Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Colegul a spus ca nu a mai gasit la el in localitate decat de 80Ah.Daca documentezi tehnic ceea ce sustii,referitor la incarcare e ok.Daca nu,sunt doar speculatii.Tehnic treaba sta cam asa:alternatorul furnizeaza un curent maxim,care in general satisface necesarul consumatorilor masinii.Acumulatorul este la fel dimensionat pentru a avea curent suficient pentru consumatorii standard ai masinii.Daca vei pune un acumulator mai mare(ca si capacitate) in caz ca incape in locasul destinat lui,vei avea o rezerva suplimentara de curent sa-i spunem,fata de necesarul masinii.Nu dauneaza cu nimic.Curentul maxim necesar incarcarii unui acumulatorde 60Ah(in stare descarcata) este de 6A(si scade progresiv odata cu nivelul de incarcare);Curentul maxim necesar incarcarii unui acumulator de 80Ah(in stare descarcata) este 8A.Crezi ca alternatorul respectiv (care furnizeaza dupa cum spui 70Ah) este atat de solicitat (la maxim)incat nu mai are cum sa furnizeze curentul necesar incarcarii un acumulator de 80Ah?Atunci,da ar avea probleme,daca asa ar sta lucrurile.Dar are unul de 72Ah pe masina si e ok.Eu am unul de 70Ah pe masina si destui consumatori suplimentari si n-am probleme.Eu am prezentat tehnic si argumentat problemele ca sa nu induc in eroare.Daca am gresit cu ceva in ceea ce am scris si este cineva care argumenteaza altfel,poate sa o faca.Imi voi insusi critica.Pana la proba contrarie,lucrurile eu le vad astfel,destul de clar.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu goofy4, alternatorul compenseaza prin constructie in limite largi capacitatea bateriei, pe care o percepe functie ce consumatori... atentie. Deci daca are loc fizic este in regula ( cu conditia sa fie de capacitate egala sau mai mare). La multi ani !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am si desfacut bateria originala, am pus-o la incarcat, si m-am uitat pe ea, 100% e cea originala e Varta si e de 70 Ah nu de 72, greseala mea. Asa ca nu cred ca din fabrica sa pus de 61Ah, cel putin pe masina mea. Am scris mai sus ca am ceva consumatori suplimentari, o statie 4*180W, si asta e motivul ptr care m-am gandit sa pun o baterie mai mare. De ce Rombat Premier si nu Varta, fiindca cunosc oameni care au avut Rombat si sunt multumiti si nu era Premier care am inteles ca sunt cele mai bune de la Rombat, ci era Tornada sau Cyclon. Este si o diferenta de pret intre Varta si Rombat, iar eu sunt student inca si mi-am cumparat si imi intretin masina pe banii mei, deci se simte orice diferenta :lol:. Eu vroiam sa imi pun de 75 Ah dar nu mai aveau in zona, probabil o sa mai astept cateva zile si o sa imi cumpar una de 75 Ah cand o sa ajung in Cluj.

Modificat de Ramanoff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine a murit bateria in dimineata asta....halal inceput de an......ce-i drept facea figuri din vara.....e bosch silver 64ah putere pornire 640.......vreau sa-mi cumpar una noua si rog useri din arad care stiu unde se gaseste bateri auto la preturi mai accesibile in arad sa-mi spuna.

vreau sa aleg intre rombat, topla si varta. Nu a consumatori suplimentari pe masina in afara de un modul de inchidere centralizata din telecomanda, iar cd-ul e alimentat de la contact nu direct.

Modificat de danutszy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina-bateria e ca femeia, te lasa cand ti-e lumea mai draga.

Dar la mine cu noua baterie la 0 grade la diesel porneste si daca dau pe direct fara bujie incandescenta.Adica are capacitatea necesara, chiar un pic peste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti arunci banii pe fereastra cumparand un BOSCH sau o Varta.Oricum sunt facute prin Turcia,Cehia sau mai rau printr-o tara de lumea a III-a.Eu am un FULLMEN (Made in France) si merge de 2 ani impecabil.Le-am recomandat-o tuturor prietenilor si totii care au luat aceasta marca sunt ultra multumiti.Nu vreau sa le fac reclama,dar raportul calitate/pret este super.

