Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

Recent am facut revizia la reprezentanta si, contra cost (130 de lei), am solicitat o masurare a lantului. Operatia este foarte simpla: se da jos roata din fata dreapta, plasticele de protectie, apoi se monteaza o chestie rotunda prin a carei rotiri se intinde lantul manual si se poate masura alungirea, in grade. De ce in grade ? Si eu m-am intrebat. Cred c-ar trebui sa existe posibilitatea transformarii gradelor in milimetri, insa cei de la service nu m-au putut ajuta cu asta. Concluzia a fost ca lantul s-a alungit pana la valoarea de 21.5 grade. Valoarea maxima admisa este de 25 de grade, deci lantul pare a fi inca in parametri. Din pacate, intrucat nu am facut o masuratoare cand lantul era nou, nu pot sa stiu cat s-a alungit pe parcurs. Singura solutie pe care-o am, este sa-l masor din nou peste un an, la urmatoarea revizie.

Mentionez ca lantul l-am schimbat in primavara anului 2013 la aproximativ 43000 km. De atunci, am mai facut inca 35000 km si desi am sesizat zgomotul de lant, spre deosebire de primul lant, zgomotul nu a mai crescut in intensitate si durata.

 

De asemenea, l-am intrebat pe consilierul de service daca au mai intalnit lanturi rupte/sarite. Raspunsul a fost negativ, asa cum ma asteptam si eu. Urmaresc acest forum din 2010 si cazurile de lant rupt se refera la prima versiune de lant. Nu am auzit/citit, indiferent de sursa, despre a doua versiune de lant rupt. Daca a auzit cineva, ar fi frumos sa semnaleze respectivul caz si pe acest forum.

 

Din punctul meu de vedere, problema a fost rezolvata partial. Functional, lanturile de dupa 2013 par a fi mai rezistente, insa proiectarea deficitara a intinzatorului, evident, nu a fost rezolvata, lasand pe spinarea noastra verificarea lantului si eventual inlocuirea lui daca e cazul, ca sa fim siguri ca nu distrugem motorul. 

 

Eu unul, desi dezgustat de atitudinea VW in rezolvarea (partiala) a acestei probleme, sunt foarte multumit de cum se comporta motorul in mers, si realmente imi face o deosebita placere sa-l conduc.

Cat despre lant, eu zic sa dam credit producatorului, care spune ca acest lant nu se mai rupe/nu mai sare, pana la aparitia unor cazuri concrete, in speranta ca nu vom fi tocmai noi cei carora li se va intampla, daca se va intampla :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
strimbeanugeorge

Va salut , e normal ca un motor fabricat in 2015 ( cel putin asa se laudau cei de la skoda cand am  intrebat daca masina e din 2015) sa aiba codul de motor cbzb. 

 

Va intreb deoarece ieri dimineata cand erau -10grade afara am realizat ca se aude un scartait cand stau langa roata din dreapta ( ca cel care se auzea de la rolele intinzatoare, dar in conditiile in care masina are distributie pe lant...) pe langa asta cand iau de viraj stanga dreapta bate ceva tare la ea. Si dimineata cand o pornesc cateva secunte se aude lantul si la mine, cum pot afla daca lantul necesita schimbat sau nu? . 

 

Multumesc anticipat 

 

PS: daca am gresit topicul rog un moderator sa il mute unde este necesar. 

Modificat de strimbeanugeorge
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar din mai 2015 este instalat motorul cu distribuție pe curea pe rapid/toledo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

strimbeanugeorge

Bun si al meu din ce categorie face parte? Al celor care au probleme cu lantul sau al celor care nu au probleme cu lantul?  Asta e marea mea dilema :).


Si cele pe curea cum au codul de motor  CBZC ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vom afla, si eu am din 2014, am 16000km, inca nu zornaie deloc, rar de tot cate o secunda la pornire. 

