Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

ce acumulator imi recomandati,de cati Ah,ptr. o octavia 2 1,9 tdi? se reseteaza ceva la calculator daca o schimb? cea originala are aproape 5 ani si da semne ca nu mai merge cum tb chiar daca "ochiul magic" arata tot verde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva cu SILVER in terminatie. Bosch Silver, Varta Silver, Tudor Silver. Sunt mai scumpe dar MERITA. Eu as zice ca una de 70-80 Ah ar cam ajunge la 1,9. Decizia iti apartine. Numai bine !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana trecuta mi-am montat noua baterie. E vorba de CAT 145-4518. Cea veche era din 2001, originala Volvo. Inca mai merge, dar se simtea ca doar pornirea usoara a masinii o mai tine in viata si probabil la primul frig mai puternic imi facea probleme. Era trecut pe ea doar CCA (510A).

sdc11173s.th.jpg sdc11178.th.jpg

Este o baterie Silver (Ag) Calcium Alloy Grids.

Maintenance free - adica are capace cu autocolectare.

Se livreaza doar uscat incarcata asa ca nu am surprize de baterie statuta aiurea nefolosita in depozite. Au fost necesari inca 4 litri de electrolit pe care nu toate magazinele de piese auto il au. Dar in Cluj am gasit unul.

Dimensiunile reduse((224 x 173 x 203) sunt un avantaj, dar la sistemul destul de aiurea de prindere prezent pe Volvo mi-a dat ceva batai de cap.

Capacitatea , la prima vedere, pare mica - 48Ah. Dar are CCA-ul de 550A :). Ca la un Bosch sau Varta de 55-60Ah .

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recent mi-am schimbat si eu bateria si am optat pt VARTA de 90 Ah, nu necesita intretinere, sper sa ma tina mult si bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fulmen de 75Ah. Pe departe cea mai buna baterie pe care am avut-o pe masina.

Am mai avut bosch si rombat calciu, poate le-am prins noi aiurea dar dupa un an amandoua "maraiau" la pornire si dupa 2-3 ani au fost gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tocmai mi-am pus Varta Blue Dynamics de 74 AH pe masina de la avatar. Am schimbat-o sa vad daca rezolv si pornirea la cald si cum am pus-o pe masina acum o ora ( la munca fiind ) n-am apucat sa o testez dar odata ajuns acasa cu motorul cald ii dau chei sa se sature pana ma conving daca e pozitiv sau negativ testul ;) Scuze de off-topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fulmen de 75Ah. Pe departe cea mai buna baterie pe care am avut-o pe masina.

Am mai avut bosch si rombat calciu, poate le-am prins noi aiurea dar dupa un an amandoua "maraiau" la pornire si dupa 2-3 ani au fost gata.

Daca ai avut doua marci diferite si au tinut putin,poate nu e chiar ghinion,poate ai alta problema (chiar modul de folosire al bateriei conteaza mult).Cea de care vorbesti acum are peste cei 2-3 ani?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul este ca nu poti compara un Fulmen facut in Franta (astea din urma facute in Polonia nu sunt chiar ceea ce seintelegea prin Fulmen in anii 80-90) cu un Rombat sau Bosch facut in est.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt ca era descarcata... pct de congelare scade cand e descarcata bateria.

corect cu descarcarea si scaderea densitatii electrolitului

insa cand se intampla asta, temperatura de inghet creste, nu scade :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat lasati la incarcat o baterie pe redresor ? Vreau sa-mi incarc bateria ca am forjat-o cam mult in oras si o simt putin slabita. Are 1 an bateria (Varta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergi fara cosumatori mari se incarca singura.

Ziua de exemplu nu ai faruri,pozitii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de baterie, eu o am inca pe cea originala .. de 4 ani aproape, pe Fabia.

In fiecare zi dus intors plus alte drumuri, folosesc farurile .. non stop, muzica si cam atat ca si consum.

Acum cu frigurile astea de pe langa Alpi, uneori porneste greu ... norocul meu si al masinii e ca sta in garaj si pe seara nu cred ca se descarca f rau.

Am cumparat o Bosch S4 000020 (?) dar am observat ochisorul ala de la bateria actuala ce inca e verde .. si cica nu e de schimbat.

Asadar, cand trebuie in mod normal sa o schimb, cea noua daca sta in garaj se descarca ... noua fiind ?

MS,

Razvan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat lasati la incarcat o baterie pe redresor ? Vreau sa-mi incarc bateria ca am forjat-o cam mult in oras si o simt putin slabita. Are 1 an bateria (Varta).

Sunt incarcatoare care decupleaza incarcarea cand bateria e full.Sau trebuie macar sa aiba un led un bec,care sa semnalizeze asta(chiar daca nu decupleaza);doar nu ai redresor antic fara asa ceva.

