Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

zgomotul clasic de ax descentrat. Un huruit, un frecat ce insoteste zgomotul obisnuit al motorului. Atinge turbina pompei in carcasa acesteia.

Scurgerile se observa in spatele motorului, sub pompa de apa.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pret aproximativ la toata operatiunea se poate?

Se poate cere kulanza la asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce sa zic de kulanza. Prietenul meu nu a mai trecut pe la reprezentanta dupa expirarea garantiei.

Pompa apa originala cu piesa veche la schimb, 470 lei. in mod normal manopera ar fi maxim 100 lei. ( plus antigel)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost anuntat ca ieri s-a facut comanda de motor nou. Motor nou care este de fapt refacut: un bloc motor vechi, dar cu toate componentele noi. Cel putin asa am inteles. Eu am insistat ca nu vreau decat motor nou, avand in vedere ca o sa am de plata 30% din pretul lui si inca 50% din manopera. Apoi motorul de la mine nu are absolut nici o problema, in afara de acel piston spart. Nu a reusit sa faca pagube in motor, camasa cilindrului parand ok. Cu lantul nu am avut probleme, era inca cel original (68.500km), se mai auzea cateodata dupa o pornire la cald, cand plecam de la magazin, spre exemplu. Treaba e ca trebuie sa dau cam 1500E (dc am socotit bine) si motorul vechi. Pai ce fac? Practic le dau un motor plus 1500E, daca nu mai mult?

 

Am cerut sa mi se aduca motor nou, nefolosit, avand in vedere ca platesc ceva. Si i-am rugat sa imi zica ce data de asamblare este notata pe "noul" motor.

 

Cine s-a mai lovit de situatia asta si poate veni cu alte sfaturi, este rugat. 

Daca se aduce motor refacut, este in regula daca are toate componentele noi? Sa ma astept la alte belele? Ziceau si de ceva de o garantie de 1-2 ani. Asta un mecanic mi-a spus la telefon.

Legat de plata motorului si a manoperei, exista vreun precedent sa stiu cum a procedat?

Pentru ca motorul va fi schimbat, ce urmeaza a se face cu actele? Presupun ca trebuie sa o trec prin RAR, nu? Ce acte imi trebuie de aici (grecia) sa le dovedesc la aia la RAR in Ro ca eu am schimbat motorul legal, sa nu imi faca probleme?

Deci daca stie careva, sfaturile sunt bine-primite.

Multumesc anticipat!


Azi am fost anuntat ca ieri s-a facut comanda de motor nou. Motor nou care este de fapt refacut: un bloc motor vechi, dar cu toate componentele noi. Cel putin asa am inteles. Eu am insistat ca nu vreau decat motor nou, avand in vedere ca o sa am de plata 30% din pretul lui si inca 50% din manopera. Apoi motorul de la mine nu are absolut nici o problema, in afara de acel piston spart. Nu a reusit sa faca pagube in motor, camasa cilindrului parand ok. Cu lantul nu am avut probleme, era inca cel original (68.500km), se mai auzea cateodata dupa o pornire la cald, cand plecam de la magazin, spre exemplu. Treaba e ca trebuie sa dau cam 1500E (dc am socotit bine) si motorul vechi. Pai ce fac? Practic le dau un motor plus 1500E, daca nu mai mult?

 

Am cerut sa mi se aduca motor nou, nefolosit, avand in vedere ca platesc ceva. Si i-am rugat sa imi zica ce data de ansalblare este notata pe "noul" motor.

 

Cine s-a mai lovit de situatia asta si poate veni cu alte sfaturi, este rugat. 

Daca se aduce motor refacut, este in regula daca are toate componentele noi? Sa ma astept la alte belele? Ziceau si de ceva de o garantie de 1-2 ani. Asta un mecanic mi-a spus la telefon.

Legat de plata motorului si a manoperei, exista vreun precedent sa stiu cum a procedat?

Pentru ca motorul va fi schimbat, ce urmeaza a se face cu actele? Presupun ca trebuie sa o trec prin RAR, nu? Ce acte imi trebuie de aici (grecia) sa le dovedesc la aia la RAR in Ro ca eu am schimbat motorul legal, sa nu imi faca probleme?

