Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Ciudat, tare ciudat! 

Ai confirmarea ca lantul a sarit???Deci fabrica se picura cu ulei fierbinte si spune ca desi mai zornaie dupa aprilie-mai 2011 nu a mai sarit nici un lant.

Parerea mea e sa cauti un alt motor care sa se potriveasca cu acesta cutie, eventul un 2.0 tdi-cr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, pot doar sa confirm sau sa pun aceasi intrebare ca si @teologul. Sigur ti-a sarit lantul? In mod normal nu ai mai fi putut misca masina. Cat despre topicul "lant" eu l-am schimbat acum aproape 3 ani (07.2013) si 40.000 km mai tarziu inca se tine bine (doamne ajuta, nu vreau sa stric karma pe aici :P ). Pornirile sunt destul de linistite, la 1200 rpm pentru 10-15 secunde, dar nu de fiecare data apoi scade la 700 RPM. Acum 3 saptamani mi-am facut revizia in CJ si am intrebat explicit daca trebuie sa mai schimb lantul, consilierul mi-a spus ca, doar daca face constant si in mers si daca la pornire face urat de tot timp de 5 secunde, ceea ce nu e cazul. Iar cazuri de lanturi rupte nu a mai auzit nimeni. Acum 4 sapt am fost nevoit sa schimb vestita fisa nr. 3, care s-a tinut bine timp de 79.000 km, cu turbina si lant nr. 2  nici un fel de probleme....so far :) . 

Ma uitam de curiozitate pe site-uri de specialitate iar acolo am vazut numeroase modele de 1.2 TSI din 2010/2011 care se vand la un numar de peste 130.000 km...deci se poate...bineinteles ca probabil au 1,2 lanturi schimbate. Dar din 1.2 milioane de motorizari de acest gen vandute, aparent poate 5% din clienti au fost nevoiti sa schimbe motorul, iar 95% au schimbat lantul.

@happydriver...incearca sa cauti pe OLX un motor de 1.2 TSI, am vazut ca sunt cateva motoare aproape noi de la masini avariate cu preturi intre 1500-2000 EUR. 

P.S. Stiti cumva careva, de ce mai nou la revizii se foloseste Uleiul LL 507 si nu Castrol Edge ca si pana acum? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet.

...Am pornit motorul, a inceput sa mearga in trei (mai patisem cu bobina...) alerta galbena, ma grabeam dupa un km s-a oprit motorul. Am incercat sa-l pornesc dar era blocat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna!! Eu am un golf 6 1.2 tsi 105 cp din 2011-2012 km reali 170000. Masina an cumparato de la cineva care a avuto in leasing..deci reviziile si tot a fost schimbat la timp. Eu o am de 7-8000 km...am schimbat la ea bujii cu fise,bobina si cabluri de la bujii( sunt femeie..mi sa spus ca im mare parte insalatia de aprindere a fost schimbata) Fostul proprietar nu a schimbat mare lucru la ea..nici distributie nici turbo nimic.doar consumabilele.  Acum colac peste pupaza Ecp mi sa aprins in bord insotit de putere scazuta a aceleratiei.apoi bineinteles si check engine -ul .nu mai trage..lumina intre timp sa mai stins masina mergea perfec..apoi s-a aprins iar..diagnoza serviceului..Acuatorul!!!!! Lam comandat de la VW astept sa vina. problema e ca sunt in afara si mecanicii de aici nu prea par buni mecanici...mi sa spus ca dureaza in jur de o ora si 2 ..A mai avut cineva problema asta?? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/20/2016 at 1:23 PM, happydriver said:

iulie 2011, 38000 km. Kulanza nu se aplica deoarece am sarit ultima revizie din garantie...din motive economice...(nu ca nu am vrut , nu am putut)

Lantul zornaia numai la pornire 3-4-5 secunde alternativ. Niciodata nu a zornait in mers.Nu a zornait in primii doi ani decat cate o secunda sau deloc.

Am pornit motorul, a inceput sa mearga in trei (mai patisem cu bobina...) alerta galbena, ma grabeam dupa un km s-a oprit motorul. Am incercat sa-l pornesc dar era blocat.

Vinovat eu.

