Jump to content

Golf 6 - Climatronic/AC - probleme


YEP
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Are cineva vreo idee ce poate reprezenta eroarea din vcds cu privire la climatronic? M am tot strofocat sa caut pe net, dar nu am găsit nimic asemănător. Mulțumesc

 

IMG-20210924-WA0029.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA diagnoza cu o interfata mai "buna" care stie sa interpreteze codurile pe protocol UDS.

Si inca o chestie, eroarea nu are cum sa apara la masina din semnatura ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este că apare la mașina mea. Inca nu m am grăbit să o duc la service că sa aflu despre ce este vorba. Căutăm să îmi fac o idee despre ce s a I ta.plat cu ea. Oricum am șters eroarea și am rescanat. Nu a mai apărut, dar tot nu funcționează. Din câte îmi dau seama înainte de defect observăm că se întâmplă ceva când apăsăm butonul de ac. Când motorul era în relanti, mai puțin de o secundă scădea relantiul și îmi dădeam seama că a pornit. Acum, nu schițează nimic. Menționez că este un 2.0 tdi 110 cp resoftat de 2 ani la 170cp. Fără incidente.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mai apare eroarea,  foloseste o alta interfata - gen2-, care stie de generație ta de masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că am cunoștință despre interfață asta de vcds. Cred că ar trebui sa o duc la service. Cu eroare sau fara eroare, clima tot nu merge. Sper sa fie ceva ieftin 😂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...important e sa o rezolvi. Depinde si de ce inseamna ieftin.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna Am un golf 6 higline 2009 14 tai 160 Cp.Benzina am o problema cu încălzirea, am schimbat termostatele ,antigel ,am curățat radiatorul de climă, tot nu merge caldura in loc să bage caldura ,baga rece 🤔 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flux de apa ajunge, la calorifer?

Caloriferul de interior l-ai curata?

Servomotoare lucreaza corect?

Daca răspunsul la toate intrebarile este da, schimba caloriferul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va salut, imi incerc si eu norocul aici cu o problema care a aparut ieri noapte, desi cred ca simptomele sunt mai vechi.

In timp ce mergeam, s-a auzit un sunet (suierat, huruit) destul de pronuntat pentru cateva secunde. Initial am crezut ca e de la frane, dar azi de dimineata, cand am pus testerul pe ea, facea si pe loc, deci clar nu e de acolo.

Long story short este ca in ultimii 3 ani, eram nevoit sa incarc instalatia cu freon anual desi in 3 locuri in care am fost nu mi-au gasit pierderi. La mine AC este on 100% din timp, si el isi face treaba in voia lui insa de dimineata am gasit eroarea de mai jos pe care tind sa o asociez cu sunetul aparut in link, sunet care cum apare asa dispare. O recomandare de service prin Bucuresti ar fi super (eventual PM in caz ca se considera reclama) pentru ca nu ma pricep sa umblu singur pentru a-i da de cap.

 

Nu cred ca AC-ul functioneaza in acest moment cum ar trebui (desi a fost destul de frig in ultimul timp si nu am simtit nevoia sa-l dau pe mai rece) iar in momentul filmarii, sunetul incepuse cu AC ON, l-am oprit si am inceput filmarea. In Advanced measuring blocks Compresorul nu pare sa mearga (load era 0 si RPM la fel).

 

Eroare (pare un cod ciudat vs altele pe care le-am vazut la masina):

1 Fault Found:
9481200 - Coolant Pressure 
          B10AB F0 [009] - Too Low
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 56
 

Sunet (ticaitul de pe fundal e de la camera video careia ii scosesem cardul sa vad daca inregistrase audio din noaptea prcedenta): 

 

 

 

Modificat de Grofu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge, ca nu mai ai presiune in instalație. La un service specializat sau mecanic,  sa iti verifice pe unde a pierdut si sa remediere 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca sursa ambelor simptome ar fi compresorul. A făcut span, din ce am văzut în pozele și filmulețele primite de la service, enorm de mult și va trebui schimbat alături de radiator, vaporizator și o conducta de presiune pe unde scăpa freon. Practic,  o sa mai rămână destul de puține lucruri din circuit.  O sa fie distracție la vaporizator,  probabil bordul va trebui demontat. 

IMG-20220331-WA0004.jpg

IMG-20220331-WA0005.jpg

IMG-20220331-WA0007.jpg

Modificat de Grofu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
danmihai1802

Salut,

Am citit pe toate cele 26 de pagini intrebari/răspunsuri! Dar nu am găsit probleme asemănătoare, asa ca o sa va rog sa îmi citiți postarea, eventual sa ma ajutați

Golf 6, 1,6 105 cp, CAYC. AC, clima, fuctioneaza când vrea el. Compresorul porneste când vrea el. La ultimul drum lung pe A2 spre CT, baga aer rece 1 minut, apoi 10 aer normal si tot asa.  Asta pana la Cernavodă, când i-au venit dracii și a început sa bage aer tot restul drumului pana la plaja. Când am plecat...maciuci aer

În oraș când se apuca sa "bage", o face pana la prima oprire a motorului. Apoi totul este de noroc dacă vrea sa o mai mearga sau nu.

