Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

La cei care a necesitat schimbarea de urgenta a lantului jocul era mult mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, teologul said:

Sa inteleg ca tu ai avut un singur lant pana la 59500 KM?

Chestiile astea cu apasatul degetului pe lant nu cred ca sunt obiective.Nici lantul nou, dupa cateva ore de functionare nu cred ca va fi de neclintit acolo. Masurarea sagetii lantului e edificativa. 

Pai poti avea un singur lant atatia km, depinde cum utilizezi masina (am expus in paginile anterioare modul meu de a o folosi). Pot fi obiective cat timp ai experienta de lucru cu aceste motoare. Plus ca daca mai si corelezi cu eroarea data pe diagnoza cam ajungi la concluzia ca nu e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur se vede la diagnoza. Au un anumit decalaj admis intre pozitia arborelui cotit si arborelui cu came. Doar daca se depaseste decalajul reprezentanta schimba lantul gratuit in garantie, sau pe kulanza dupa garantie daca se aproba.(se plateste nimic sau o parte).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, uite aici o poza cu eroarea de la un 1,4 TSI.

lant 1.4.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se vede la diagnoza deja este spre faza critica. In general cand zornaie lantul nu se vede la diagnoza imediat.Sunt lanturi sarite care nu dadeau nimic la diagnoza. Cea mai "corecta" aproximare a necesitatii schimbarii lantului este masurarea sagetii, adica a alungirii. Metoda deja implementata la reprezentante vw, skoda si care costa intre 55 lei si 200 lei, depinde de modul lor de a o masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Maxx: Problema asemanatoare am avut si eu. Cei de la PBN au zis ca sunt injectoarele. Le-am schimbat si aveam aceiasi problema. De fapt era pompa de inalte, schimbata pe barba lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-au cerut la Avia Motors vreo 300 RON pt masurarea alungirii lantului, iar la Porsche vreo 200 RON. Cel mai ieftin era la Brady Trade, dar nu am incredere sa imi schimb lantul la ei. 

In resta asa este, se masoara ,,sageata'' si, orice lant, oricat de nou ar fi, tot are alungire. Important este sa nu depaseasca 74 mm.

Eu am 50 000km, lantul original, zgomote aleatorii la pornire, si alungire de 72 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

72 mm=7,2 cm, aveai carcasa sparta demult/supapele indoite/etc:biggrin:

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razi degeaba ca 72mm nu se refera la lungimea lantului  .Este vorba de sageata lantului masurata prin orificiul intinzatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razi tu razi, @romtaxy, dar stii cum se masoara? Se scoate intinzatorul si se masoara cu un subler adancimea respectiva si rezulta 72 mm=7,2 cm.Aceea e valoarea care se trece in fisa de masuratori. Evident ca tine cont si de lungimea intanzatorului, etc.

Modificat de teologul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci hai sa vorbim /exprimam corect !! 

@teologu.

Nu stiu cate lanturi ai vazut/schimbat tu, pt.ca eu..., si ca sa ti corectez un post de al tau "un lant sarit" da eroare pe senzor ax/cand este intins peste limita(axa ramane in urma/se defazeaza/automat eroare).

Cam acelasi principiu de masurare a lantului/promit ca prima care o prind la garaj cu codurile de motor din topic fac poze !!

20160121_173439.jpg

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@romtaxy, un lant sarit nu mai da nici o eroare ca e sarit si motorul deja bulit.

Da, un lant alungit peste limita da eroare pe senzor, etc, daca reusesti sa il masori exact la acea limita.

de regula, se intampla cam asa: lantul zornaie, cand devine sa zicem deranjant(pentru cine are ureche) vii la service, se investigheaza masina, pe laptot totul ok, ca nu s-a ajuns la acea limita, esti linistit de catre mecanici ca treaba e ok, mai mergi inca 5-10000 de km cu el zornaind la pornire, ca doar nu stai toata ziua in service cu laptopul pe masina, si hopa, la pornire dimineata sare lantul. da, daca seara puneai laptopul pe ea gaseai "chain elongation............etc" numai ca tu seara nu aveai laptop sa investighezi masina. 

n lanturi au fost schimbate fara ca ele in sine sa dea vreo eroare pe laptopul specialistilor.........

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca erai atent ti am pus/scris lant sarit in ghilimele, adica"e bulit motorul", in rest bine ca mi dai dreptate cu eroarea :).

