Jump to content

Sfaturi achizitie Polo 9N si 9N3


skandalouz
 Share

Postare recomandată

Sa stii ca resoftata e destul de sprintena ; are reprize foarte bune datorita cutiei bine etajate ; motoarele astea nu au dpf ; turbo e cu geometrie fixa, destul de fiabula ; egr au si benzinarele ; tocmai asta este, ca in mersul preonderent urban nu iti folosesc cp ; e mult mai distractiv un diesel de oras caruia ii foloseste cuplu si puterea aproape de fiecare data ; dar normal, fiecare alege ce ii place ;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma intereseaza o masina f puternica. Avem si copil deci am nevoie de ceva cat de cat sigur la pret ok si consum mic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E he he, dacă ar fi după mine, și o mașină de 50 de cai ar fi super-suficient.

 

Problemă e că poți avea în mașină om bătrân, om cu piciorul rupt, om luat din spital sau copil că toți ți se bagă în drum, te claxonează, te freacă, etc. De parcă trebuie să merg cu astfel de oameni de să-i dau cu capul de plafon, de portieră doar de dragul altora care nici nu frânează la praguri. Efectiv trec peste ele cu 40 - 60 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dieselul de 75cp e lenes in ture fata de benzinara de 75cp, viata benzinarului incepe din intervalul 2500-3000rpm adica acolo unde se termina cea a dieselului, personal cred ca benzinara e mai sprintena la drum in depasiri. Binenteles ca benzinara e mai rafinata decat un diesel dupa cum zicea si colegul mai sus, mai ales ca dieselul e in 3 cilindrii, dar asta normal ca vine cu diferenta de consum. Dar puse una langa cealalta situatia e bizara: benzinara pare mai elegant de condus la drum si dieselul pare mai de oras avand cuplu la ture joase si fiind mai galagioasa pentru calatorii lungi.

Geometria fixa nu-l prea ajuta pe diesel nici la turatii mici, dar fiind diesel e mai lejer la plecarea de pe loc mai ales in panta dar cu costul deranjului vibratiilor si zgomotelor care le genereaza acestea si cu avantajului economiei daca se fac multi Km.

 

PS - resoftarea nu e ceva tocmai ortodox si nu vine doar cu costuri financiare initiale, nu degeaba au iesit masinile cum au iesit din fabrica

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as continua discutia s-a crea o intreaga polemica…ce problema ai cu turometrul ? Tu folosesti benzinara in 90% din cauzuri pana in 3100 rpm ; acolo unde tu probabil ai jumatate din cuplul si puterea maxima disponibila, pe cand la diesel esti aproape permanent in cuplu maxim ; o sa-ti fac un filmulet cu tdi-ul sa vezi cum se comporta in viata de zi cu zi…pt ca mai mult ca sigur tu nu ai mers / detinut asa ceva si vorbesti din carti si din ce ai auzit pe la vecini ; benzinara nicidecum nu este mai sprintena in depasiri…tocmai pt ca motoarele astea au cuplul la turatii mari, si cuplul oricum este mic ; in fine, cand am timp revin cu filmuletul ; o sa fac unul si cu 1.2-ul de la servici, sa vezi diferente enorme ; 0-100 in 10 secunde pt un 1.4 tdi resoftat iti pare lenes? Vezi cat face un 2.0 tdi 140 cp, apoi compara , sau ce motoare vrei tu ; daca nu stii, fara suparare, dar nu induce omul in eroare ; ce probleme ai auzit tu ca au avut cei cu o resoftare stage 1 ? Vorbim din carti…

Daca as continua discutia s-a crea o intreaga polemica…ce problema ai cu turometrul ? Tu folosesti benzinara in 90% din cauzuri pana in 3100 rpm ; acolo unde tu probabil ai jumatate din cuplul si puterea maxima disponibila, pe cand la diesel esti aproape permanent in cuplu maxim ; o sa-ti fac un filmulet cu tdi-ul sa vezi cum se comporta in viata de zi cu zi…pt ca mai mult ca sigur tu nu ai mers / detinut asa ceva si vorbesti din carti si din ce ai auzit pe la vecini ; benzinara nicidecum nu este mai sprintena in depasiri…tocmai pt ca motoarele astea au cuplul la turatii mari, si cuplul oricum este mic ; in fine, cand am timp revin cu filmuletul ; o sa fac unul si cu 1.2-ul de la servici, sa vezi diferente enorme ; 0-100 in 10 secunde pt un 1.4 tdi resoftat iti pare lenes? Vezi cat face un 2.0 tdi 140 cp, apoi compara , sau ce motoare vrei tu ; daca nu stii, fara suparare, dar nu induce omul in eroare ; ce probleme ai auzit tu ca au avut cei cu o resoftare stage 1 ? Vorbim din carti…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am vorbit deloc de resoftate, dar m-am dat cu ambele variante de 75cp, si stock si resoftata, si cu asta am incheiat cu dvs. stimabile coleg  :ceuameni:

