Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Ionut eu am iesit de mult din garantie si se pare ca pomul s-a uscat in timpul asta.

Dar noi incercam sa gasim solutii si daca Andrei ne mai spune ceva concret in sensul asta e bine venit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema sta cam asa Rave, sa scoatem aschia cred ca ar trebui vanduta masina! Lucru pe care nu il fac din doua motive, pierd enorm de mult la vanzarea ei(fiecare om isi face niste calcule, nu am pregatiti acum 5-6-8000 de E pentru alta masina) si hai sa trecem si peste asta, dar ce sa iei? Posibil sa cazi din lac in put(acum, ca si fiabilitate consacrata sunt motoarele de 1,2-75 CP si  1, 6-110 CP de la Renault si cele de pe la japoneze, care nu au implementat inca turbine pe rasnite).

 

Nu m-ar deranja nimic la masina asta, daca 20 de zile pe an si 5-6000 de km as fi sigur ca pot sa fiu linistit, adica in concediu! Atat ii cer! Sa pot sa imi fac si eu un concediu extern, fara sa am emotii!

 

Avand in vedere ca am 32000 de la schimb lant( si acesta zornaie, nu de speriat, dar o face ba mai tare, ba mai incet) cred ca , cu o luna inainte de concediu ma duc in reprezentanta si le cer contracost verificare lant de distributie!! Pe calculator, sau cum vor vrea ei! Oricum in istoricul masinii sunt 3 sesizari de zornaiala efectuate la vrea 6000 de la schimbare si apoi la fiecare revizie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Master_Blaster

Da, se pare ca singurul care a scapat de zgomot e,,,,,,,,,,,hai ca nu ghiciti............e Rave!

 Si la mine (relativ de fapt, acum, masina e la tata :P ) tine, l-am schimbat la 24000km (primavara 2013) si acum se apropie de 35000 fara zgomote suspecte.

 

Dar eu sunt unul care s-a saturat de problemele cu 1.2tsi si am renuntat la caruta. Am avut toate problemele. :( Si chiar sunt probleme din fabrica nu ca masina nu a fost intretinuta. Pacat de Golf 6 ca platforma e buna, nu mai vorbesc de calitatea interiorului, dar motorul asta e o petarda, in opinia mea.

EDIT:

Posibil sa cazi din lac in put(acum, ca si fiabilitate consacrata sunt motoarele de 1,2-75 CP si  1, 6-110 CP de la Renault si cele de pe la japoneze, care nu au implementat inca turbine pe rasnite).

Hai sa nu exageram 1.2 16v 75cp Renault (il utilizez zilnic si deci sunt in tema) in prima versiune nu a fost asa minunat cu admisia dubioasa si alte problemioare, a devenit fiabil ca e produs de prin 2000, chiar atat de fiabil incat sa primeasca si turbina pt a fi in pas cu grupul vag.

Celalat, 1,6 16v 110 l-am avut timp de 8 ani in familie si avea si el hibe cu pornirea la cald, dar tot asa pt ca a fost in productie atat de mult timp a devenit f fiabil.

Minunatul CBZB nu prea are sansa sa devina fiabil in timp pt ca deja are inlocuitor, dupa doar 5ani.

Modificat de Master_Blaster
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut anul trecut 9.000 km prin jumatate de Europa fara griji.

Asta cu distributia schimbata singur o consider o investitie. Pentru 1.500 de lei am 2 ani de farantie, recunoscuta de reprezentanta, pentru singurul defect al masinii. Si daca, in astia 2 ani, face iar zgomot, las masina la reprezentanta si ei il schimba, iar, sub garantie. Pot sa traiesc cu asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai punctat bine Bogdan! eu sint  multumit de masina(confort, consum, etc) dar vorba ta "20 de zile sau 5000km"sa stiu ca ma serveste.

Nici eu nu ma gindesc sa o vind(cu toate ca ca am avut o oferta la O3) dar cautam sollutii si nu de la dealer care  m-a cam enervat acum citeva zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi 4 ani in care reviziile trebuie facute la ei, fie garantie, fie pentru culanta. Prin asta ma refer inclusiv la ulei pt ca pot stramba din nas chiar daca reviziile sunt facute la ei, dar tu vii cu ulei cu norme VW, mai ales daca nu e Castrol.

Inlocuind distributia la reprezentanta pe costul tau, garantia este de 2 ani indiferent unde faci reviziile sau este conditionata? Practic sa te mai lege inca 2 ani de ei.

