Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu
 Share

Postare recomandată

Divagam serios. Userul distrugatorul a pus un post asa cam de amorul artei. Am vazut un user similar pe un forum din UK care vorbea de un motor si cum a vazut un alt posesor zicand ca scoate nu stiu ce zgomot a venit cu afirmatia "ah, deci toate au probleme nu?". Un alt posesor ii spune ca motorul lui este ok, la care respectivul spune "ah, deci au probleme 50/50, nu?".

 

Deci se cauta dinadins statistici care sa satisfaca preconceptiile avute din start. Si nu inteleg cum se cauta niste statistici doar pt ca un user spune ca a auzit ceva suspect (desi unde-i problema de motor aici) si altul care spune ca e ok. Cautam statistici intre cateva postari pe un forum, cand doar in Romania s-au vandut sute de astfel de motoare si mii/zeci de mii in Europa si in lume?

 

:offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina de la noile TSI-uri se aude? are vreun zgomot dupa care o identifici in mers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am citit topicul plin de adevaruri si supozitii, totusi am putea sa diferentiem cele doua linii T(F)SI in motoare : cu turbina cu geometrie fixa (1.2 , 1.4) si variabila (<1.8, 2.0, 3.6)

Dupa 3 ani, 86k km cu 1.8 TFSI CDAA (cod Audi) pot spune cu oarecare exactitate ca dupa propria mea opinie: motorul TSI prezinta o performanta si un comportament excelent adaptat celor mai multe conditii de trafic. Prezinta deopotriva un regim de turatie redusa acolo unde necesitatea unor ruperi de ritm este putin solicitata (regimul urban) si un regim de putere de peste 3500 rpm unde turbina in combinatie cu "schimbarile sus" (4500 -5000 rpm) pune in valoare capacitatea motorului. Acest lucru este pe deplin valabil la TSI-urile de peste 1.8 (160CP/ 176,3) cu turbina variabila dezvoltate de Audi. Probabil ca motoarele  dezvoltate de VW/Sk, SEAT, cu cilindree mai mica nu se pot astepta la aceleasi senzatii, ele fiind un surogat comercial oferit la un pret mai redus pentru o solutie de compromis pret tehnologie. Nu spun decat ca sunt motoare cu performanta mai modesta si nu ma refer la defectele care au fost reclamate de posesorii acestor modele.

Motorul TSI nu este pretentios la benzina, CO 95 fiind recomandata de constructor, insa tine foarte mult la intretinere si respectare a comportamentului pe paliere de turatie fara a prezenta o zona de tranzitie distincta. Peste 4000 rpm motorul se pregateste pentru efort trecand lubrifierea in treapta a doua, marind debitul si presiunea uleiului.

TSI - ul este un motor complex, dar odata inteles si utilizat corect da satisfactia asteptata.  Ca masina de oras folosesc un auto echipat cu motor 1.4 HDi (68CP) care dupa opinia mea este doar un diesel rezonabil si fiabil pentru o utilizare economica in regim preponderent urban si decenta in exterior.

Mai adaug aici si cei 2 arbori balansieri care echilibreaza vibratiile motorului si care poate sa zburde silentios pe toata plaja de turatii.

Mai jos un test dyno si 2 link-uri catre Youtube si pe care probabil le stiti.

Concluzia mea este ca indiferent de motorizare si autovehicul, odata insusite si intelese particularitatile tehnice ale acestuia, putem a ne adapta si optimiza stilul de conducere pentru a ne satisface cerintele corect asumate.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=kENxjxhoP24

 

http://www.youtube.com/watch?v=8mmvaNZwaI0

post-75870-0-75335600-1386533119_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Link-ul ala cu turbina este pentru TDI din ce scrie acolo.

 

Nu stiu daca 1.8 TSI-ul are acelasi tip de turbina. Cuplul pe o plaja foarte mare de turatii il face interesant. Audi se lauda ca la 1000 RPM are 165 Nm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand 1.8 si 2.0 TSI au geometrie variabila? :dry:

Modificat de dadu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In definitiv nu se poate vorbi global de "TSI-uri cum se folosesc corect". 1.2 si 1.4 se pot asemana, dar difera complet de 1.8 si 2.0. Este si normal, cilindreea, turbina mai mare schimba comportamentul, schimba plaja de turatii.

 

off topic: Nu e vorba de motoarele Audi ca sunt mai cu mot. In definitiv sunt aceleasi pe masinile VAG, acum ca a devenit si MQB platforma comuna. 

Inainte de asta era PQ35 (G5,6, Leon 1P, Skoda O2, A3 8P). Fie ca vorbim de 1.2, 1.4 sau 1.8. La 2.0T situatia e mai complicata fiind un motor folosit in tot felul de variante cu diferite coduri pe GTI, S3. Insa in mare erau aceleasi componente, aceeasi turbina k03, exceptie facand R20, Cupra, S3 cu k04.

End of off topic.

 

Nu pot sa nu remarc ceva foarte ciudat la 1.8TSI. Limitarea cuplului la doar 250nm. Mi se pare putin jenant sa aiba acelasi cuplu ca un 1.4TSI. Vorbind de generatia actuala de pe platforma MQB.

E adevarat ca profita de o plaja mai mare de turatii.

 

Nu confundati turbina cu geometrie variabila cu tehnologia Valve lift de la Audi. In clip asta prezinta, valve lift. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TSI-urile (cel putin 1.8 TSI) nu cred ca au turbina cu geometrie variabila (sau cel putin nu am gasit eu vreun document).

 

@The_Ego: se pare ca aceasta limitare este pentru a proteja cutia DSG7. O3 4x4 (cu DSG6) are un cuplu de 270Nm iar Audi A4 1.8 TFSI vine cu 170CP si 320Nm.

