Jump to content

Costuri Si Service-uri Revizie Passat B6


dintzauru
 Share

Postare recomandată

pana la urma am aflat ca passaturile facute pana in 2007 au curea care trebuie schimbata la 120.000, cele facute incepand cu 2007 au curea pe kevlar si care se schimba la 150.000. doua serviceuri au afirmat chestia asta.

am aflat si costurile de schimb distributie la vw passat 2006 1,9 tdi (schimbat curea, role, pompa, intanzatoare), deci piese si manopera

1800 tess brasov

1500 autoservice razvan brasov

1200 adciel Bosch Service Zarnesti, Brasov

legat de lichidul de frana este recomandat sa se schimbe la 2 ani. eu am imediat 3 ani de cand am cumparat masina de noua si nu am schimbat. la fiecare schimb de ulei, s-a verificat si calitatea lui si mi s-a spus ca nu necesita schimbarea lui. mentionez ca dupa ce am trecut de 100.000 de km nu mai fac schimburile de ulei la reprezentanta vw.

reprezentantele vw trambita mare si tare ca trebuie schimbat la doi ani, dar am si eu o intrebare pt ei: la masinile care au stat in stoc sa zicem un an de zile de la fabricatie??? ce se intampla? ei spun ca se schimba la doi ani de la vanzarea masinii, dar de fapt lichidul de frana respectiv are trei ani de cand e in masina. indiferent ca masina sta sau alearga mii de km acest lichid isi POATE pierde proprietatile in timp.

deci eu zic ca e mai simplu sa fie pus un tester in lichid, care va indica foarte rapid daca acel lichid de frana mai are proprietatile standard sau nu.

sergiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lichidul de frana se schimba la 2 ani sau 30.000 km :rolleyes: ( eu unul cand l-am schimbat aveam 2 ani si 45.000 km :Driver:, dar sunt persoane care in 2 ani fac si 20.000 km :rolleyes: )

iar la 30.000 km iti verifica placutele si in caz ca sunt uzate abia atunci iti va recomanda sa le schimbi sau ti le schimba atunci pe loc :rolleyes: (parerea mea e ca n-are cum sa se uzeze in 30.000 km placutele decat daca sunt de foarte, foarte proasta calitate :rolleyes:)

Lichidul de frana se schimba la 2 ani si nu la numarul de kilometri parcursi pentru ca are tendinta de a absorbi umiditatea din atmosfera si asta indiferent daca masina circula sau sta. Cand concentratia de apa in lichidul de frana este peste o anumita limita se creaza pericolul ca la incalzirea cilindrilor de frana sa se formeze bule de vapori care duc la probleme de franare (la fel ca si cand instalatia nu ar fi aerisita).

Exista service-uri care pot face determinari asupra calitatii lichidului de frana si sa spuna daca necesita schimbat sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

perfect de-acord cu tine Michi, dar eu n-am facut nimic altceva decat sa transcriu ce scrie pe un sticker lipit pe usa soferului :rolleyes:

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michi - interesanta explicatia ta dar nu sta in picioare... Pe unde intra umiditatea? Circuitul de frana este etans. Exista o alta explicatie - in timp lichidul de frana isi pierde din proprietati, cu alte cuvinte se depreciaza, imbatraneste. Chiar daca fabrica recomanda schimbarea la 2 ani eu iti garantez ca poti merge cel putin dublul perioadei fara nicio problema. Dupa ce-l schimbi exista marea sansa sa ai frane mai putin eficiente datorita aerisirii inadecvate (neprofesioniste) a respectivei instalatii. Cine a schimbat vreodata lichidul sau pompa de frana ori garniturile de la cilindrii stie la ce ma refer. Nu-i o treaba prea usoara, presupune atentie, pricepere si rabdare. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michi - interesanta explicatia ta dar nu sta in picioare... Pe unde intra umiditatea? Circuitul de frana este etans. Exista o alta explicatie - in timp lichidul de frana isi pierde din proprietati, cu alte cuvinte se depreciaza, imbatraneste. Chiar daca fabrica recomanda schimbarea la 2 ani eu iti garantez ca poti merge cel putin dublul perioadei fara nicio problema. Dupa ce-l schimbi exista marea sansa sa ai frane mai putin eficiente datorita aerisirii inadecvate (neprofesioniste) a respectivei instalatii. Cine a schimbat vreodata lichidul sau pompa de frana ori garniturile de la cilindrii stie la ce ma refer. Nu-i o treaba prea usoara, presupune atentie, pricepere si rabdare. :)

Citeste, te rog, in manualul 3.3 Sfaturi si intretinere la pag. 52.

Circuitul de frana nu este etans; capacul rezervorului de sub capota are un orificiu de aerisire.

