Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu
 Share

Postare recomandată

Clar nu e din cauza stilului de condus. Am 7500km si am mers destul de low, cirsiv, fluid si nu foarte turat. Folosesc plaja 1500-3000rpm, si rareori cand e motorul mai ma jos treaptele 3-4-5 spre 4000-4500rpm. Foarte rar am mers spre 5000-6000rpm pana sa schimb trepata urmatoare, dar mai mult de curiozitate.

Suparator pt mine e ca ar fi trebuit sa vina pe la mijloc cu nivelul de ulei si cu un bidon de 1L din fabrica in portbagaj. Sau la reprezentanta in momentul ridicarii sa iti completeze dealerul de fata cu tine si sa iti spuna ca ar trebui sa ai dupa tine, mai ales in primi km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiansen077

Eu am 6600, iar stilul de condus este unul linistit...rar a vazut peste 4000 rpm. Recunosc insa ca, nu am verificat nivelul imediat dupa ce am luat o, iar atunci cand am facut o era aproape de minim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La a mea masina consumul e 0 între revizii(am 26k km)...sau insesizabil pe joja. Inițial am avut castrol acum mobil. Am condus si pe autostrada cu viteze de croaziera 140 . Insa in general merg in oras dar cel putin o data la 3 zile cand mai am drum spre mall urile de la periferie ii dau un sport si vede 4000 rpm...

Bine, mai e si posibilitate sa bage benzina sau antigel ...cine stie..

Modificat de giony82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar nu se datoreaza stilului de condus. Am 21000km, tocmai am facut prima revizie si n-am completat nici un gram de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

So. Prima masina -5500km, rareori peste 3000 de ture -check oil level. Completat cu 1 litru si ceva.

A doua masina - 2500km, rareori schimbat viteze peste 2000 de ture - verificat ulei, si deja e putin sub jumate.

Problema !!!

In carte scrie norma ulei 504 00. Adika Castrol Edge 5w30.

Am intrebat agentul care a vandut masina si a zis slx 50200 - 50501.

Eu ce sa fac acum? Sa schimb uleiul complet.?

Apropo in carte scrie ca poate consuma 0,5l la 1000 km, iar in primii 5000, chiar mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pui ce zice in carte pt ca aia e norma pe care o ai din fabrica. El iti recomanda ce au vazut ei ca nu consuma sau in nestire de alte informatii despre model. Asa incercase si cu mine la prima intrebare la o reprezentanta...ca cica ei au observat pe generatia anterioara ca nu se consuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar nu e din cauza stilului de condus...

Cauze sunt multe si coroborate. Dar una dintre ele, absolut surprinzatoare pentru mine acum ceva vreme: producatorul uleiului. 

Experiment: Se dau 2 masini din concern, TDi-PD (fara dpf), utilizatori diferiti (cunostinte, dar nu stiau unul de celalalt), rulaj sub 60.000km. Amandoi ma sunau intre revizii ca ce ulei sa ia de completat ca s-a aprins lampa de avertizare nivel scazut. Ambii mergeau la schimbul de ulei cu uleiul lor, Castrol SLX bla bla VW 505.01. Dupa 2 schimburi in care le consuma enorm (cel putin 1.5 litri intre schimburi) m-au rugat sa le fac recomandare de alt producator. Cum in masina mea bagam doar MOBIL, le-am recomandat Mobil. Cu Mobil 505.01 (tot 5W30) li s-a redus drastic consumul. De ce? Nu stiu exact. Poate ca merita sa incercati un schimb de producator, rau n-are ce sa se intample nimic atat timp cat uleiul respecta norma VW.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si cu garantia cum ramane? Mie, cand i-am intrebat daca pot veni cu uleiul meu au strambat din nas si au zic ca e masina in garantie. A trebuit sa insist ca aduc tot castrol de care zic ei... de abea atunci au fost de acord :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact la fel si la mine.Cu uleiul Castrol recomandat de VW imi consuma cam 1000ml  la 10.000km.Mers linistit,schimbat pana in 2500.Dupa ce am schimbat pe Motul,cu acelasi stil de condus nu mai consuma decat maxim 500ml.Conteaza foarte mult marca de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad de ce ar fi o problema de garantie daca nu folosesti Castrol. Skoda recomanda Castrol dar asta nu obliga la folosirea lui. Importanta ar trebui sa fie norma uleiului, cred eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si cu garantia cum ramane? Mie, cand i-am intrebat daca pot veni cu uleiul meu au strambat din nas si au zic ca e masina in garantie. A trebuit sa insist ca aduc tot castrol de care zic ei... de abea atunci au fost de acord :)

Ce-are garantia? 

Man, la service ceri sa ti se puna ulei de care vrei tu, si de floarea soarelui daca respecta norma ceruta de motorul tau. Daca nu au in oferta asa ceva... nu-i nimic, te ridici si incerci la alt service care este dispus sa-ti ofere ceea ce doresti! Gresesc? Adica nu le ceri luna de pe cer, le ceri ulei MOBIL in loc de CASTROL, CASTROL in loc de TEXACO, OMV Bixxol in loc de MOBIL s.a.m.d.!

Ai putea sa vii si cu uleiul in traista dar e FOARTE IMPORTANT sa ai factura de achizitie la el pe care sa scrie exact Producator/tip etc. Si ar fi bine sa pastrezi factura. Iar daca ai factura (de preferat de la un retailer mare, eu de exemplu iau de la Metro si nu de la vreun srl de colt de strada), garantia este absolut in regula.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru lamurire !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere. 

