Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Metoda e din manualul Dacia, acolo apare termenul de "electromotor franat" si trebuie sa ai si toti consumatorii porniti in timpul testului, care se face tinand cheia actionata 3-5 secunde( eu zic ca e de ajuns si 1-2 s ), daca tensiunea masurata e mai mica de 9,6 V bateria poate fi insuficient incarcata, inceput de sulfatare, lipsa electrolit, electrolit cu densitate mica sau scurtcircuit al placilor.

Nu cred ca se arde asa usor electromotorul, fiind un motor de forta, iar conditiile aratate de mine pot interveni si accidental, sau iarna cand uleiul este gros si mai uiti sa calci si ambreiajul sau folosesti robotul de pornire. Unui prieten cu o alfa i s-a blocat motorul de la o supapa cazuta in motor, a descarcat 2 baterii incercand sa o porneasca si electromotorul nu a patit nimic.

Pentru mai multa siguranta puteti lasa sa se invarta electromotorul cu ambreiajul liber, in service probabil au folosit o rezistenta in locul electromotorului. Am vazut la golf baterii care aveau 12,4V in repaus si la testul cu electromotorul a picat la 2V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e totusi diferenta intre:"Bateria se poate testa si prin activarea demarorului, tinandu-l blocat, adica fara sa se invarta," si termenul de "electromotor franat",folosit in respectivul manual din care ai citit. :biggrin: eu asa vad...

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.la inceputul lui noembrie m-a lasat si pe mine bateria.am luat o varta de 74.a mers o luna fara probleme.cum a dat frigul a inceput sa faca figuri,nu-mi venea sa cred,am fost la 3 electricieni,toti mi-au dat acelasi verdict,bateria.acu ma plimba astia de la garantie cu ea,cica trebuia verificata din doua in doua saptamani.am fost azi pe laun magazin de piese auto si aveau si baterii,cica astea zap ar fi mai bune.voi ce stiti ?sant ceva de capul lor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O situatie asemanatoare am patit si eu la un Fiat .Prin august m-a lasat bateria (apr.dupa 4 ani de functioanre).Am luat una Zap,totul bine si frumos si dupa exact 1 luna ,opresc in parcare si dupa 1 ora vreau sa plec cu masina ,nu a mai vrut sa porneasca.Iau bateria o duc la service unde avea garantia(undeva pe blvd.Basarabia),o verifica tipul de acolo si vede ca nu are puterea necesara pornirii,da din umeri si se mira ,imi zice sa o las la verificat si incarcat si-mi da in schimb o baterie de servici.Ma intorc dupa 2 zile ,o monteaza pe masina verifica pe masina tot ce era de verificat si zice ca e ok si nu intelege nici el ce s-a intamplat.Dupa fix o luna aceasi problema ,in cursul zilei dupa mai multe porniri-opriri ,dintr-o data moare bateria si nu mai vrea de nici o culoare.Iar ma intorc la service care se ocupa cu garantia ,imi da tipul alta baterie (cu care merg pana in ziua de azi fara nici o problema) si o las acolo pentru verificari.Aveti vreo ideie ce se intampla ?ca mi-e frica sa ma duc sa o iau si dupa o luna se va intampla aceasi problema,cand ti-e lumea mai draga !!!Ce ma sfatuiti sa fac ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.la inceputul lui noembrie m-a lasat si pe mine bateria.am luat o varta de 74.a mers o luna fara probleme.cum a dat frigul a inceput sa faca figuri,nu-mi venea sa cred,am fost la 3 electricieni,toti mi-au dat acelasi verdict,bateria.acu ma plimba astia de la garantie cu ea

Aviz celor care numai Varta ar pune pe masina,care le idolatrizeaza.De ce nu incerci Rombat?Daca o iei proaspata,sunt bune,pret bun.Eu am si sunt multumit de ea.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosch am pus la Passat-ul din semnatura. Are aproape 3 ani si inca bazaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc goffy4.dar vezi tu nici rombaturile numai sant facute bine.am 2 colegi care au avut probleme cu bateriile rombata acu recent.am vrut si eu sa-mi iau dar... din pacate in romania nimic nu este sigur de originalitatea produselor.am un prieten, face de doua ori pe luna germania.am vb cu el si-mi aduce de acolo.sant un pic mai scumpe dar merita.bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

BENCHEA CONSTANTIN

Ce legatura este intre bateriile Rombat si gif-ul postat de tine?

Pentru postarea acelui gif ai fost sanctionat cu warning si 3 zile de suspendare a dreptului de a posta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am o baterie varta(cu ochi magic) de 44ah,are 4 ani dar e a 5-a iarna,nu am mers mult iarna totusi.inca porneste de la prima cheie.are ceva daca o incarc cu un redresor?dar daca ii completez si cu apa distilata?ii poate face mai mult rau acum astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimic daca o incarci cu un redresor(daca decupleaza incarcarea atunci cand trebuie si nu supraincarca),chiar ajuta,in caz ca circuli mai rar si nu se incarca in mers suficient.Cu apa distilata nu ai de ce sa completezi,decat daca a scazut nivelul electrolitului sub limita de nivel,din cauze naturale,(nu accidentale,adica rasturnare baterie,scurgere electrolit;caz in care trebuie completat tot cu electrolit de aceeasi densitate).De regula intr-o viata a bateriei nu prea e nevoie sa completezi,(cazuri mai rare) bateriile mai nou sunt fara intretinere.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca nu sunt off-topic... dar am o intrebare: vreau/trebuie sa completez nivelul bateriei si as dori sa folosesc electrolit, nu apa distilata. Unde pot gasi? De asemenea nu doresc sa merg la service pentru aceasta operatiune banala (timp, bani, nervi etc.). Stie cineva un magazin (in Bucuresti) de unde pot cumpara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e voie sa completezi cu electrolit. TREBUIE sa completezi cu APA DISTILATA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi o exceptie;daca din cauze accidentale mecanice(rasturnare spre ex.)s-a pierdut electrolit din baterie,atunci se completeaza cu electrolit cu densitatea corespunzatoare,dar aceasta operatie e bine sa fie facuta de personal de specialitate,dupa ce in prealabil a fost analizata densitatea celui ramas.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat toamna asta electrolit, dar din Cluj. Bateria CAT care am luat-o (cu 2-3 pagini in urma am povestit de ea) venea uscat-incarcata si am avut nevoie de electrolit. Nu se gaseste foarte usor.