WSN tin sa te corectez in ceea ce priveste Varta masinutza mea din descriere e pe varta de zece ani de cand e masina pe lumesi abia anul asta m-a lasat. de bosch nu ma pronut dar la varta eu zic sa te abtii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am bateria din fabrica si e o varta de 80 A .. dat fiind ca masina e din 2001 ..cred ca o sa trebuiasca sa o schimb si eu .. in viitorul relativ apropiat .. O sa merg tot pe 80 ...cred

nu stiu din ce fabrica a iesit a ta ca amea a iesit cu baterie de 70A si cred ca masina e identica cu a ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un bosch silver 90 amperi. Mai scumpă ea (400) lei, dar fără probleme pana acum. A trecut 2 ierni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

selectionerul, pai la tine are loc bateria in locas, la golf intra intr-o cutie de plastic, deci o baterie mai mare e mai complicat. :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu confirm ca Varta a fost ceva dar nu mai e pentru ca prima intradevar a tinut peste 5 ani si actuala deja la numai 3 ani e pe moarte.... Acum sincer ma gandesc sa nu mai arunc bani pe nume firma si sa caut ceva ieftin si bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WSN tin sa te corectez in ceea ce priveste Varta masinutza mea din descriere e pe varta de zece ani de cand e masina pe lumesi abia anul asta m-a lasat. de bosch nu ma pronut dar la varta eu zic sa te abtii.

Raspunsul ti la dat Gufy4 exact cu un post inaintea ta. Cititi macar 1-2 pagini, inainte de a va da cu parerea.

Bateriile care erau acum 8-9 ani,si facute in Germania nu mai spera sa fie si in ziua de azi...cum nici masinile facute acum nu mai au fiabilitatea celor din acei ani...Ce sa-i faci,societatea de consum.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cei cu alarma din fabrica ati avut probleme la schimbarea bateriei?ati dezactivat-o mai intai si dupa ati deconectat cablurile..sau se schimba normal neavand nici un efect asupra alarmei.

intreb pentru ca nimeni nu a mentionat despre alarma de vor fi probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am alarma din fabrica si nu s-a intamplat nimic la schimbarea bateriei. Functioneaza perfect fara sa fi facut ceva special.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si eu un golf 2003 si bateria este de cand e si masina...nu am avut probleme cu ea pana acum...in sensul sa nu mai porneasca! s-a cinuit in unele dimineti reci iarna....dar nu m=a lasat niciodata pana acum!

am insa alte faze care cred ca tin de baterie ...cand dau drumul la unuii consumatori....de ex dezaburiea. dupa un timp cam 30 min imi apare in bord martorii epc si check engine...care dupa inchiderea dezaburirii si repornirea motorului dispar! pe langa faza asta nu stiu daca e normal ca atunci cand motorul este pornit luminile aprinse atuncni cand actionez inchiderea geamului sa scada un pic in intensitate lumina farurilor....sau cand amblaez mai tare motorul sa faca ca la ca la bicicelta cand aveam dinam sa lumineze mai tare!

aveti idee pot sa fie aste din cauza ca baterie este batrana? mentionez ca astea se intampla si vara?

cei care aveti baterii noi...cand ambalati motorul intampla ceva cu farurile ...lumineaza mai puternic(nu e mare diferenta)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este la regulatorul de tensiune. 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil si asta, posibil si acumulatorul. Alternatorul are doar rol de incarcare. El nu poate mentine in instalatie o tensiune si un curent perfect constante. Pentru asta exista acumulatorul.

Ar trebui masurata tensiunea atat cu consumatorii porniti cat si cu ei opriti. Nu ar trebui sa varieze in afara limitelor 13.9-14.4V. :flower:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o Fabia 2 1.2cp benzina si dupa 1 a nsi 3 luni bateria mi-a murit dupa un drum de 100 KM si stat 2 zile in parcare fara sa fie pornita la temperaturi de maxim -10 grade noaptea. Am pornit-o cu 2 cabluri de la alta masina si de atunci merge bine.

Am fost cu ea in service unde s-a masurat bateria si am primit un bon in germana pe care scria ca starea bateriei e buna a si tensiunea de 9.5 V si 130-154 A. Sunt normali parametrii acestia? Nu ar trebui sa fie peste 12 V si curentul mai mare?

Bateria este Varta insa nu stiu ce model sau capacitate iar ochiul magic e pe negru din cat am avzut.

Stie careva la o Fabia noua ce fel e bateria si de ce capacitate? Ce curent gereneaza alternatorul pe o Fabia cu motor de 1.2?

In cat timp se regenereaza curentul consumat dupa pornirea masinii? Din cate am inteles alternatorul ar trebui sa produca curent incat sa incarce o baterie goala cam intr-o ora de mers iar dupa o pornire se regenereaza cam in 20 minute de mers.

