Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

nu exista! am avut si dacie si Lada, arborele e arbore (separat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e uite ca la 1.2 TSI (si la alte motoare VAG) nici macar arborele cotit nu este ca piesa separata.  Doar cu tot cu bloc motor.... 

ca se poate demonta, aia e alta problema, doar ca nu il gasesti ca piesa separata.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa ne intelegem. Arborele este piesa separata de blocul notor, dar nu se poate comanda si schimba la reprezentanta, pentru ca se comanda cu tot cu blocul motor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.2 tsi are variator la axa cu came ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, este distributie fixa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Master_Blaster

Pai stai arborele cu came e piesa comuna cu pinionul (in fine se pot seapara pt ca mai mult ca sigur sunt produse separat dar probabil sunt asamblate in fabrica si echilibrate impreuna) si cam atat, chiulasa e alta mancare de peste iar blocul motor e si mai departe.

 

Si asta cu axul cu came si pinionul nu e noua si la 2.0tsi stiu ca sunt impreuna la tiguan trebuia schimbat un ax cu came cu tot cu variator si pinion (toate la pachet desi axul cu came in sine era ok).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Daca Andrei are dreptate ca pinioanele sint "crescute" pe arbore respectiv axa cu came si "Imperecheate" cu blocul respectiv chiulasa( si cred ca are) ma face sa ma resemnez ca ar mai fi o solutie pt. motoarele din 2009-2011.De ce spun asta: pt. ca daca pe motoarele dupa 2011 au rezolvat problema asta presupun ca au schimbat modelul de lant, dantura pinioanelor in fine altceva care se pare nu se poate aplica pe modelele anterioare decit cu schimbare de arbore, axa cu came.........

Ori asta insemna foarte complicat si scump deasamenea asa ca fratilor ramine ca o sa schimbam lanturile ca pe sosete sau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pinionul de ax cu came este separat.

cel de arbore cotit nu este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam naspa daca a "crescut" pinionul in arborele cotit. Chiar sunt curios ca nu s-a plâns nici un Rapid/Toledo de problema dar nici nu sunt multe.

Holly f@#% ....Nu gasii nici una prin forum ....

http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200905/2010-volkswagen-polo-72_600x0w.jpg

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca solutia era doar(si) schimbarea pinionului nu proiectau ei alte motoare, cand poate acest 1,2 tsi nu si-a amortizat nici cheltuielile de proiectare!

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da Bogdane. Pentruca au schimbat platforma, MQB, Dar nu uita ca mai au fabrici si un India si nu mai stiu eu si nu o defiinteze fabrica pentru aceasta.

Deci o mica reproiectare a distributie a fost o solutie dar de care noi nu mai putem beneficia fara costuri mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu crezi ca la schimbarea unei platforme, marea problema e cum prinzi motorul de sasiu?? Aceea e,  cred,   ultima problema!

Nu am acces in gandirea injinerilor vw, dar as putea jura ca vor sustine ca motorul a trebuit reproiectat datorita noii platforme. Dar, daca motorul era viabil, proiectarea platformei ar fi inceput de la motor, tocmai un lucru care nu mai necesita alte investitii. Nu l-au scos mai puternic, nu l-au facut E6, nu ....Au pus 4 supape pe cilindru si au mutat turbina in spate, evident cu inlocuirea lantului cu curea. Ce mare filozofie? Vrei sa cautam clipurile de prezentare a motorului 1,2 tsi? cele la care prezenta lantului era tocmai superioritatea fata de concurenta??

 

Nu , motorul nu a mai dat siguranta ca lantul nu va mai face figuri. era cineva pe forum cu Jetta 2012 cu lant zornaitor! Atunci? Rapid nu s-a vandut suficient, cred ca e pe undeva un bluf, datorita lor in primul rand, scotand foarte repede copia mai mare , adica Octavia 3. Cine nu ar da 2-3000 de E in detrimentul Rapid-ului si sa achizitioneze O3?? Rapid cred ca e avantajos cu 1,2 htp, bineinteles cu minusurile de rigoare!!!

Iar despre motorizarile 1,2 tsi vandute dupa a doua jumatete a lui 2011, au fost in scadere majora , probabil datorita ecoului binevoitor!

Adica, in concluzie, ce vreau sa spun, e ca nu as garanta ca motoarele 1,2 tsi de pe Rapid, toledo si compania nu mai zornaie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si uite asa ma mai calmez eu cand ma sui in O3 ...Si cand mi se face dor de zgomote ma bag la Leon :)) asta este masina, am obosit sa mai fac ceva cu lantul si n-am decat sa o stăpânesc asa.

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu la fel! Dar o sa ma concentrez mai mult pe acel intinzator hidraulic si o sa-l fac mecano-hidraulic pina nu mai incape in motor  :D .

Mai am eu  o experienta cu acesta de la LADA  :icon_cheesygrin:

Modificat de tvirgil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tvirigil ...m-am gandit si eu la treaba asta insa ma gandesc ca sunt sau ar trebui sa fie calculate niste forte. La cei care au schimbat distributia ...v-au fost schimbate si patinele ? Este cineva care dupa schimbare a scăpat de zgomot ? Ceva nu se pupă ...imposibil sa lasi un lucru sa fie mort din fasa ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se pare ca singurul care a scapat de zgomot e,,,,,,,,,,,hai ca nu ghiciti............e Rave!

