Jump to content

Probleme cu incalzirea apei din instalatia de racire


andrei.rir

Recommended Posts

1 hour ago, cosminwon said:

Daca antigelul se schimba la timp,adica in intervalul dat de producator,NU vor exista problemele depunerilor.

Si care este acel interval si unde il gasesti specificat ?

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 432
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    27

  • identitate78

    21

  • EEXCALADE

    20

  • Skampia

    20

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sa stii ca ma gandesc si eu la treaba asta.

Salut și mulțumesc tuturor celor care au postat pe forum. Posesor Passat 2.0 tdi dsg 2011 am întâmpinat și eu "comuna" problema cu acel mic termostat de răcire a cutiei care s-a defectat. La drum

este normal la aceste temperaturi si cand e vb de un diesel - mai ales daca nu mergi turat, stai mai mult pe loc, etc - si caldura la maxim.

Posted Images

Intervalul este de 4 ani sau 90.000km. Intervalul asta se aplica si la alti fabricanti.

Link to post
Share on other sites

Aveti si voi niste surse pentru informatiile astea ? VAG zice clar ca antigelul e lifetime, dar stim cu totii ca producatorii folosesc aceasta arma de marketing des pentru a-ti lua ochii cu pretul de mentenanta redus. 

Edited by adrian001
Link to post
Share on other sites

Sursa .. e masinile carw vin cu caloriferul infundat. Depuneri care se vad in vas. Astea au trecut in reprezentanta cat au avut garantie. .. in rest.. antigel pe viata.

Numa ca nu duce mult.

Am avut si masina de 6 ani fara caldura. Caorifer obturat partial.

Atunci.. trebuie spalat tot circuitul de racire.. cu mare atentie si destul de conplicat datorita termostatului greu de demontat si circuitului f complex.

E nevoie de retea de apa .. multa.. compresir aer si rabdare.

Link to post
Share on other sites

Spalarea sistemului o sa o fac cu apa distilata.Golesc actualul antigel,pun apa distilata si un flacon de solutie de curatare radiatoare de la Liqui Moly,dupa 30 min de functionare a motorului,golesc sistemul su repet faza cu apa distilata de inca doua ori.Apoi inlocuiesc radiatorul de caldura din bord,si ultima data voi turna antigelul nou.Inca nu stiu exact cata apa distilata va ramane in motor,ca sa stiu cum fac amestecul antigel/apa.Dar am un device la servici cu care pot masura indicele de refractie al amestecului final,astfel voi fi sigur ca am 50% antigel pur.De scos antigelul,o sa-l scot din motor pe la cuplajul inferior al radiatorului,cele doua furtune de pe pompa auxilara de recirculare antigel si pe la radiatorului dsg,unul dintre cele doua furtune ale acestuia vine direct din termoflot si e mai usor accesibil.

Edited by Dan Cristi
Link to post
Share on other sites

Salut Dan Cristi. Din experiența mea îți împărtășesc că nu vei reuși din 2 spălări să elimini tot lichidul din instalația de răcire. Eu am făcut acest lucru și nici după 5 spălări nu a fost ok. Eu nu am stat cu motorul pornit, am introdus apă în instalație, am circulat cu mașina până a ajuns apa la 90 de grade și s-a deschis termostatul. Am dat drumul la robinetul de la radiator și în timpul în care curgea lichidul din instalație, turnam apă pe la vasul de expansiune. După umila mea părere nu cred că este bine ca motorul, care este cald, să rămână fără lichid de răcire. 

Edited by Manuel N.
Atentie la quote! Se sanctioneaza - citeste regulamentul. First/last warning!
Link to post
Share on other sites

Salut,Sorine.Antigelul meu de acum e foarte curat,vreau sa spal instalatia de racire doar pentru ca o sa inlocuiesc caloriferul de caldura.Probabil,asta s-a infundat datorita varstei,are totusi 11 ani.Antigelul a fost inlocuit in 2018.Nu o sa golesc lichidul cu motorul cald,il las sa se raceasca,apoi il golesc.Apa de robinet nu vreau sa bag in motor,ca e plina de saruri si alea se depun prin motor.Singura chestie e sa nu mai ramana solutie de curatat prin motor,dar cred ca dupa 2-3 spalari se va dilua suficient incat sa nu-mi faca belele.Multumesc pentru raspunsuri!

Link to post
Share on other sites

Salut. crede-ma, nu se va curata solutia din motor (tot liqui moly am folosit si eu) asa de usor. Si in cazul meu lichidul de racire (cel dinainte de spalare), era curat. Dupa introducerea lichidului de curatare, apa a devenit ruginie, in vasul de expansiune am gasit urme de rugina. Stiu ca pare usor, la fel de increzator am fost si eu inainte de a ma apuca de aceasta operatiune, de asta eu recomand sa speli doar radiatorul de caldura, este mult, mult mai usor de spalat si de curat.

