Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Ma bucur ca s-a rezolvat in sfarsit.

 

De la pompa de benzina? Sau de la aia de ulei? Ca una nu prea are treaba cu pistoanele. Acum sa rezolvi si cu hartiile, la rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de înaltă presiune de benzină.

Oricum nu prea se leagă explicația asta. Pompa mă gândesc că nu a fost depozitată cum trebuie... nu știu ce să zic. Mie mi se pare suspect faptul că păpa ulei. Găsisem undeva că sfârșitul segmenților era promis, de la uzură mai mare decât normal. Nu mai știu unde citisem.

Btw pompa veche am luat-o în portbagaj, poate se poate repara. :D

Legat de acte sunt nedumerit tare. Ăștia la service când le ziceam de RAR și ce trebuie să fac mi-au zic că nu are cum să îmi trebuiască vreo hârtie, că ei au schimat o piesă defectă. E ca și cum schimb un injector: aceeași piesă, un cod produs diferit (part number). La nivel de hârtii ei nu discută decât cu SEAT internațional. Așa că a rămas să aflu direct de la o stație ITP și apoi de la RAR ce trebuie să le duc. Aiurea, nu? Mai e faza că noul motor nu am văzut să aibe ștanțată o serie și număr, gen CBZxxxxxx, care este trecută în CIV. Practic pe intercooler a rămas eticheta aia veche pe care e scrisă seria motorului. La RAR cum se verifică seria motorului? Că dacă ar fi fost să vadă seria motorului ștanțată, ar trebui să dea jos bateria, filtrul aer și restul țevăraiei de acolo.

Modificat de Phlom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa scrie pe carte pe baza documentelor de reparatie " fara serie de motor ". Si asta e tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal all,

Cei de la RAR or sa vrea si o adeverinta de la service-ul care a efectuat lucrarea. Adeverinta aia certifica faptul ca motorul s-a schimbat intr-un service care are autorizatie sa schimbe motoare. Desigur...daca cunosti persoana potrivita se poate si fara :(

Va pupa tata si :Driver: Safe 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru sfaturi. O să țin cont și cred că voi reveni cu întrebări. Am făcut și-o boacănă cu VCDSul și nu-mi merge faza lungă, decât flash dacă trag de manetă. Pentru asta o să caut pe forum sau deschid topic nou.

Acum câteva ore am încheiat un drum de 1500km. A fost perfect pentru rodaj. Motorul încă nu s-a lăsat. Cu cel vechi am avut consum 5.1-5.7%, iar cu ăsta noul am scos 5.5% în Bulgaria și 6.2% în Grecia fără AC. Se înfige mai bine decât în prima zi când am scos-o din service.

Am mai scris de asta: nu se aude turbina deloc. La cel vechi începea să se audă cum lucrează compresorul turbinei de pe la 2000rpm.

Legat de ce voi face cu actele văd mâine.

Vă mulțumesc tuturor care m-ați ajutat cu un sfat bun. Mi-au folosit mult.

Legat de codarea aia VCDS, dacă aveți idee unde să caut/postez, aștept.

Seară bună!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur sa aud ca bate o inima de TSI din nou in Ibiza ta. Eu nu aud turbina la nici una din variantele de 1.2 TSI din dotare .... iar cu Leon-ul nu am reusit cifre asa mici niciodata. Mereu vad 6.2 - 6.5 - 6.8 % afara indiferent de stil dar sub 6 % numai la vale :)), probabil si diferenta de clasa a masinilor conteaza (Ibiza vs Leon). Cu Skoda stau mult mai bine la consum, zici ca sunt cu TDI nu TSI :)

 

Legat de VCDS am ajuns la concluzia ca e mai bine sa nu ai asa ceva in dotare. Am afutizat si eu Bit-ul 18 din centrala, cel care toata lumea zicea DO NOT CHANGE, ehh eu am fost mai breaz si l-am schimbat. Doar la reprezentanta VW au reusit sa il refaca la valoarea "9D" si cu 50 RON mai putin in buzunarul meu. Avand acest bit 18 schimbat nu imi mai mergeau semnalizarile de pe aripi in rest mergeau ok restul becurile.

 

Km fericiti impreuna sa aveti !!!

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cel vechi eu o auzeam si imi placea. La asta nou am simtit imediat diferenta. Incep sa cred ca pierdea aer pe undeva si de aia suiera. Ca turbina veche e si pe asta motorul nou instalata, numai ca nu o aud... In fine, ea oricum trage normal.

 

De consum... e foarte variabil. Daca ai talpa grea, consuma destul. Am avut si 12% in oras cu tot cu Start&Stop ala. Dar am avut si 3,8%, 4,1%, 4,5% etc. Cu un full (45L + rezerva de cca 7L) am facut 1025km pe autostrada (90-110km/h) si mai arata in bord ca mai faceam inca 30km. Eu cand merg la treaba, e foarte dimineata (5-6am), iar drumul este liber, asa ca ies consumuri bune.

Hai ca am dat-o pe off-topic.