Mie nu imi aparea revizia de 45 k km in sistem (li se retrasese licenta si n-au spus nimic) si nu mai aveam nici manualul. Consilierul de service, mi-a confirmat ca nu trebuie sa fie neaparat in reprezentanta dar sa fie trecuta in planul de service. Daca ultima o ai facuta si trecuta in planul de service, eu zic sa insisti si sa treci direct la amenintari cu ANPC si judecata. Mi-au dat kulanz 100% pe distributie si 30% pe manopera. Oricum nu ai nimic de pierdut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/20/2016 at 8:06 PM, tvirgil said:

Imi pare rau de ce ti s-a intimplat.

Ce va spuneam ceva mai sus - 40000km, cam asta-i durata de viata a distributiei pe lant.

 

Am 47 000km, masina produsa in 15.08.2011, si lantul merge f bine. Caraie uneori la pornire, se poate intampla sa caraie tare zgomotos (mai ales daca masina a fost parcata pe un plan inclinat), dar zgomotul dureaza 2 secunde. In mers nu face, si cei de la reprezentanta mi-au spus ca, daca nu huruie in mers, nu sunt probleme.

@happydriver: daca modelul de lant este facut dupa luna iunie 2011, nu cred ca este de la lant. Atentie, tu trebuie sa te interesezi cand a fost facut lantul (ca eu cred ca astia, si dupa luna iunie 2011, tot au mai montat din vechile stocuri de lanturi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am mai citit, conteaza si cum exploatezi masina. Adica, ulei bun si schimbat la timp, la pornire, nu pleci imediat cum ai invartit cheia, lasi cam un minute sa se faca ungerea si implicit presiunea in intinzatoare. A mea are 57 mii de km si e din 2010, si la fel, cand e rece, zornaie maxim 3 secunde apoi tace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am spus ca s-a rupt lantul. A sarit de la punct si atunci s-a produs dezastrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/25/2016 at 1:15 PM, vizitator said:

Am 47 000km, masina produsa in 15.08.2011, si lantul merge f bine. Caraie uneori la pornire, se poate intampla sa caraie tare zgomotos (mai ales daca masina a fost parcata pe un plan inclinat), dar zgomotul dureaza 2 secunde. In mers nu face, si cei de la reprezentanta mi-au spus ca, daca nu huruie in mers, nu sunt probleme.

@happydriver: daca modelul de lant este facut dupa luna iunie 2011, nu cred ca este de la lant. Atentie, tu trebuie sa te interesezi cand a fost facut lantul (ca eu cred ca astia, si dupa luna iunie 2011, tot au mai montat din vechile stocuri de lanturi)

 

Legat de caraitul la pornire, am zis sa ma interesez la service cat costa sa schimb lantul si intinzatorul. Iata conversatia:

 

Quote

Raspunsul de la reprezentanta:

"Buna ziua,

Nu putem oferta variante de reparatie in baza unor constatari auditive cu totul empirice efectuate in conditii neclare.
Acest tip de defect nu este o problema comuna a acestui tip de motor. Pentru aceste simptome, inainte de a intocmi necesarul de piese sunt necesare verificari specifice la un partener VW.
Totodata va aduc la cunostinta ca autovehiculul este nedeplasabil, existand posibilitatea producerii unor avarii grave ale motorului.
 
Cu stima."
 
 
 
Mesajul trimis de mine:
 
"Buna ziua,
 
Am cumparat masina recent si am constatat ca la pornire se aude cateodata (2/10 porniri) un zgomot metalic de la motor care tine maxim 2-3 secunde, din cate am inteles este o problema comuna la acest tip de motor.

Va rog sa imi spuneti un pret pentru inlocuirea lantului de distributie respectiv intinzatorul de lant.

Multumesc."

 

De la "daca nu huruie in mers, nu sunt probleme" la "va aduc la cunostinta ca autovehiculul este nedeplasabil" e cale lunga. Alte detalii nu ti-au dat unde ai fost cu masina?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Adrian79IS eu iti spun ca am facut reviziile la timp cu ulei din reprezentanta. Daca ai ajuns la la 57 mii km esti un fericit, dar mare atentie!

Mai oameni buni, nu s-a rupt lantu' la nimeni, a sarit de la punct distributia. Asta va povestesc cei care au avut necazuri. Si problema este la pornire. Cine spune ca nu huruie in mers  nu insemana ca sunt feriti de astfel  de probleme.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur, stau și eu de șase să nu mă trezesc cu vreo surpriză. Oricum mersi de pontul cu săritul lanțului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/26/2016 at 10:09 PM, mithril said:

 

Legat de caraitul la pornire, am zis sa ma interesez la service cat costa sa schimb lantul si intinzatorul. Iata conversatia:

 

 

De la "daca nu huruie in mers, nu sunt probleme" la "va aduc la cunostinta ca autovehiculul este nedeplasabil" e cale lunga. Alte detalii nu ti-au dat unde ai fost cu masina?