Pentru restul colegilor daca sunt curiosi resoftat 1.4 tdi zboara, dar cine vrea gaseste pe forumuri si in viata reala resoftate care au dat de belele, la resoftare e nevoie de masina in parametri ceea ce e rar la 10 ani, oricum si uneia buna ii scade viata. Cu cat ? Cu cat abuzezi de ea! Eu personal m-am ferit de cele resoftate sau tunate pentru ca nu stii cat de abuzate au fost inainte, si cata viata a mai ramas in ele :sly:

Dar cui ii place senzatia sa intre in scaun polo gti poate e mai potrivit... pt. restul care mergem la servici prin aglomeratie si in concediu in liniste ne ajunge si benzinara :10[1]:

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, iti dau dreptate stimabile ! Benzinarele consuma 6% pe oras, sunt rafinate, se repara aproape singure si au niste rapoarte super, in special dupa 3000 rpm, acolo unde prind viata, acolo, la 5-6000 rpm unde este folosita zilnic ; si cum prin traditie motoarele cu aprindere prin scanteie ( benzinarele ) s-au dovedit a fi mai longegive decat cele cu aprindere prin compresie ( diesel ), e afacerea cea mai buna ;

Apropo :

- pretul motorinei este mai mic decat cel al benzinei ;

- preturile la piese nu difera intre tdi si mpi

- tdi-ul are in plus o turbina cu geometrie fixa, deci nu are enspe mii de costuri de intretinere mai scumpe

- la taxe sunt la fel

- la consum…cel mai bine comparam datele tehnice, dar economia este de 2-3 L/100 km in favoare tdi-ului

- tdi-ul are rapoarte bune si stock, nu neaparat resoftat ;

- oricarei masinarii ii scade viata atata timp cat abuzezi de ea

- prin resoftare nu inseamna ca ii dai sa-i sara pistoanele

- tdi este perfect pt cei ce cauta economie si costuri reduse de intretinere ; pt cei care nu suporta trancanitul de diesel si consumul mic, recomand motorizarile 1.8 Turbo de 150 respectiv 180 cp ; dar in cazul de fata omul a mentionat clar ca il intereseaza consumul mic si o motorizare decenta ;

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GiorgiosM - citeam mai sus ca te-ai chitit pe dieselara... eu citind la intamplare topicul http://vwforum.ro/topic/112533-sfat-achizitie-masina-pana-in-5-6000-euro/page-3#entry2424242posturile #57 si #61:

 

Da normal, dieselurile in general sunt problematice...de aceea personal prefer benzina...dpf + egr + turbina + injectoare + volant masa dubla + problemele specifice fiecarui motor, sunt piese care atarna greu la buzunar ; dar asta cred ca o stie aproape fiecare om ce intentioneaza sa si-l cumpere.

 

Da bine..e alegerea ta..nu vad comparatia cu fotomodelul..poate cu un milf, fiind vechi, galagioase, cu multi km, predispuse la investitii si costisitoare...fata de un benzinar turbo, care ofera senzatii, putere, silentiozitate, costuri mai mici de intretinere, caldurica iarna, etc. Pai probabil prietenii tai vroiau la fel ca tine masini ieftine dizal care sa consume putin ; sa fie mai noi si cu km putini in bord ; am doua opeluri, unul cumparat de nou acum 6 ani si altul care e la mine din februarie. Benzina ce e drept ; consum urban 8 si 6 extrurban ; in ambele nu am investit 1 leu ! De orice masina te vei plange atunci cand o vei lua de la samsari din targ care se jura ca au km reali ; discutia asta e interminabila, eu ma retrag. Multa bafta in luarea unei decizii !

 

... mi-am adus aminte de un fost coleg de servici peste care am dat recent, care ma intreaba daca mai sunt multumit si daca mai am de gand sa tin 1.4 16v-ul de acum, am fost putin surprins de intrebari dar acum fac unele legaturi...

Dansul avea un polo 6n2 benzinar, fiind obsedat de consum, il conducea foarte batraneste si foarte econom - adica subturat, si tot el se plangea ca nu are viata la urcari dar el ar fi subturat si un diesel fiindca mergea in general pana pe la 2000rpm, el nu trecea de 2500rpm...

In fine, apoi din discutii aflu de la dansul ca si-a achizitionat recent si o Fabia1 1.4tdi DAR deocamdata mai vede pe care o vinde din ele (fiind singurul sofer din familie)...

Ciudat rau cum se sucesc unii oameni in subiectivismul lor, deci GiorgiosM atentie mare cand "te duci la pomul laudat cu sacul" !

