Jump to content

Misfire ocazional pe un cilindru


sebastian stefan
 Share

Postare recomandată

Uite niste poze, ca sa vezi cum arata o supapa de la un motor de 1,2 cu aceleasi probleme ca la tine.

Si din ce stiu eu nu a fost nevoie de cale speciale. Vrei numarul mecanicului care a facut motorul ?

post-1788-0-67812500-1323411341_thumb.jp

post-1788-0-98833100-1323411464_thumb.jp

post-1788-0-47558900-1323411489_thumb.jp

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva un service care are calele astea si ma poate ?

Ce sunt alea "cale" si la ce servesc?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sculele cu care fixezi distributia.

Un exemplu:

post-48099-0-87226900-1323429382_thumb.j

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite niste poze, ca sa vezi cum arata o supapa de la un motor de 1,2 cu aceleasi probleme ca la tine.

Si din ce stiu eu nu a fost nevoie de cale speciale. Vrei numarul mecanicului care a facut motorul ?

@Al Bundy-Foarte tari pozele cu supapele! 10x! Care a fost cauza de au ajuns asa? Curea rupta la distributie?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, asa au ajuns din cauza functionarii motorului, nu sunt sparte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg din ce cauza au ajuns supapele asa. Din cate stiu supapele ar trebui sa fie si ele tratate f. bine. Cu motorul ala s-a mers numai in 5000 - 5500 ture sau cum de au ajuns asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fie supapele de evacuare.

Supapele de evacuare lucreaza mult mai cald (chiar "la rosu") si in timp apare uzura/eroziunea lor termica in zona scaunului.

Supapa de evacuare cedeaza o mare parte a caldurii prin scaun si pe masura ce supapa se uzeaza, zona de contact se reduce si supapa devine din ce in ce mai fierbinte. Daca apare o mica neetanseitate, zona aceea va deveni si mai fierbinte si procesul se accelereaza.

Cu alte cuvinte, cu cat mai putin timp "petrecut pe scaun" ca sa se raceasca, cu atat supapa va fi mai fierbinte si procesul de eroziune termica se accentueaza.

De aceea e bine sa se lase in pace EGR-ul... :icon_cheesygrin:

Si la fel de bine un reglaj defectuos la culbutori/tacheti, un tachet defect, un arc de supapa "obosit" sau depuneri de carbon pot genera probleme deoarece nu vor lasa supapa sa "inchida" pefect si sa se raceasca corespunzator pe scaun.

De aceea la multe motoare de generatie mai noua se foloseste un sistem prin care se roteste cate un pic supapa de evacuare la fiecare actionare pentru a reduce depunerile de carbon la minim. La fel unghiul la care sunt taiate supapele este diferit de unghiul la care e taiat scaunul pentru a genera un efect de curatire/raschetare la fiecare asezare a supapei. Toate astea pentru a proteja zona de etanseizare/cedare a caldurii si a nu aparea acelele eroziuni termice.

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aceea la multe motoare de generatie mai noua se foloseste un sistem prin care se roteste cate un pic supapa de evacuare la fiecare actionare pentru a reduce depunerile de carbon la minim. La fel unghiul la care sunt taiate supapele este diferit de unghiul la care e taiat scaunul pentru a genera un efect de curatire/raschetare la fiecare asezare a supapei. Toate astea pentru a proteja zona de etanseizare/cedare a caldurii si a nu aparea acelele eroziuni termice.

