Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu
 Share

Recommended Posts

In linii mari, eu sunt de acord( cu toate ca l-as tine la 1500r, nu chiar 1200).

As mai preciza ca asta nu e neaparat modul corect de a conduce TSI-ul, cat modul cel mai economic de a-l conduce. De asemenea, as plusa cu faptul ca de 2-3 ori pe luna i-ar fi necesare macar 10 minute de mers peste 3600rpm, de preferat nu mers constant, ci plimbat prin plaja de turatie(accelerari si, pe cat posibil, frane de motor).

P.S: sfaturile mele se refera exclusiv la noile si veritabilele TSI, nu la cele vechi, care erau de fapt TFSI si care aveau cuplu maxim de pe la 2200rpm.

Edited by JUG
Link to comment
Share on other sites

(DSG) Dupa ce am tot citit pe forum, referitor la subturare, la inceput m-am ingrijorat deoarece rar reusesc sa trec de 3000 (la mers intins). Dupa care m-am gandit ca fabricantul stie el ce face. Intr-adevar, cand prind o panta sau in depasire ma duc cat se poate, dupa care merg frumos undeva la 2000 de turatii.

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum ziceau si colegii mai sus, la tine (DSG) nu e motiv de ingrijorare daca mergi subturat. Asta deoarece cand o calci cutia retrogradeaza cat trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Si ce te impiedica sa faci asta si la o manuala?

Este chiar atat de greu de inteles ca daca ai nevoie de accelerare viguroasa este necesara retrogradarea?

Adica fix ce face o cutia DSG si EXACT ce indica sagetile alea ale CB? 

Edited by Valentin
Link to comment
Share on other sites

Pe cei care nu sunt de acord cu el :))

Edited by prunaionutz
Link to comment
Share on other sites

Pe cine certi Valentin?

Eu nu cert pe nimeni, pusesem doar doua intrebari mai mult sau mai putin retorice.

Prin intrebarile respective speram sa devina mai clar ceea ce pentru mine este evident: daca un anumit regim dictat de cutia automata DSG este perfect sanatos pentru motor (tu ai zis-o), atunci EXACT acelasi regim aplicat pe o cutie manuala, este la fel de sanatos.

Fix asta spuneam mai sus si exact asta spunea si VW in sfaturile de conducere pentru TSI-uri

 

Acum intelegi ce vreau sa spun?

Edited by Valentin
Link to comment
Share on other sites

Eu inteleg si daca citeai posturi anterioare vedeai ca lumea are aceeasi parere cu a ta :)

Link to comment
Share on other sites

Este foarte posibil sa fi adagat eronat un "doar" mesajului tau si sa te fi intes gresit, insa am recitit rapid ultimele 5-6 posturi ale colegului care a raspuns intre noi si zau ca nu prea gasesc vreunul cu care sa fiu de acord. Asa ca nu stiu cine face parte din "lumea" asta care e de acord cu mine...  :lol: Poate doar majoritatea celor din prima pagina... 

Edited by Valentin
Link to comment
Share on other sites

Evident ca avem perceptii total diferite despre felul in care ar trebui condus un automobil. Zic sa lasam lucrurile asa, sa nu pornim vreun flame :)

 

Bafta si multi km fara incidente!  :beer:

Link to comment
Share on other sites

Discutiile care ajung invariabil la flame sunt cele care nu prea pot fi argumentate, prin excelenta subiective. De genul celor despre religie, politica, filozofie, simpatii, antipatii, etc, lucruri care pot polariza emotional participantii.

 

O discutie despre motoare, mecanica, chimie, fizica sau alte asemenea „stiinte”, ar trebui sa se bazeze pe argumente, nu pe implicari emotionale.

 

Daca, in cazul in care vorbim despre conducerea „corecta” a unui TSI, am mai introduce si cateva argumente, fie ele incorecte (ca nimeni nu le stie pe toate), in locul acelorasi posturi in care tot repetam ceea ce credem noi, fara sa spunem si de ce, poate ca am reusi sa-l convingem pe celalalt ca aveam dreptate. Sau poate i-am da celuilalt sansa sa ne arate noua unde gresim.

 

Insa, daca ne limitam la a spune ce credem, fara argumente, dupa care invocam flame-ul, discutia poate parea una despre religie pe o arie (forum)... tehnica.

Link to comment
Share on other sites

Ideea este ca nici-odata nu o sa fie toata lumea de acord in acest domeniu atit de subiectiv... cred ca ar trebui inchis acest topic, sau de acum sa posteze aici doar cei care conduc masini cu astfel de motoare si fiecare sa spuna propriile lui impresii .

Corespund sau nu cu ale celorlalti, sint sau nu un exemplu pentru altii... bine

Nu sint, iar bine, fara suparare, nu trebuie sa convinga nimeni pe nimeni de nimic. 

Link to comment
Share on other sites

Lucian, de acord cu tine.