 

Un chip-tuning cam de la orice tuner aduce acest motor la 210CP si 370Nm.

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar la Porsche și la alți câțiva constructori, care intre timp au si abandonat proiectul. TSI-urile au wastegate, nu au geometrie variabilă.

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca Porsche era singurul care pusese asa ceva , pe 911.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ca ce ii da in cap motorului de 1.8 este tocmai mult laudatul DSG7 care plafoneaza toate motoarele la 250nm (culmea ca si la 250nm tot are probleme). A se vedea cazurile de 1.4TSI 160/180 si ambreiaje schimbate la DSG7. Sigur aici ar fi alta discutie off topic cum de fapt acest dsg7 cu ambreiaje uscate a devenit transmisia automata de baza, fiind inferioara DSG6 in multe aspecte. 

 

Pasul facut inainte a fost introducand noul 1.4TSI ACT. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marketing motoarelor TSI de cilindree mica a fost axat pe performanta si consum. Asta dus la extrem a fost reprezentat de 1.4TSI twincharged 160/180 care a fost un hit and miss. Unele motoare foarte bune fara nicio problema, dar si destule care au necesitat un alt bloc motor. Din pacate fiind multe exemple de inlocuire, mai ales la generatiile de dupa 2009.

 

Pasul inainte a fost inlocuind acest motor complex si cu probleme, costuri pe care VW nu le-a mai vrut. De data asta in loc sa se axeze pe o putere mare, au mers pe partea de a scadea consumul si a ramane la 140cp cu 250nm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici, sunt de acord. Daca vorbim de TSI 140 si nu TSI ACT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu ti se pare si dezactivarea cilindrilor o idee buna?

 

Fiind noua e adevarat ca nu a avut timp sa fie testata pe scara larga si daca apar probleme se vor vedea in 1-2ani.

Totusi consumurile promise sunt pe acolo din ce am vazut pe sprint-monitor.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am luat masina pe benzina din anumite motive dar in nici un caz sa-mi vibreze volanul (chiar mai rau ca la diesel in anumite conditii) ca au ei chef sa merg in doi cilindri. Tind sa cred ca solutia Ford si BMW de motor in 3 cilindri e mai buna (si me refer la motor proiectat pt 3, nu ca la VAG cu unul de 4 din care tai un cilindrui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta deja nu e ok. Vibratiile sunt doar cand merge in 2 cilindri? Tranzitia de la 2 la 4 cum se simte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar cand e in 2 si cand incepi sa acelerezi usor, fara sa iasa din 2CM.

Se simte ca un motoras ce se pune in miscare, greu de perceput dar din moment ce sesizezi vibratiile, nu-ti mai scapa nici ala.

Modificat de dadu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

La unele plecari de pe loc, imi dau seama cum eu trebuie sa accelerez destul de tare ca sa nu raman in urma celui din fata (uneori Logan 1.4), sau sa ma tin de cel din laterla. Si ca sa ii las in urma trebuie sa apas chiar mai ahresiv pe acceleratie si sa urc spre 4000rpm.

Eu simt ca totusi masina trage si se duce, insa am impresia ca celelalte masini nu fac acelasi efort ca mine.

Ca sa fiu peste toate si sa arat ce poate masina ar trebui sa scot unul din ea spre 5000rpm poate. Parca la TDI nu faceam asa eforturi sa ma tin de restul masinilor la plecare.

Percep eronat sau asa trebuie sa faci cu benzinarele? La voi cum e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu degeaba se tureaza pana la 6.000 RPM si nu degeaba lauda lumea diesel-ul pentru cuplul mare la turatii mici.

Dar sa accelerezi pana la 4.000 ca sa ramai langa un Logan 1.4 e exagerat. Sau Logan-ul ala pleaca tare. Sau trebuie sa inveti cum sa pleci de pe loc, poti sa pleci sub 2.000 si sa ai un zvac foarte bun de pe loc, cat sa lasi in spate multe alte masini mai puternice decat a ta, nu doar Logan-uri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul e destul de simplu, ai cilindree mica 1200cmc, fata de o cilindree mai mare, 1.4 sau 1.6, diferenta in "efort" se simte, cuplul mai mare la TSI fata de aspirata este dat artificial de catre turbina prin presiunea aerului injectat, deci o explozie mai puternica, dar legile vechi ale motoarelor otto raman, respectiv vorba americanului "there's no replacement for displacement" deci oricum cu cat mai mare cilindreea cu atat mai mic efortul.

 

LE: downsizing-ul asta la motoare sub 1.4 cuplate cu turbo convine producatorilor si majoritatii cumparatorilor pentru ca scad noxele si consumul (cu prea putin din pacate), unii producatori (Mazda de exemplu) nu s-a aliniat si a preferat sa produca masini compacte (Mazda 3) cu motoare aspirate de 2.0 care consuma cat un G7/1.4tsi .. pana si eu am zis inainte de a lua G7-le ca nu as lua un motor sub 1.8 dar pentru ca nu au mai pus 1.8 pe G7 (rusinica, pe Seat se pune) am mers pe 1.4

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi merg f tare cu masini care au motoare mici. Tocmai pentru ca trebuie sa tragi de ele ca sa simti ca avansezi. Deci Aditu stai linistit, condu cum o faci de obicei si lasa-i pe altii sa se duca asa cum vor... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post dublat

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am simtit asta (ce spune @Aditu) iar 1.2 TSi (cel vechi, pe lant) se tine foarte bine de mine (montat pe aceeasi caroserie). Cu atat mai putin se simte pe primele 3 trepte. But then, again, eu am un stil usor haotic/agresiv. Incearca sa patinezi ambreiajul mai mult pe 1..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!