Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Eu am avut numai Castrol EDGE PRO 0W-40(primii 15k km), apoi 5W-30(al doilea și al treilea schimb) și Mobil 10W-40(cu ăsta a început să mi se audă zăngănitul de la lanț și cu același ulei am pățit faza cu pistonul). Cât am pus Castrol original (cică sunt și uleiuri falsificate), mașina a mers super, fără probleme. Dacă asta se întâmplă doar la tine, vezi să nu fie o cu totul altă problemă decât uleiul însuși. Aditivii nu știu cu ce ajută. Eu nu am pus niciodată.

Motorul nu poți să-l golești complet de ulei. De aceea uleiul nou pus se va maroni de la cel vechi, dar nici să se înegrească ca cel de 15 k km.

Să nu fie vorba de o problemă mecanică mai degrabă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca sa auzit zgomotul asta dupa ce am schimbat uleiul imediat. Inainte sa-l schimb nu sa auzit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Ma poate ajuta cineva cu o poza si un cod ptr intinzator lant ptr 1,2 tsi 86 cp. Cbza?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut astăzi pe la service, iar motorul era în depozit.

M-au programat abia joi pentru montare motor. Mai erau cateva mașini d la FIAT, Toyota și nu mai știu ce cu schimbare motor. Halal încredere o să mai am...

Pe motor avea data de 19.03.2014, când a fost asamblat. Sper să aibe instalat al treilea kit de distribuție, ultimul, cel la care nu mai sare lanțul, oricât s-ar întinde. Cică mai cârăie, dar în rest toate bune.

Am atașat poza cu motorul în depozit. O să mai pun poze cum apuc să mai fac.

Mulțumesc Lui Dumnezeu că lucrurile au mers bine până acuma. Să-mi ajute și de acum încolo!

Revin cu update-uri, imediat ce aflu.

post-100265-14107938356214_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor ma inebunit masina asta tind sa cred ca mi-am cumparat aro. Schimbat uleiul pus 5w40 c3 magnatec. Am fost in plimbare cu ea acum, uruie la pornire veselie asta n-ar fi o problema ca m-am obisnuit dar la relanti pana nu ii dau putin in goarna troncane lantul de rupe. Inainte am avut 5w30 edge doar la pornire uruia. Ce sa fac?

 

Si eu am tot magnatec, dar e 5w30, si nu am probleme chiar eu am schimbat uleiul, de atunci am auzit lantul o singura data dupa ce masina a stat inclinata (urcata cu o roata pe bordura) in rest 0 zgomote dubioase. De mentionat ca am schimbat lantul si de atunci nu am mai avut probleme. Uleiul este cel mai slab din gama castrol dar cat timp il schimbi pana in 10000km nu cred ca o sa faca probleme  (respecta normele VW), in cazul meu, eu fac f putini km cu masina asta pe an, sper sa nu am probleme.

@Phlom: Ma bucur sa aud ca lucrurile merge pe drumul cel bun. As fi f curios sa stiu ce modele de Fiat au nevoie de schimbarea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca o fi vreun 1.3 MultiJet la care mi s-a rupt lantul si a facut ravagii in el i-or fi dat schimbare.

 

La Fiatul Doblo din dotare s-a rupt la 90.000 km si in carte zicea o verificare pe la 140.000 km. Lantul este ca cel de bicicleta (configuratia zalelor ma refer) si efectiv una din zalele laterale s-a rupt in doua ramanand pentru o perioada scurta de timp atarnat in cealalta pe care a frecat-o pana a cedat. Rezultatul ..... motor broken !!!

 

 

Parafrazand o mare doamna .... succesuri si in continuare. Ma bucura gandul ca totul revine la normal si pana la urma o sa bata din nou o inima de TSI in Ibiza ta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, 1.3 CDTi/JTd are probleme si am intalnit destule cu lant rup, bmw 2.0 d are probleme cu lantul, ec

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Direct din service, cu noutățile zilei. Urmează săpost-100265-14110388338226_thumb.jpg monteze motorul pe mașină, după ce de dimineață au atașat cutia de viteze, turbina, intercoolerul, furtune, senzori, alternatorul etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-mi prea place. Mecanicul șef, cel priceput, mai merge și la altă mașină în paralel. Pe mașină nu au pus prelată din aia să protejeze de ulei etc. Unu singur are șalopetă. Mă tot atenționează să nu stau exact lângă ei, că nu e voie. Mecanicul ăsta mai nepriceput aș fi zis că-i ucenic. Mă așteptam să strângă unde e nevoie cu cheie dinamometrică. Au chei cu compresor pe aer. Dacă alea se setează, altă treabă. Când trebuia să pună o conductă de retur combustibil, se uita ca...