Edited by Manuel N.
Atentie la quote! Se sanctioneaza - citeste regulamentul. First/last warning!
Link to post
Share on other sites
On 12/20/2020 at 3:49 PM, cosminwon said:

Intervalul este de 4 ani sau 90.000km. Intervalul asta se aplica si la alti fabricanti.

 

On 12/20/2020 at 4:01 PM, powershot said:

2 ani la VAG. Cu conditia sa pui antigel original.. nu din ala la pet transparent.

Aveti si voi niste linkuri pentru a sustine afirmatiile ?

 

23 hours ago, powershot said:

Sursa .. e masinile carw vin cu caloriferul infundat. Depuneri care se vad in vas. Astea au trecut in reprezentanta cat au avut garantie. .. in rest.. antigel pe viata.

Numa ca nu duce mult.

Am avut si masina de 6 ani fara caldura. Caorifer obturat partial.

Atunci.. trebuie spalat tot circuitul de racire.. cu mare atentie si destul de conplicat datorita termostatului greu de demontat si circuitului f complex.

E nevoie de retea de apa .. multa.. compresir aer si rabdare.

Am 3 vaguri in familie, una de prin 2003, una din 2004 si una din 2009. Nu au calorifere infundate.

la cea din 2009 nu s-a schimbat antigelul. la cele mai vechi doa o singura data la distributie.

Link to post
Share on other sites

Ca si in cazul uleiului problema e mai complexa decat pare, pentru ca nu orice doua masini de pe strada au trecut prin aceleasi conditii de exploatare. Faptul ca ai vazut tu cateva masini cu caloriferul infundat nu inseamna mare lucru, neavand de obicei nici o certitudine legata de istoricul masinii. La nivel chimic, este documentat si stiut ca aditivii anticoroziune din antigel se consuma cu timpul si trebuie inlocouiti pentru a avea acleasi grad de protectie. Antigelurile de la VAG sunt de tipul Si-OAT si de ceva ani VAG au intodus si un mic saculet cu silicati in interiorul vasului de expansiune pentru a prelungi durata de viata. Voci din industrie (nu VAG) vobesc de faptul ca antigelurile de tip Si-OAT ar avea o durata de viata de 10 ani/300 000 km, dar conservativ se specifica in general un interval de schimb de 5 ani sau 200 000 km. 

Edited by adrian001
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
Daniel Ap

Unde se află termostatul de pe motor ?CFFB cod din 2010.

Dreapta stanga, trebuie ridicata masina si lucrat sub ea ? Am inteles ca pe cutie manuală exista doar acel termostat. 

 

La b7 meu apa urca cu greu la 90 grade si e de inteles pentru diesel. Doar ca după ce urca coboară până la 75 apoi iar urca in functie de cat de repede ma deplasez .

Bănuiesc că problema e de la termostat. Ar fi si cea mai ieftina de rezolvat .

 

Link to post
Share on other sites
powershot

Termostatul e sub pompa de inalte. Pune doar original.

Link to post
Share on other sites

Salutare, 

Stie vreun coleg cum se numeste furtunul din imagine sau ce cod are, am observat ca se scurge antigel prin zona colierului. Cred ca este putin fisurat la capat. 

Mulțumesc frumos 660716441__131.jpeg.ebf6a13cbbc84c6ca1d7cdec0d83e503.jpeg

Link to post
Share on other sites
Siret Nicu

Salutare! Anul trecut, am inlocuit termostat cutie deoarece apa urca foarte greu la 90. Indiferent de exploatare. Dupa inlocuire, o perioada a fost ok. Recent, ma confrunt cu aceeasi problema, apa urca greu de tot la 90, indiferent ca este vorba de oras sau exterior. Doar daca o turez tare in modul sport (dsg) apa urca relativ mai repede. Spre surprinderea mea, am constatat ca daca opresc climatizarea, apa urca rapid la temperatira optima de 90 grade. A mai intampinat careva aceasta problema? O fi de la termostat cutie iarasi? Termostatul mare? Vre-un senzor? Multumesc.

Edited by Siret Nicu
Link to post
Share on other sites
On 09.01.2021 at 20:33, bog87 a scris:

Salutare, 

Stie vreun coleg cum se numeste furtunul din imagine sau ce cod are, am observat ca se scurge antigel prin zona colierului. Cred ca este putin fisurat la capat. 