 

nu, la mine nu au schimbat patinele!


Si eu la fel! Dar o sa ma concentrez mai mult pe acel intinzator hidraulic si o sa-l fac mecano-hidraulic pina nu mai incape in motor  :D .

Mai am eu  o experienta cu acesta de la LADA  :icon_cheesygrin:

Mai era cineva cu solutia asta, parca zicea ca aplica solutia de la motociclete!Dar nu a mai venit sa confirme!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tota lumea a scapat de zgomot dupa schimbare deoarece: lant nou  = alungire 0, intizator nou = simeringuri noi= dezamorsare 0.

Dar in timp fenomenele acestea apar datorita uzurii( cei drept prea repede).

De ce zic eu de intizator, pt. ca: simeringuri uzate = timp de reactie(prelurare) intirziata a sagetii pe care o face lantul in functionare(avem o solutie proasta,rampa de ulei+filtru este amplasata sus ceea ce face greu amorsarea(timp). Asta inseamna cele 5-10 sec care se aud la pornire( nu cred ca in acest timp poate sari de la punct distributia- dar zgomotul e enervant).

In timp acest fenomen se ampifica odata cu alungirea lantului si in acest caz chiar daca intizatorul se amorseza cursa limitata a lui nu poate compensa alungirea si zgomotul devine permanent( in acest caz la o solicitare mai violenta poate sari de la punct - o accelerare sau o frina de motor).

De aceea am spus mecano-hidraulic pt.ca eu am ajustat mecanic cursa intinzatorului(la LADA) drept fara sa calculeaz anumite forte dar a functionat.

Patinele cind am schimbat eu aratau excelent .

Modificat de tvirgil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ale mele aratau ok insa am vaga impresie ca patina fixa fiind perfect dreapta coroborat cu cele cateva secunde pana se amorseaza toata distributia ajunge sa produca zgomotul undeva in zona de mijloc.

 

1.4 TSI are patinele ondulate si de aceea apare mult mai tarziu zgomotul decat la 1.2 TSI.

http://img.photobucket.com/albums/v237/gerardleesgp/Golf%20VI/1013big.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tota lumea a scapat de zgomot dupa schimbare deoarece: lant nou  = alungire 0, intizator nou = simeringuri noi= dezamorsare 0.

 

Disparitia zgomotului dupa schimbarea lantului este pentru 2000-4000 de km! nu putem vorbi de uzura! ( spre deosebire de lantul original, din constructie, la care zornaielile au aparut dupa 10-11000 de km!).

 

Ionut, sunt motoare diferite, pozitia intinzatorului e alta, nu putem vorbi deocamdata de patine, parerea mea.

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recent am avut de-a face cu un 1.8 TSI 160 cp, pe un Audi A4 din 2009.

 

Problema care credeti ca a fost ? Distributie sarita de la punct.

La demontare am vazut ca intinzatorul era destul de elaborat, avand sistem de clichet, permitea iesirea tijei, dar bloca returul acesteia in corpul intinzatorului.

 

Evident patina cu dantura ce asigura functia aceasta de clichet, era sparta si intizatorul nu a mai functionat bine la pornire, pentru ca atunci a sarit de la punct.

Piesa noua, respectiv intinzatorul, nu mai semana cu modelul vechi, era complet modificat.

 

deci treaba asta cu lanturile are o problema undeva.... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scapat... deocamdata! Sunt pregatit psihic pentru momentul in care incepe sa faca si asta zgomot si o sa ma duc la ei sa il schimb. Cu sau fara culanta, nu conteaza, macar de data asta o sa ma bucur de 2 ani de garantie, nu de 3 luni ca la primul schimb.

Ca fapt divers, pe voi nu va enerveaza oamenii care au o aschie in deget si merg din om in om si se plang constant sperand la o ureche deschisa: "Vai ce ma doare aschia asta!" Eu nu pot sa compatimesc un astfel de om, ba chiar ajung sa-l ignor. Singurul lucru pe care pot sa-l spun e: "Scoate naibii aschia aia din deget daca te doare sau, daca ai de gand sa o lasi acolo, macar nu te mai plange atat ca te doare. Oricum nu poti sa faci nimic altceva, copacul nu o sa vina sa-ti scoata aschia din deget..."

Greseac cu ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo Rave!!!

Eu dupa cum am spus nu mai astept de acuma sa vina copacul, de aceea am spus ca incerc solutii pe cont propriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei deci ce sa inteleg, ca intinzatorul este hidraulico-mecanic si cel nou este altfel? cum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rave, nu vrei sa facem schimb de motoare ?? Te invidiez ca iti tine atat de mult distributia fara sa faca pe nebuna ! :P

 

Din pacate eu inca mai caut POMUL sa scot aschia caci la mine nici macar pana la REVIZIE nu sta cuminte. Dupa vreo 5-6.000 km apare foooarte rar cate un ZBARR dupa care la 10.000 km il am deja prezent si cu ultimul lant mega inovator chiar face cel mai urat dintre toate prezente.

 

Este total aiurea sa schimb din 10.000 in 10.000 distributia si sa fac revizia din 15 in 15.000 km dar asta este, am cumparat un esec ingineresc (strict parerea mea ptr cazul meu) !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!