Deci daca stie careva, sfaturile sunt bine-primite.

Multumesc anticipat!

Modificat de Phlom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la inlocuirea motorului , trebuie sa mergi la RAR , noul bloc nu are serie pe el  si trebuie mentionat pe carte.Ar trebui sa ai o hartie cu stampila de la service in care se spune ca s-a inlocuit blocul motor.

Modificat de b97dmt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de sitiuatia lui Phlom ea a inceput pe data de 14 iulie, primul posta pe tema asta fiind asta.

 

Nici mie nu imi suna prea bine oferta lor. De ce nu unul nou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cică asta e procedura, dar le-am zis că nu sunt de acord. Păi la ei rămâne un motor în regulă și ei îmi trimit tot unul vechi? Să fie și mai vechi decât al, chiar refuz total montarea lui.

Oricum abia aștept să se termine, că mi-a ajuns răbdarea la capăt. Aia la service vor să mă ajute, că își scot bani. Acum rămâne cu Seat International să vorbesc. Mă gândesc să le trimit un e-mail iarăși. Chiar nu a mai trecut nimeni prin situația asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa dai un telefon la RAR pentru chestia asta. Din cate stiu, schimbarea motorului trebuie facuta in service autorizat RAR pentru a putea fi trecuta in carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca de la service vei primi un maldar de acte, cu care , dupa traducere , te vei duce la RAR.

 

Acuma, cu blocul vechi si piese noi, tot un drac. de ce  nu pun piese noi pe motorul tau, daca tot nu e un motor nou? iar cu vrajeala ca ce e de fabrica e sfant, s-a vazut cat de sfant. Singura chestie e ca poate respecta cupluri de strangere, etc, etc, Desi nu m-ar mira ca aceste motoare sa fie refacute in ateliere adiacente fabricii, ca pe fluxul tehnologic, cu roboti si alea alea nu cred ca se introduc blocuri vechi, ca ar strica toata animatia informatica.

asta-i viata, asa stiu sa isi respecte clientii.

Parerea mea, e ca daca nu reusesti sa pastrezi motorul tau si nici motor nou nout( desi in conditiile date ai de plata extrem de mult cu toata kulanza lor) sa accepti asa, dar fa o petitie la service cu nr de inregistrare in care sa iti manifesti nemultumirea si cand ajungi in tara da-i in judecata, deocamdata fara avocat, ca sa nu te coste foarte mult. S-ar putea sa ai multe surprize.

n-ar strica sa faci o instiintare scrisa si la Porsche Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa se practica, schimbarea piesei vechi se face cu una reconditionata, nu una noua, in cazul in care se rezolva o problema pe garantie. Piesele de acest fel au codul de produs cu terminatia x. V-ati intrebat vreodata ce ce intampla cu piesele pe care le predati pentru a obtine o reducere la cumpararea uneia noi? Sunt anumite piese la care se ofera o anumita reducere daca se procedeaza in acest fel. Sincer, nu vad care e problema, avand in vedere ca in afara de blocul motor, toate internele sunt noi.

Revenind la motorul cu probleme, cine iti garanteaza ca blocul motor nu a fost afectat? Nu e suficient o verificare vizuala, blocul motor trebuie demontat, curatat, verificat, lucruri care costa si care nu se justifica din punctul de vedere al importatorului.

Eu n-as avea nici o problema sa mi se schimbe motorul cu unul de acest fel, am garantia ca blocul motor a fost verificat si nu are nici o problema, altfel nu s-ar fi refolosit.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toni: Eu sunt in Grecia. Nu am avut de ales decat sa intru in service aici. Am gasit un articol pe internet in care se precizeaza ca pentru modificarea/schimbarea CIV, e nevoie de o adeverinta stampilata de service. Oricum este reprezentanta. Probabil eu va trebui sa fac si traducere dupa adeverinta aceea.

@Bogdanpiatra: momentan sunt in Grecia. Daca as fi avut bani, nu ma complicam sa ma rog de ei sa repare motorul.