 

 

Un pret de inlocuire completa... ca la carte... este de 3000 lei. Numai lant si alte acareturi (fara pompa de apa) in jur de 1900 lei. La reprezentante. Daca nu doriti riscuri cautati un service autorizat VW....nu dau nume...::cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
bugaflorinadrian

salut .am si eu o skoda octavia 2 fl,  1.2 tsi benzina cu distributia pe lant. de ceva vreme se aude un zgomot la pornire ,dar nu mereu. de multe ori se aude cateva secunde dar cateodata panase incalzeste motorul. ce pot sa ii fac? s-a remediat problema cu distributia ,s-a gasit o alta solutie? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @bugaflorinadrian, ai schimbat vreodata lantul la masina, care e anul de fabricatie si cati km ai? Eu am schimbat primul lant la 32.000 km si acum am 80.000 km si e totul OK. A fost intradevar un lot cu probleme iar la acele modele s-a inlocuit lantul cu un model mai bun. Daca zgomotul apare foarte rar si este de o intensitate redusa si nu se aude in mers, atunci nu ai de ce sa iti faci griji, dar o vizita la service pentru o verificare nu dauneaza niciodata, ba din contra ;)

P.S. ca sa stai complet linistit iti recomand sa faci toate revizile la Skoda cu piesele recomandate de ei. Eu am masina de 5 ani si tot la reprezentanta am fost cu ea si i-am rugat tot timpul sa fie atenti la vreun zgomot ciudat.

Modificat de CrisB89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bugaflorinadrian

Bine ai venit pe forum,

Legat de lant, trebuie sa aflii pe ce data a fost asamblata masina. Vag a implementat ,,inovatia'' la lant dupa 26.06.2011, deci, daca masina ta a fost facuta dupa aceasta data, ai noua varianta de lant. Asta inseamna ca zornaie la pornire, dar nu sare de la punct. Din 2012 VAG a implementat o si mai noua varianta de lant, care se pare ca nici nu  zornaie, nici nu sare (eu o am pe cea de dupa 26.06.2011 si pot sa spun ca zornaie la pornire, dar inca nu a sarit de la punct).

Cand mergi la revizie, e bine sa ii pui sa masoare intinderea totala a lantului. La mine are 72mm, si este OK (deocamdata). Dar, de la 74 mm in sus ar trebui sa iti schimbe lantul pt ca exista pericolul sa sara de la punct. 

PS: legat de al doilea zgomot, cel ,,pana se incalzeste motorul'' cred ca este vorba de cel normal, care dureaza 1 minut, si care tine pana se incalzeste catalizatorul 

 

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/16/2016 at 2:45 PM, vizitator said:

@bugaflorinadrian

Bine ai venit pe forum,

Legat de lant, trebuie sa aflii pe ce data a fost asamblata masina. Vag a implementat ,,inovatia'' la lant dupa 26.06.2011, deci, daca masina ta a fost facuta dupa aceasta data, ai noua varianta de lant. Asta inseamna ca zornaie la pornire, dar nu sare de la punct. Din 2012 VAG a implementat o si mai noua varianta de lant, care se pare ca nici nu  zornaie, nici nu sare (eu o am pe cea de dupa 26.06.2011 si pot sa spun ca zornaie la pornire, dar inca nu a sarit de la punct).

Cand mergi la revizie, e bine sa ii pui sa masoare intinderea totala a lantului. La mine are 72mm, si este OK (deocamdata). Dar, de la 74 mm in sus ar trebui sa iti schimbe lantul pt ca exista pericolul sa sara de la punct. 

PS: legat de al doilea zgomot, cel ,,pana se incalzeste motorul'' cred ca este vorba de cel normal, care dureaza 1 minut, si care tine pana se incalzeste catalizatorul 

 

Cum ai aflat ca are 72mm ? Eu am facut o masuratoare a lantului in service volkswagen, dar nu mi-au dat o masura in milimetri, ci in grade, si anume, lantul meu avea 21.5 grade din 25 admise. Insa, neavand "gradele" din ziua montajului, nu pot sti alungirea, nici macar in grade. Cat despre conversia din grade in milimetri, nu m-au putut ajuta.

