Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Multumesc pentru raspunsuri,daca mai sunt si alte pareri,le asteptam si pe acelea cu argumentari cu tot!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_alexandru_pma

SHARANEL

Te-as ruga sa te abtii de la afirmatii malitioase ... nenea Ohm din clasa XI ... sunt convins ca esti destul de inteligent pentru a-ti da seama ca o tensiune mai mare pe carbunii electromotorului produce un impuls care la randul sau da o turatie mai mare electromotorului (ti-as explica mai pe indelete dar timpul nu imi permite si sunt sigur ca ... daca ai trecut de Ohm pricepi si chestia asta). Turatie, care intampina totusi aceeasi rezistenta data de aceeasi compresie necesara motorului diesel pentru a se pune in functiune. Eu nu am negat ca un acumulator +30% nu porneste mai usor motorul in conditiile unei temperaturi scazute(cand probabil scoate putin peste caracteristicile acumulatorului OEM in conditii normale), eu spun doar ca in conditii normale cu +30%, undeva (in cazul asta in electomotorul OEM) se produce o suprasarcina care in timp dauneaza. Si crede-ma stiu ce spun, iar daca vrei iti aduc documentatie suficienta (lucrez intr-un centru de logistica autovehicule, iar in perioada asta folosim acest gen de suprasarcina din comoditate, dand curent de la Suv-uri de capacitati mari, autoturismelor cu motorizari mici, insa exista reglementari clare ale importatorilor in aceasta privinta).

Nu vreau sa intru in polemici cu nimeni, eu doar am atras atentia asupra unui punct de vedere care este promovat pe forum, pe care il consider daunator, si pe care recunosc ca il folosesc (din comoditate la serviciu, nu pe masina mea) dar nu il recomand.

PS: Cine are urechi sa auda, cine vrea polemici nu le va avea!

Modificat de mihai_alexandru_pma
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai, rog posteaza informatiile de care spui, pentru ca altfel ne limitam doar la urmatoarele:

- alternatoarele sunt de la 90A in sus, iar curentul de incarcare al oricarei baterii este 10% din capacitatea sa; reiese faptul ca teoretic (fara alti consumatori si cu un randament maxim) ar suporta la incarcare o baterie de 900Ah (siguranta e de 110A deci ar permite curentul de 90A);

- sunt unele baterii care se lauda cu CCA de 900A, dar cu capacitatea apropiata de 80Ah, apropiata de specificatiile producatorului, fapt ce tenteaza la cumparare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca incape in suport e buna. O rezerva de putere nu strica , in special la diesel. Cat consuma atat incarca, nu inseamna ca stresezi bateria-alternatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_alexandru_pma

M-ai inteles gresit, eu nu am facut nici o afirmatie referitoare la alternator, cum ca, daca folosim acumulator mai mare alternatorul nu il poate incarca. Eu am facut o afirmatie referitoare la electromotor, care atunci cand preia un impuls mai mare reda o turatie mai mare ceea ce duce intradevar la o pornire mai usoara la temperaturi scazute. Insa aceasta turatie marita produce o suprasarcina pe electromotor deoarece acesta intampina aceeasi rezistenta data de compresia necesara motorului diesel pentru a se pune in functiune. Suprasarcina care dauneaza unitatii - electromotor. Iar +30%, valoarea recomandata de cineva pe forum, pentru achizitionare acumulator aftermarket produce aceasta suprasarcina.