Am înlocuit radiatorul de AC din fata ( mi s-a spus ca sunt duși fagurii). A mers o zi după iar aceleași simptome. Mi-au spus ca pierd freon pe la ventilul de încărcare și trebuie schimbata conducata( nu merge schimbat doar ventilul?)

Am reumplut instalația cu freon. A mers foarte bine jumătate de ora la ralanti. Am oprit motorul și am pornit iar peste 5 min...nu mai baga aer rece. Am oprit iar si peste vreo 2 ore cand am plecat cu ea a mers AC! Chiar poate pierde tot freonul pe la ventil în 5 min? Avea și capacul negru pus peste ventil.

La o "diagnoza", îmi apare eroarea  B10abf0, refrigerant pressure low limit not reached! Presiunea în instalație apare 0. Totuși, dacă este 0, de ce mai pornește când are ea chef?

O alta problemă: nu știu pe unde "dispare" condensul atunci când merge? Am ajuns la conducata de condens din interior. Torn apa cu sticla, ajunge pe jos. Dar când merge AC, și funcționează, eu nu am gram de apa sub roata din dreapta. nici în mașină nu este ud

Am făcut o programare la reprezentanta, dar abia peste 2 sapt au liber. Am tot încercat pe la service prin Chiajna, dar ei merg pe principiul: radiator....conducta. Tot nu merge? Compresorul. Nici asa? Urmează.....stai bre ca nu știu sa sparg carduri sa va fac vouă target-ul!!

Mai pot verifica ceva eu, pana atunci, în speranța că îi pot oferi copilului ceva aer rece, fara a da cu busuioc, apa sfințită și a spune o rugăciune înainte de fiecare plecare?

Va multumesc

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie vazut, atunci cand nu merge, de ce nu merge si ce arata in blocurile de masura cu VCDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

refrigerant pressure low limit not reached - nu ai freon in instalatie, senzorul de presiune de pe inalta defect, cablaj senzor defect (se poate verifica la presiune prin masurare comparativ pe ventilul de incarcare);

de ce mai pornește când are ea chef - in cazul tau - senzorul de presiune de pe inalta defect, cablaj senzor defect, valva compresor cu probleme - oricum nu iti merge in parametri deoarece nu iti apare condens;

pe unde "dispare" condensul atunci când merge - condensul se formeaza pe vaporizator doar cand instalatia functioneaza bine si ai temperaturile din vaporizator corespunzatoare condensarii umiditatii din aer. Daca pe vaporizator nu ai temperaturile ok, nu apare condens - cazul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danmihai1802

Mulțumesc mult băieți!

O sa încerc sa schimb senzorul de pe "inalte", pana ajung la PBV. Asta dacă acela este cel din poza atașată. Si am cat de cat acces. Nu este o avere. Am văzut ca la Autokarma este pana în 100 de lei. 

În dimineața aceasta am avut noroc. În drum spre terapia copilului, 28 km, trafic de București a mers AC. Nu cum mergea el în vremurile bune, baga 4° la gurile de ventilație, dar tot era răcoare în mașină. Acum a băgat 7 ° constant( eu masor cu un termometru de exterior a cărui pastila o pun în ventilația de pe mijloc. 

Ma bucur ca nu ați spus nimic de compresor.

Și încă o intrebare: se poate schimba ventilul de la "gaura" de încărcare? Sau trebuie sa iau toată conducta? Pe acolo am văzut și eu ca pierde, face boboci când dau cu soluție de spalat geamuri

Mulțumesc încă o data!!!

20220525_105820.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde ce tip de ventil ai.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca nu se poate strange. E pe acelasi principiu ca valva de la roti. Se poate schimba doar valva din teava. Trebuie completat cu freon.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
danmihai1802

Salut,

Revin cu update la problema mea!

Am ajuns pana la urma la Bardy Iuliu Maniu, pt ca era singur-ul services care avea deschis și după ce terminam eu programul la serviciu

Constatarea 300 de lei: de înlocuit compresor, radiator clima și curățat instalația. Cost intervenție 18000 lei.

Nu am reparat la ei. Cumpărat compresor din dezmembrări și mi-am luat teapa. Nu funcționa. Asa ca am luat unul nou și l-am montat pe masina acum 2 zile. 

Momentan am aer rece în mașină, destul de rece! Doar ca nu am condens și sub masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai scris bine ? 18 000 RON !!? Asa batie de joc e la Brady ? Nici daca schimbi absolut toata instalatia cu piese originale (OE) nu ajungi le pretul ala. La instalatie de AC e bine sa stii care a fost cazua pentru care nu functiona, pentru ca daca inlocuiesti doar compresorul asa la ghici, e posibil sa iti para rau pe termen lung. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@danmihai1802 N-ai spus cum ti-a rezolvat pierderea de la ventilul de incarcare. Ai vidat instalatia bine la schimbarea compresorului? Ai masurat presiunile pe inalta si joasa cu A/C dat pe minim dupa schimbarea compresorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Am inceput sa am si eu la Golf 6 probleme cu AC-ul...

