Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Si uite asa ce economisesti cu revizia in alte parti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca imi vine mie sa ma bucur pentru vestea ta. Foarte tare, asta este o veste super tare care cred ca o sa iti mai ridice ambele colturi ale gurii (ca in ICON-ul alaturat)  :)

Urata patania, frumos rezultatul. Intr-adevar Kulanza mai ajuta sau chiar ajuta total :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un final cu adevarat neasteptat, dar fericit. Acum ramai cu nesiguranta ca motorul nu e 100% nou, blocul motor e "factory refubrished", insa e nu mi-as face nici un fel de problema din punctul asta de vedere. Oricum, sunt curios daca vine cu ceva modificari fata de motorul tau.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum sa aiba modificari.Si nici la nivel de distributie, probabil ca e varianta ultima de lant, partea cu pinionul pe arbore? dar cine stie, poate e norocul mare si o fi ultima varianta. dupa montaj sa pui un cod, poate il citesc cei care stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul o sa fie identic cu cel diniante. Cu care versiune de lant, nu o sa stiu ca vine gata montat. O sa vad dc la o scanare dc imi va da ceva.

 

Cel vechi era ansamblat in Sept 2011 si nu apucasem sa am problema cu lantul, dar zornaia la pornire la cald cand masina nu era pe teren perfect drept. Asta mai ales dupa ce la Dona Seat in Ctza au venit cu ulei Mobil, nu Castrol cum pusesem pana atunci (si nici o problema!)

 

Lantul de pe cel vechi era asta: IMG_20140712_113813.jpg

(Va rog sa micsoreze careva imaginea, ca nu gasesc aici in meniu)

 

Singura problema cu "noul" motor e sa nu fie fabricat prin... 2009. 

Nu prea am inteles eu cu cilindrii si fustele de piston: fustele alea se pot schimba? Adica "noul" motor le are schimbate ori e un bloc motor cu fustele vechi si eventual rectificate?

 

Cu oferirea kulanzei de catre SEAT mi s-a confirmat o banuiala a mea: pistoanele au un design prost. Ori poate sa fie de vina acumularea de funingine la buza injectorului (am inteles ca e o problema veche  a motoarelor GDI sau asa ceva), iar asta sa cauzeze o pulverizare neuniforma a benzinei, care spala mai mult intr-o parte a cilindrului. Acolo peretele se curata de protectie, de ulei, iar zona se incinge, segmentii se distrug, iar pistonul... Urmarile ar fi ceea am patit eu.

IMG_20140714_125151.jpgLanga injector se observa o acumulare de funingine. Cand m-am uitat prima oara acumularea aia avea cativa mm in lungime, cca 9-10, iar in inaltime cam 1-2mm. 

 

Eu nu stiu daca ati fost atenti ca inainte sa patesc beleaua asta am avut probleme cu detonarile, in sensul ca daca alimentam cu benzina CO 95, in sarcina se auzeau niste zgomote dinspre compartimentul motor. Am fost la reprezentanta si toti mi-au spus ca benzina e de vine, desi si altii cu 1.2 TSI alimentau ca si mine si asa problema nu a avut. Asta se intampla dupa 45.000km. Ca sa impiedic asta am alimentat numai cu CO 98/100 in Ro si CO 100 in Gr. 

 

La revizia de 60.000km, pe langa revizia in sine, trebuiau schimbate si bujiile, dar la service mi-a zis daca vreau doar sa le schimb. Asa ca le-am lasat. Daca era urgent cred ca insistau si ei, ca-s reprezentanta, corect?

Mai trebuia si sistemul de franare: lichid franare inlocuit si testare frane, dar ma ducea inca o data pretul reviziei simple si nu s-a putut.

 

Judecati si voi!...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Master_Blaster

Din cate stiu la motoarele noi nu se mai fac pistoane oversize, si deci nici fustele nu se mai pot rectifica pt ca le creste diametrul si din cauza asta se schimba, nu se rectifica la o cota mai mare. De fapt la motoarele noi nici nu mai sunt date cote pentru rectificare, cum ar fi pentru chiulasa sau blocul motor, daca ceva nu e in limite se schimba direct. Asta pentru ca asa cum ai zis si tu motoarele si masinile astea sunt proiectate pentru "planned obsolescence".