Pentru cei interesati, in Cluj, in Manastur, la magazinul de piese auto non stop, de dinainte de Billa, exista electrolit de vanzare. 3-4ron litrul(?)

Nesimtitii de la garajele de pe Nirajului (Rombat) cereau 30RON pe litru :angry:

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca omul a intrebat odata si a precizat si ulterior ca nu il intereseaza decat electrolitul ce tot bateti moneda pe acumulatorul stricat? Tocmai de aceea nu a intrat in detalii ca sa nu vina toti cu apa distilata si pasta de pe elementi. Tot mai ieftin iese daca completeaza electrolitul si vede daca are scurt sau nu, decat sa o duca la service si sa ii spuna contra cost unul de pe-acolo ceea ce poate afla si singur aproape gratis...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VA rog ramaneti in ON-topic. Posturile care duceau inspre flame au fost sterse.

S-a lamurit cu ce se completeaza o baterie descarcata si cu nivel scazut in functionarea normala, la pierderea accidentala a electrolitului e altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cat suntem mai multi, tendinta de a sari scantei e mai pronuntata. Va rog totusi sa va ganditi ca scopul acestei comunitati este in primul rand de AJUTOR si PRIETENIE. Deci voi va bateti joc si de forum (care va ajuta) si de voi.

Nu voi arata cu degetul spre nici unul dintre voi. Fiecare stie cand si unde a gresit. Oare n-am putea face TOTI acelasi lucru pe care-l faceti voi? Unde credeti ca am ajunge? Care ar mai fi scopul acestui forum? Ia iesiti voi de dupa monitoare si stati toti la o masa. Vedem daca va mai tine sa va "umflati" asa unii la altii.

Va rog sa va controlati pe viitor. E de-a dreptul rusinos. Parca sunteti copii.

Topicul a fost curatat. Nu astept raspunsuri la acest post! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru electrolit , daca nu gasiti in magazine, incercati la magazinele moto. Bateriile de motocicleta vin uscat-incarcate, si au nevoie de electrolit. Deci ei stiu unde sa va indrume, in cazul in care nu au ei asa ceva.

O alta varianta ar fi sa sunati la firmele care se ocupa de intretinerea bateriilor. Daca ei nu va vand pt. ca nu au voie, va pot ajuta cu o idee de unde sa il procurati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau,(mai putin ortodox),la mica intelegere cu un dealer de baterii,care in general se ocupa si de intretinerea lor,deci au electrolit.Dar cum spune si r&d,poate e mai piperat pretul...

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, fratilor!

Nu-mi porneste nici mie, mai nou! Degeaba invart cheia, clicoteste in ecran semnu ala cu preincalzirea (Nr 5 pe ecran, in cartea tehnica)!

Masina e din mai 2003, am cumparat-o din Germania in septembrie 2006 si cat am tinut-o eu nu am schimbat bateria.

Am o poza cu bateria, intrebari:

1. Care-i varsta bateriei, daca se poate deduce idn cifrele alea?

2. Care-i ochiul Magic, daca are?

Multumesc!

post-15210-1264084780_thumb.jpg

post-15210-1264084901_thumb.jpg

post-15210-1264085059_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine pe cel original era stantata data pe una din borne, vad ca la tine nu se vede, cel putin nu in poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

ce ziceti de bateriile BANNER.Mi-am comandat una ca a mea nu cred ca ma scoate din iarna,mai ales ca se anunta dimineti foarte geroase?Sper ca nu am dat banii degeaba pe ea...Astept pareri

Drumuri bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, am vazut, sunt niste cifre si la mine pe borna "+" a bateriei: " 12 03"

Ce inseamna asta? Ca e din anul 2003, decembrie? Ciudat, ca masina are data de fabricatie mai 2003...

Altceva, am vazut ce naiba e ochiul magic, desurubezi una din draciile alea sase, care are geamul transparent si vezi acolo o bila.

A mea era verde, dispusa in partea de jos...

Ce ar insemna asta?

A, si in una din gauri am observat ca nu mai era deloc lichid, parca erau niste cristale fine de lichid.

Asta ce mai inseamna?

Cum vedeti, sunt plin de intrebari...

:icon_thumright:

Modificat de eradut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma interesaza daca stie careva cum vezi daca mai duce bateria... am un bosch silver. si pe ea are power control! cu 3 cerculete si o gaurica cu un gemulet langa "scuze de expresie" dar nu prea inteleg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce te intereseaza;daca mai "duce" este prea general.O testare a bateriei se poate davce la dealer-i de baterii care au un aparat cu care testeaza capacitatea bateriei;sau in service se paote verifica si acolo starea bateriei.In rest,se pot face doar presupuneri si pareri.Cu acel ochi de care vorbesti,poti doar sa aproximezi starea de incarcare a bateriei.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!