Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Da programul cu steluță a fost selectat,nu am multimetru dar am un modulator care măsoară voltajul și pe acela arata 11.2. 

Mașină pornește foarte bine chiar daca îmi arată 11.2V.  Se poate defecta alternatorul sau altceva la mașina daca o las așa?

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca modulatorul e pe bricheta poate arata mai putin, plus ca mizeriile astea numai precise nu sunt.

Un multimetru de 20ron, chiar daca e tot chinezesc, va fi mult mai aproape de realitate. As zice sa investesti intr-unul, mai ales ca iti va folosi si la alte lucruri. Am si un proxxon de 100+ ron si pe V continuu diferenta este de 0.05V intre ele, asa ca iti poti face treaba rezonabil.

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi merge la un magazin cu acumulatori și voi măsură bateria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/19/2020 at 10:29 AM, dan.gorea said:

Se poate defecta alternatorul sau altceva la mașina daca o las așa?

sint multe module/calculatoare care se pot defecta de la baterii slabe. Nu e de lasat, continua investigatiile pana rezolvi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/19/2020 at 1:31 PM, dan.gorea said:

Voi merge la un magazin cu acumulatori și voi măsură bateria

Cel mai bine. Mergi sa verifici si incarcarea, consum stand by, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut testul la baterie.Masina a rulat 5km până la magazin  12.65v și 384EN. Bateria este de 60V 680EN

15822677476065776790340710830135.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as incerca sa-i fac o incarcare completa vreo 2 zile cu un redresor bun in modul repair. O sa mai creasca valorile si posibil ca dupa incarcare,sa o vada buna testerul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

health 56% nu e foarte rau. Pe bus am o varta de vreo 4 ani vechime cu health de 40 si ceva, si tot tine dupa 2 saptamani de stat 12.3V si porneste motorul fara probleme.

totusi ai aflat o chestie - modulatorul ala e degeaba

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Health putin peste jumate si curent de scurt iar peste jumate, mai merge cand sint temperaturi cu plus, la primul -5 nu va mai porni. 

Modificat de Calin78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mașină(Passat 2.0 tdi)am baterie de 60A 680MAh pot pune baterie tot de 60A? La Varta arată că trebuie de 70A,de ce oare?

As pune tot de 60A și atunci bănuiesc că nu mai trebuie codata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e codata cea de 60A, poti pune tot asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bănuiesc că este codata de fabrica,bateria este originala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă 100% e cea de fabrica, atunci e codata pe 60A

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Până la urmă am înlocuit bateria,pe mașină era cea originală de 60A și am pus Varta 60A/680Mah doi ani garanție cu verificare la 6luni,încărcarea este ok.

Până la înlocuire îmi arată pe modulator încărcare 14,6V iar după ce am pus bateria arată 13,5V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut !  daca am pus pe masina o baterie normala ( nu AGM ) si am start stop deazctivat ce consecinte pot avea ?  scurtarea vietii baterii ? exista vreun impact asupra masinii ( partii electrice ) ?  Multumesc ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, strica bateria mai repede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Salut, bateria Dacia (Rombat) pe care am pus-o pe Golf 4 în noiembrie 2018 nu mai se poate porni.

E posibil să fie moartă așa rapid?

Am măsurat voltajul și era 3.5V dar pusă de redresor a crescut rapid peste 12.

Teoretic are garanție 3 ani, dar nu știut cum e cu garanția.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ca as vrea sa pun intr-o lumina buna Rombat, dar daca se inlocuieste bateria, tinand cont de vechimea masinii sa se faca o verificare la cat incarca alternatorul. Asta ca sa nu dai bani pe alta baterie care sa pice iar dupa 2-3 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Verificat cu multimetrul și bagă 13.9-14.45 pe unul ieftin.

Cine/unde să mergi să faci pe tester acum.

Mașina mai mult stă decât merge fiind mașina mea de mers în România, probabil și asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică prima dată să nu ai consumator ascuns. 3,5V indică ori că există consumator ascuns ori că bateria este defectă. Tensiunea aia, în condiţii normale,  nu ar trebui să fie nici după un an de nefolosinţă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Eu sunt în DE, mașina în RO.

Din ce am înțeles, mașina a pornit sâmbătă mers la cumpărături. 

Apoi duminică n-a mai pornit.

Dacă au fost uitate faruri sau alte chestii nu pot spune.

Cât ar trebui să fie tensiunea când e pe redresor, la fel ca pe alternator 14.4V. Are taică-miu un redresor de ăla tanc rusesc dar tensiunea e doar 11 V când e pe redresor, dar pornită cu cabluri și motor pornit era 14.4V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate că redresorul dă un curent de încărcare mai mic decât alternatorul. La cât a fost de descărcată este normal să fie mică tensiunea. Să îl lase până creşte tensiunea peste 14 V. O să dureze (este chiar mai sănătos pentru acumulator ca încărcarea să se facă la curent mai mic). Să verifice dacă nu rămân stopurile de frână aprinse (am păţit eu din cauza switch de frână, după o noapte nici alarma/închiderea centralizată nu mai mergeau), etc. Probabil că descărcarea asta aşa de agresivă a afectat durata de viaţă a acumulatorului, dar dacă îşi revine o să mai ţină. Oricum trebuie detectată cauza descărcării. Aşa că după încărcare completă, dacă nu are cum să verifice curentul rezidual, să lase bateria fără bornele puse o zi după care să verifice tensiunea. Dacă se descarcă singură este clară treaba, dacă are undeva între 12,7-13V (asta fără să fi avut bornele conectate) atunci problema nu este la acumulator. După asta, dacă tensiunea este ok, să conecteze un consumator mic (un bec de poziţie, plafonieră) şi să urmărească periodic ritmul scăderii tensiunii. Dacă scade prea brusc înseamnă că plăcile s-au cam sulfatat şi nu mai acumulează suficientă energie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca nu faci treaba cu un redresor care iti da 11v.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred că o să facă treabă, doar că trebuie să aibă răbdare. Un acumulator descărcat se încarcă în trei etape (pe un redresor normal, alea inteligente au mai multe etape). În prima etapă, de încărcare masivă, curentul este constant iar tensiunea creşte până la valoarea nominală (asta se întâmplă într-un timp mai lung sau mai scurt în funcţie de cât poate redresorul să debiteze). În a doua etapă, de absorţie, tensiunea rămâne constantă iar curentul începe să scadă. În a treia etapă, de menţinere, curentul scade destul de mult şi rămâne constant, iar tensiunea scade puţin (13-13,8V)şi rămâne constantă. La un redresor normal fără reglaje automate chestiile astea trebuie supravegheate şi intervenit pentru a nu duce la deteriorarea acumulatorului, mai ales la cele fără întreţinere la care nu se pot scoate capacele şi care pot exploda dacă tensiunea creşte prea mult.

Deci atenţie la încărcătorul manual în etapa a 2-a. Dacă nu se scade progresiv curentul astfel încât tensiunea să rămână constantă undeva pe la14,3V acumulatorul se va sulfata permanent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!