 

Se adauga si investitiile facute la reviziile la reprezentanta cu uleiul lor supraapreciat. Uleiul castrol OEM venit in cutie VW este 97ron, iar Castrolul obisnuit costa la ei 60ron litrul (atat era acum 2 ani). Primul o fi mai bun pt lant, pentru zgomotul la pornire, dar la o suma apropiata de 100ron per litru... 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Master_Blaster

Sincer nu distributia e marea belea la motorul asta, ca pana sa te lase in drum o sa te anunte ca e pe duca. Acutatorul, si fisa aia m-am scos pe mine din pepeni. Ca alea pica si nu prea mai faci mare bransa cu masina in limp mode decat sa te tarasti cu ea in service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul nu are nicio treaba ca e OE, nu merita sub nicio forma pretul ala exagerat.

Cea mai buna reteta este un ulei normal, schimbat mai des. Eu as merge maxim 10.000 km cu Mobil 5w-40 sau castrol Magnatec 5w-40.
desigur sunt si uleiuri mai scumpe si mai bune, dar nu are rost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru orice piesa cumparata in tara primesti 2 ani garantie, aproape neconditionat.

Sunt service-uri in reteaua lo, Avia, Brady, unde poti sa te duci cu consumabilele tale si le accepta si nu-ti invalideaza garantia si nu e impotriva politicii Porsche. Ei te obliga la consumabilele lor doar in service-urile lor, nu in toata reteaua. Si e valabil si la masinile iesite din garantie.

Practic, Daca ma duc la ei cu mainile in buzunare sa schimbe distributia, o sa am 2 ani garantie la tot ce schimba. Asta inseamna lant, intinzator, etc. Daca incepe iar sa faca zgomot, inseamna ca trebuie schimbat sub garantie de catre ei, avan in vedere ca nu pot invoca montaj defectuos al pieselor.

Asa ca ma declar multumit.

Pentru orice piesa cumparata in tara primesti 2 ani garantie, aproape neconditionat.

Sunt service-uri in reteaua lo, Avia, Brady, unde poti sa te duci cu consumabilele tale si le accepta si nu-ti invalideaza garantia si nu e impotriva politicii Porsche. Ei te obliga la consumabilele lor doar in service-urile lor, nu in toata reteaua. Si e valabil si la masinile iesite din garantie.

Practic, Daca ma duc la ei cu mainile in buzunare sa schimbe distributia, o sa am 2 ani garantie la tot ce schimba. Asta inseamna lant, intinzator, etc. Daca incepe iar sa faca zgomot, inseamna ca trebuie schimbat sub garantie de catre ei, avan in vedere ca nu pot invoca montaj defectuos al pieselor.

Asa ca ma declar multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rave e normal ca o pereche de ciorapi sa tina 2 ani(chiar daca ii speli frecvent), dar nu e normal ca un lant sa tina 2 ani si sa ne multumeasca ca primim garantie inca 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Hai sa nu exageram 1.2 16v 75cp Renault (il utilizez zilnic si deci sunt in tema) in prima versiune nu a fost asa minunat cu admisia dubioasa si alte problemioare, a devenit fiabil ca e produs de prin 2000, chiar atat de fiabil incat sa primeasca si turbina pt a fi in pas cu grupul vag.

Celalat, 1,6 16v 110 l-am avut timp de 8 ani in familie si avea si el hibe cu pornirea la cald, dar tot asa pt ca a fost in productie atat de mult timp a devenit f fiabil.

Eu vorbesc de actualele motoare nu de cele de cand s-au nascut cu bolile copilariei.

Am facut 97000 cu un Megane 1,6 110 CP si in afara de consumabile si un set de placute fata -spate, nimic. Si consuma exact cat spune cartea, adica nu diferente mari spre deosebire de altii..

 

dar 1,2 tsi cred ca nici 5 ani nu a tinut, cantecul de lebada a fost in 2012, caci deja in 2013 au scos cel pe curea. Si ce mai asamblau asamblau din stocuri, ca se laudau prin toata Europa cate zeci de mii de motoare produc, cand au ajuns la 100.000 deja era eveniment mondial, tipat in toate revistele auto si financiare. Revolutia tehnologica a secolului!

Rave e normal ca o pereche de ciorapi sa tina 2 ani(chiar daca ii speli frecvent), dar nu e normal ca un lant sa tina 2 ani si sa ne multumeasca ca primim garantie inca 2 ani.

Pai tocmai il laudasesi la chestia cu aschia!!!!! pai tu nu ai inteles cum scoate el aschia? pai degeaba citesti prietene, daca nu intelegi nimic?? Scuze, dar el tocmai se referea la aschia scoasa prin schimbarea distributiei de cate ori e nevoie! 2 ani e o chestie ok!