Eu am văzut în manualele SEAT se reparații că anexele se pun ultimele, în ordinea inversă față de cum s-au dat jos. Ei le-au montat de la început. În fine...

Să-l pună odată, să meargă cum trebuie și am terminat cu ei. Mi s-a acrit până acuma câte drumuri am făcut și telefoane am dat.

Nu cred că termină azi, că se mișcă greu. Două șuruburi, mai o țigară, mai câteva cuvinte, să mai tragă de timp că ei pe la 16:30 își iau tălpășița...

Cu Dumnezeu 'nainte și termin cu bâlciu. Dacă mai e ceva nou, o să postez.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orașul Κόρινθος, regiunea Πελοπόννησο (Korinthos) în sudul Greciei.

Ei se poartă frumos, dar simt că prezența mea îi irită. Nu îi place celui ce montează să stau lângă el să văd ce face și-mi tot arată un indicator unde zice că este interzis clienților să stea în incinta serviceului. Numai că stau și au stat și alții, așa că... se poate. De față cu mine se abținea să scoată vreo boacană pe gură. Cum m-am dat mai încolo, le-a zis pe toate. E supărat acuma pe toba care vine din turbină :)

În fine. Azi sigur nu termină, așa că mâine sunt șanse mai mari. Și mâine nu prea pot eu să ajung dimineață...

Modificat de Phlom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zic nimic, ca nu vreau sa mai starnesc vreo furtuna pe aici, dar gandesc multe despre baietii astia.

Urmaresc de la inceput situatia ta si iti tin pumnii stransi sa iasa bine. Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate să îmi zică cineva citind codul de pe roata dințată a lanțului de distribuție, care versiune de lanț era instalată pe motorul vechi?

post-100265-14110657165527_thumb.jpg

post-100265-14110657751699_thumb.jpg

post-100265-14110657894083_thumb.jpg

Pe motorul nou are inscripționate datele de 19.03.2014 pe bloc motor, 05.08.2014 pe chiulasă și pe capacul ăla de plastic de la lanț are 08.08.2014. Sper să fie ultima versiune de lanț instalat pe noul motor. Noapte bună!

Modificat de Phlom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coduri:

- 03F109210C (foto) - Carcasa Mecanism de Comanda, cod care s-a schimbat in 01/09/2012 in 03F109210D;

- 03F109571C (foto) - roata de lant - pentru masini fabricate pana la 31.10.2011, dupa aceea motoarele au venit echipate cu noul cod, 03F109571F;

 

Cred ca blocul initial de CBZB a fost 03F103101A, din 01.11.2012 s-a montat 03F103101, iar din 01.02.2013 vine pe cod 03F103101B.

 

Lantul initial nu se comercializeaza separat, exista doar set de reparatie , 03F198229, iar din 01.12.2011 este 03F198229A.

 

Lantul pentru motor din 2014 este 03F109158G.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms @Dolfin. Nu stiam astea deloc. Sa zic ca e ciudat ca eu nu avusesem problema cu lantul inca? 

 

=====================================

 

Legat de masina mea, am fost vineri cu sufletul la gura, gandindu-ma ca voi lua masina. Supriza! Cine a auzit de legile lui Murphy stie ce zic. Nu am putut sa o iau si intrerupsesera instalatia pentru ca un furtun de la radiator se umflase si trebuia schimbat. Nu au zis ca l-au stricat ei. Pana sa-l demonteze motorul era bun, nu?. Acum era stricat. In fine. Au zis ca au gasit doar after-market si il vor monta pe acela. Maine, luni, ar trebui sa monteze furtunelul, sa puna lichidele in masina (lichid racire, ulei motor), sa schimbe filtrele toate (sa fie un inceput bun cu "noul" motor), sa-mi schimbe complet lichidul de frana (aici am vazut ca stiau bine ce sa faca, ca am vazut la alta masina). Urmeaza apoi testele, semnaturile si "buna ziua". Asta la modul ideal...