OFF TOPIC

La serviciu (lucrez intr-un centru logistic cu capacitate ~3500 autoturisme, de diferite marci, doar noi, care apoi iau drumul reprezentantelor din RO) in perioada asta cu temperaturi scazute obisnuim sa pornim masini folosind cabluri, de la alte autoturisme care au capacitati mai mari (implicit acumulatori mari). Aceasta metoda este incriminata de TOTI importatorii cu care lucram (MBRO, PREMIUM AUTO, MCAR TRADING, HONDA TRADING, MITCAR, IPSO etc., din pacate nu si VAG), acceptanduse doar varianta cu roboti speciali de pornire care au posibilitatea reglarii tensiunii conform celei specificate de importator(cea de pe acumulatorul OEM). Insa inchipuieti ce ar insemna sa te plimbi cu robotul printr-un parc de ~3500 auto, asta in conditiile in care ~30% nu pornesc iarna, ba chiar 99% daca vb de Dodge de ex, iar fluxul nostru este de 80-100 intrari si cam tot atatea iesiri zilnic.

PS: o sa postez documentatia de la serv cu prima ocazie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SHARANEL

(...) (ti-as explica mai pe indelete dar timpul nu imi permite si sunt sigur ca ... daca ai trecut de Ohm pricepi si chestia asta). (...)

Nu imi explici mai pe indelete pt ca habar n-ai despre ce vorbesti, nu ca n-ai avea timp. TENSIUNEA, cea care se masoara in VOLTI, este aceeasi, de 12V, indiferent daca bateria are 10Ah sau 10.000 Ah, asa ca la bornele electromotorului ajunge exact aceeasi tensiune, de 12V. Daca electromotorul la pornire are nevoie de 200A, ea va "trage" tot 200 de amperi, indiferent de capacitatea bateriei. Ca lucrezi in nu-stiu-ce domeniu nu inseamna absolut nimic, sau poate ca la firma aia a voastra s-au modificat prin circulara interna legile fizicii.

Stiu ca acum te-ai suparat pe mine, dar sper sa-ti treaca repede :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai, eu am inteles ce ai spus, m-am referit ca ideile care se vehiculeaza aici sunt cele pe care le-am mentionat acolo, pana acum nimeni nu s-a gandit si la ce ai spus tu. Iar cu robotul, si el saracul are o baterie mai mare in el, si ea se descarca, si atunci ce faci, aduci alt robot pentru robot? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_alexandru_pma

Ai dreptate, am scris eronat TENSIUNE in loc de INTENSITATE, totusi nu crezi ca electromotorul e un EL. Iar daca e asa cum spui dumneata, Dl. SHARANEL, si "ea", adica electromotorul, isi trage cat are nevoie fara sa "o" afecteze o intensitate mai mare(asta dupa fizica dumitale infinit superioara celei folosite de constructor), atunci de ce mai indemni oamenii sa isi cumpere acumulatori mai mari, ca doar porneste cu un sfert din cat scoate acumulatorul (200Ah - ~800Ah).

Sau de ce oare nu pune VAG pe toate masinile acumulatori de aceeasi intensitate, una suficienta, si pt Lupo sau Polo si pt Tuareg ori Phaeton (ar fi mai simplu ar comanda mai mult din reperul respectiv si ar primi pret mai bun), ce idioti sunt inginerii astia de prin fabrici si uzine, ei oare nu citesc forumurile pe care postezi dumneata sa isi dea seama ce risipa fac.

Hai ca am luat-o razna rau de tot.

Scuze de OFF TOPIC si devierea de la subiectul topicului, dar eu am exprimat o parere, care este sustinuta de producatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo are motor de 1 litru pe benzina, in 3 cilindri, compresie mai mica, electromotor de putere mai mica, deci e suficienta o baterie de 35Ah; Touareg V10 TDI are 10 cilindri, compresie mult mai mare, specifica motoarelor diesel, deci are nevoie de un electromotor cu o putere mult mai mare, de aici si rezulta un acumulator pe masura. Tu nu cunosti nici cele mai elementare notiuni, habar n-ai ce se masoara in A si ce in Ah.

Capacitatea mare nu are cum sa dauneze niciunui consumator, gandeste-te ca acasa din aceeasi priza poti sa alimentezi atat incarcatorul telefonului care consuma 0,01A, cat si cuptorul cu microunde care are nevoie de 10A. Sau poate la tine acasa ai prize separate pt consumatorii mari si altele pt consumatorii mici.