Mai mult, diferenta dintre 72mm si 74mm pare a fi foarte mica. Nu sunt tocmai avizat sa imi dau cu parerea, insa daca tu chiar ai 2mm pana la valoarea maxima admisa, ma faci sa cred ca esti foarte norocos ca n-a sarit.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am tot cautat pe forum, dar nu reusesc sa gasesc informatii cu privire la problema mea...

jetta, 2011, cbzb, 50.000 km , la cald nu porneste ...

dupa ce ajunge la temperatura de functionare, daca stationeaza 30 minute - 60 minute, masina nu mai porneste....dupa mai multe incercari (10-15 incercari a cate 2-3 secunde) cu pauze mari, ca sa nu topesc demarorul, masina porneste si functioneaza normal, nu memoreaza nici un defect ! Inainte de a pornii si a functiona normal, in timpul acestor tentative de a pornii (chiar inainte de a pornii cu una, doua, incercari), motorul porneste pentru jumatate de secunta (de cele mai multe ori turometrul nu apuca sa se ridice) si se opreste la loc, daca apas acceleratia in momentul cand el a pornit, se opreste mult mai repede si mai brusc...

Cei de la reprezentanta m-au pus sa cumpar un calculator de pompa de carburant, am pus piesa si face la fel (fara nici un fel de codare/setare de baza/initializare...am inteles ca nu este necesar)...

Daca masina stationeaza mai mult, sau mai putin decat intervalul mentionat mai sus, masina porneste normal...

S-a mai lovit cineva de problema asta ? 

Multumesc,

 

Modificat de maxx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cozu: asta este alungirea fatidica pe care mi-au comunicat-o mecanicii de la Avia Motors si Porsche, independent unii fata de alii: 74 mm. De la aceasta alungire in sus, lantul poate sari, si se impune schimbarea lui. Masina fiind in garantie, cei de la Porsche chiar au masurat lantul pe cheltuiala lor, si avea 72 mm. Alungirea fiind mai mica de 74mm, nu au schimbat lantul. Mi-au spus ca pe aici va ramane, fiind foarte putin probabil sa se mai alungeasca (Asa sa fie). Oricum, acum daca vreau sa il masor, va trebui sa platesc pt ca nu mai sunt in garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bugaflorinadrian
On 16.03.2016 at 14:45, vizitator a scris:

@bugaflorinadrian

Bine ai venit pe forum,

Legat de lant, trebuie sa aflii pe ce data a fost asamblata masina. Vag a implementat ,,inovatia'' la lant dupa 26.06.2011, deci, daca masina ta a fost facuta dupa aceasta data, ai noua varianta de lant. Asta inseamna ca zornaie la pornire, dar nu sare de la punct. Din 2012 VAG a implementat o si mai noua varianta de lant, care se pare ca nici nu  zornaie, nici nu sare (eu o am pe cea de dupa 26.06.2011 si pot sa spun ca zornaie la pornire, dar inca nu a sarit de la punct).

Cand mergi la revizie, e bine sa ii pui sa masoare intinderea totala a lantului. La mine are 72mm, si este OK (deocamdata). Dar, de la 74 mm in sus ar trebui sa iti schimbe lantul pt ca exista pericolul sa sara de la punct. 

PS: legat de al doilea zgomot, cel ,,pana se incalzeste motorul'' cred ca este vorba de cel normal, care dureaza 1 minut, si care tine pana se incalzeste catalizatorul 

 

multumesc.eu am cumparat masina la 47000 km .acum am 58000. anul e 2011 dar nu scrie si luna.deci ar putea fi la inceputul lui 2011.am inteles de la fostul proprietar ca a schimbat lantul la 30000 km . zgomotul se aude cateodata ,nu mereu. iar dfe cand s-a incalzit afara am observat ca se aude mai rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, liviu. said:

Cati km avea lantul? Asa arata al meu dupa 45.000 .https://youtu.be/zPsFt5qcrnQ

Aproximativ 59500 km. Al meu avea si joc lateral.

Modificat de Adrian79IS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca tu ai avut un singur lant pana la 59500 KM?

Chestiile astea cu apasatul degetului pe lant nu cred ca sunt obiective.Nici lantul nou, dupa cateva ore de functionare nu cred ca va fi de neclintit acolo. Masurarea sagetii lantului e edificativa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!