Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu
 Share

Recommended Posts

Cum, Doamne iarta-ma, sa scoti masina pe vremea asta din garaj? Ce suflet hain trebuie sa ai ca sa faci treaba asta ?!

 

Acum lasand gluma la o parte, nu mi-am pus problema ca ar putea surveni vreo problema in urma trecerii la o diferenta de temperatura atat de mare ...

Link to comment
Share on other sites

Eu toate masinile pe care le-am avut le-am tinut in garaj si a fost ok, nu mi-am pus problema asta pana acum... Dar TSI-urile astea cu zgomotele lor adat de diferite in aceleasi conditii....parca te gandesti ca sunt foarte fragile, sau ca ceva nu le place...sau ca parca ar fi stricate :)

 

PS: de obicei nu o scot pe zloata, cum a fost acum 1 an si acum 2 ani. Azi am zis ca e zapada mica, inghetata, nince marunt si fiind prima zi de munca parca imi era prea lene sa merg pe jos la serviciu.

Edited by Aditu
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Chiar asa, de la +10 la -15 sau -20 grade, se stramba chiulasa in doi timpi si trei miscari. De cilindru.

 

Si chiar si asa eu n-am nimic de raportat la EA211, masina se incalzeste in vreo 5 min, iar apa nu sare de 90, cu uleiul e mai greu ca sta pe la 70-80 iarna.

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg ce vrei sa zici.. Ca nu e bine sa mai folosesti masina fiind foarte frig pentru ca se strica chiulasa ? :))

Edited by son1k
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Ieri am observat ca atunci cand masina e scoasa din viteza, nu se accelereaza mai mult de 4000 rpm ( e TSI). Cand merg cu ea se tureaza normal. A mai observat cineva acest lucru? E normal? La vechile masini puteam accelera in gol pana in zona rosie....

Link to comment
Share on other sites

Da, este normal. E limitare la 3800 Rpm din cate stiu eu.

Edited by V A L I
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salut,

 

La un motor TSI 1.4 CHPA, distributia fiind pe curea, stie cineva la cati km se recomanda inlocurirea ei?

Momentan am 91k km. Si ma pune pe ganduri faptul ca zilele astea, la aproximativ 12 grade, la rece, accelereaza foarte neuniform.

Edited by eugen91
Link to comment
Share on other sites

Niciodata. 

Dupa 240.000km rulati se face o verifica vizuala a distributiei la fiecare 30.000km.

 

Ce simti tu este de la acumularea de carbon pe supape si se manifesta la rece. La cald nu mai simti nimic, pt ca totul se dilata si inchid bine.

Acest simptom este mascat de producator de "preincalzirea catalizatorului" cand iti porneste mai turat.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Mersi frumos pentru raspuns @deenman.

Singura chestie care chiar ma supara si am inteles ca e mai des intalnita la TSI-uri e zgomotul de la aerul conditionat, la mine se aude un vuiet pronuntat cand e foarte cald si merge compresorul la capacitate maxima.

Pe subturare se aude un zgomot cu intarziere, un vajait. Cum il decuplez nu se mai aude nimic.

Link to comment
Share on other sites

Trebuia sa-ti iei un diesel,, sa acopere zgomotul aerotermei. 

Gasesti tutorial pt demontare aeroterma (pe la torpedou) se curata si se unge axul, dupa care o sa fie liniste. Daca nu doresti sa faci asta, poti apela la colegii de forum din Buc, gasesti la aria de prestari servicii.

 

Edited by deenman
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare

@deenman eu stiam ca la motorul 1.4 tsi cod CHPA cel cu distributie pe curea si nu pe lant, distributia se schimba la 210.000km. 
Daca gresesc te rog sa ma corectezi.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salutare, sunt posesorul masinii din semnatura de doar o luna. Am cumparat-o asumat cu ambreiaj care patina, si am schimbat chitul de ambreiaj cu unul nou de la Sachs. 

Am noul chit de ambreiaj doar de 30 km si am observat un lucru care mi s-a zis ca nu e o problema, si ca e normal, si vreau sa stiu daca si voi aveti acelasi comportament: atunci cand masina este in marsarier si vreau sa fac manevre fine, de parcare pe care le fac doar din ambreiaj, masina prezinta niste vibratii destul de puternice in timpul acestor manevre. Chiar este normal si trebuie sa ma adaptez eu la motor TSI?

 

Multumesc. In rest sunt foarte incantat de masina, trage si se simte super, recomand!

Link to comment
Share on other sites

In general la motoarele pe benzina, nu se fac manevre doar din ambreiaj, motorul da sa moara si de acolo vibratii.

Link to comment
Share on other sites

Da, la fel se comporta și a mea cu 1.8tsi. Trebuie foarte putina turație (motorul oricum e la o turație foarte scăzută - 700rpm) că sa meargă fin. La mine e suficient sa ating putin accelerația și merge foarte fin cuplarea ambreiajului.

La tine s-ar putea sa se simtă o idee mai urat fiinca nu ai volantă cu masa dublă cum e pe 1.8tsi. 

Dar oricum, e normal.

Edited by yeeeeman
Link to comment
Share on other sites

La nicio masina nu este indicat sa faci miscari doar din ambreiaj ; eu intotdeauna ( indiferent de motorizare ) alternez ambreiajul cu acceleratia..pana la ~ 1000-1200 rpm pt o plecare lina si fara sa uzezi prematur alte componente in timp.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc oameni buni, m-ati mai linistit, cat despre nu e indicat sa manevrezi doar din ambreiaj ?! fac asta rar, si doar in marsarier la parcarile cu spatele/laterale de regula, unde trebuie sa fii atent si sa parcurgi foarte lin fiecare cm. Voi incerca sa ajut mai mult cu acceleratia pe viitor, inainte conduceam un vectra 2.0 TDI vechi de 20 de ani si inca ma adaptez la noua jucarie :D 

 

Link to comment
Share on other sites

Am mai incercat sa fac manevre acum după ce am discutat și am fost mai atent la comportament. Totuși, nu trepidează pe 1.8tsi, înainte și înapoi pe drum drept, la viteze mici cuplează fara trepidații. Diferența cred că provine de la faptul că 1.4 tsi nu are volant cu masa dublă cum am eu pe 1.8 tsi (benzină) și cum au dieselurile in general.

Totuși, nu m-aș îngrijora. Atâta timp cât nu auzi sunete metalice și faci manevrele cu putina accelerație, cum e de altfel și normal (de asta nici nu știam să îți spun exact cum se comportă la mine că eu fac manevre, by default, cu putina accelerație) nu ai de ce sa iti faci griji. Plus că e un motor mic, 1.4.

Edited by yeeeeman
Link to comment
Share on other sites

@Infinity899

E un motor de 150CP cu cuplu marisor, merge sa pleci numai din ambreiaj pe loc drept, eliberand usor pedala. Pentru plecari rapide, folosesti si acceleratia.

 

Si ai pus kit nou de ambreiaj, chitul il pui la geamuri.

Edited by halamadrid
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!