Robotul vostru de pornire este numai unul, atat pt polo cat si pt touareg, nici asta nu iti da de gandit?

Noi asteptam "documentatia" cu care ne tot sperii, cea in care marii producatori, exceptand VAG (cum ai spus tu) nu agreeaza pornirea de la baterii cu capacitate mai mare decat cea originala si ca o baterie cu capacitate mai mare dauneaza electromotorului sau altor consumatori.

Rugamintea mea e ca daca habar n-ai de un subiect nu-l dezvolta pe forum, unii se informeaza de-aici. Sau macar incepe posturile cu "EU CRED CA...", si nu expune parerile tale eronate ca pe un adevar suprem. Si asta e cu atat mai jenant cu cat abia ai terminat liceul, deci ar trebui sa ai memoria proaspata :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constructiva aceasta polemica!!! Din ce am vazut eu pe net, fiecare site al producatorilor de acumulatori auto, recomanda ce tip de acumulator se poate folosi in functie de CE MASINA ARE FIECARE. Trebuie doar navigat putin pe acolo si cred ca s-ar edifica fiecare cam ce si cum sa-si cumpere. Nu trebuie sa ne supere niste discutii contradictorii, pentru ca de aici fiecare invatam cite ceva. Toate cele bune !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria pot sa aiba si 1000 Ah, nu dauneaza electromotorului sau consumatorilor, poate doar suprasolicita alternatorul in sensul ca nu va putea sa incarce bateria la capacitate maxima. Dar repet, nu va dauna cu absolut nimic consumatorilor.

Are dreptate ''SHARANEL'' singura mica problema ar fi faptul ca bateria fiind mai mare decat poate incarca alternatorul aceasta nu va fi incarcate la capacitate maxima.

Exemplu: daca avem un alternator de 80 Ah si bateria de 110 Ah aceasta nu poate fi incarcata la maximum dar asta nu inseamna ca va fi afectat electromotorul la pornire cum spui tu Mihai.

Si mai nou de cativa ani buni producatorii de autoturisme in speta VAG a remediat aceasta problema dotand din fabrica masina cu alternatoare mai mari decat capacitatea standard a bateriei (de ex. la Audi al meu am alternator de 120 Ah si bateria de 74 Ah) binenteles echipata cu releul aferent.

Referitor la robotul de pornire chiar m-ai facut curios si astazi m-am dus special la service-ul pe care il detin si mi-am desfacut bucati robotul de pornire si surprize surprize, nu am gasit nici o baterie in el. Se alimenteaza strict la 220v si i-si regleaza automat amperajul la pornire in functie de acumulatorul existent pe masina pe care vreau sa o pornesc.

In uzinele VAG si Mercedes unde am fost si am asistat la producerea autoturismelor trecand prin toate etapele si liniile de fabricatie cei de acolo folosesc la pornire un singur fel de robot (asemanator cu ce am eu) si nu are baterie individuala ci este alimentat direct la 220v si nu afecteaza cu nimic absolut nici o componenta electronica a masini (ECU, calculator comfort, electromotor, etc.) cum ai mentionat tu.

Referitor la bateriile de pe masina problema se pune in felul urmator: am intrebat un inginer german ce fel de baterie am pe masina eu (Audi) raspunsul lui a fost OEM, bine dar de care am intrebat eu Varta, Bosch, Hoppeke si raspunsul lui a fost neasteptat: depinde cu cine are contract fiecare fabrica in parte (uzina unde se asambleaza VW Passat, uzina unde se asambleaza Audi A4, uzina unde se asambleaza Golf sau Jeta si asa mai departe) adica unii pot avea contract cu Varta alti cu Bunner alti cu Bosch dar pe bateria care vine ca prima echipare OEM (fabrica) nu va scrie niciodata producatorul ci un cod care se regaseste in Etka.