@Razvanyke

Orice baterie pt masina se descarca in timp,chiar daca e nefolosita.Dar o mai poti pune la incarcat lunar ca sa nu ai surprize.Da nu e bine sa stea nici mult timp nefolosita.de-aia cand stau cate un an la cei din magazine pe stoc si nu le mai reincarca acolo nimeni,ajung cu probleme in garantie.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvanyke

Salut. Nu te lua dupa indicatorul respectiv ci dupa cum se manifesta bateria. Eu am schimbat bateria originala (avea 7 ani ... Tudor) si inca avea "ochiul magic" verde, dar pornea la a 2-3 cheie ... asta dupa o noapte de stat afara la 5 grade (nu cred ca au fost mai putin acum o luna de zile cand am schimbat-o) ...

Ideea este in felul urmator. Acel "ochi magic" iti indica starea acidului din baterie doar intre 2 elementi (cei intre care se afla pozitionat). Este foarte posibil sa difere de starea acidului din ceilalti elementi. De asemenea in cazul meu cred ca aveam si un scurt intre elementi ... mi se oprea motorul in mers sau la relanti si se aprindea in bord indicatorul de baterie ... asta vara fiind.

Mai nou noile modele de baterii (la Bosch Silver 63Ah ... cea care am luat-o) nu mai au acest indicator tocmai pentru ca nu reflecta realitatea decat local si te poate induce in eroare.

In concluzie vezi cum se comporta bateria si orienteaza-te in functie de asta. Cat despre descarcatul celei noi sigur se intampla si asta mai ales daca exista umiditate mare in aer.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am o problema....vreau sa-mi schimb bateria la masina (polo 9N) dar nu reusesc.....

Poate parea hilar dar nu iese din locasul ei....am tras de ea ca un nebun,nici nu se clinteste. Aveti idee mai este prinsa in alte locuri???

Scuze dar acum am vazut postul # 2

Merg sa incerc varianta de acolo

Modificat de Imhotep
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect postul # 2........ Multumiri lui alexrosiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine la Golf are o chestie de metal care e prinsa de caroserie cu un surub si care tine bateria intr-o pozitie fixa . o tubulara de 14 sau 13 si n-ai nici o problema daca e acelasi sistem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand incerc sa pornesc parca e inecata plus ca mi se reseteaza ceasul si kilometrajul intermediar.Cred ca e bateria slaba, desi becurile merg, stergatoarele la fel.Am luat baterie noua dar am retineri in a o monta dupa ce am auzit de la unul ca trebuie sa legi nu stiu ce baterie auxiliara ca sa nu intrerupi alimentarea bordcomputerului ca risti sa ti se arda, povesti de astea.Cum sa procedez?

Modificat de b.onofrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.Am luat baterie noua dar am retineri in a o monta dupa ce am auzit de la unul ca trebuie sa legi nu stiu ce baterie auxiliara ca sa nu intrerupi alimentarea bordcomputerului ca risti sa ti se arda, povesti de astea.Cum sa procedez?

Eu zic sa nu iti faci griji . Eu scot alimentarea ocazional de la masina cand sta mult pe dreapta de ex . Si nu mi s-a ars vreun calculator :D Eu cred ca sunt povesti ceea ce ai auzit tu. Da o sa ti se reseteze tot adica din computer consum mediu,viteza etc.

Modificat de Al3X_G4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria este de vina,trebuie sa o inlocuiesti(curentul de pornire nu mai e suficient pentru electromotor,chiar daca becurile mai ard).Ceea ce ai auzit sunt intr-adevar povesti,nu ti se arde nimic,doar se reseteaza,inclusiv casetofonul,daca e cu cod.Uite aici cum o schimbi.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antitalent tehnic, stiu!

Am atasat in poza realizarile mele de pana acum!

Am scos surubul de la baza bateriei.

Intrebarea e cum scot cutia aia cu sigurante ca nu vrea nicicum, atat doar ca are putin joc lateral!

post-46631-1260976887_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la tine,e la fel ca la benzina,cutia aceea cu sigurante,este prinsa pe laterale cu niste cleme care se apasa si se rabateaza spre bordul masinii (cablurile alea,permit asta)pentru a scoate bateria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era neaparat sa dezsurubezi borna de pe lamela care merge la sigurante si surubul de jos care tine de acumulator cu ajutorul unei parghii metalice l-ai desfacut?. ALH cumva :) ? ce nins e :)

Asa a fost si la mine dupa 6 ani ,s-a resetat ceasul, dar era si clar ca e descarcata rau ,deabea invartea.Asta dupa vreo luna de stat in garaj iarna. CE ma enerveaza ca la modelele i.e.n. nu au fain ascuns acumulatorul in plastice

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@b.onofrei

Trebuie sa ridici clema aia cu cutia de sigurante de pe baterie (iese doar putin daca bagi o surubelnita) iar apoi treptat muti bateria spre stanga si iese. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este corect,tubulara este de 13.... ai si loc sa lucrezi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!