E f probabil ca problema ta sa fie de la depunerile de funingine, totusi daca detonatiile aveau loc senzorul de bataie ar fi trebuit sa le identifice. Mie imi suna f plauzibila explicatia cu depunerile pe injector care au dus la o ardere incorecta in camera. Bujia (m-am uitat la pozele de pe blog) arata normal plus daca nu ai simtit ca da rateuri insemna ca functionau corect. 

 

Ar mai fi cauze, care ar duce la cedarea pistonului in afara detonatiilor si un defect de fabricatie, ar putea fi din asamblarea gresita a pistonului, segmenti asezati aiurea si pe o parte a pistonului a aparut ungere slaba si de aici temperatura iar la final a cedat. Buna ar fi o poza si cu cilindrul in sine ca ar trebui sa se vada daca sunt urme de uzura anormala.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti ideea cat dureaza pana se aproba kulantza?

Aveti ideea cat dureaza pana se aproba kulantza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@marian_barbu: daca te ajuta cu ceva afla ca eu am lasat masina in service pe 7 Iulie. S-au apucat de ea si au terminat raportul cam 1 saptamana si jumatate mai tarziu (erau foarte ocupati). De acolo raportul l-au trimis la national si de acolo a mers spre Spania. Pana vine si raspunsul din Spania... dureaza. La mine fu vorba si un pic de nepasare din partea lor. Pe 26 August s-a aprobat de catre Spania schimbarea motorului. Apoi de la aprobare, inca 12-15 zile pentru ca sa ajunga pachetul cu motorul.

 

@master_blaster: senzorul de detonatie isi facea treaba, insa dura ceva si in tot timpul ala se auzeau cam ciudat bataile alea, ca te lua teama. In depasiri eu o mai turam si atunci se auzea. Ahh si cu ceva bagaj/persoane in masina. Daca era goala, nu prea se auzea. Apoi am auzit ca efectul detonatiilor sunt biele indoite si pistoane sparte.  Acum ce sa mai cred? Eu eram singurul buclucas cu 1.2 TSI care avea probleme cu detonatiile din Europa? Ca nu am mai gasit altundeva in Ro, decat prin GB vorbindu-se de asta.

Apropo de pistoane oversize eu gasisem pe un forum ceva de dimensiuni de pistoane pentru 1.2 TSi de doua marimi: cele conventionale, default, si inca unele cu un diametru cu foarte putin mai mari. Apoi la service mi-au zis ca se poate incerca rectificare, daca nu imi aprobau kulanza. Rectificare la cilindru ma gandesc... :|

Modificat de Phlom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok mersi frumos sper sa nu dureze asa mult sa nu pice lantul de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Revin si eu cu o problema. Ieri in mers mi s-au aprins deodata martorii motor, EPC si cel de TCS (ASR) iar motorul parca nu mai merge uniform (turometrul sta ca si inainte nemiscat la relanti dar se simte ca totusi nu e turatia constanta in scaun). Am facut o scanare si iata ce erori am:
 
Address 01: Engine (J623-CBZB) Labels: 03F-906-070-CBZ.clb
Part No SW: 03F 906 070 F HW: 03F 906 070 F
Component: SIMOS10.10H03 9680 
Revision: -------- Serial number: 
Coding: 001900D6230400080000
Shop #: WSC 73430 031 00000
ASAM Dataset: EV_ECM12TFS02103F906070F 003010
ROD: EV_ECM12TFS02103F906070F.rod
VCID: 254BEF4D24FA271
 
6352 - Cylinder 3 
P0303 00 [175] - Misfire Detected
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 75053 km
Date: 2043.14.20
Time: 14:13:05
 
11836 - Cylinder Disabling 
P130A 00 [175] - -MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 10
Mileage: 75053 km
Date: 2043.14.20
Time: 14:13:05
 
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK70M.clb
Part No SW: 1K0 907 379 AK HW: 1K0 907 379 AK
Component: MK70 M MASR 0105 
Revision: 00H35001 
Coding: 0017665
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 7BFFE9353AFE411
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 
013 - Check DTC Memory
 