De fapt nivelul lichidului din acest rezervor variaza usor la franare odata cu deplasarea pistoanelor in cilindri de frana. E evident asta. Atunci patrunde aer in acel rezervor. La revenirea franelor nivelul revine si el la limita normala. Desi aceste variatii de nivel sunt foarte mici, efectul datorat absorbirii umiditatii din atmosfera este semnificativ in timp.

Mai e si coroziunea produsa de apa asupra instalatiei de franare.

Modificat de Michi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbatul lichidului de frana este de practica mai recenta. Vechile dacii nu stiau ce-i aia, eventual doar cate o completare cand era cazul. De cand cu ABS-ul, lichidul de frana se degradeaza (chimic) mult mai repede si asa cum se scria mai sus, exista pericolul sa se formeze bule de aer care iti vor reduce eficienta franelor poate chiar cand vei avea mai multa nevoie de ele. Eu zic ca orice chestie care tine de planul de service sa fie facuta la timp, nu conteaza unde anume, ci sa fie facuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am contestat ca asa scrie, dar am dubii serioase cu privire la acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. La 30k nu trebuie schimbat si lichidul de frana? Eventual si placutele?

Lichidul de frana conform manualului se schimba prima data la 3 ani si apoi di 2 in 2 ani.

Referitor la schimbul filtrului de motorina, polen, aer la 30k nu scrie nimic in manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este cineva interesat: schimbare curea alternator+manopera la TESS Bv. RON 185; dupa ce in prealabil cureaua s-a rupt in drum de la Bv la Buc. Noroc ca a mai mers pana in service in Ghimbav fara sa moara bateria. Din fericire nu au fost si alte stricaciuni !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu prima revizie la CC zilele trecute.Filtru aer,filtru praf,filtru ulei,ulei,completare antigel cu toate ca nu trebuia dar na ... si manopera pt 45 de min 136 RON.Cost total 742.11 RON

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt la a treia revizie , care practic ar fi la 3 ani ( s-a atins optiunea de timp nu cea de km, ar mai fi de facut vreo 5.000 km pana la aia). Masina este in leasing luata si mai am inca 2 ani de leasing la ea, dar de anul trecut este iesita din garantie.

Mai sunt obligat sa fac inca revizia la dealer autorizat VAG ? sau pot schimba si eu singur uleiul.

Pret informativ pt aceasta revizie ar fi 650 ron, cea ce mi se pare cam dublu fata de costul uleiului si a filtrului. Lichidul de frana si celelalte filtre le-am schimbat anul trecut pe vreme astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In seara asta la ora 19 revizia de 15000 km, de fapt masina are 13500 km la Cardinal Motors Constanta. Masina are doi ani acum si nu are nici o revizie facuta (masina a fost adusa din germania avand 3500 km, dupa ce a stat degeaba in reprezentanta peste un an). Voi schimba uleiul, toate filtrele si lichidul de frana. Va tin la curent dupa ce ma intorc. Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata revizia. Durata 2 ore, schimbat ulei long life castrol 507.00, toate filtrele, lichidul de frana, revizie electrica, Total:1257,13 RON

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie personal mi se pare incredibil de mult, per total. Practic nu au facut nimic deosebit, chestie care orice mecanic o rezolva, nu e nevoie de specialist. Ulei eu am avut o varianta mai ieftina de la Castrol , adica TXT 505.01, cu care masina a mers chiar mai bine decat varianta de 2 ori mai scumpa.

Sunt curios insa daca trebuie sa mai merg la service autorizat, daca masina este inca in leasing.

Nu inteleg de ce pt 4 l ulei schimbati si filtru ar trebuie sa dau 650 ron.

Ma voi mai interesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi se pare imens de mult aprox 1300 pe ceea ce ai mentionat tu ca ti-au facut.

eu am la activ cu pasatul vreo 8-9 revizii de cand am luat-o (facute la diferite serviceuri vw- iar dupa terminarea garantiei nu mai fac la vw)

deci mentionez la serviceurile vw la care am facut reviziile: tess bv (cele mai multe), auto mitric suceava, la arad (nu mai stiu cum se numeste)

niciodata nu m-a costat mai mult de 650 ron (schimb ulei Long life II sau III de la Castrol, toate filtrele, uneori si antigel)

nu am idee cat costa sa iti schimbe lichidul de frana, dar oricum 1300 ron e foarte mult parerea mea, in contextul in care o reviziie materiale plus manopera la o reprezentanta vw nu costa mai mult de 650 ron, iar la un service care nu e autorizat vw undeva pe la 450 500 ron.

am mai citit de unii colegi de prin bucuresti care dau pe o revizie la 30.000 (ulei si filtre plus manopera) peste 1000 ron.