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm…vad ca iar intelegi ce vrei tu :( comparatia dintre TSI SI TDI ( mai ales cea din postul care l-ai citit tu, era intre tdi PD si tsi ) nu isi are rostul…am avut si eu benzinara turbo de 150 cp si e senzatie…dar daca vorbim de astea mici, proiectate pt oras, eu ti-am spus ca 1.4 tdi-ul nu are volant cu masa dubla, nu are dpf, nu are probleme cu injectia…egr are si benzinara ta ; turbo e cu geometrie fixa si e destul de fiabil, nu atarna greu la costuri ; nici in asta nu am investit un leu, si nici nu voi investi prea curand ;

P.s : plus ca masinile din posturile citate de tine erau limuzine, masini de cursa lunga cu km foarte multi.

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ideea de a-l ajuta pe colegul nostru in achizitionarea masinii potrivite,ii recomand cu mare caldura un vw polo 9n3 1.4 diesel~(parca75cp).Astazi am condus aceasta masina si am ramas complet multumit de ea.Fasneata,economica,stabila,in momentul cand ai vrut sa faci o depasire zic eu ca te poti baza pe ea...(vorbit strict de masinute mici).Ce este drept,fiind diesel este cam galagioasa dar cu muzicuta nu se aude asa rau.Eu avand aceeasi masina (teoretic) polo 9n 2005~1.2 benzina 54cp(cam regret achizitonarea ei,am consum de 8 in Buc....in fine ) Pt bucuresti masina este super ok,consuma putin,in afara bucurestuilui iara cred ca este ok.Sincer nu vad sa iti trebuiasca altceva...Vrei putere(ai parte mai des de accidente) vrei motor mare ca deh....costa asigurarea etc. Acum este decizia ta ce vrei sa iti iei(Mi-am spus parerea mea vis-a-vis de polo si cela 2 motorizari). Dreptate mare lui bgd_b9 in cam tot ceea ce a spus.Salutari si numai bine !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost pan la ploiesti…mers legal…facut plinul sambata, mers pana azi de dimineata 80 km ( in 4 zile in bucuresti ) ; clima non stop…mers normal spre economic ; cand m-am intors de la ploiesti, din otopeni pana in tineretului am facut 50 min ( bara la bara tot drumu, doar treapta 1+2 ) ; kilometrajul era 247 cu drumul buc - ploiesti + cei 80 km in Bucuresti ; facut plinul -> consum 5.2% ; clima on non stop;
Screenshot_2015_04_02_22_12_23.jpg

Modificat de Bwwlan
Data viitoare cand vad discutii despre viteze peste limita legala, se lasa cu sanctiuni, ok? :)
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tomache - pe 9n3 sau pus variantele de 70cp si de 80cp cu dpf, care sunt un upgrade celui de 75cp care s-a pus pe 9n si care vibreaza mai tare si e mai zgomotos plus mai obosit de obicei fiind mai vechi,

 

colegul interesat scria mai sus ca vrea 75cp pana in 3500e de aici am dedus ca merge pe 9n fiindca in banii aia nu se incadreaza la un 9n3 inmatriculat

 

Fiindca avem aceiasi caroserie te cred ca 1.2 de 54cp e puturos, poti oricand sa treci de diesel ce te opreste ?

Sau puteai sa alegi si tu benzinara de 1.4 de 75cp de pe 9n macar sau mai buna era varianta 9n3 1.4 80cp benzina, si nu ti se mai parea asa mare diferenta cu dieselul.

Oricum daca te-ai dat cu 9n3 diesel trebuia sa incerci si benzinara 9n3 de 1.4 80cp care e echivalentul, nu 9n-ul de 1.2 daca ne luam mai ales dupa pret.

Dar cu o diferenta mai mica de pret (care o scoti apoi din carburant) iti poti lua 9n diesel 1.4 75cp, simplu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu pot de at sa va multumesc pentru discutiile astea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te asteptam cu masina si cu six packul de bere in portbagaj :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Polo 9N3, 1.4 TDI, 50cp, BNM, 100.000 km, 

 

mod de condus economic, batranesc :) fara abuzuri de pedala:

 

4.5% consum extraurban

5.5% -5.8% consum urban

 

Cam zgomotoasa si cam lenesa, dar iti faci treaba cu ea.

Modificat de rosix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Vreau sa cumpar un Polo 9N3, motor de 1.4 benzina/ 80 CP...am condus-o putin si mi-a placut cum se misca, va face fata cu brio ca masina pentru oras totusi, motorul in sarcina mi-a parut cam zgomotos, la semafor nici nu se auzea/vibra...doar la mers 2500-3000 rot/min...este relativ normal? Am mai avut un Polo 6N2, tot 1.4 benzina/60 CP, dadea impresia de diesel, mai ales la rece dar macar la ala stiam ca asa-i el.