Răcește foarte putin si doar cand turez motorul peste 3000 rpm.

 

Puteti să-mi recomandați pe cineva in Iasi care ar putea dignostica si rezolva problema?

 

Din ce am citit pe aici vad ca ar putea fi diverse si nu vreau sa ma apuc de inlocuit chestii aiurea... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Am schimbat compresorul cu unul nou. Preț piesa 1400 lei. 

Radiatorul de clima era nou, asa ca nu l-am mai schimbat 

Instalația a fost vidata înainte de înlocuirea compresorului. A stat peste noapte în services, piesa a venit de pe o zi pe alta,iar dimineața avea aceleași valori la manometru. În plus băieții nu mi-au mai luat bani pe încărcarea de freon spunând ca au recuperat toată cantitatea când au golit instalația ( ma îndoiesc ca făceau pomana cu mine).

Instalația a fost curatata, nu ma întrebați cu ce pt ca nu știu. 

Manopera a fost 300 lei.

La aprox 2 sapt după ce am montat compresorul, merge ok AC-ul. Aerul se răcește în max 30 sec din momentul pornirii motorului. La gurile de ventilație am aprox 4-5° la ralanti. 

Acum cât o tine, vedem. Momentan sunt mulțumit. Pe canicula din zilele anterioare a reușit sa treacă de pe ventilație maxima pe cea minima  cam în 10 min. Clima pe auto setata la 21°. A apărut și condensul sub masina. 

Mai am de schimbat semzorul de calitate a aerului. Aceea este singura eroare care mai apare pe tester. Dar nu ma grabesc sa il schimb!

Între timp am fost și la OMW sa ii fac un "tratament cu Ozon" pt ca apăruseră mirosurile urate în mașină. Am dat filtrul jos, tratat cu Ozon, și pus filtru nou. Am scăpat și de miros.

Repet!! Vedem cât o merge acum. 

On 08.06.2022 at 14:13, florilar1 a scris:

@danmihai1802 N-ai spus cum ti-a rezolvat pierderea de la ventilul de incarcare. Ai vidat instalatia bine la schimbarea compresorului? Ai masurat presiunile pe inalta si joasa cu A/C dat pe minim dupa schimbarea compresorului?

Am schimbat și acel ventil. L-am găsit separat la o firma de prin Cluj parca. 10 lei, piesa noua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bună ziua, vă prezint următoarea problema (golf 6 combi, 2011, CFHC), pornesc mașina ieri in jurul orei 15⁰⁰, cald afară 29⁰C, după 2-4 secunde pornesc și climatizarea, ulterior când începe să cupleze clima începe să se audă un zgomot foarte urat din zona motorul, ca si cum ceva s-ar fi agățat (un huruit continuu), opresc clima, se opreste si huruitul..... ulterior opresc si motorul...... după o vizualizare in zona motorului nu constat nimic desprins sau ne la locul lor. Pornesc motorul ulterior și clima din buton și constat că huruitul nu se mai aude dar... ventilatoarele din fața nu pornesc, nu se învârt dar dacă cuplez clima, motorul începe să se tureaza normal până la 1000rpm , consumul instant creste de la 0.5l/h la 0.6l/h (normal urca la 1.1-1.2l/h)și bineînțeles nu mai bagă rece deloc. Pun testerul pe ea (vcds), nu dă nici o eroare, desfac capacelul ventilului pe unde se umple cu freon si apăs pe ventil să văd dacă are presiune....este presiune in instalație. Astea sunt simptomele...... întrebare pentru cine sa mai lovit de aceste simptome ce poate fi?......am citit toate paginile și văd că cel mai des incriminat ar fi un surub.... când ajung acasă o să-l inspectez dacă am acces la el.... mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai găsit ceva la compresor? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, danmihai1802 said:

Ai găsit ceva la compresor? 

 

bună, nu,......joi dimineață las mașina la servis..... m-am uitat cât am reușit eu de sus să văd dacă e desurubat șurubul central..... nu-mi dau seama dacă e desfacut 🤷🤷🤷.... vedem ce o fi joi !

 

M-am uitat încă o dată acum mai atent, parcă ar fi puțin desfacut...e greu să-mi dau seama si nu am acces de sus cu mâna să văd! Vedem joi ce spune la atelier!

Modificat de danutszy
adăugat info nou!🙏
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Adrian-91 changed the title to Salutare .. am constat recent că mașina nu mai baga deloc aer cald nici măcar cu clima la maxim! Mă poate ajuta cineva ,precizez masina este un vw golf 6 plus din 2010 2.tdi...multumesc anticipat

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!