Polemicile sunt foarte bune si sunt foarte constructive pentru ca nu toti dintre noi au sansa sa cunoasca in amanunt niste lucruri despre masinile pe care le conduc, dar aceste discutii nu trebui sa degenereze in jigniri si mai ales unii colegi trebui sa inteleaga ca nu sunt detinatorii adevarului absolut.

Scuzati postul asa de lung dar am explicat mai pe intelesul si altora care nu detin toate cunostintele de electrica si mecanica si poate nu le sunt necesare atat timp cat se suie in masina porneste si pleaca si atunci cand se strica apeleaza la mecanici sau electricieni.

O seara buna si sper ca v-am fost de folos cu cate ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

am si eu o intrebare pentru voi.

Credeti ca neamtul a fost tampit si nechibzuit cand a montat o anume baterie pe masina cu un anume amperaj si putere ?

*Off

E nevoie sa luam noi masuri de corectare ? - adica sa schimbam cu un alt model si putere acea baterie OEM ?

de ce va mananca pe voi in fund sa puneti altceva cand masina a mers bine de ani de zile in germania cu acea baterie "mica si pricajita - si VARTA " :rolleyes:

*daca NUaveti un tub de bass, echipamente multimedia si alte scule care consuma exagerat de mult, nu vad sensul schimbarii bateriei cu ceva no-name si de alta putere

e doar parerea mea :(

...numai de bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic(si cred ca sunt in asentimentul celor care mai stiu) ca masinile sunt echipate cu baterii de diverse capacitati si caracteristici in f.de cerintele masinii,si din motive de costuri.Cum spunea si SHARANEL Polo are necesitati mai putine,este mai ieftin,daca s-ar supradimensiona componentele ar creste si pretul si daca nu e nevoie e inutil.Trebuie insa delimitata tensiunea de curent(intensitate).Sunt doua lucruri DISTINCTE si cine nu intelege diferenta dintre ele le mai incurca.Tensiunea mai mare poate afecta in mod negativ o componenta electrica/electronica,fie ea de masina sau electrocasnica,etc.Curentul insa(intensitatea) NU,indiferent de valoare.In cazul de mai sus,Tensiunea acumulatorului este 12-14V,difera (intre modele) capacitatea:curentul/(intensitatea) inmagazinat/a si curentul/(intensitatea) de pornire,adica curentul maxim pe care-l poate genera bateria,(necesar pentru o scurta perioada de timp),curent (de valoare mare,in cazul nostru)necesar unui consumator mare(electromotorul).Si in sfarsit cred ca s-a lamurit problema cu marca bateriilor,dupa cam a postat @macristian1

citez:"am intrebat un inginer german ce fel de baterie am pe masina eu (Audi) raspunsul lui a fost OEM, bine dar de care am intrebat eu Varta, Bosch, Hoppeke si raspunsul lui a fost neasteptat: depinde cu cine are contract fiecare fabrica in parte (uzina unde se asambleaza VW Passat, uzina unde se asambleaza Audi A4, uzina unde se asambleaza Golf sau Jeta si asa mai departe) adica unii pot avea contract cu Varta alti cu Bunner alti cu Bosch dar pe bateria care vine ca prima echipare OEM (fabrica) nu va scrie niciodata producatorul ci un cod care se regaseste in Etka."

Astfel inseamna ca cei care sustin ca au VARTA,BOSCH,etc din fabrica,se inseala,de fapt n-au cum sa stie ce au;logic,cred,nu?

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok,m-am hotarat,am intrat pe siteul oficial Varta si la recomandarile lor am ales Varta silver dynamic de 100AH ,multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incarcarea unei baterii bune nu ia mai mult de 5 amperi din alternator dar ia mai mult pentru a asigura curent consumatorilor.

