Jump to content

Acumulator/baterie - sfaturi alegere, schimbare, etc


mmneg
 Share

Postare recomandată

Salut,  am si eu o nelămurire cu încărcare bateriei cu redresor ul ,baterie AGM am pus redresor ul pe ea si începe încărcare ajungand treptat pana la 15.1V si acolo ramane pana apare Full , Este vorba de Redresor Abssar evo 8 (8A),  iar pe spatele scrie  ca încărca  max.14.4v la 8A . Am încărcat cu bornele montate,  nu incarca prea mult ? In 4 ore a fost încărcată complet.

La baterie normală încărca cu max.14.8 V .

Am gresit ca am incarcat  cu bornele montate ?

Mersi

Modificat de fishu26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare

Passat 2015 2.0tdi bateria originala sa slăbit la prima pornire are 11,2v și când învârte scade la 10v,acum doua zile mi-a apărut și eroare S/S  care am înțeles că este tot de la baterie descărcată,eroarea sa șters singura la următoarea pornire.

Bateria originala este 68Ah-680Mah,am găsit mai multe modele de 70Ah-760Mah.

Noua baterie trebuie codata?

Din cate am înțeles Rombat nu apare pe vcds,ce este de făcut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, nu as monta un Rombat....exista baterii mai ok....varta, moll, banner, exide, etc.

Revenim. Da, se codeaza. Despre codare gasesti toate informatiile pe forum si procedura. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uneori se plateste marca.

Am montat doua Rombat Premier pe mașinile ce le-am avut ,comentat au 3-4 ani fără brobleme. In schimb știu posesori de Varta Blues care au probleme cu bateria încă din garanție

Mulțumesc,am găsit pagina cum se codeaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit,.nu e vb  numai de marca. Pana la urma puteai sa cumperi o Dacia si nu un Passat...crezi ca la asta nu ai platit marca? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana viitoare are Lidl in oferta redresor auto. E bun acesta pentru incarcare baterie AGM? unde as putea gasi un tutorial despre cum se incarca corect o baterie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. La golf ul meu 1.4 tsi din 2017,cu baterie originala,cu motorul oprit tensiunea masurata cu aparatul de masura este de 12.65v.Cu motorul pornit,la relanti,tensiunea aratata de aparatul de masura si obd11 este de 12,5v fara consumatori porniti.Dupa 10 min de functionare la relanti tensiunea scade in jurul valorii de 11,9-12,00. Cu farurile pornite,radio si clima tensiunea creste la 13,2-13,3v. Pun aceasta intrebare deoarece am sesizat si aparitia unui zgomot din zona alternatorului si aparitia unui tremur al motorului. Masina e programata saptamana viitoare in reprezentanta,si nu as vrea sa ma intorc cu celebrul raspuns" asa face toate". Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile cu start stop,tensiunea poate varia...pana la 15v...sau..sa nu incarce,daca nu ai nevoie. Verifica starea bateriei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal la astea cu incarcare ‘inteligenta’ alternatorul incarca doar cand este cazul. In functie de consumatori, starea bateriei, alternatorul stie cat si cum trebuie sa incarce.

O prostie dupa parerea mea dar asta i tehnica vremurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi şi dacă tensiunea este 11,9-12V nu are nevoie de încărcare? Faptul că are şi un zgomot în zona alternatorului, zgomot care a apărut nu a fost dintotdeauna acolo mă gândesc că s-ar putea să fie o problemă în zona alternatorului cum ar fi patinarea fuliei

@Salladin

Fă o  înregistrare cu sunetul ăla şi pune-l aici. Când turezi motorul ce se întâmplă?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru raspunsuri,o sa fac maine o inregistrare si o sa o postez aici. P.s. Nu stiu daca e relevant,dar,in sectiunea dedicata bateriei din aplicatia obd11 exista mentiunea cum ca daca motorul merge de mai mult de 5 minute la relanti iar tensiunea e sub 13v trebuie mers in "workshop" cu alternatorul.La mine arata 11,9-12v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat de inteligenta sa fie incarcarea - astfel incat sa scada sub tensiunea "sanatoasa" a unei baterii? adica 12.6V... Si eu cred ca e ceva in neregula

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, Calin78 said:

E normal la astea cu incarcare ‘inteligenta’ alternatorul incarca doar cand este cazul. In functie de consumatori, starea bateriei, alternatorul stie cat si cum trebuie sa incarce.