Deci, sa stii ca la service de reprezentanta POTI CERE sa ti se puna o anumita marca de ulei. Consilierul ar trebui sa te intrebe asta, chiar si la telefon atunci cand faci programare pentru service schimb ulei. Daca nu o au, poate pot sa-ti aduca pe loc de la distribuitori, frecvent service-urile lucreaza cu mai multi supplieri, adica nu iau doar dintr-un singur loc. Aduc piese originale prin Porsche, dar mai aduc si consumabile prin Autonet, ELIT, Auto Total, Intercars si altii. Deci daca vor sa serveasca un client, ar putea s-o faca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, are dreptate Blitz.

Poti sa mergi si cu uleiul tau, care sa respecte norma ceruta de motor. Nu pot sa iti anuleze nicio garantie, in cel mai rau caz, pot refuza sa te serveasca.

 

PS Ca sa te oblige sa folosesti un anumit ulei in perioada de garantie, ar insemna sa il ofere gratuit (asa specifica legile pentru protectia consumatorului si antimonopol).

Niciun producator, niciunde in lumea asta nu o sa spuna "obligatoriu a se folosi uleiul X".  Intotdeauna vor spune "recomandat a se folosi uleiul X". 

 

Trend-ul a fost odata demult prin SUA -  1982, actul Magnuson–Moss, care specifica niste conditii de garantie generala, mai exact ca niciun producator sau comerciant nu poate conditiona garantia de folosirea exclusiva a unui anumit brand, tip, etc de piese, servicii.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, si eu pe Polo am vazut ca Castrolul pe care il gaseam in ultima vreme pe piata incepuse sa se consume; nu mai era celasi de la primele revizii. Am trecut pe Motul si nimic consum la 220.000km si chiar odarta trecut pe Motul, s-a estompat si o mica pierdere pe langa capacul motorului.

As vrea sa pun la revizie pe O3 uleiul meu, sau macar sa imi aleg eu. Eventula asa ceva: http://www.autokarma.ro/ulei-motor/vw-audi/0/40/0

 O fi autentic?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Original il iei de la reprezentanta. NU are rost sa te incurci cu altii

De ce nu mergi tot pe Motul si la O3? ar merge Motul Specific 504/507, MOtul Xcess, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil să fie, după coduri originale este. Mie unul însă, acum ceva vreme, mi se păreau scumpe cele originale (de exemplu Skoda livra Shell iar VW Castrol parcă), ca atare nu mi-am mai bătut capul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

M-am programat pentru miercuri dimineata sa schimb uleiul, satul fiind sa imi tot consume Castrol, am ajuns cam la 2 litri in 13.000 km. Am reusit sa-i conving sa ma primeasca la schimb cu uleiul meu, trec pe Motul 8100 X-Clean+, respecta norma VW 504.00. Revin cu impresii dupa ce strang ceva km cu noul ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de la Motul parca mai e unul care respecta 50400 VW. Cum l-ai ales pe asta? Si poate imi zici si mie ce dealer a acceptat...pe PM eventual.

Desi am service variabil, parca ma bate gandul sa schimb si eu mai devreme, nu stiu cum, la 1 an sau 10-15000km. Sunt in mare dilema ca am 8000 si ceva de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic...

Chiar daca nu am TSI..si eu o sa fac prima revizie la 15 000 sau 1 an..

@allex..cand ti s a aprins prima oara atentionarea de ulei(la cati km)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt in aceeasi situatie cu @allex82.. consum exagerat de ulei 2litri in 11000km, prima atentionare la 2000km. Sunt curios cum se va comporta cu Motul in loc de Castrol. 

Asteptam updateuri :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ramane de vazut. Si eu sunt in aceeasi situatie.

Sincer, eu ma astept la schimbari legate de consumul de ulei la schimbarea intervalului de service (din variabil - 30k in fix -15k km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Motul sunt 2 care respecta VW 504, acest X-Clean+ si cel Specific VW, din cate inteleg este cam acelasi lucru, asa ca am ramas la cel mai ieftin dintre cele doua.

Ref service variabil nu scrie nicaieri ca daca schimbi uleiul mai devreme este o problema, si la mine arata interval de schimb de 30k km, dupa schimb se va reseta tot cu 30k pana la urmatorul schimb. Nu fac decat schimb ulei acum, nu revizie completa.

Probleme cu nivelul de ulei am avut de 3 ori pana acum, prima data pe la vreo 4.000 km parca, oricum destul de devreme. De-asta si schimb, sunt curios cum se comporta cu ulei schimbat cu totul, nu doar completat pe parcurs, nici nu sunt sigur ca masina a venit cu Castrol Edge sau cu al mai ieftin Castrol compatibil care exista...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ce spui tu.

Eu cand zic schimbarea intervalului de service ma refer si la schimbarea normei de ulei (corespunzatoare pentru interval fix).

 

Cred / sper  ca la folosirea unui ulei pentru interval de service fix consumul de ulei sa scada f mult.

 

Pentru O3 sunt astea:

Capacity : Capacity 4 litre   Use : Normal Intervals : Change 15000 km / 12 months Products : 8100 X-CLEAN 5W-40   : 8100 X-CESS 5W-40   : SPECIFIC 505 01 502 00 5W-40   Use : Extended drain (max) Intervals : Change 30000 km / 24 months Products : 8100 X-CLEAN+ 5W-30   : SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30

 

X-Clean+ corespunde tot unui interval de service variabil.

 

Oricum si eu sunt curios cum se va comporta masina cu 8100 X-Clean+ 5w30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rave f frumos explicat... Respect :) (pt postul din 23.11.2013)

Modificat de distrugatorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!