Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu
 Share

Recommended Posts

distrugatorul

O intrebare pentru cei care au motorizarea 1.4 tsi 140 Cp...

Daca se merge in limite normale (pana in 3000 turatii) se simte forta motorului?

Link to comment
Share on other sites

cristiansen077

Se simte si la 1.2...banuiesc ca la 1.4 se simte mult mai bine

Link to comment
Share on other sites

distrugatorul

cu 1.2 tsi 105 cp am mers si eu...si nu se simte...pana pe la 2500 e lesinat...abia dupa simti puterea motorului :) (parerea mea subiectiva)

Link to comment
Share on other sites

Nu degeaba se tureaza pana la peste 6.000 RPM... Zic si eu!

Link to comment
Share on other sites

Eu am 1.8 si tot peste 2500 incepe sa traga. Pana la 2500 merge batraneste :)

Link to comment
Share on other sites

Si asta din cauza ca e turbo, daca era aspirat incepea sa se simta cum vrei tu de pe la 3.500 RPM in sus...

 

Un lucru e clar, pentru un motor pe benzina, turbo sau nu, daca vrei sa te bucuri de toata puterea lui trebuie sa te duci cu el sus in ture. La un motor turbo mai conteaza si sa sti cum sa-l tii acolo, in boost. Si acolo se vede diferenta dintre soferi si doritori de senzatii tari.

Si asta e valabila, cu retinerile de rigoare, si la diesel, doar ca turatia maxima e mult mai jos si cuplul mai mare, lucru care face pe multi sa-l considere mai fasnet, cand de fapt un benzinar cu putere similara "tacane" mai departe pe langa el...

 

Daca ai de gand sa iei un motor si sa nu treci cu el de jumatatea plajei de turatii ia-ti un aspirat, la un turbo o sa-i strici turbina mergand asa si apoi o sa te plangi cat de cacao sunt masinile VW...

Link to comment
Share on other sites

E adevarat ca inainte am avut un aspirat cu o cutie etajata scurt si mi se parea ca trage pe toata plaja. E foarte adevarat si ce zici cu tinerea motorului in boost...m-am prins cum sa fac asta, dar ar insemna ca in oras sa merg numai cu 100kmh. O duc des in 5000rpm desi sunt in rodaj cu ea...deci nu o omor cu subturarea. Ceea ce am zis mai sus era o constatare...nu un lucru de rau cu privire la TSI.

Link to comment
Share on other sites

Nu, nu, nu. :)) Vorbeam cu colegul de mai sus care de vreo jumatate de an se chinuie sa cumpere o masina! ;)

Link to comment
Share on other sites

Deviem de la subiect...

Link to comment
Share on other sites

Scurt update ref consum ulei: dupa ce am trecut de la Fuchs la Motul, in cca 2500 km nu am vazut nici o scadere, pe joja uleiul este in continuare foarte aproape de maxim asa cum era cand s-a facut schimbul. Mai raportez pe masura ce mai fac km.

Link to comment
Share on other sites

 O duc des in 5000rpm desi sunt in rodaj cu ea...

SAY WHAT!? 

Link to comment
Share on other sites

Am intrebat la dealer cand am luat masina si mi-a zis ca nu trebuie sa ii fac rodajul pt ca motorul e deja rodat din fabrica. Prin urmare il folosesc pe toata plaja de turatii. Daca e sa cada ceva macar sa cada cat e in garantie :)

Link to comment
Share on other sites

 

 O duc des in 5000rpm desi sunt in rodaj cu ea...

SAY WHAT!? 

 

 

Ai fi uimit cat de multi fac asta (mai ales cu motoare mai puternice). Ca e bine sau nu, eu nu vreau sa ma pronunt sa deschidem o discutie interminabila. :)

Link to comment
Share on other sites

Scurt update ref consum ulei: dupa ce am trecut de la Fuchs la Motul, in cca 2500 km nu am vazut nici o scadere, pe joja uleiul este in continuare foarte aproape de maxim asa cum era cand s-a facut schimbul. Mai raportez pe masura ce mai fac km.

 

Ce ulei ai folosit de la Motul? 

Eu am completat la ce aveam din fabrica cu Castrol 5w30 LongLife3 si consuma in continuare.

La cati km ai facut schimbul de ulei?

 

Ma gandesc sa schimb si eu uleiul in viitorul apropiat.

 

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

Bogdan Moraru

Personal pot spune asa. Orice am pus in el, norma 5W30 a mancat pe paine. De 2 schimburi merg in el cu Mobil 5W40 si nu ciupeste gram.