Posed o masina cu motor TSI.

Cod motor CAXA.

Producatorul imi spune ca am cuplu maxim de la 1400rpm.

Eu simt ca masina nu 'trage' sub 2500-3000 rpm.

Drept urmare, aleg ca plaja de turatii in care ma 'joc' cu motorul sa fie intre 2500-3000 rpm.

Atat am avut de spus. :)

Edited by prunaionutz
Link to comment
Share on other sites

Masina "trage" pana in limita cailor putere...o fi cuplu la 1400 dar cei 140-200 cai sau cati or fi sunt pe la 4000-4500rpm.

Link to comment
Share on other sites

Caii sunt pentru altceva decat pentru tras. De tras se ocupa cuplul.

Link to comment
Share on other sites

   In rezumat, caii putere CP dau doar viteza maxima iar demarajul este dat de cuplu. Cel mai bine zic americanii intr-un "proverb": Buy horsepower but drive torque, adica cumperi caiputere dar conduci cuplu. 

   TSI este un motor pe benzina si nu cred ca ii dauneaza turatiile mici. Benzina nu scoate atata fum si funingine ca un diesel sa risti imbacsirea turbinei. Eu am carnet din 1992 si toate masinile pe benzina au fost conduse cu un consum ca si in cartea tehnica sau chiar mai mic, mergand cu vit. 5 la 60 Km/h, mers constant desigur sau in accelerare usoara.

Edited by Ebi
Link to comment
Share on other sites

Si daca am cuplu constant intre 1500 - 4500 RPM atunci de ce trage mai bine in turatiile mai mari ? Si a mea e lesinata sub 2000 RPM chiar daca ei zic ca sunt 250Nm de la 1500RPM si 80% din aceasta valoare e disponibila de la 1250RPM.

 

Eu ma ghidez dupa urmatoarele aspecte:

 - la pornirea la rece (adica dupa cel putin 5-6 ore de stationare indiferent de temepratura de afara) o las ~30 secunde pana ce "procesul" de pornire specific TSI-ului meu se termina (altfel "da in nas")

 - nu accelerez la podea si incerc sa nu depasesc 2500 RPM pana ce motorul nu ajunge la temperatura optima

 - incerc sa merg dupa cum dicteaza traficul: daca e un regim mai alert atunci schimb mai sus in ture putin (2500-3000RPM) si calc mai tare acceleratia iar daca se merge mai lent atunci ma limitez pe la 2200-2300 RPM in functie cat de repede e nevoie sa accelerez

 - daca e de mers constant, incerc sa folosesc treapta cat mai superioara la care motorul merge rotund (adica peste 1200-1300 RPM). In caz de intalnesc o rampa si observ ca turatia scade, retrogradez intr-o treapta inferioara

 - incerc sa nu accelerez puternic sub 2000 RPM

 

Acum nu stiu cat de corect este pentru un motor TSI, dar cam asa merg eu.

Edited by iwolffy
Link to comment
Share on other sites

La fel merg si eu.

 

In opinia mea explicatia pentru acel cuplu doar pe hartie de la 1200-1400rpm si in realitate se simte dupa 2000 ar fi tocmai turbina. 

Faptul ca noi de fapt simtim cuplu e simplu de demonstat. Unde simti ca trage mai bine masina, intre 2500 si 4000 sau intre 4000 si 5500? Prima acopera plaja de cuplu, iar cea de-a doua cuprinde la 5000rpm maximul de cai. Ce-i drept cuplul maxim il simti pe o plaja destul de mare, pe cand caii sunt la o anumita turatie.

Link to comment
Share on other sites

Si daca am cuplu constant intre 1500 - 4500 RPM atunci de ce trage mai bine in turatiile mai mari ? Si a mea e lesinata sub 2000 RPM chiar daca ei zic ca sunt 250Nm de la 1500RPM si 80% din aceasta valoare e disponibila de la 1250RPM.

 

Eu ma ghidez dupa urmatoarele aspecte:

 

Felul cum mergi tu este foarte ok pentru orice motor, inclusiv TSI.

 

Cuplul si puterea reprezinta doua perspective diferite asupra aceluiasi lucru.

Intotdeauna masina va accelera mai tare cand motorul este la turatie mai mare, indiferent de tipul motorului.

 

puterea = =cuplu * viteza unghiulara (turatia)

Chiar daca motorul trage ceva mai incet la turatiile superioare, datorita demultiplicarii mai mari din cutie, la roata ajunge un cuplu mai mare.

Daca se pastreaza treapta (adica nu se sschimba), masina trage cel mai bine acolo unde este turatia de cuplu maxim. Daca se schimba treapta, masina trage cel mai bine aproape de redline.

Edited by Valentin
Link to comment
Share on other sites

Eu mi-am facu o idee destul de clara...si se apropie de maniera in care conduc si eu acest TSI in cei 1000km cat are pana acum.