Modificat de alexp_2009
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datele respective 9,5V!?nu pot fi reale.Daca ai avea 9,5 volti la borne nu ai mai porni masina.Trebuie sa ai cel putin12,5- 12,7 V la o baterie in stare buna.Ochiul magic nu e relevant intotdeauna.Indiferent de cat curent furnizeaza alternatorul,o baterie descarcata nu poate fi incarcata intr-o ora,nici in mers,nici pe redresor.Asta pt.ca curentul de incarcare este limitat la max 10% din capacitatea bateriei,pentru a nu se distruge.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un alternator bun trebuie sa-ti genereze ca la oricare alta masina undeva intre 12.5 - 14.5V , nu are legatura cu tipul motorului. Pentru a fi relevant, cand faci verificarea voltajului dat de alternator, trebuie sa ai porniti 2 consumatori principali; de regula se porneste ventilatorul pe treapta 2 sau 3 si lumina pe faza lunga. Cu consumatorii porniti evvident va incarca mai putin decat fara, insa nu trebuie sa incarce mai putin de 12V

E posibil sa nu fie gresiti parametrii dati la masurarea bateriei tale insa sunt la limita de jos. Voltajul ca voltajul, la multe baterii daca le testezi poate fi si sub 10V, n-ar fi o surpriza, insa la pornire demarorul necesita in conditii normale cca 200A (fara a socoti ca acum e iarna, uleiul mai vascos, etc.). Motorul de 1.2 porneste destul de lejer de accea iti porneste si cu 154A, insa valorile astea inregistrate de tine sunt joase. Te poate lasa oricand pe perioada sezonului rece, mai ales daca sta nepornita vreo 2 zile si mai ales daca faci doar drumuri scurte cu masina

Din fabrica motorul de 1.2 (12V) vine cu baterii de 55Ah, insa se pot pune baterii de pana la 65Ah. In catalogul Varta de exemplu, pt motorul 1.2 12V, apar 2 tipuri de baterii corespunzatoare: una de 55Ah si alta de 63Ah. Eu o am pe cea de 63Ah si este mai mult decat ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.

Am fost cu ea in service unde s-a masurat bateria si am primit un bon in germana pe care scria ca starea bateriei e buna a si tensiunea de 9.5 V si 130-154 A. Sunt normali parametrii acestia? Nu ar trebui sa fie peste 12 V si curentul mai mare?

N-am dat atentie faptului ca ai primit un bon in germana;presupun atunci ca masurarea s-a facut in Germania.Conform standardului DIN,dupa care se defineste curentul de pornire in Germania(in europa este EN) tensiunea si curentul de pornire sunt bune.Valorile curentului dupa standardul DIN sunt mai mici decat dupa EN.Deci cei 154A sunt mai mult decat 200A dupa EN.Tot conform DIN, curentul de pornire descarca bateria,astfel ca dupa 30 sec.tensiunea trebuie sa fie mai mare de 9V.Asa sunt bune datele.Nu s-a masurat doar tensiunea bateriei,care in mod normal este peste 12V, daca ar fi 9V nu ar putea porni masina(ar fi o baterie descarcata complet);cand consumul de curent este de nivelul curentului de pornire,in acest timp poate fi masurata o tensiune sub 12V.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masuratoatea e facuta in Romania la service de dealer Skoda, dar pe bon scrie in Germana probabil pt ca asa emite informatii aparatul care a testat bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria se poate testa si prin activarea demarorului, tinandu-l blocat, adica fara sa se invarta, si in acest caz la o baterie buna nu trebuie sa scada tensiunea sub 9 V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai auzit undeva o metoda de testare a puterii bateriei. Acuma..nu stiu daca o fi si relevanta sa nu dar v-o spun :D: cica cu radioul pornit cand dai sa pornesti masina, daca bateria e in stare buna nu ar trebui sa se intrerupa alimentarea radioului...Ce sa zic..la mine asa a fost..cu bateria veche care era pe duca se intrerupea radioul cand porneam masina; cu asta noua nu mai se intrerupe..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Metoda lui Flavius76 e cea mai proasta (ca sa nu spun altfel) idee pe care am auzit-o!

Exista o singura metoda corecta de testare - ce implica un tester cu o rezistenta mica, de valoare cunoscuta.

Aviz pt cei ce vor sa aplice "inventia" de mai sus - riscati sa ardeti colectorul rotorului sau una din infasurarile rotorului facand asa ceva.

Un motor electric blocat se comporta exact ca o sarma in scurt. La curentii aia, temperaturile cresc foarte repede.

Modificat de Stefan_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!