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mumus, @George,eu va pot raspunde doar la intrebarea cand trebuie schimbat lantul. Vorbind cu un consilier de service cu care ma inteleg bine si m-a ajutat tot timpul, mi-a spus ca trebuie ca la fiecare pornire a masinii sa faca acel zornait, dar si acela trebuie sa fie destul de tare ca si intensitate. Primul lant l-am schimbat in iulie 2013 cand deja aparusera modelele noi de lant iar acum la cei aproape 80.000km pot sa spun ca stau mai linistit. Zornaitul ala imi apare doar la 1 din 30-40 de porniri dar slab ca si zgomot si intensitate. Primul lant a fost o distractie, cu ala trebuia sa fi surd ca sa nu iti dau seama ca trebuie schimbat, acela avea si o rotatie inconstanta in mersi si iti dadeai seama ca ceva nu e ok...cu noul lant toarce foarte frumosul motorul. Subscriu la ceea ce a scris si @cozu si anume, ca alungirea lantului se poate verifica in service la nevoie. Nu trebuie sa dam acuma in paranoia ca vai de mine imi sare lantul cu tot cu motor de la loc :). Eu acum imi februarie imi fac revizia de 5 ani, daca mai aflu ceva...va tin la curent dar eu unul nu imi mai fac probleme cu noul lant, in 2011 am fi discutat altfel :)). Si cu toate astea daca ar fi sa ma intorc in timp, mi-as cumpara aceasi masina...alte probleme nu am avut cu ea din fericire. O zi buna, tuturor!

Modificat de CrisB89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

strimbeanugeorge

@CrisB89 la mine se aude doar dimineata la pornire cand e motorul foarte rece, 2-4sec ceva de genul asta:). In rest nu se aude(e chiar silentioasa), o sa ma duc saptamana viitoare sa dau 100lei sa o verifice calumea macar sa stiu la ce sa ma astept si la ce nu. Oricum multumesc pentru sfaturi :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, ce parere aveti, mai merita cumparat un Golf 6 TSI 1.2 85 din noiembrie 2011 cu 107.000 km reali cu revizii la zi-confirmat de reprezentanta? Codul motorului e CBZA, distributie pe lant. Curand voi vedea si masina, cel ce o are spune ca nu a schimbat distributia, fiindca se aude doar un zgomot la pornire, iar cei din reprezentanta ar fi confirmat ca nu e problema. Daca ma sfatuiti sa o vad, am s-o duc in service oricum, dar la ce ar fi bine sa fiu atent?Va multumesc mult! Ma bazez pe orice sugestie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Renunta, parerea mea, pe langa lant mai sunt si ceva probleme pe la ceva cilindri, etc, etc.Nu gasesti ceva fara semne de intrebare? de ce sa se strice la tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, ce parere aveti, mai merita cumparat un Golf 6 TSI 1.2 85 din noiembrie 2011 cu 107.000 km reali cu revizii la zi-confirmat de reprezentanta? Codul motorului e CBZA, distributie pe lant. Curand voi vedea si masina, cel ce o are spune ca nu a schimbat distributia, fiindca se aude doar un zgomot la pornire, iar cei din reprezentanta ar fi confirmat ca nu e problema. Daca ma sfatuiti sa o vad, am s-o duc in service oricum, dar la ce ar fi bine sa fiu atent?Va multumesc mult! Ma bazez pe orice sugestie!

Eu am achiziționat mașina vw Jetta 1.2 la sfârșitul lui 2011 ,habar nu aveam de problemele motorului ..pe la vreo 50 mii km a început sa zornăie si la mine lanțu ,m-am dus la service au verificat seria lanțului si au zis ca e versiunea buna de lanț ,după o săptămana m-am dus iar si le-am zis ca zgomotu e prea accentuat ,nu pentru asta am dat atâția bani pe mașina iar dacă se rupe lanțu or sa fie daune mai mari,am așteptat vreo 2 saptamâni după m-au chemat sa il schimbe. Acum mașina are 95k km probleme am avut doar cu flansa numărul 3 si cu un bec ars la poziție pe spate. Singuru lucru enervant e ca au început sa trăncăneasca plasticurile. Per total sunt mulțumit pana acum .

PS: exista un zgomot de lanț la pornire de 2-3 sec maxim ,dar asta foarte rar .