Sau ma rog, cu vanzarea masinii sau fara intrat pe forum!

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am foloait cuvantul normal si nu vreau sa intru in discutia despre ce e sau nu normal sau ce ar trebui sa faca fabrica in cazul asta.

Eu ma refer strict la optiunile pe care le avem in cazul in care si asta scoate iar sunete:

- las lantul asa cum e. Rezultat: crapa motorul, masina in service multe zile/saptamani, discutii despre culanta, cost 2 sau 4,000 parca era manopera. Nu mersi!

- fac scandal la VW sa mi-l schimbe gratuit. Rezultat: iti rad in fata, iti aduc un avocat care-ti arunca repede 10 motive pentru care ii doare in cur de cererea mea si imi ureaza bafta la proces. Dureaza foarte mult, masina e in continuare cu acelasi lant stricat, eventual crapa, vezi mai sus.

- schimb lantul in service "de cartier". Rezultat: pret mic, garantie 0, daca incepe si asta sa faca zgomot sunt in aceeasi situatie din care am plecat. Nu mersi!

- schimb lantul la reprezentanta. Rezultat: pret mai mare dar, macar, am garantie 2 ani la el, perioada in care, daca face iar zgomot, il schimba ei.

Are cineva o solutie mai buna?

Ma repet, eu nu vorbesc despre ce e sau nu normal, drept sau orice altceva. Pana si thread-ul asta, deschis intr-o arie tehnica, ma obliga sa ma refer strict la problemele lantului si la solutii de rezolvare a problemei. Pana nu scoate cineva o curea care se potriveste in locul lui, eu vad cea de sus singura solutie viabila.

Discutiile despre normalitate si dreptate le las celor care au timp, chef si nervi sa se bata cu morile de vant.

Eu caut cea mai simpla solutie de rezolvare a unei probleme si pentru mine asta este. Cine nu e de acord cu mine n-are decat sa ma injure in gand, eu m-am cam saturat sa diu luat drept substantiv comun si aparator al VW in problema asta sau omul caruia nu-i face lantul zgomot...

Nu, deocamdata nu-mi face. Pot sa ma declar norocos. Sau vrea cineva sa deschida o discutie despre cum, de fapt, am ajuns sa ma devlar norocos pentru ceva ce ar trebui sa fie normal?

Sunt mult prea multe discutii si cuvinte scrise degeaba din care nu iese nimic concret. Diar se mai exteriorizeaza cate unul sau altul, in mare parte acelasi, si cam atat. Dar solutii cam putine...

Eu le-am pus pe cele pe care le vad pe "hartie" si am ales una. Daca mai are cineva ceva constructiv de adaugat la discutia asta il rog sa o faca. Daca nu, ma poate injura pe alte forumuri linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai ... terminati dracului cu discutia asta, ca ma duc si ii dau foc.

 

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi 4 ani in care reviziile trebuie facute la ei, fie garantie, fie pentru culanta. Prin asta ma refer inclusiv la ulei pt ca pot stramba din nas chiar daca reviziile sunt facute la ei, dar tu vii cu ulei cu norme VW, mai ales daca nu e Castrol.

Inlocuind distributia la reprezentanta pe costul tau, garantia este de 2 ani indiferent unde faci reviziile sau este conditionata? Practic sa te mai lege inca 2 ani de ei.

 

Se adauga si investitiile facute la reviziile la reprezentanta cu uleiul lor supraapreciat. Uleiul castrol OEM venit in cutie VW este 97ron, iar Castrolul obisnuit costa la ei 60ron litrul (atat era acum 2 ani). Primul o fi mai bun pt lant, pentru zgomotul la pornire, dar la o suma apropiata de 100ron per litru... 

Si asta cu ce materiale folosesc reprezentantele. Zici ca ei lucreaza cu al lor Castrol superscump si ala ar fi mama uleiurilor, mai ales pentru lant si aceste motorizari... De exemplu pentru aceleasi motoare reprezentanta Skoda Oradea foloseste Mobil 5W-30 ESP cu aceleasi norme. Si eu am folosit acest ulei, era OK dar: caraiturile de lant au inceput sa apara la mine dupa 20 000 km si erau tot mai dese. Pe la circa 35 000 km dupa multe teste citite, discutii cu mecanici, cu alti colegi de forum care se si pricep, am trecut asa de proba la Mobil 0w-40 New Life si schimbul uleiului la max 10-12 000km. Momentan am 67 000 km(folosesc in continuare acest ulei) si nu am auzit carait de lant de circa 3-4 luni, si in ultimii 20 000 km cred ca pot sa numar pe o mana numarul caraiturilor. De ce am scris toate acestea? Si eu sunt de parere ca problema mai mult este de la acel intinzator hidraulic care se dezamorseaza sau ceva de genul se intampla,  dar cred ca si aceste uleiuri long life cu normele de 504/507 au partea lor de vina la cum functioneaza aceste intinzatoare ...