Eu zic,mai degraba,ca acel unghi diferit intre supapa si scaun confera o suprafata mai mica de disipare termica,si nu o "raschetare",de asemeni,aceeasi diferenta de unghi ar duce la o uzura accentuata si aparitia unui "guler" in zona de contact ale acestor componente,si nu in ultimul rind,diferenta de unghiuri ar oferi un spatiu intre talerul supapei si scaun unde ar putea surveni depuneri rezultate in urma arderii.De aceea,pot spune ca as fi uimit sa vad implementata o asemenea tehnologie,si mai ales,la ce tip de motoare.Cit despre rotatia supapelor,ma indoiesc sincer ca ar putea fi adoptata o asemena metoda,deoarece nu ar putea sa ajute in nici un fel eliminarea depunerilor si prevenirea acestora,datorita perfectei planeitati intre suprafetele de lucru ale talerelor si scaunelor,plus de asta,sistemul de fixare al cozii supapei cu acele semiluni conice in talerul arcului nu ar permite rotatia.Deocamdata,tachetii hidraulici sint singurii care au o usoara miscare de rotatie pentru prevenirea formarii unui canal de uzura pe suprafata de lucru in contact cu camele.Daca ai vreun link cu cele afirmate mai sus,da sa vedem si noi,ca eu unul,deja sint pe jumatate mort de curiozitate :blink: Sint interesat de asemenea inovatii desi cred ca daca ar face cineva asemenea implementari la motoare ar fi doar ca sa compenseze materialele proaste folosite in constructia pieselor.De ce sa faci asemenea sisteme de rotatie si mai stiu eu ce drac,care oricum nu servesc la nimic,in loc sa faci doar...niste supape mai calitative.Sau mai este si varianta in care zic ei sa mai inventeze ceva doar de dragul inventiilor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deja sint pe jumatate mort de curiozitate :blink: Sint interesat de asemenea inovatii

Nu muri inca.... :icon_cheesygrin:

http://www.helical-t.../67/65/lang,en/

http://www.5min.com/...tation-39413696

Cat despre unghi....

Mai multe pe net.

Use Goagal cu "valve rotators" si "valve interference angle"...

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok,n-am murit,dar mai mare timpenie decit rotitul supapelor nu puteau implementa.Avem 2 variante,prosteala de marketing si dorinta unora de a complica motoarele mai mult decit e necesar.Adica la motoarele traditionale la care nu se rotesc supapele e "altceva"?Unii zic ca materialele proaste din care sint facute piesele trebuie compensate de mici gadget-uri tehnice,in acest fel,rezolvind 2 probleme:convingi omul ca marfa e buna si o dai scump ca e ultimul racnet la inovatie.Exemplul e concludent.Eu preferam sa am pe Polo dieselul de Golf 1(prietenii stiu de ce)...Cit despre unghiul supapei de decalare de 1 grad,ala nu e de acum.Practic ala e insesizabil si nu exista la toate motoarele.Doar la alea cu grad de compresie mai ridicat.Daca ai desfacut motoare stii care e treaba.Dupa nuanta postului tau,mi-ai dat impresia ca cine stie de ce decalare era vorba... :coolpics: Si banuiesc ca nu interpretezi posturile mele ca ostentative,chiar nu am timp sa bintui netul in cautare de asa ceva si nici nu sint inginer proiectant.Sint simplu "mecanic"de casa...Cum zicea si ionel_d,alea nu sint tratate deloc?!?Cred ca la urmatoarele motoare pe Polo,le pun chestii de astea de rotatie sau cite un cooler pe tachete...Nu sint geniali?!?Ia ce zice acolo:"

Prevents burning and guttering of the valve face and seat...Hai dom'le,ce naiba sintem asa creduli?Supapa se roteste doar cind face cursa si nu pe scaunul ei,iar gazele nu ies doar pe jumatate din suprafata supapei,ca doar nu sintem la fazele lunii...

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer sa fiu nici eu nu am stiut cu ce se mananca si nici pana in clipa de fata nu stiu cum arata sau cum se folosesc ,astazi am dus masina la Automecanica,si cei de acolo dupa ce mi-au garantat verbal ca au toate sculele aferente mi-au desfacut motorul si mi-au trimis urmatoarea lista de piese:

1.6buc ghiduri supape evacuare

2.12 buc semeringuri supape

3.garnitura chiulasa

4.silicon baie+capac distributie(tub reinz 200ml)

5.antigel +apa distilata 6l

6.ulei si filtru

sugerandu-mi ca ar fi bine dar nu neaparat sa schimb si lantul si rola de la distributie ,este vro problema daca nu o schimb..?sunt un pic cam scumpe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,este vro problema daca nu o schimb..?

Problema este ca daca au ceva uzura si tot este motorul desfacut, e bine sa le schimbi acum (nu mai platesti manopera special pentru ele).