Eu indif.ca e skoda/ford/A klass daca vine cineva cu zornait de lant il masor obligatoriu/nu i spun "merge asa", acum in reprezentante/servisuri mari..e discutabila problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tocmai asta vreau sa spun, ca nu ai cand sa stii cand sare lantul dupa laptop. mai corect mi se pare masurarea sagetii lacca 2 revizii(atunci cand sageata e inca in cote) si cand se apropie de limita maxima-schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spun ca trebuie schimbat la primele"zornaituri"pt.a evita sa se"buleasca motorul", de fapt asa ii sfatuiesc pe toti/ei...fac ce vor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu ai cum sa schimbi la primele zornaituri, lanturile schimbate reincep sa zornaie de la cateva mii de km.S-a schimbat si al doilea lant si pe la 2-4000 de km reincepe sa zornaie. Inseamna ca in cel mai bun caz odata cu uleiul, daca e asa cum zici.Si asta din cele citite pe aici si de prin serviceuri. Ba chiar si motoarele cu acel pinion suplientar dupa 2012 au lanturi galagioase uneori dupa 20000 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E nici chiar la cele mai mici zgomote, cand deja bate insistent, oricum cat uleiul e proaspat schimbat nu se aude, apoi da, da cel mai bine e verificarea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, sageata au masurat-o. Nu e nimic de ras referitor la aceasta lungime. Nici un lant nu are sageata 0, am inteles ca, chiar si cand masina era noua, sageata tot era undeva pe la 70mm.

Important este sa nu depasesca 74mm, pt ca atunci, conform notei de service pe care o au de la Skoda Cehia, cei de la service ar trebui sa ia in calcul shimbarea distributiei. 

On 3/24/2016 at 8:38 PM, romytaxy said:

Eu spun ca trebuie schimbat la primele"zornaituri"pt.a evita sa se"buleasca motorul", de fapt asa ii sfatuiesc pe toti/ei...fac ce vor.

Nu iti schimba nimeni din grupul Vag o distributie, ,,de la primele zornaituri''. Intai se uita cand este facuta masina:

- 1)daca e facuta pana in 26.06.2011, stau cu camera de filmat ca sa surprinda zgomotul de lant care trebuie sa se auda continuu la relanti; de obicei se aude, asa ca il schimba;

-2)daca masina e facuta dupa 26.06.2011, stau sa masoare sageata sau sa surprinda zgomotul de lant la relanti; de cele mai multe ori zgomotul se aude la pornire, dar nu si continuu la relanti, asa ca o baga pe asta ca e zgomot tehnologic normal, si ca lantul nu se schimba.

Eu am fost de n ori la toate reprezentantele cu zornaieli clare la pornire si, fiind in situatie 2, nu au schimbat nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta se intampla in reprezentante/doar nu sunt prosti sa faca manopera degeaba si consum de piese, apoi se rup si fac belele iar la reprezentanta...exploatare necorespunzatoate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

cu motoarele din 2013 , 2014 tot asa probleme sunt cu distributia ?

la revizie mi s-a pus ulei 5w30 nu inteleg de ce nu se pune 0w30 nu este mai fluid si ar ajuta la intinzatorul ala hidraulic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@romytaxy: nu fac ei manopera pe gratis in reprezentanta, mai ales la schimbarea lantului; isi recupereaza ulterior banii de la Skoda Cehia, si din acest motiv ma pun pe mine sa semnez tot felul de hartii cand imi rac reparatii pe garantie (ca sa se justifice fata de cehi). Doar ca, in cazul lanturilor fabricate dupa 26.06.2011 Skoda Cehia nu mai da accept de schimbare asa usor, in concluzie nici reprezentatele din Romania nu se mai grabesc sa schimbe.

@Cristi4us: ai dat peste niste mecanici unul si unul, toti ca brazii...zgomotul este 100% normal, asa fac TSI-urile timp de 1 minut, pana se inalzeste catalizatorul: stau turate si consumul instantaneu este de 3l/ora. Problema este ca nu fac mereu, ci numai intre anumite temperaturi; zgomotul nu apare chiar aleatoriu, ci este in stransa corelatie cu temperatura de afara: face undeva cand afara sunt intre 10-25 grade, si nu face daca afara e prea cald sau prea frig. Asta trebuiau sa iti spuna mecanicii. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

pe la 65 mii km am schimbat prima data distributia,cei de la reprezentanta spuneau ca nu e distributia cu probleme dar dupa multa batai de cap cu personalu de acolo, au hotarat sa il schimbe,acum dupa nici 30 mii km a reinceput zornaiala in mers si cand stationez mai mult de 5 secunde. Doresc sa stiu daca am vreo sansa sa rezolv ceva pe Kulanta avand in veder ca mi-a expirat garantia in Decembrie ,toate reviziile le-am facut la reprezentanta.

 

Modificat de Jettauser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!