Electromotorul are o putere ca si orice motor electric masurata in Wati P=U x I.Daca tensiunea e 12 v si amperajul sa zicem infinit electromotorul va consuma numai cat are nevoie conform formulei de mai sus si nu se va arde sau suprasolicita. Poti sa pui o baterie de amperaj mai mare dar nu este nevoie.Daca totusi e pe masina puteti fii siguri ca o sa incarce alternatorul pentru ca el este calibrat dupa consumatorii masinii nu numai dupa baterie,deci nu sa va descarca o baterie mai mare la fel ca una mica de unde si incarcarea de care va fi nevoie e mai mica.[ramanand un plus de putere].

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in concluzie in locul unei baterii originale de 70 Ah, se poate pune una de 77 Ah ?? (etka spune ca cea orioginala ar fi de 72 Ah :( )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

indiferent de capacitatea bateriei aceasta se va incarca la capacitatea maxima ....intr-un timp mai mare sau mai mic

exemplu : pe o masina este pusa din fabrica o baterie de 75 Ah si noi o sa punem una de 110 Ah , curentul nominal de incarcare al bat cu 110 ah este de 5.5 A adica aprox 70 w adica mai putin decat consuma farurile deci se va incarca ,o problema va aparea daca bateria e descarcata si vom avea toti consumatorii in functiune, atunci se va solicita alternatorul peste putere lui nominala si tensiunea la bornele acestuia va scadea deci si curentul de incarcare, existand pericolul sa se prajeasca

Pornirea cu cabluri de la o alta masina sau cu robot e mai complicata si necesita multe explicatii dar o sa dau cateva exemple

cablurile de legatira trebuie sa aiba o sectiune mare

nu se poate porni o masina doar cu robotul .fara baterie, curentul de pornire este mare si pt a avea un robot sa poata faca asta singur ar trebui sa aiba aprox 200 kg bineinteles si asta e discutabil etc

pt a ne explica aceste fenomene trebuie mai intai sa invatam urmatoarele;

legea lui ohm

legile lui kirkof

legea inductiei electromagnetice

principiul de functionare al motorului de cc care stim de la 'msini electrice "ca este reversibil

pricipiul de functiodare al diodei

reactiile chimice ce au loc in acumulator si mai sunt si altele ...doar cu ohm si p=uxi nu facem decat sa ne certam la infinit

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema mea e urmatoarea: daca pun o baterie mai mare (77 in loc de 70-72), tinand cont de faptul ca incalzirea auxiliara electrica PTC functioneaza si in functie de incarcarea pe care o da altermatorul, PTC nu va porni mai tarziu sau va fi mai putin eficienta (cel putin in primele minute) in prezenta unei baterii mai mari - alternatorul fiind "ocupat" cu incarcarea bateriei ?? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care ar fi avantajele bateriei CATerpillar ?

Motiveaza, te rog, de ce ai ales aceasta marca.

Mersi!

Numai bine!

In primul rand pentru ca vin in varianta hibrida "deep cycle-starting" sau "starting-deep cycle", functie de nevoie.

Apoi, pentru ca sigur nu o schimb mai devreme de 8 ani, nu va fi niciodata prea frig pentru ea, pentru ca sigur carcasa nu o sa crape indiferent de vibratii sau socuri. Am vazut diferite modele la lucru, in conditii diferite si m-am lamurit.

Din moment ce una de ~90AH are mai multa viata decat vechea Varta de 150 sau Rombat de 180AH (la care dupa un an s-a crapat si capacul si curgea acidul din ea) diferenta de calitate se simte... E drept ca CCA, care de fapt caracterizeaza o baterie in "bleaga" sau "vioaie" este mai mare...

Cu alte cuvinte sau pe scurt, pentru ca sunt de o calitate mai buna.