E clar care sunt regulile de bun simt in "colaborarea" cu TSI-ul. Totusi fiind motoare noi, a caror fiabilitate nu s-a dovedit, si nici nu se stie exact ce le face bine si ce le face rau, e bine sa impartasim cunostintele.

 

Am citit eu bine despre datul in nas specific TSI-ului pana isi face...un proces de incalzire? Am simtit si eu ceva de genul in primii 100-300m; eu fac ca la carte, nu stau cu motorul sa se incalzeasca pe loc, in maxim 5 sec plec de pe loc...poate 10 sec uneori.

Dar nu mi s-a parut ceva ciudat rau, am zis ca poate nu am dat eu bine drumul la ambreiaj...

Edited by Aditu
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum este la ultimele TSI-uri, dar celelalte au momente cand pornesc turate (de obicei la temperaturi peste 14-15grade) si nu se poate pleca imediat. Am incercat sa plec inainte sa scada acul turometrului la relanti si cand este pe la 1000-1200 masina da in nas groaznic.

El porneste asa pentru a incalzi catalizatorul, ca sa fie mai eficient.

 

Nu zice nimeni sa incalzesti motorul pe loc (asta ar insemna sa stai 10minute), dar nici dupa 5 secunde sa pleci. Chiar daca nu porneste turat, lasa-l sa isi faca ungerea cum trebuie, sa circule putin uleiul.

Edited by The_Ego
Link to comment
Share on other sites

@The_Ego: Aceeasi chestie e si la mine, daca n-o las putin da in nas. Deci sunt si eu perfect de acord cu @iwolffy in legatura cu modul de folosire al acestor motoare.

Link to comment
Share on other sites

Nu zice nimeni sa incalzesti motorul pe loc (asta ar insemna sa stai 10minute), dar nici dupa 5 secunde sa pleci. Chiar daca nu porneste turat, lasa-l sa isi faca ungerea cum trebuie, sa circule putin uleiul.

 

De acord.  Este valabil la orice masina, nu trebuie mai mult de 30 de secunde, dar e necesar macar atat pentru ca uleiul sa ajunga in tot motorul. 

Edited by andrei_221
Link to comment
Share on other sites

Corect.Mai nou cam asa o las. Dar in special doar dupa 1-2 h se stationare. In special diminetile si cand foarte rece.

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor,

 

Ma bag si eu putin in discutie legat de problema asta cuplu vs. putere, mie personal mi se par aberante discutiile Putere vs. Cuplu si o sa incerc sa fiu mai matematic putin :vaidecapulmeu: .

Puterea este formata din doua componente: cuplu si viteza de repetare (RPM), iar formula e cam asa:

Puterea = Cuplu * (2 π/60 *RPM)/745.69

 

si ca sa explicitez putin:

Puterea(W) = Cuplu (Nm) * viteza in radiani pe secunda (se transforma din RPM) si se imparte totul cu ~ 746 pentru a se transforma in cai putere (1 CP = 745.69 W).

 

De aici se deduce faptul ca o putere mai mare se obtine prin cresterea cuplului la aceiasi turatie sau marirea turatiei pastrand acelasi cuplu.

Deci un motor nu poate trage la fel la 1500 RPM ca aproape de "rosu" chiar daca dezvolta acelasi cuplu, nu este fizic posibil, doar daca, de exmplu, este un diesel si dupa 4000RPM "se taie", adica pierde foarte mult din cuplu (cuplul scade mai rapid decat creste turatia)cu fiecare rotatie in plus, asta ducand la scaderea puterii.

 

Si niste exemple in baza formulei:

1.4 TSI 122CP 200Nm: 

1500RPM din cei 200Nm  (conform VW) => 42.10CP

3000RPM aceiasi 200Nm => 84.21CP

4500RPM 200Nm => 126.32CP

 

1.4 TSI 160CP 240 Nm:

1500 RPM 240 Nm =>  50.53CP

3000RPM 240Nm => 101.06CP

4500RPM 240Nm => 151.59CP

 

2.0 TDI 140CP 320 Nm:

(aproximez putin de pe un grafic de cuplu)

1500 RPM 300 Nm =>  63.16CP

2500RPM 320Nm => 112.28CP

3200RPM 280Nm => 125.76CP

4000RPM 240Nm => 134.74CP

 

Asta desigur presupunand curbele de cuplu oficiale, eu personal ma indoiesc putin de ele, 1 motiv ar fi rezultatul de 126 CP @ 4500 la 1.4 tsi 122.

 

De zici se vede de unde vine linearitatea TSI-ului, puterea creste foarte lin, doar din turatii dupa 1500 RPM, iar la TDI cuplul ajuta la cresterea puterii mult mai rapid la turatii joase dar se pierde pe parcurs, pierzand cuplul. Dar "de tras" tot caii putere "trag".

 

In concluzie, cuplu = putere intr-un fel si ambele trag la aceiasi caruta  :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!