Link to comment
Share on other sites

Din ce am mai citit si eu pe aici, am tras concluzia ca pentru motoarele TSI este bine ca uleiul sa aiba entitatea Sulfated ash  cat mai mica.

Toate 5w40 au un Sulfated ash aprox dublu fata de 5w30. 

 

Si eu ma astept ca la trecerea la norma VW 502 00 ( 5W40) sa scada foarte mult consumul de ulei.

 

Nelamurirea mea este urmatoarea: cat de mult influenteaza indicele Sulfated ash un motor TSI (ma refer la durata de viata, protectie motor etc) in conditiile in care uleiul s-ar schimba la 8-10k km si sub 1an ?

Link to comment
Share on other sites

Am intrebat la dealer cand am luat masina si mi-a zis ca nu trebuie sa ii fac rodajul pt ca motorul e deja rodat din fabrica. Prin urmare il folosesc pe toata plaja de turatii. Daca e sa cada ceva macar sa cada cat e in garantie :)

 

 

 

 

 O duc des in 5000rpm desi sunt in rodaj cu ea...

SAY WHAT!? 

 

 

Ai fi uimit cat de multi fac asta (mai ales cu motoare mai puternice). Ca e bine sau nu, eu nu vreau sa ma pronunt sa deschidem o discutie interminabila. :)

 

are dreptate Tudor...pornim o discutie enorma...

dar de ce il mai numesti RODAJ atunci?

doar atat iti spun. motorul nu este RODAT pe masina (frane, cauciucuri..etc)..si in sarcina. vezi in carte ca scrie. mie TOTI dealerii pe care ii stiam personal mi-au spus clar ca 1000-1500 sa am grija de rodaj. la toate masinile luate de noi. 

asta cu cazutul in garantie...90% dintre probleme NU apar in garantie. 

o sa vezi cum consumul scade dupa 3000, iar dupa 7-8000 se aseaza. asta poate iti va da de gandit. 

Link to comment
Share on other sites

Ce ulei ai folosit de la Motul? 

Eu am completat la ce aveam din fabrica cu Castrol 5w30 LongLife3 si consuma in continuare.

La cati km ai facut schimbul de ulei?

Ma gandesc sa schimb si eu uleiul in viitorul apropiat.

Multumesc,

 

Cu 8100 X-Clean+ 5W30, tot pentru interval flexibil de service. 

Schimbul l-am facut pe la 12.700 km, exasperat de consumul uleiului cu care a venit masina, care a ramas maricel chiar si dupa ce am completat cu Castrol Edge. 

Link to comment
Share on other sites

In carte scrie ca in primii 1500km o putem duce la 3/4 din rpm-ul maxim. Cum rpm maxim e 6500...deci 3/4 reprezinta aprox 5000rpm...pot spune ca respect cartea :)

Link to comment
Share on other sites

3 sferturi din turatia maxima a motorului si 3 sferturi din viteza maxima constructiva a masinii, dar nu brusc si nu pentru perioade indelungate. Nimic gresit aici!

Link to comment
Share on other sites

Referitor la conţinutul de sulf al uleiului care îl menţiona colegul mai sus ...ce părere aveţi

Link to comment
Share on other sites

Bogdan Moraru

Nu avem DPF, nu ne deranjeaza. Norma uleiului 5W40 este corecta pentru motor, si in carte si in ETKA

Link to comment
Share on other sites

Referitor la conţinutul de sulf al uleiului care îl menţiona colegul mai sus ...ce părere aveţi

Aici pentru lamuriri in privinta SAPS.

In principiu, cum a spus si Bogdan, daca nu ai DPF nu te intereseaza sa fie low SAPS, ba chiar dimpotriva.

Edited by cris.g
Link to comment
Share on other sites

Multumesc! acesta era singurul lucru despre care aveam dubii la uleiul pe care l-am pus un 5w40 in dauna la un 5w30 . stima!

Link to comment
Share on other sites

Catalin_1986

eu am sesizat o mica problema cand motorul este rece plecarile de pe loc se fac cu impik de ingatuiala  ( accelerarea se face constant ) a mai sesizat cineva aceasta problema ?? de cand am masina pana acuma la 8000 k am alimentat numai de la Rompetrol ca o prima parere zis sa fie de la combustibil ...... oricum ii deranjant si plus de asta mai are si umpik de intarziiere la accelerare .......  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!