 

Btw, service-ul unde am pus motorul mi-a zis sa fac un schimb de ulei la 1000km. Asa ca dimineata ma duc sa-mi cumpar ulei 5W-30 Castrol EDGE, ca la reprezentanta baga Mobil si nu mi-a placut ultima experienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as incerca si cu alte uleiuri mai sigure... Motul, LM, Fuchs...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motul ma atrage. A pus cineva pe 1.2 TSI Motul? Pana acum cu Castrol motorul a mers bine. Beleaua a conincis cu umplerea cu ulei Mobil. Dar poate e doar coincidenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te supara dar probabil a fost a o coincidenta. Eu folosesc Mobil 1 (cumparat intotdeauna de la reprezentanta Mobil) primele doua umpleri 5W30 ESP, dupa acea 0W-40 New LIfe si sunt foarte multumit de aceste uleiuri...la 78 000 km cu motorul 1.4TSI nici o problem a de genul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma supar, ca nu am de ce. E doar o presupunere si foarte posibil, gresita. Numai ca avand 5W-30-ul de la Castrol totul a fost bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca uleiul e prost o sa-l manance, o sa scoata fum, etc, dar nu cred ca o sa se sparga un piston. Am auzit cativa mandrii care se laudau cum au schimbat uleiul dupa 70000km si masina merge ceas... dupa atatia km va dati seama ca lichidul ala numai ulei nu mai era, si totusi nu au spart pistone sau alte minuni. Or fi alte motoare dar toate functioneaza pe acelasi principiu si or fi astea noi de la VW mai proste dar chiar asa, de la un ulei sa crape motorul subit e cam mult. 

 

Uleiul cel mai bun e uleiul in care ai incredere, dupa parerea mea si sa-l schimbi regulat.

 

Btw sa nu uiti sa schimbi si filtrul acum chiar daca a stat asa putin pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai doar astea le-am schimbat: uleiul si filtrul. Uleiul cu 180RON parca, Castrol EDGE FST 5W-30 iar filtrul de la reprezentanta unul gri. Nici nu m-am uitat ce marca este. A costat doar 68RON, fata de unul MANN cu 40RON. Costul reviziei a fost parca 177RON + uleiul luat de mine. 

Am exagerat eu dand vina pe ulei. Este o coincidenta doar. Segmentii + pistonul au fost de vina mai mult ca sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai fost la RAR? 

 

Eu am filtru MANN si e gri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-a montat ăsta din poză

Cu RARul o să postez după ce termin, adică abia săptămâna viitoare.

post-100265-14121777889925_thumb.jpg

Modificat de Phlom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica acesta ar fi ultimul model de filtru indicat, cu guler, draci, laci, etc      03C 115 561 D-filtru ulei pe original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai tu pe masina e ultimul model de filtru mahle cu H la final.La fel am si eu pe masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calitatea germana loveste din nou.

 

Cum am avut de facut niste drumuri mai lungi, am constatat ca dupa ce merg o vreme, apare un fluierat la relanti peste zgomotul normal al motorului. Nu am idee cit de mult trebuie sa merg ca sa apara, peste 5km dar sub 60km. O sa vad daca am cum sa reproduc problema fara sa ma duc pina in orasul vecin, ca sa pot merge la service.

 

Pe net unii zic ca ar fi pompa de apa si ca au inlocuit-o de mai multe ori. Altii au gasit alte probleme.

 

Filmare cu telefonul:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E pompa de apa, pot sa iti confirm exact pt ca acelasi zgomot l-am avut si mi-a fost schimbata pe garantie :) Problema e cunoscuta, si nu stramba din nas la garantie. Am citit pe alt forum, ca s-a schimbat si inafara garantiei

 

De ex, daca accelerezi la ralanti un pic, dispare nu? cand revine turatia la 800-900, iar apare, corect?

 

Si intradevar, apare cand e cald motorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va mai intreb ceva, am vreo 3500 km facuti, dar pe interiorul tevii de esapament am depusa funingine multa(adica ma murdarit tare pe deget). Nu ulei, funingine. Ca idee la celelalte benzinare aspirate dupa 80-90 000 km nu aveam nici jumate din cat am pe seat. La benzinare turbo e normala funinginea pe teava de esapament? Sau este semn al subturarii? Ca supraturat nu merg. Schimb tr 2 la 2800-3000rpm, in tr 3 pe la 2500 si in tr 4 depinde. O mai urc si in 5000 dar mai rar. De azi am inceput sa nu mai folosesc tr 4 si 5 in oras. Voi ce spuneti?


 

ma intereseaza strict parerea la tsi-sti, eventual daca se poate cei cu 1.2 , dar nici cu motor mai mare nu ma supar daca primesc raspuns, asadar.. baieti, bagati degetele in esapamente, faceti poze  :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A 5-a in oras?Brasov? Si nu mergi subturat?

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai citeste o data, am scris ca nu merg supraturat.

 

 

Oricum, m-am hotarat  ca nu mai trec de tr3 in oras, azi asa am mers, si incerc sa merg asa vreo 2 luni sa o tin mai pe la 3000 mereu, sa vad daca se schimba ceva in esapament.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa fac toate, e un TSI, eu chiar am afumat spoilerul spate, eh pe atunci mergeam mai tare acum sunt mult mai cuinte. Sfatul meu e sa schimbi cand iti indica computerul ca se afuma teva chiar nu conteaza.

 

Eu folosesc si treapta a 6-a in Bucuresti, da, merg destul foarte cuminte si doar cand vreau sa traga trec de 2000 in rest o tin intre 1500 si 2000 dar merg si 1250 in a 6-a. Masina merge ok am schimbat un singur lant si am peste 37000km in 3 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!