Am intrebat si era posibil ca motorul sa fie reparat. O rectificare la cilindrul respectiv si gata. Sau, daca am inteles bine dupa internet, exista doua tipuri de pistoane: unele mai inguste, originalele, si unele cu diametru cu foarte putin mai mare. Cele din urma s-ar folosi la motoarele care au suferit rectificare. Daca bat campii, sa ma opreasca cineva. Gasisem pe un site strain (polonez, nici nu mai stiu).

 

Eu am avut rabdare sa vad daca se poate repara prin SEAT - producator. Daca s-a putut, eu consider ca SEATul recunoaste ca ce am patit eu este din vina lor. Asta e logica mea. Astfel cum se explica ca pistonul la mine s-a spart identic cu al rusului de acia: http://vwts.ru/forum/176433.html ? Si au mai fost cazuri, dar de la dealeri nu se afla. Design prost! In fine...

 

De ce sa dau peste 1500Euro (30% din motor si 50% manopera) si sa nu mai zic de mersul in tara+RAR, traduceri, iar ei sa-mi puna tot un motor vechi, refacut, dar cu componente noi? Ce garantie am eu ca injectoarele alea sunt noi? Ca pompa aia nu este tot SH si, hai 5 ani, sa nu umblu la motor. Nu sunt pilot de curse sa o rup in doua pe sosea.

Daca aveam bani ma duceam direct la judecatorie. Exista in legislatia UE (cu Google tranlate, ar trebui sa intelegeti ceva: http://www.autoblog.gr/2010/10/12/block-exemption-and-choice-of-car-maintenance/  si aici mai zicea ceva: http://www.autoblog.gr/2012/05/08/vw-tsi-problems-with-timing-chains/ ) legi care cer ca un produs sa fie folosibil un numar de ani si aici nu ma refer la garantie. Hai sa nu o dau in teorii conspirationiste (desi orice legenda are un dram de adevar) aducand in discutie "Planned obsolescence", insa e prea de tot. 


@cristian: ai dreptate, dar de ce mai platesc atunci? Acolo e buba. De ce acelasi defect, cu piston spart exact ca al meu, s-a gasit pe mai multe masini?

La un service ce a renuntat sa mai fie reprezentanta SEAT cu f putin timp in urma, mi s-a spus ca un caz asemanator mai avusese loc si din start mi-au zis fara rezerve ca motorul se va inlocui. Nu le mai era jena sa mai dea din casa legat de ce au patit 1.2 TSIurile.

Chiar dupa doar 2 ani si 8 luni motorul sa pice? Cum ar fi telefonul mobil, dupa ce-i expira garantia de 2 ani, la 2 ani si 2 luni sa nu mai porneasca cu nimica?

Eu inteleg ca nu mai e in garantie, ca ei (SEAT-ul) se pot absolvi de vina doar dand vina pe bine-cunoscuta cauza, combustibilul, dar e corect? Nu stiu cum sa ma exprim, dar ma simt inselat. Are tata un Cielo mai vechi de prin '97 si nu are nici o problema.  Mai, dar nici una!

 

O sa va tin la curent cu ce se mai intampla la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca esti in  Grecia. Eu ziceam de notificarile respective cand ajungi in Romania.

In fond service-ul din Grecia e doar o reprezentanta care face taman ce spune producatorul.

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu trebuie sa platesti pentru ca asa se practica, proprietarul masinii plateste o parte din manopera, iar producatorul piesele si restul de manopera. Cum masina ta nu mai e in garantie, partea din manopera pe care trebuie s-o suporti tu este mai mare. Probabil ca daca ai fi facut asta in Romania, suma era mai mica, tariful pentru manopera in Grecia fiind sigur de 2-3 ori mai mare decat in Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Master_Blaster

Motorul propriu-zis e nou, chiar daca blocul motor e refolosit, 1.2tsi cbzb e unul din putinele motare vw cu blocul motor de aluminiu si astea se pot refolosi aproape la infinit cat timp nu crapa la propriu. Cilindrii sunt din fier si se schimba (ca la dacia 1300 cand se schimba setul motor) asa ca toate internele motorului care sunt supuse uzurii sunt noi. 