Ceva idei ce ar putea fi? Care este cilindrul 3? (cum se face numerotarea lor cand stai cu fata la motor?)
Din ce am citit pe forum ar putea fi fisa de la bujie. Am facut aseara comanda online la un magazin si sper ca maine sa ma pot duce sa le iau dar intai as vrea sa schimb doar fisa numarul 3 si dupa sa le schimb si pe restul sa vad daca este chiar cum imi da in scanare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, este fisa.

cilindrul 1 este la distributie si 4 la cutia de viteze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune-ne si noua ce tip de fisa ai montat si daca de acolo era buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu am montat fisa. Asta s-a intamplat sambata si pana am ajuns acasa sa pun diagnoza se facuse tarziu si nu am mai gasit deschis pe nicaieri sa pot cumpara un set. Am facut comanda de un set Tesla T406C si astazi pe la 18:30 vreau sa ma duc sa-l iau si sa-l montez (sper sa aibe pe stoc). O sa revin cu detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci Tesla. tot am zis ca am sa cumpar si eu un set sa am in masina, ca vad ca incep sa se adune posesorii care au probleme. Au si ele 4 ani, dar de la reprezentanta nu mi-au recomandat schimbarea. de parca raman ei in drum! Pretul e in jur de 130 lei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ala e pretul

 

Cele pe care le-am montat eu merg bine si dupa 15.000 km. Atentie la montare, e posibil sa ramana un rest de cauciuc pe bujie, de la fisa veche si sa nu intre pana la capat fisa noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am spus revin cu detalii. Am luat fisele astazi (arata exact ca cele originale) numai ca cele originale aveau acea protectie pe portiunea de la langa acele conducte incinse. Cele noi nu au acea protectie dar fiind din silicon nu ar trebui sa le afecteze. Am desfacut prima data si bujia de la pistonul 3 de curiozitate sa vad cum arata si intradevar se cunostea ca nu a mers cum trebuie de neagra ce e (poza cu una curata care a functionat in parametrii normali am uitat sa fac dar am un set in portbagaj, setul vechi schimbat acum 1 an).

post-80323-0-07012400-1409593364_thumb.j

Apoi am montat-o la loc si am schimbat doar acea fisa.

post-80323-0-78180400-1409593374_thumb.j

Am pornit motorul si intradevar s-a simtit diferenta, motorul mergea rotund, martorii EPC si  TCS nu s-au mai aprins, doar cel de motor a ramas. Intr-un final am schimbat si celelalte fise si am sters toate erorile acum nemaiavand nici un martor de avarie aprins in bord. Maine dimineata ma duc sa dau o tura de vreo 20 km pe autostrada inainte de munca sa ard putin bujia care nu a functionat.

Din ce m-am documentat pe net cu patania asta, se pare ca sunt destui care au avut probleme cu fisa 3 tocmai din cauza ca trece peste acele conducte si in timp de la temperatura inalta se distruge, dar am inteles ca si cea de la pistonul 1 ar mai face asemenea probleme (am gasit cativa "norocosi" de genu asta pe forum-uri)

Modificat de geotibi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Maine dimineata ma duc sa dau o tura de vreo 20 km pe autostrada inainte de munca sa ard putin bujia care nu a functionat."

  Pierdere de timp, mai bine dormi mai mult si mergi la servici cu masina putin mai turata sa zicem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pana la munca nici nu apuc sa incalzesc motoru chiar daca e cald afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lasa bujia in pace, se curata ea singura fara sa o plimbi la drum lung

in 3 minute bujia atinge temperatura de regim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara! Din pacate nu mi s-a aprobat schimbarea lantului pe culanta. Cei de la reprezentanta mi-au spus ca din corespondenta cu cei de la tehnic de la fabrica a reiesit ca masina e echipata cu noul tip de lant si acesta nu se scchimba. Asa o fi, masina am luat-o in octombrie 2011? Am sa ma duc sa-i schimb uleiul maine sa ii pun 5w40 ca pana acum am avut 5w30, cica ar fi de vina si uleiul ca e prea subtire. Voi ce parere aveti?