eu le recomand sa vina la brasov la tess (si asa veniti la munte) ca da-ti aproape jumate din suma. eu cred ca acolo in sud serviceurile au adaosuri de 200 %

sergiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect ce spune colegul serghio84, cam "UMFLAT" pretul la Cardinal Motors Constanta :D

la ultima revizie de 45.000 la masina mea unde pe langa ulei si filtre am schimbat si lichidul de frana, factura fiind de 654.62 RON ( detalii ), iar in comparatie cu revizia pt acelasi nr. de km al unui coleg la Cardinal Motors Ploiesti ( detalii aici ) tot am iesit mai ieftin :D

deci trebuie sunat si la alte reprezentante din tara pt un info despre preturi inainte oricarei revizii ca sa stii ca dai un pret corect si nu te jegmanesti

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal. "florin1"

Dar de ce ai schimbat la 15000 Km lichidul de frana ai facut cumva 3 ani de cand ai masina ca eu asa stiu ca se schimba la 3 ani iar apoi din 2 in 2 ani .

Sau te-au aburit cei de la reprezentanta ?

Oricum nu pre ai procedat corect nici prin faptul ca ai stat 2 ani si nu ai schimbat uleiul .

Cel putin asa scrie la mine in manual-ul de intretinere sa il schimb la 1 an sau cand se apropie limita de km .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer si mie mi s-a parut destul de mult costul acestei revizii, dar ce puteam sa fac. Am pus ulei castrol 507.00 pentru ca masina are filtru de particule si am inteles ca acest ulei este special pentru asa ceva. Lichidul de frana l-am schimbat pentru ca asa mi-au spus la reprezentanta ca se schimba la doi ani. Masina este adusa de curand din germania, deci nu aveam cum sa fac revizia la un an pentru ca nu era in posesia mea, era in Germania intr-un parc la o reprezentanta trasa pe dreapta de mai bine de un an, poate puteam sa-i fac revizia in clipa in care am luat-o, dar sa faci revizia la vreo 5000 km (in germania avea 3500 km + drumul pana in Romania), mi s-a parut ca mai pot sa mai merg pana spre 15000 km. Oricum masina este in buna regula mi-au spus si cei din reprezentanta, iar de aici in colo voi respecta cu siguranta intervalele de service. Masina mege impecabil, interesant este faptul ca in 13500 km nu a consumat ulei, eu era oricum pregatit cu un litru de Castrol 507.00 in portbagaj. In schimb peste 15000 km urmatoarea revizie nu o mai face la Cardinal Motors, ci la un alt service specializat( cunosc unul serios in Constanta) si cu siguranta nu va mai costa atat de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu problema mea, ca nu am primit inca nici un raspuns :

Mai am 2 ani de leasing la masina, imi pot schimba singur uleiul sau trebuie sa trec pe la un service VAG autorizat Porsche ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca cel mai bine ai intreba la firma de leasing. ei sunt cei mai in masura sa iti dea un raspuns.

desi daca a expirat garantia acordata de vw, nu vad ce ar putea sa aiba impotriva firma de leasing, sa faci schimbul de uleila alt service.

sergiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are nici o treaba firma de leasing.firma de leasing iti asigura doar finantarea.daca masina ti-a iesit din garantie poti sa faci reviziile unde vrei tu.dar ca un sfat personal mai bine nu ai renunta la service-ul autorizat vw(pentru binele masinii...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totusi s-ar putea ca firma de leasing sa aiba o treaba deoarece ei sunt proprietarii masinii pana una alta. Cred ca ar trebui sa ii intrebi pe ei mai inainte de a intreprinde ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Burady - fiind vorba de un simplu schimb de ulei nu vad motivul pentru care ar trebui sa te duci la o reprezentanta VW. Doar daca tii neaparat sa cheltuiesti cam 25-30% in plus. Atat timp cat iti platesti rata la societatea de leasing aceasta nu te va intreba niciodata unde ai facut schimbul consumabilelor... Dar totusi citeste si contractul de leasing, sa nu ai cine stie ce surpriza - ca doar suntem in Romania... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vin dupa 5 ani de Ibiza luata in leasing de la Porsche RO. si chiar si in perioada de garantie uleiul si filtrele de la luam de la Volksman si service-ul il faceam la Metrotehnica. E adevarat, garantie nu ai pentru ce aduci dar masina isi pastra garantia si lucrarea facuta de service la fel atata timp cat ceea ce cumparai respecta normele impuse.

Modificat de faraonu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pana la urma am facut revizia a treia , adica doar schimb de ulei si a mai fost necesar si completare anti-gel.

Cost total convenabil: 360 ron tva inclus.

Am pus Castrol TXT 501.00, flitru ulei si 200 ml anti-gel, in rest la verificare pe calculator nu a mai fost nevoie de nimic.

Si tot service - dealer VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!