 

Si sa nu crezi ca primesti injectoare, turbina, pompa de inalta presiune, senzori sau alte piese in afara de motor noi, toate piesele se demonteaza de pe motorul tau si se monteaza pe motorul nou.

 

In caz ca iti repara motorul tau fara sa-l schimbe, o sa-ti dai seama imediat pt ca vei avea aceeasi serie pe motor cu ce este deja in talon si asta nu este posibil.

 

1500euro nu e chiar asa mult, un motor nou (probabil si ala refacut) pe ebay.de e mai mult decat atat la care se adauga manopera.

 

Asta o sa primeasca masina, exact asa vin motoarele de schimb, nu ca alea de la dezmembrari cu alte accesorii (pozele sunt cu un cbzb nou de pe ebay.de, singurul accesoriu atasat este pompa de apa)

post-2151-0-09431400-1409182604_thumb.jp post-2151-0-58085700-1409182620_thumb.jp post-2151-0-54494900-1409182642_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

 

Azi am trecut pe la service si am vorbit cu unul din mecanici, cu care ma auzisem si la telefon. Mecanicul a sunat la SEAT Atena (national) ca sa intrebe despre situatia mea. 

Treaba e cam asa: motorul este acoperit 100% de producator, insa o sa platesc o suma anume pentru manopera (mi-a zis ca la un AlfaRomeo ei iau cam 500E pe schimbat motor, deci daca e cu 50%, dau doar 250E. Ideal!), dar nu a stiut sa imi zica, alaturi de schimbul de ulei + filtru  bujii (era nevoie oricum).

 

Deci @cristian ai avut dreptate cu plata motorului de catre producator. Multumesc pentru ca m-ai lamurit cu ceva ce iarasi nu eram sigur. Eu tot credeam ca ceea ce trimite producatorul, unora le trimite motoare noi-noute, iar altora motoare refacute. Dar la toti e la fel.

 

@Master_Blaster: Gasisem si eu pe internet astfel de motoare cum ai postat tu, dar nu stiam ca sunt la fel cu cele trimise de producator. Iarasi nu stiam ca cilindrii (camasile??) sunt din fier, ca la mine garnitura aia era inca peste cilindru si nu am putut observa. Am observat doar culoarea diferita de blocul motor.  Ma bucur ca restul componentelor ce nu intra in motor sunt aceleasi. Am o siguranta.

 

Mi s-a mai luminat cerul, cand mi s-au zis astea, ca simteam ca o iau la sanatoasa :P Alta e sa platesti hai un 600E, alta este peste 1500E.

 

Aici cand ma auzeau grecii ca mi-ar cere la service  peste 1500Euro se rugau de mine sa ma duca la service unde cunosc ei si toti au aproximat caci cu un maxim de 600Euro se rezolva. Nu stiu ce ar fi presupus, oricum erau speculatii, nimic sigur.

 

O sa ii bat la cap pe ceia de la service sa stiu cand ajunge exact motorul, sa mai fac si cate o poza, desi stiu ca nu e voie. E o mica pasiune a mea :P Si cum le am, le postez.

 

Multam tuturor pentru sfaturi. Chiar m-au ajutat sa inteleg.

 

Numai bine! Revin cand mai am ceva nou de zis.

 

PS: Si cand ma gandesc ca am amanat ca un om fara minte sa prelungesc garantia masinii de la 2 la 4 ani, dar nu am facut-o ca nu se potriveau socotelile. Acuma m-ar fi scutit de multe... Cine nu deschide ochii, deschide portofelul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar la seat poate ai fi avut posibilitate. La skoda daca nu cumparai odata cu configurarea masinii garantia extinsa( ca un accesoriu) nu mai puteai ulterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La VW, pentru toate masinile vandute dupa jumatatea lui 2010, nu stiu daca si inainte da data asta, s-a oferit posibilitatea cumpararii garantiei extinse pana aproape de sfarsitul ui 2011, daca tin bine minte. Pentru orice  motor, nu doar pentru asta!

Ma bucur ca ai rezolvat atat de simplu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum eu de bine de rau am trecut de 4 ani, deci as fi iesit din garantie! Sa vedem ce urmeaza! Desi creste increderea in motorul asta pe zi ce trece!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca suma de 1500 Euro include si schimbul uleiului si a bujiilor, cu atat mai bine pentru tine, deci partea de manopera pe care o platesti tu e mai mica decat ai crezut initial.