Baterii de calitate buna sunt si cele Delphi (uneori Renault-urile venea cu ele ca prima echipare) 6-8 ani ca si durata de viata este ceva obisnuit chiar si pe diesel.

problema mea e urmatoarea: daca pun o baterie mai mare (77 in loc de 70-72), tinand cont de faptul ca incalzirea auxiliara electrica PTC functioneaza si in functie de incarcarea pe care o da altermatorul, PTC nu va porni mai tarziu sau va fi mai putin eficienta (cel putin in primele minute) in prezenta unei baterii mai mari - alternatorul fiind "ocupat" cu incarcarea bateriei ?? :)

La alternatorul de pe masina ta, nu se va simti daca bateria este de 66AH sau 90AH. Se va incarca la fel. Au cam trecut vremurile de la batrana Dacia care nu reusea sa incarce rombatul de 150AH plasat in portbagaj sau la picioarele pasagerului din dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema mea e urmatoarea: daca pun o baterie mai mare (77 in loc de 70-72), tinand cont de faptul ca incalzirea auxiliara electrica PTC functioneaza si in functie de incarcarea pe care o da altermatorul, PTC nu va porni mai tarziu sau va fi mai putin eficienta (cel putin in primele minute) in prezenta unei baterii mai mari - alternatorul fiind "ocupat" cu incarcarea bateriei ?? :icon_thumright:

Un alternator de Golf IV poate furniza 120A.Asta la 12V inseamna 1440W!!Daca toti consumatorii tai plus incarcarea oricarui tip de acumulator depasesc aceasta putere,DA poti avea probleme.DAR ma indoiesc ca ai atatia consumatori in uz,a caror putere adunata sa atinga aceasta valoare :P .

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de 120 e si alternatorul meu :P

consumatori posibili concomitent: PTC, luneta, oglinzi, faruri, radio+boxe stock, scaune :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza scurta plus pozitia cca 130W,luneta,poate 200W,radio consum de neluat in seama,oglinzi plus restul...depinde ce putere absorb;pana la 1440W...oricum ai face ajunge destul pentru incarcarea oricarui acumulator.Numai sa incapa in locasul amenajat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate ''SHARANEL'' singura mica problema ar fi faptul ca bateria fiind mai mare decat poate incarca alternatorul aceasta nu va fi incarcate la capacitate maxima.

Exemplu: daca avem un alternator de 80 Ah si bateria de 110 Ah aceasta nu poate fi incarcata la maximum dar asta nu inseamna ca va fi afectat electromotorul la pornire cum spui tu Mihai.

Oameni buni, cum putem sa va convingem sa nu mai amestecati mere cu portocale???

Alternatorul furnizeaza AMPERI ('A' - adica fara 'h')! 80Amperi in exemplul tau.

Bateria inmagazineaza AMPERI-ORA ('Ah'), adica 110Amperi-Ora in exemplul tau.

Deci, teoretic (fara limitari de incarcare, care EXISTA), alternatorul tau, furnizand 80Amperi ar putea incarca o baterie de 110Ah complet goala in 82 de minute. (110/80 ore).

Incepem sa pricepem care e relatia dintre Aperi si Amperi-Ora??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai pe indelete, un acumulator de 80 amperi-ora poate furniza un curent de 80 de amperi, timp de o ora. Sau 800 de amperi timp de 6 minute. Sau 8 amperi timp de 10 ore. Etc.

Asta cu timpii de incarcare nu stiu daca se poate calcula asa simplu, deoarece o baterie goala la inceputul procesului de incarcare absoarbe o putere mare, apoi, pe masura ce se incarca, puterea absorbita scade, ajungand ca o baterie incarcata 95% sa absoarba doar 50 mA. Ca si idee, o baterie goala conectata la un redresor se incarca complet in aprox. 24h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-mi cer scuze de pentru postarea de ieri dar acum am vazut greseala si mi-o asum. Am pus acel h in plus la curentul alternatorului. Probabil eram si putin obosit fiind orele inaintate. :D

Aveti dreptate amandoi si i-mi insusesc criticile. Si vizavi de incarcare am uitat sa adaug tot in postul anterior ca nu incarca la fel de repede bateria mai mica cea OEM fata de una mai mare, nu ca ramane neincarcata.

Mea culpa

O seara buna

Modificat de macristian1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!