 

Am o mica nelamurire si sper sa nu fie problema asta.

Pe vechiul bloc motor era stantata seria motorului: CBZ542xxx (nu mai stiu) si niste plastic topic transparent pe deasupra(+ numerele astea: 027 / 110911 / 015534/ 1 ++++ / 03F 011 L).

Pe noul motor am cautat si rascautat si nu am dat de noua serie pe formatul CBZxxxxxx.  O fi trecuta in actele motorului, asa cum mi-a zis o tanti acolo la birou. Ea nu trebuia stantata din fabrica pe motor? Sau o fac cei de la RAR? Pe noul motor in spatiul unde trebuia sa aibe acea serie trecuta are o eticheta galbena cu: codul piesei 03F100091AX, RUMPFMOTOR, data asamblarii motorului 08.08.2014, EXP DATE: NONE; direct stantat pe motor mai apar niste numere: 027, sub este 220514, mai jos 053453 si ultimul rand 1 ++++ Vizual, seria stantata nu ar avea loc sub eticheta aceea. Ma poate lamuri cineva, va rog?

Sa mai las niste coduri aici, poate ajuta pe cineva:

Pe capacul de chiulasa: 03F 103 475 P

Undeva pe blocul motor: 03F 103 019 L

Asta cred ca e formula chimica a aliajului din care e turnat motorul: >AlSi9Cu3(Fe)<

 

=====================================

 

Daca este de folos cuiva, am gasit niste clipuri pe un forum italian cu clipuri pe YT:

 

Lant alungit la 1.2 TSI:

 

Schimbare distributie 1.2 TSI:

 

Nu pricep prea bine din ce cauza, dar arata cum fustele de piston au uzura marita, ca s-au frecat tare de peretii cilindrilor. Cauza?

 

Aici e cu chirilice titlul, dar cred ca e vorba de piesele refurbished din grupul VAG. La sfarsit se vede pe un motor ca are niste etichete galbene. Asa a venit si motorul asta "nou" la mine.

 

Bonus: ia uitati pe un site german, un piston de TSI rupt cam ca al meu:

203618145-w988.jpg

Google Translate: "Eroarea este în TSI cunoscut numit fractura piston creasta.

Acest lucru se descompune creasta de la piston, inele de piston în cazul în care în ședința.

Prejudiciul este cauzata de piston defect."

Modificat de Phlom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

03F100091AX este motorul, atasat ce contine acest cod.

03F100091AX.pdf

 

Fiind cod cu X inseamna cu piesa la schimb, ceea ce inseamna ca este o piesa reconditionata.

Motor reconditionat 03F100091AX - pret MSRP - 2.587,26€

Motor nou 03F100031F - pret MSRP - 4.617,20€

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza cu pistonul e cauzata sau de o problema de ungere sau de un defect de fabricatie (pistonele sa fie turnate dintr-un aliaj prost). Nasol sa stai cu frica de asemenea probleme la o masina moderna, dar deh sa fie si usor si ieftin si economic si performant e cam greu.

Macar se rezolva treaba, incet, dar se rezolva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am aflat de la cineva ca in 2013 sau tot facut teste de catre vw, iar din 2014 se monteaza motoare modificate, lantul nemai fiind problematic, intinzatorul este acum electrohidraulic si repozitionat, teoretic nemaifiind probleme cu ungerea. Sper sa fie adevarat.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin: multumesc pt .pdf Am priceput acuma. Nu stiam ca e vorba de un cod codat pana la urma. Si da, se da motorul la schimb.

 

@Master_Blaster: stau si ma gandesc ca mie incepuse sa imi pape ulei in ultima vreme. Cam la 10.000 trebuia sa pun cam 700-1000ml. O sa ziceti ca e normal, insa a fost "normal" abia dupa niste kilometri, nu de la inceput. Si oricum pistoane crapate exact pe buza sunt destule. Numai eu am gasit o gramada de posturi pe forumuri straine cu problema asta. Apoi la 1.4 TSI chiar a fost un lot cu pistoane problematice. Am postat mai inainte. Aliaj prost.

 

@Mumus: Eu am inteles ca nu mai sare lantul, dar zornaie in continuare. Oricum daca poti posta mai multe informatii de la sursa ta, ar fi de un real folos.