Oricum, poti sta linistit, motorul montat pe masina va avea aceeasi paramentri cu motorul de pe o masina noua. Din pacate, nu vei primi garantie deloc, avand in vedere faptul ca masina ta nu mai e in garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

 

@cristian: de fapt mai bine de atat: 500E (aproximatie pt schimbare motor - asta la un Alfa Romeo, ca ei sunt multi-reprezentanta) + ulei motor (cam 65E uleiul - Castrol 5W30) + filtru ulei (celelalte doar ce le pusesem noi si doar se verifica) + bujii (alea vechi sunt originalele, deci le schimb urgent). Asa ca  pot aproxima ca daca mi se acorda 50% reducere la manopera as plati undeva la 250E schimbarea motorului + celelalte. Adica ma gandesc ca duce spre 600E. In cazul in care as plati manopera intreaga si pretul e cel mentionat inainte, atunci s-ar mai adauga inca 250E, deci cam 850E. E pura speculatie ce socotesc eu. Nu stiu nimic concret in momentul de fata. Trebuiau sa ma sune dupa-amiaza sa-mi zica o suma aproximativa, dar se pare ca relatiile cu clientii chiar nu sunt punctul lor forte. Nici sa ma anunte ca s-a aprobat cererea si au comandat motorul nu se obosisera sa ma sune. 

 

Oricum faza ca nu mai e garantie dupa instalare motor, e nasol. Totusi daca are probleme cu lantul/turbina/alte pistoane cedate, cred ca inca e valabila kulanta, nu?

 

@bogdanpiatra: de curiozitate, motoarele CBZB/-A de pe masinile din 2013, 2014 mai au probleme? Ma refer la cele cu lant. Ori nu se oboseste lumea sa-si spuna pasul pe internet?

Si da, am avut posibilitatea, dar "departamentul de finainte" nu mi-a aprobat bugetul. Cred ca era vorba de 200 si ceva de Euro in Ro. In Grecia imi cereau pt aceeasi prelungire de garantie cam 500 si ceva de Euro.

 

@Rave: inca n-as zice "hop!" pana nu sar groapa, in sensul ca ma voi linisti abia dupa ce vad cu ochii mei ca treaba este facuta, masina functionala si pe drum.

 

Off-topic: si-a facut cineva cipare la 1.2 TSI? Se schimba ceva in bine? Exista riscuri? Se strica ceva? Ca riscuri exista presupun...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

Sunt mai multi colegi de forum care au resoftat acest 1.2 tsi pe lant si sunt f multumiti din cate am citit. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...PS: Si cand ma gandesc ca am amanat ca un om fara minte sa prelungesc garantia masinii de la 2 la 4 ani, dar nu am facut-o ca nu se potriveau socotelile. Acuma m-ar fi scutit de multe... Cine nu deschide ochii, deschide portofelul!

 

Garantia suplimentara de 2 ani este putin diferita fata de cea obisnuita cand este invocata in afara tarii.

Daca se solicita reparatia masinii intr-o tara UE, dealer-ul respectiv va lua legatura cu Porsche RO si vor stabili impreuna ce se face la masina si care este costul, beneficiarul urmand sa plateasca contravaloarea reparatiei iar la intoarcerea in tara acesta va fi despagubit de Porsche RO cu suma agreata.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De dimineața m-au sunat de la service să mă anunțe prețul total. Țineți-vă bine! Sunteți gata?

Mi-a zis că manopera este acoperită 100% de SEAT. Motorul, uleiul, filtrul, alte accesorii (garnituri, lichid răcire, etc) sunt iarăși 100% suportate de SEAT.

Mie încă mi-e greu să cred astea, însă până atunci mă bucur de veste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aviz amatorilor de revizii inafara retelei: culanta chiar exista!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In alte tari... Sunt curios daca la noi tot asa se intampla sa plateasca Vw/seat/Skoda dar sa te puna si pe tine sa platesti o mica parte.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!