La ultima revizie care a fost sapt. trecuta am discutat pe lung cu mecanicul care lucra la masinba mea si mi-a zis ca la Rapid este pus un alt fel de intinzator, la care pe deasupra se poate testa electronic alungirea lantului (au ceva senzor pus pe intinzator) .Mi-a spus ca din pacate nici la mine nici la vechile 1.2TSI care s-a pus pe Octavii nu sunt puse asa ceva...si acest mecanic era de parere ca mai mult din cauza acelui intinzator este problema. de asemenea el mi-a spus ca si la 1.8TSI au fost probleme cu lanturi sarite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rave, de ce sa te injure pe alte forumuri cand se poate aici? :lol:

 

Da, pentru prima data, (probabil) sunt de acord cu tine, ai expus problemele obiectiv, fara vrajeli de genul ca masina e super ok dar cu distributia schimbata la 2 ani. Solutiile sunt exact acelea aratate de tine!

Problema la mine mai e alta! Ok, as schimba distributia, in caz de refuz pe kulanta , pe banii mei, dar cand?  Tu crezi ca in decursul celor 2 ani de garantie la piese si lucrare nu ma vor aburi cu zgomot normal si cu avocatul care iti expune zece motive? Cred ca si mai si, ca acuma clar va fi pierderea serviceului, nu le mai deconteaza fabrica nimic!

Ca mie a inceput sa zornaie prima data la 4000 de km, daca stau sa ma gandesc bine chiar pe la vreo 3500 a facut prima data dar foarte discret, si a continuat marindu-se treptat zornaiala, acum la 32000 de la schimb face constant, in doua voci :D : cateodata o zornaiala mai lunga, dar nu ca cele cu lantul original, alteori mai scurte. Ce fac? Il schimb? Merg pe mana celor de la service care spun ca deocamdata e ok?

sa spuna dracului odata(imi permit, ca spusese si Dun mai inainte) ca lantul se schimba la 40000 de km, sa dea nota interna , etc, etc, si il trec naibii la consumabile, asa cum trec reviziile scumpe, casco, etc, etc!!!!!!!!! M-ar multumi asta macar, altfel, vorba lui Ionut, revizia si distributia, ca sa poti dormi linistit!


Andrei, nu stiu ce ti-a zis acel mecanic vizavi de senzorul pus pe intinzator, dar si la motoarele noastre, daca te duci cul el intr-o anumita faza si ii cauti in calculator parametrii daca e cazul iti va apare "chain elongation", confirmata si de un coleg de forum, caruia i-a aparut  acest mesaj cat si de inginerii de la Cybernet Piatra Neamt, care au spus ca atunci cand lantul e alungit periculos apare mesajul respectiv.

 

De altfel, parca si ala Bwwlan, i-au schimbat lantul la polo tot in urma citirii unor parametri. 

deci acum nu stiu cata dreptate avea acel mecanic! Nu jignesc pe nimeni, dar am auzit multe dume chiar de la ei, mecanicii!

 

poate sa incerc si eu acel ulei la revizia urmatoare, dar mai e mult pana atunci, abia sunt 2000 km facuti!

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am relatat numai ce mi-a spus, ca erau vorbe in vant? Sincer nu pot sa o confirm sau nu, parea a fi destul de priceput, oricum si eu sunt de parere ca nu degeaba au schimbat total motoarele 1.2-1.4TSI cei de la VW... Ce pot sa afirm cu tarie, caraiturile mi s-au rarit considerabil dupa trecerea pe alt tip de ulei. 

Stiu ca problema este un pic mai complicata la 1.2TSI, poate ca si acel intinzator este un pic altfel dar incerc sa ajut si eu cum pot mai bine, orice parere poate fi bine venita dupa un timp :) . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumleft:

Da-mi niste detalii pe PM despre ulei! Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar imi mentin punctul ala de vedere... Masina chiar e super ok si, spre deosebire de altii, eu nu am avut ( inca ? ) probleme cu nimic altceva (bobine, turbo etc). Momentan nici cu lantul schimbat :p In 3 ani si ceva, masina asta a stat in service, exceptand reviziile normale, o singura zi si nu m-a costat nimic. Daca o sa se schimbe lucrurile astea pe viitor atunci o sa-mi schimb si eu parerea, pana acum insa,  eu sunt multumit.