 

Am fost luni la service si dupa ce dimineata au facut niste teste, nu reuseau sa o mai porneasca. Pana la urma s-a dovedit a fi un fir intrerupt care ducea la electromotor. Inainte de reparatie toate mergeau bine...

Ieri mai sun la service sa imi zica ca senzorul de la presiunea inalta de combustibil este defect. Le dadea o eroare in VAS si au ajuns la concluzia ca ala e stricat.

Astazi am sunat, sperand ca senzorul a ajuns, si mi-a zis ca inca nu a ajuns comanda. 

Maine cred ca or sa gaseasca ca senzorul de prostie nu stiu ce are. Ma scot din sarite astia. E posibil sa se strice una dupa alta chiar asa? Am stat pe capul lor continuu si degeaba.

 

Citeam in Elsa ca atunci cand se monteaza motorul, pompa de inalta presiune are un tachet cu rola, despre care Elsa atentioneaza:

 

ATENŢIE!

Indicaţii importante cu privire la înlocuirea unui motor cu unul desemnat ca piesă de schimb (motor de schimb): t Ţineţi cont de faptul că tachetul cu rolă → poz. nu face parte din dotarea unui motor de schimb nou. t La înlocuirea motorului, se va folosi obligatoriu tachetul cu rolă → poz. de la motorul original, în măsura în care acest lucru este posibil. t Dacă nu se va monta acest tachet cu rolă, vor fi afectate următoarele componente: pompa de înaltă presiune, arborele cu came şi capacul de chiulasă. t Deteriorarea bolţului de la pompa de înaltă presiune poate atrage după sine avarierea chiulasei.

Cumva sa fi uitat astia sa puna tachetul ala cu rola si din cauza aia sa le fi dat eroare, iar ei sa presupuna ca e senzorul de presiune combustibil?

 

Tot in Elsa zice ca daca se presupune ca e senzorul de presiune combustibil, cand soseste cel nou, li se compara datele cu testerul specific, iar daca amandoua dau aceleasi rezultate... In fine.

Astept sa vad si maine ce noutati mai aflu.

Numai bine!

Modificat de Phlom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu fie gresit ca postez succesiv. Si daca este, rog frumos un moderator sa ma ajute.

Tot gasesc informatii pe diferite site-uri si pentru ca eu la randu-mi le-am gasit greu, sper sa fie altora de ajutor.

Am gasit ceva interesant:

 

 

[Pana la] http://www.polovw.it/foro/viewtopic.php?f=49&t=18592&hilit=minimo+1.2+tsi&sid=54d4d23ad378e1ec9e6f2691fd028309&start=720#p627115'>Per le auto costruite fino al 23.10.2011 i motori venivano assemblati con i seguenti pezzi:
03F 109 158 K - Catena di distribuzione
03F 109 469 C - Guida
03F 109 509 C - Guide
03F 109 507 B - Tendicatena
03F 109 571 C - Catena Pignone (per albero a camme)
03F 198 229 A - KIT CATENA

[incepand cu]Per vetture a partire dal 24.10.2011:
03F 109 158 G - Catena di distribuzione [chain]
03F 109 469 E - Guida [guide rail]
03F 109 509 F - Guide [slide rail]
03F 109 507 D - Tendicatena [chain adjuster]
03F 109 571 F - Catena pignone (sull'albero a camme) [chain sprocket]
Modificat de Phlom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva vesti? Ai luat masina?

 

Era de asteptat sa intampine probleme din moment ce nu au mai lucrat pe motorul asta si 1.2tsi cbzb nu e chiar un motor simplu iar intr-un compartiment motor mic cum este cel de ipiza nu cred ca e f usor. Ideal era sa ajungi la ceva reprezentanta vw nu un service multi marca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

Hai s-o iau cu inceputul.

Pe 25 Sept ma sun la service sa iau masina. Comandasera senzorul de presiune combustibil sau asa ceva, pentru ca cel vechi dadea erori, asa ca masina trebuia sa mearga bine. Motorul nu mergea in paramentri. Asa ca s-a dedus ca de vina este pompa de inalta presiune de combustibil (03C 127  026 M, dar comanda a venit 03C 127 026 P - 26.06.2014). S-a comandat. Pentru ca asta nu este acoperita de kulanz-a, a trebuit sa o platesc eu. A costat doar 290Euro. Nu ma certati ca prea scump, ca dincolo era mai ieftin, ca si nervii mei s-au cam tocit. Din buzunar am platit curat 340Euro (pompa, schimbat lichid franare, filtru aer motor).