Acum depinde ce vrei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc all pt ajutor,problema a fost rezolvata masina merge bine dupa o gaura in buget de 1600 ron :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Care este adresa service-ului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Polo 1.2 din 2006. 60.000 km.Toata reviziile sunt facute la termen la PBN.

Am o problema asemanatoare: pierdere de putere, aprins martor evacuare, o anumita trepidatie.

Am dus-o la PBN: au verificat bobine, bujii, upgrade soft ... nimic. Au facut test compresie si au gasit ca la un cilindru este mai mica fata de celelalte doua.

Mi-au spus ca trebuie sa desfaca chiulasa. In acest sens au aproximat ca treba de pana acum + demontat / montat chiulasa ma costa cam 2.500 lei. Apoi vor identifica exact cauza. Daca am ghinionul sa trebuiasca inlocuita chiulasa, numai piesa ma costa 4.500 lei. (inca sunt socat de aceste preturi).

Are cineva vreun sfat! Acestea sunt tarifele sau sunt umflate? Este posibil ca unei masini vw sa ii crape chiulasa la 60.000 km, in conditiile de utilizare normala, cu reviziile la timp, etc. ? Stiti undeva un service serios care ma poate ajuta?

Modificat de emili@n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauta in alta parte ca mai sunt si alti mesteri ! dacaerai din prahova stiam pe cineva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca ai doar o supapa care nu mai inchide cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La bucuresti e un domn Fane. A lucrat vreo 9 ani la Porche Romania si are service propriu. Incerc sa fac rost d nr lui ca nu il mai am. Eu am ajuns d la reprezentanta la el cu o mica problema la cb. Intrebati d el ca il cunosc multi prin Bucuresti mai ales cu masini tunate din cate am observat eu. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi mi-au dat un verdict: 2 supape arse.

Au sugerat 2 solutii:

1. trimit chiulasa la producator si imi trimit alta inapoi: cost 4500 lei

2. apeleaza la terti pentru repararea defectiunilor (trebuie sa se prelucreze ceva, iar PBN nu executa asemenea operatiuni), in acest caz PBN nu mai acorda garantie si nu se stie exact daca se poate repara si pretul.

Ce ma sfatuiti sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara supapele arse,schimba-le,sa verifice baietii de acolo de la PBN daca etanseaza pe scaune si asta e,ce mare teatru?Mai intii trebuie vazut daca trebuie prelucrate scaunele.Ce,acolo la PBN nu se pot schimba 2 supape?!?Mituieste un mecanic,un consilier,ceva...Oricum,daca se schimba doar 2 supape,trebuie sa fii constient ca nu prea ai ce garantie sa astepti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cum iti merge acum masina? ai schimbat supapele, pentru ca se pare ca am acesiasi problema la golf, 43000 km, mi -a iesit pe cilindrul 4 -12,2 presiunea iar pe cilanti 16, si mi-au zis ca trebuie sa schimb chiulasa (6600 lei)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
cosminalexandrus

Buna dimineata,

Am o problema cu un Polo 1.2 AZQ, 2003, mai exact imi moare motorul la 3000 de ture (are un zvac ca si cum nu ar mai avea benzina, pica turometrul la zero, sare pe la 7-800 ture, se aprinde martorul de la baterie si moare). As vrea sa stiu daca a mai patit cineva sau daca aveti idee ce ar putea avea. Va multumesc si scuze daca am gresit cu ceva, dar sunt cam presat de timp!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai prima data trebuie facuta o scanare cu vcds sa vezi ce erori iti da si dupa aia treci la fapte ca altfel nu poate nimeni ghici ce se intampla acolo, iar situatii similare e cam greu sa gasesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminalexandrus

Da ... nu stiu ce sa zic ca acum fiecare cu scanarile lui..... trei locuri trei scanari si inca nu stie nimeni sa-mi explice ce insemna "short to plus" la pompa de servodirectie.... rezultatul scanarilor coduri diferite, din cauza softurilor diferite, raspuns relativ constant POMPA DUSA - TREBUIE SCHIMBATA chiar daca pompa merge dar nu de la pornire, iar dupa documentare personala este un scurt circuit in circuitul pompei.....Asta este incerc sa vad ce mai aflu intre timp pt ca ma omoara masinuta asta. Multumesc oricum pt raspuns...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!