 

In toate masinile pe care le-am avut inainte de asta, cele mai multe tot VAG, am bagat mult mai multi bani decat acesti posibili 1.500 de lei / 2 ani, asa ca ma declar multumit daca asta e singura cheltuiala pe care o sa o am cu masina asta, in afara consumabilelor. Nu zic ca nu as prefera sa nu bag deloc bani in ea, dar avand in vedere ca asta e situatia, pot doar sa ma bucur ca ma costa putin... Poate este ceva greu de digerat pentru multi, dar oricate cuvinte s-ar arunca aiurea pe forumuri nu o sa se schimbe nimic prea curand. Suntem singuri in chestia asta si trebuie sa ne descurcam singuri.

 

Nu-mi garanteaza nimeni ca daca schimb distributia, pe banii mei, la reprezentanta, o sa-mi si acorde garantia aceea in cazul in care e nevoie, dar macar exista o sansa ca acest lucru sa se intample. Si prefer sa dau 1.500 de lei si sa o am schimbata la reprezentanta, de catre niste oameni cu training facut pe motoarele astea si care au mai schimbat cateva ( ... ), decat sa dau 1.000 de lei si sa o schimb la un service de cartier de catre un nene care n-a vazut in viata lui un motor d-asta.

 

Nu, nici eu nu cred ca e ok ca VW nu si-a asumat raspunderea pentru chestia asta si nu a oferit schimbul gratuit atunci cand e nevoie. Nu, nici eu nu cred ca e ok ca la o masina, noua sau nu e irelevant, sa schimbi garantia la 30.000 Km. Nu stiu de ce toata lumea are impresia ca eu sunt ok cu chestiile astea...

 

Dar pe mine ma intereseaza mai putin "normalitatea" lucrurilor astea, sau sa stau sa injur degeaba pe forumuri. Ma intereseaza mai mult ce solutii am, avand in vedere ca nu pot sa fac nimic altceva. Ma intereseaza ce pot sa fac ca sa ma folosesc de masina cat mai mult si sa stea in service cat mai putin. Daca trebuie sa platesc 1.500 de lei la fiecare 30.000 Km pentru asta, atunci asta o sa fac. Nu am nici timp, nici chef, nici nervi sa stau si sa ma bat cu pumnul in piept pe toate forumurile "Dar de ce trebuie sa platesc banii astia?". Inghit in sec, ii platesc si merg mai departe cu o masina care functioneaza in parametri normali. 

 

Daca vrea cineva sa se exteriorizeze, se poate deschide un thread in aria "Juridic" sau "Off Topic" unde putem sa cautam solutii juridice sau sa injuram in voie. In thread-ul asta, fiind deschis intr-o arie tehnica, hai sa lasam doar discutiile despre problemele si solutiile motorului si mai putine "Dar de ce...?"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, ca tot intrebai...

Pe Rapid sunt aceleasi piese la distributie (ultima versiune) ce sunt disponibile si pentru Octavia 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o informatie de baza, care combate faptul ca la rapid sunt alte intinzatoare si lanturi.

Mersi Andrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar referitor la ce zicea un coleg mai sus, nu exista senzor pe intinzatorul lantului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma Rave, daca ai cunostinta ce versiune de lant ai tu, ca si cod. Sunt puse de Andrei pe ultimele 2 pagini.

Eu sigur, avand in vedere ca am facut distributia in Octombrie 2011 sigur am prima versiune de kit de reparatie. Eu unul nu mai am de unde sa iau codurile, reprezentanta aceea s-a desfiintat, in carte nu au trecut codurile, si acces in sistem nu am.

 

Luam de bun varianta ta de lant! Sa nu ne aburesti ca nu zornaie dupa 30000 de km!!!!!!! :icon_thumleft:

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, cu o serie de sasiu aflam ce piese ai inlocuit pe masina  :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu pentru ca nu a fost trecuta interventia in cartea service; dupa cum nici update-ul de soft nu a fost trecut, nici nu m-a interesat neaparat lucrul asta. 

Pot sa ma uit prin hartii, sa caut factura de iesire, dar m-as mira sa scrie asa ceva acolo.

 

Momentan am 20.000 cu noul lant, cand ajung la 25.000, ca atunci a inceput cel vechi sa faca scandal, o sa tin urechile si mai deschise si la 30.000 anunt! ;)

VIN-ul meu e: WVWZZZ1KZBP082938

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, iata seria VIN TMBCM61Z0A8043533.

Multumim de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!