Modificat de Marian_Barbu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul "mai subtire" ar fi doar in sarcina. Problema cu lantul in principal e la pornire unde proprietatile uleiului sunt aceleasi.

Unde mai pui ca nu exista ulei 5w40 cu normele 504, 507 ci doar 5w30. Practic acestea fiind normele noi, recomandate pt TSI. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mariane, Polozaurul meu a fost fabricat in saptamna 39 in 2011. A venit in tara la dealer in 11 octombrie.

 

Lantul original a inceput sa zornaie dupa prima revizie, la sfarsitul lui 2012. De schimbat l-am schimbat in 6 martie 2013. Dupa care a inceput sa cante si al doilea ... :biggrin:  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dun, tu ai avut pile, se stie!!!  Glumesc! :icon_thumleft:

Uleiul "mai subtire" ar fi doar in sarcina. Problema cu lantul in principal e la pornire unde proprietatile uleiului sunt aceleasi.

Unde mai pui ca nu exista ulei 5w40 cu normele 504, 507 ci doar 5w30. Practic acestea fiind normele noi, recomandate pt TSI. 

Ai ceva oficial in acest sens? Ca la Cybernet Piatra Neamt, la motoarele pe lant recomanda si pun ulei  Mobil 5w40 S 3000 X1, cu ceva rezultate(zgomot mai rar si mai redus) si cu un consum redus de ulei fata de Castrol( in 10000 de km, din care 4000 in regim extern hard, cu bagaje si autostrada 3000,  a consumat 150ml).


Dupa cum am spus revin cu detalii. Am luat fisele astazi (arata exact ca cele originale) numai ca cele originale aveau acea protectie pe portiunea de la langa acele conducte incinse. 

Oare nu ar fi bine de pus acolo si o protectie, chiar daca or fi ele de silicon?Dar ce fel de protectie, ca eu am vrut sa pun si la cele originale, si am cautat prin dedeman ceva protectie la temperatura si nu am gasit. Ceva idei de la cineva priceput?


Cei de la reprezentanta mi-au spus ca din corespondenta cu cei de la tehnic de la fabrica a reiesit ca masina e echipata cu noul tip de lant si acesta nu se scchimba. Asa o fi, masina am luat-o in octombrie 2011? 

Pai daca ai luat-o in octombrie inseamna ca s-a fabricat in septembrie sau ceva stocuri. inovatia lor in materie de lant, intinzator etc, dateaza de prin mai-iunie 2011. Dar, si aici e un mare dar, inlocuirea lantului la mine s-a facut in Octombrie 2011 cu aparitie zornaiala dupa 4000 de km. La aproape toti( cu mici exceptii-norocul lor) zornaiala a reinceput dupa 2000-4000 de km, dar multi nu mai scriu pe forum. Eu am 40000 de km(fara vreo 500) de la schimb de lant, zornaie , nu de speriat, mai putin parca de la utilizarea uleiului Mobil 5w40 S3000 X1, dar zornaie. Masina mea e sub o forma de observatie, in sensul ca la fiecare revizie se inscrie in fisa de faptul ca zornaie, lucru inscris in istoric, am reclamat imediat la prima zornaiala, etc.

Eu zic sa faci aceleasi mentiuni de fiecare data la revizii, sa faci reviziile numai in reprezentanta si..Dumnezeu cu mila.

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara! Din pacate nu mi s-a aprobat schimbarea lantului pe culanta. Cei de la reprezentanta mi-au spus ca din corespondenta cu cei de la tehnic de la fabrica a reiesit ca masina e echipata cu noul tip de lant si acesta nu se scchimba. Asa o fi, masina am luat-o in octombrie 2011? Am sa ma duc sa-i schimb uleiul maine sa ii pun 5w40 ca pana acum am avut 5w30, cica ar fi de vina si uleiul ca e prea subtire. Voi ce parere aveti?

Confirm. Acelasi lucru mi l-au spus si mie cei din Craiova: modelul "nou" de lant nu se mai schimba. Astea sunt indicatiile producatorului. Un fel de "s-a rezolvat, nu se poate".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat e ca altii au schimbat acest lant, model nou, fara obiectiuni fiind la al treilea lant acum. Ce-i drept la skoda, dar.............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!