O prostie dupa parerea mea dar asta i tehnica vremurilor.

Exact.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bai cum naiba la 2000rpm sa ai tensiune pe baterie ca si cand masina a stat nepornita doua saptamani? Chiar si pentru AGM mi se pare dubios...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca in aceasta filmare am reusit sa surprind mai bine acel zgomot ca un "rontait". Este insotit si de niste intreruperi care se resimt in functionarea motorului,acesta avand un tremur mai pronuntat in acele momente. Imi cer scuze daca insist prea mult,si va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da cureaua de accesorii jos, porneste o si vezi daca mai face asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Toarce" ca un diesel ?. Ai clar o problema la sistemul de incarcare fie ca este mecanica, sau electronica. Cum a spus un coleg mai sus, o mare porcarie cu incarcarea asta "inteligenta", inainte cu incarcare clasica tineau bateriile 6-8 ani, acum am trecut la inteligenta artificiala, cu calculator care masoara diferite tensiuni si ia el decizia cand sa incarce sau nu, iar rezultatul e o baterie care sa te tina 4-5 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si sa vezi cum e cand nu iti semneaza certificatul de garantie specialistii pt ca nu iti incarca alternatorul...

am patit-o eu... in final au aflat ca la start-stop e ok sa nu incarce si mi-au semnat... 

Oricum si daca incarca cu 15, era peste limita MAXIMA acceptata de ei in certificatul de garantie :)

"Bateriile comandate cu montare la punctul nostru de lucru sunt masurate si verificate, atat inainte cat si după montare si se eliberează garanție pe loc, doar in conditiile in care valorile rezultate se incadreaza in limitele stabilite de producatori (tensiune incarcare alternator in intervalul 13,80-14,40 V si consumatori pana la maximum 0,04). "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, detinator said:

Si sa vezi cum e cand nu iti semneaza certificatul de garantie specialistii pt ca nu iti incarca alternatorul...

Exact. Dar deja au invatat si ei.....s-au aliniat cu noile tehnologii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/9/2020 at 7:19 PM, VIP89 said:

Saptamana viitoare are Lidl in oferta redresor auto. E bun acesta pentru incarcare baterie AGM? unde as putea gasi un tutorial despre cum se incarca corect o baterie?

Am încărcat asta noapte bateria cu redresor de la Lidl,in 12 ore nu și-a terminat procedeul de încărcare,când am pus-o la încărcat avea 11,2v și azi dimineață tot 11,2v avea,am mai tras și o sperietura pt că după conectarea bornelor au apărut 5erori . Erorile s-au șters prin rotirea volanului stanga-dreapta maxim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ai pornit redresorul sau l-ai legat gresit. O crestere de tensiune trebuia sa se vada si dupa ce ai lasat redresorul 10 minute, nu 12 ore. Corect era sa legi firul rosu la +, adica + la + si minusul de la redresor la un surub de caroserie daca nu ai deconectat masina de la baterie. Daca deconectezi masina de la baterie, incepi cu borna -, adica cu masa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avea 14.3 când l-am decuplat,la redresor este un ecran unde arata cat este încărcată bateria și din 4 liniuțe aveam doar 3. În mașină am un modulator care măsoară voltajul și după ce am pus bornele arata 11,2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este normal. Măsoară totuşi cu un multimetru direct la bornele bateriei. Dacă tot 11,2 este tensiunea atunci bateria probabil că este defectă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, dan.gorea said:

Am încărcat asta noapte bateria cu redresor de la Lidl

Ai selectat programul de incarcare AGM (steluta)?

Masoara bateria inainte sa o montezi (inainte sa pui bornele), cu un multimetru, imediat dupa deconectarea de la redresor. Un test bun al starii bateriei este si sa o lasi nemontata inca o zi dupa incarcare si sa o mai masori o data, daca a scazut voltajul, e cam clara treaba. Oricum pare ca trebuie sa te pregatesti de achizitia uneia noi

incarcLidl2.jpg

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!