Deci, rog posesori de 1.4 benzina/80 CP Polo 9N3 sa ma lamureasca si pe mine daca motorul este sau nu zgomotos...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ture e normal sa se auda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc de info. O comparam cu o alta masina din aceias clasa insa alt producator si pe care o folosesc pentru servici, diferenta este destul de mare in sensul ca Polo este net mai zgomotos...in fine, i-mi place masina si o cumpar, cu zgomotul ma obisnuiesc eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil are probleme pe evacuare, dar daca motorul merge frumos si rotund la relanti pare a fi ok, evacuarea se mai repara daca are ceva... dar trebuie sa verifici si motorul sa fie in mintile lui, cel mai bine asculta alta identica, gasesti motorul si pe skode sau seat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge bine, cum am spus, la semafor cand sta la relanti  nici nu se aude motorul sau sa vibreze, zici ca motorul este oprit, in schimb la mers pare/este ea asa mai "zgomotoasa", alte probleme nu am observat la ea in afara de mici nimicuri mecanice perfect normale si care oricum se vor rezolva pana la predarea masinii, cateva zgarieturi pe ici pe colo, etc....in fine, am cumparat astazi masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut!

vreau sa imi cumpar un polo diesel motor 1.4 intre 2005-2009 pe care urmeaza sa l folosesc pentru oras.

ce ar trebui sa verific mai amanuntit? unde are probleme acest model?

am vazut ca preturile sunt intre 3500 si 5000 in functie de km si dotari.

cam care e maximul de km de la care incep sa fie probleme?

cum se comporta la 180.000 - 200.000 km?

pe site uri am vazut ca majoritatea au schimbat kit ambreiaj pe la 100.000 km.

au probleme cu ambreiajul?

au filtru dpf? si ce ar trebui sa mai stiu sa verific la achizitie?

cam cat e taxa de inmatriculare?

Modificat de b0gdan_07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Taxa e ~ 3-400€, chiar si mai putin pg cele euro 4, depinde de an, o poti calcula pe siteul anaf ;

Nu au probleme specifice, cele 1.4 tdi de 70 cp nu au dpf ( sunt euro 4), cele de 80 cp au dpf ( tot euro 4 insa cu emisii mai mici ), iar cele de 75 cp sunt euro 3 ; motoarele sunt fiabile, insa avand in vedere ca majoritatea au km masluiti nu e prea relevant ce scrie in bord ; trebuie verificata ca orice masina ca sa tragi o concluzie despre starea ei in momentul achizitiei ; cu o resoftare se va misca foarte bine ; un kit de ambreiaj este ~ 4-500 lei, nu e o avere pt ca nu au volant cu masa dubla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti! Cer ajutor de la voi pentru achizitionarea unui POLO 9N3 SH. Masina va fi pentru mama mea, incepatoare 52 de ani, are permis de 30 de ani, insa de atunci nu a condus mai deloc, fiind nevoita sa faca scoala din nou. Legislatia o stie, deci ea doar ia ore de condus cu un instructor. Dansa este din Braila, si a aparut necesitatea de a achizitiona o masina pentru a rezolva treburile mai rapid in oras (Braila) si a se putea imparti mai usor cu drumurile (servici - fiind contabila, are de facut o gramada de drumuri pe la finante, banci, etc, apoi drumuri in interes propriu pe la medici, etc). In concluzie, datorita faptului ca nu se pricepe deloc la masini, m-a desemnat sa ma ocup eu de masina, insa si cunostintele mele sunt putine. In alta ordinde de idei caut un POLO 9N3, fiind dupa parerea mea masina ideala, sa coste pana in 4000 de EURO pe benzina deoarece nu va face mai mult de 20.000 km/an. Va merge cu ea 85% in oras si 15% in judet, maxim 200 de km de orasul Braila. Acum insa apar problemele, nu stiu ce motor ar fi mai bun intre 1.2, 1.4 si 1.6. De asemenea, banuiesc ca ideal ar fi sa nu aiba peste 90 CP, dar nici sub 60 CP. Iarasi nu cunosc care ar fi diferenta intre Polo 9N3 Trendline, Comfortline sau din ce am vazut pe aici pe forum, Polo Happy, Polo Attractive. Am auzit ca motoarele FSI sunt excelente, insa nu prea gasesc SH pe piata din Romania. Altcineva mi-ar fi spus sa ma feresc de motoarele TSI, avand probleme. Apoi, distributia mi s-a recomandat sa fie pe lant, etc

Modificat de xar20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Polo 9N3 nu s-a livrat cu motoare TSI si, din cate stiu eu, nici cu FSI, deci problem solved. :)

1.2 MPI simplu e foarte bun si dpdv al taxelor, daca reusesti, ia unul de 69CP, nu de 64. Nu cred ca e diferenta mare de calitate intre ele, insa ala de 69CP are 5 in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!