Modificat de Jettauser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au mai fost semnalate probleme cu distributia la 1.2 tsi. Eu detin unul de nou, achizitionat in aprilie 2012 si zgomotele la pornire (la unele porniri) mai persista pentru 2-3 secunde dupa care liniste totala. Pana in momentul de fata (51.000Km) nu am avut nicio problema cu masina. Totul functioneaza ca in prima zi. Daca te hotarasti sa achizitionezi masina, ulterior poti schimba distributia contra cost la un service particular cu maxim 1500lei pentru linistea ta. Zgomote la pornire tot o sa ai! Nu iti imagina ca zgomotul apare zilnic. La mine, daca il aud odata pe saptamana si merg cu ea zilnic. Motorul de 85 este identic cu cel de 105, difera numarul de rapoarte in cutie 5, respectiv 6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu zic ca nu merita, mai ales ca nu a avut schimbat lantul. Acum depinde mult si de pret. Daca e vreo super oferta poate ca merita riscul.

Alt aspect ar fi si dotările, desi daca respectivul avea bani isi lua măcar varianta de 105 cai. Avea cutia de viteze in 6 trepte ..etc. 110k km in 4 ani daca sunt făcuti în Ro nu sunt asa putini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru pareri. Le iau in considerare, mai ales ca oricum eram destul de circumspect. Am sa incerc sa ma orientez catre un TSI 1.4 122hp (inteleg ca e mai fiabil) sau catre un MPI ordinar.. :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Du-te la un mpi ordinar, vezi tot pe aici si problemele la 1,4 tsi!!!  Un topic mai jos, interesant de citit! Si nu sunt cazuri rare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 85 este identic cu cel de 105, difera numarul de rapoarte in cutie 5, respectiv 6.

Esti sigur? Ambele sunt fara intercooler? Apsolut identice si difera doar softul?

Ai vreo documentatie ce dovedeste ce spui? Sunt foarte interesat de acest fapt, nu te contrazic, doar vreau sa aflu si sursele.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, are chargecooler.

Ai cautat informatiile pe care le ceri? Ai verificat ce ti-a sugerat @Emilut?

Se stie de cativa ani a motoarele sunt la fel...aici, pe forum, zic.

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am citit si eu demult ce ati pus pe aici, decand am luat masina, ca ma tenta o remapare, dar auzind ca mai sunt probleme nu ma risc in garantie. PS cativa tuneri zic ca safe ar fi doar 105cp, nicidecum 130... Pai daca este motorul la fel la cel de 105co de ce se mai dau vreo 15 in plus, safe... ?

Ps chargecooler are si cel de 85 cai?

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Legat de problema cu lantul, pentru prima data de cand l-am schimbat (martie 2013 si 27.000 km), saptamana trecuta, a facut ca dracu' la pornire. Zgomot de fiare in trepidatie ... Urat de tot. Urat de tot.

Ca sa nu fie nici un dubiu: in mod frecvent, la pornire, motorul meu scoate un sunet accentuat, diferit de sunetul lin si bland emis de la a doua pornire. Eh ... ce-am auzit saptamana trecuta a fost cu totul si cu totul altceva. Sunetul a fost pronuntat si cumva am si simtit vibratiile generate de bataia respectiva. Masina statuse cateva zile nepornita inainte de evenimentul respectiv.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am motor >=2012, schimbat in garantie (lant rupt la 42000km), acum am 97k. Mai zornaie lantul cateodata la pornire 1-2 secunde si atat. Din cate am vazut au schimbat cate ceva la patine care nu-i permite sa "sara". Am mai studiat lantul de cateva ori (se demonteaza partea de sus a carcasei distributiei), pare destul de intins...

Singura problema pana acum, celebra fisa nr 3 acum vreo saptamana. Le-am schimbat pe toate, am schimbat si bujiile si merge ceas acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am vorbit recent cu un prieten care este mecanic la Skoda, urmeaza sa imi fac revizia de 5 ani 80.000km la un Seat Leon. L-am intrebat daca e cazul sa ne uitam si la lantul de distributie, i-am zis ca l-am schimbat acum 3 ani si mai face din cand in cand cate un zgomot dar destul de rar si mi-a raspuns categoric ca nu, din experienta lui (i-au trecut multe 1.2 Tsi-uri prin mana) a spus ca cunoaste multi proprietari care isi mai ridica capota doar pentru a pune lichid de parbriz :). Deci si prin urmare a spus sa stau linistit. Eu unul sunt multumit de cum merge masinutza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fiu rau, ci doar realist: i-au trecut o gramada de 1.2-uri prin mana si le-a facut ce? Ca daca doar le-a facut schimbul de ulei, dupa parerea mea, este egal cu zero.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!