Treaba e ca astia nu lucrau sambata, iar eu maine trebuie sa plec spre tara, asa ca... Mecanicul sef, cred ca facandu-i-se mila de mine, a zis ca vine samabat sa monteze pompa, sa testeze masina pe tester si pe teren si se rezolva.

Eu dupa ce am terminat ce aveam de facut, azi incepand cu ora 11:30 eram deja la service, iar mecanicul asta tot nu venise. Pentru ca ieri noapte nu am putut sa inchid un ochi, am furat un somn in masina. Am zis ca sunt agil si ma trezesc la orice miscare. Vezi sa nu! M-am trezit pe la ora 1pm fara ceva si masina era inaintru. M-am dus si eu si s-a montat pompa noua, s-a schimbat lichidul de franare, apoi pe tester. Dupa asta am iesit pe teren. 

 

Prima impresie a fost ca motorul nu tragea ca cel vechi. Apoi mi-am adus aminte ca atunci cand am ridicat masina din reprezentanta, mi s-a parut lenesa. In timp sa mai lasat motorul si a avut ceva zvac pana la instalarea saibei pe actuator si cu noul soft. Se mai cumintise, dar se infigea destul de bine cat sa nu-ti fie teama in depasiri.

Am mai observat ca nu se mai aude suieratul ala de turbina in cabina, ci doar afara. Pe vechiul motor dupa 2000rpm se auzea compresorul turbinei.

O alta chestie e ca motorul porneste super frumos. Nici un zdranganit, zarait sau cum sa-i mai zic. Cheie si a pornit. O sa postez. Ascultand motorul, mi-am dat seama ca motorul vechi avea probleme cu lantul. Lantul se auzea, insa nu foarte sesizabil. Doar la pornire, cu motorul semi-cald, dupa o mica pauza, cu masina usor in panta, zornaia cateodata lantul mai tare. In rest mi se parea ca liniste si pace. Si repet: ascultand noul motor, cred ca ma inselam.

 

O chestie tare pe care mi-a zis-o mecanicul: cu ceva vreme in urma la benzinarii se turna o anumita cantitate de acid clorhidric in rezervorul cu benzina, ca sa se dilate combustibilul. Reactia avea ca efect o dilatare a volumului benzinei (logic nu prea suna, dar asa procedau astia), dar pentru o durata 7 ore cu aproximatie. In timpul cat faceau asta coborau pretul astfel incat sa dea repede rezerva de benzina. Daca stie cineva chimie, as ruga sa ma lumineze si pe mine legat de treaba asta.  Astazi cica nu se mai practica (cica) pentru ca s-au indesit controalele.

 

Doua chestii naspa:

- pe semiaripa dreapta/pasager fata am gasit o lovitura cadou.

- cand au demontat motorul vechi, au scos si bateria, asa ca geamurile nu se mai puteau actiona. Geamul la sofer a fost deschis la maximum din prima zi. Ca sa nu intre praf, au pus niste  celofan lipt de masina cu banda adeziva de ambalat baxuri. Asa ca mi-au ramas urme. Insa rezultate bune de curatare au vaut baietii cu un lichid de curatare de care se foloseste la tinichigerie ca sa curete suprafata vopselei. Prespol cred ca se numea solutia. A dat un luciu la vopsea, ziceai ca-i noua.

 

Am vrut sa incarc poze dar primeam eroarea asta: "

An error occurred

You are not allowed to use that image extension on this community."

 

 

Cam atat. Ma bag la somn. Acum o sa dorm linistit. 

Daca mai e ceva ce se vrea a se sti, o sa raspund asap.

Noapte buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca ai scapat de calvar chiar daca ai platit  pompa de combustibil :icon_thumleft: , sa fie intr un ceas bun si sa nu mai ai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doamne ajută! Până la urmă, tot răul spre bine.

Uitasem: mecanicul a zis că există posibilitatea ca motorul să se fi stricat de la pompa originală. Nu aș crede, dar e o idee...

PS: scz de greșelile gramaticale de mai sus. Sunt din pură grabă... : D

Modificat de Phlom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!