin documentul postat mai sus de mine.

Daca veti cauta pe forum, veti gasi topicuri legate de acest lucru atat la A4 B8 cat si la altele.

La cele cu DSG de multe ori situatia s-a remediat doar prin schimbarea celui de-al doilea termostat (cel pt cv).

La cele cu cv manuala nu exista cel de-al doilea termostat si problema nu se remediaza nici dupa schimbarea termostatului de la motor (indiferent ca e OE sau aftermarket) deci singura solutie daca vreti sa mergeti cu motorul in parametri (90 grade temperatura lichid racire) este obturarea in proportie de 80% a radiatorului. :) 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CR-urile pana la 2010 nu au problema asta.

Problema a aparut de cand au fost puse termostatele 4/2 way

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Corect Catalin.

Initial am omis asta dar am editat postul acum. 

Multumesc. :emthup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi la o temperatura de 5 grade, am avut temperatura uleiul 102 grade cu obturarea radiatorului cam 80% cum spuneam. Am mers doar in oras cam 20-30 km. Am sa incerc totusi sa scad obturarea la 70 % . Asa cum spun si colegii de mai spus, se schimba degeaba termostatul la cele manuale, nu veti rezolva nimic din pacate! Acestea sunt masini de mers vara!:biggrin:

Modificat de brutusanf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Intotdeauna temperatura uleiului este mai mare decat temperatura lichidului de racire.

La o temperatura a lichidului de racire de 90 grade, temperatura uleiului e undeva la 98 -100 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Marian Cu placere ! 

@brutusanf Nu as risca racirea motorului de dragul indicatorului din bord sa stea la 90 .Caldura sigur ai in masina si fara carton. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este dar merg foarte mult cu motorul turat pana se incalzeste si asta inseamna consum mult mai mare de carburant. La cea veche vw B5,5 in 3 km aveam apa le 80-90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turatia mare pentru motorul rece presupune uzura accentuata a motorului. 2000 rpm ar fi o valoare buna atit pentru durata incalzirii uleiului cit si pentru a mentine sanatatea motorului, bineinteles cu cresterea mai lenta a turatiei cit timp motorul e rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos georgescu
On 08.12.2014 at 11:25 AM, Cristian said:

Ai caldura in masina pentru ca ai PTC, incalzire auxiliara a habitaclului. E normal sa se incalzeasca mai greu cu ventilatia pornita, de asemenea e normal sa se incalzeasca mai usor cu ventilatia oprita.

Daca se incalzeste excesiv de greu verifica totusi din nou termostatul, chiar daca abia l-ai inlocuit.

Sal sunt si eu nou in grup la un b7 din 2011 2.0 170 cp aceeasi ptoblema si eu am iesit din bucuresti cu apa la 90 si dupa 60 de km apa era de tot scazuta ce e ode facut?

NU mai da quote

Modificat de Manuel N.
Quote interzis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos georgescu

Multumesc cutie automata dsg

Modificat de Boditza
Nu mai da quote la post-ul imediat anterior!!!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

al meu passat e b6 1.6 tdi manual. are termostatul simplu, nu din cel cu mai multe căi. este a treia iarna in care sunt complet nemultumit de cum functioneaza. mi-am pus de mult in cap sa schimb termostatul dar la ce citesc pe aici nu stiu ce sa zic. am monitorizat in timp real ce se intampla cu temperatura cooolant in timp, atat la motor, cat si la radiator si la egr. am observat ca daca stau pe loc scade temperatura motor dar creste in radiator ( e normal sa creasca temperatura in radiator atata timp cat motorul nu e la 90?). in deplasare creste la motor, scade la radiator. alaturat anexez log. Poate ma lumineaza careva. precizez ca logul e facut la minus 5 grade, cu climatromicul pe auto - 22.

LOG-01-531-541-551-901-921.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. Am cumparat un passat b7 cfgb si am observat urmatoarele:

In prima faza nu mai ajunge temperarura in bord la 90 grade. Asta sa zicem ca ar fi termostatul. Insa imi merg ambele radiatoare de racire....Opresc motorul si merg in continuu. Pornesc motorul si se opresc. In bord temperatura nu trece de 90 chiar fluctueaza destul de mult in relanti. 

Care ar fi oare solutia? In special pt ventilatoare...ms anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai DSG schimba termostatul mic de pe cutie.

Daca si turatia motorului se apropie de 1000, atunci masina a inceput regenerarea filtrului de particule, din aceasta cauza merg ventilatoarele dupa ce opresti masina. Se intampla frecvent pt ca probabil faci drumuri scurte si nu are o regenerare completa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare,

Ma poate ajuta cineva, am un passat variant 103 kw, CFFB, DSG, cand ies din Bucuresti temperatura apei coboara aproape de 10 grade,.....trebuie schimbat termostatul de la cutie ?

Am uitat sa precizez,in oras dupa 15-20 minute apa sta pe 80-90 grade,...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!