Mulțumesc frumos 660716441__131.jpeg.ebf6a13cbbc84c6ca1d7cdec0d83e503.jpeg

Buna. Ce este indicat cu săgeata rosie nu este furtun. Este un manson de protectie  care tine la distanta termostatul fata de părțile metalice din jur. 

Sub mason ai termostatul mic care este pe circuitul antigelului ce  circula spre cutia dsg.

 Daca curge la colier, poti incerca o repozitionare a colierului pe furtunul de la capătul termostatului. 

 

Link to post
Share on other sites

Mulțumesc frumos pentru explicații. 

Poza este de  pe internet deoarece nu am apucat sa fac de la mașina proprie. 

Ma refeream la furtunul care intra in radiatorul de racire dsg (cel de langa săgeată). 

Oare are ceva daca tai putin din capat? Acolo am observat ca ar avea o mica fisura, si este posibil de la presiune  sa curga antigel. (am vazut curs pe suprafața radiatorului dupa ce am sters de mai multe ori) 

Mulțumesc încă odată 

 

Edited by Manuel N.
Atentie la quote! Se sanctioneaza - citeste regulamentul. First/last warning!
Link to post
Share on other sites

@bog87, cred ca ai putea 5mm sa reduci la cel de lângă săgeata. Trebuie să vezi dacă mai ajunge bine si daca nu exista riscul sa apara alta pb ( de exemplu tensionarea furtunului). 

Asta ar fi ca o soluție de urgență. Totusi daca e fisurat atunci trebuie inlocuit cel mai bine.

Link to post
Share on other sites

am si eu o problema nu imi urca apa la 90 grade am passat2012 mot 2000 140cp.ce trebuie facut.daca trebuie termostat ce marca sa fie.multumesc

Link to post
Share on other sites
Manuel N.

@luigi79 ai citit topicul?

Link to post
Share on other sites
Siret Nicu
On 10.01.2021 at 3:19, Siret Nicu a scris:

Salutare! Anul trecut, am inlocuit termostat cutie deoarece apa urca foarte greu la 90. Indiferent de exploatare. Dupa inlocuire, o perioada a fost ok. Recent, ma confrunt cu aceeasi problema, apa urca greu de tot la 90, indiferent ca este vorba de oras sau exterior. Doar daca o turez tare in modul sport (dsg) apa urca relativ mai repede. Spre surprinderea mea, am constatat ca daca opresc climatizarea, apa urca rapid la temperatira optima de 90 grade. A mai intampinat careva aceasta problema? O fi de la termostat cutie iarasi? Termostatul mare? Vre-un senzor? Multumesc.

Am fost la reprezentanta, si initial au presupus ca e vre-un radiator defect care raceste excesiv. Dupa investigatie, au ajuns la concluzia ca ar fi de vina termostatul mare. Pret: 1000 ron cu manopera. Mi s-a parut foarte mult. Am apelat la un alt service, care mi-a recomandat sa schimb ambele termostate, deaorece acestea lucreaza in cascada. Pret 900 ron inclocuit ambele termostate. Din experienta avuta, larca as inlocui initial termostatul cutie. Sa vad ce se intampla. Ce ma sfatuiti? Din ce am citit pe forum, nu prea au fost probleme cu termostatul mare in general. 

 

Multumesc.

Link to post
Share on other sites
AdySpecie

Incearca intai cu cel mic de la cutie.E mai putin costisitor.

Link to post
Share on other sites
On 12/9/2020 at 2:09 PM, EEXCALADE said:

Ai o problema cu racirea antigelului .

Nu o rezolvi pana nu cureti instalatia 

Am schimbat antigel, curatat instalatia... problema a disparut. Inca sunt in dubii daca e totul ok, dar mai monitorizez.

Multumesc!

Link to post
Share on other sites

Salut. La masina din semnatura am urmatoarea problema: imi urca relativ repede la 90 grade (am schimbat ambele termostate, DSG si motor), la drum lung tine constant 90 grade, dar daca cobor o panta mai lunga (cativa km - ex. dealul Feleacului langa Cluj), imi scade sub 90, azi la -9 grade afara si caldura pornita mi-a scazut chiar la 70. Dupa ce se gata panta si o accelerez putin, urca la loc. Daca opresc caldura, sta fix la 90. Am intrebat mai multi mecanici, unii zic ca nu e ok, ca acul trebuie sa stea fix indiferent cat de frig e afara, altii ca Passatul are radiator mare de racire si nu face fata sistemul sa tina constant 90 grade daca e foarte frig afara... Termostatele sunt noi ambele, Mahle cel de pe DSG, Gates cel de pe motor. Mai e ceva ce pot face, sau asta e comportamentul normal? Multumesc.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept