Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu
 Share

Postare recomandată

Eu am impresia ca viteza 1 e destul de scurta si de aceea cand schimb in 2 se duce destul de frumos si nu simt nevoia sa o turez asa mult in prima viteza (schimb din 1 in 2 cam la 2500-2700 cat sa ajunga in zona de cuplu - min 1400-1500). Poate din cauza ca eu merg de obicei singur sau cu inca o persoana in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poate am nimerit eu langa vreunii care trag de ele ca sa plece tare. Daca sunt lansat deja sa zicem intr-a doua si sunt peste 2000rpm deja pleaca si lasa multe in urma. Probabil ca eu plec prea usor cu 1 si apoi cand dau 2 deja raman in urma, sunt usor subturat si nu fortez.

Vreau sa refuz ideea ca s-a invatat puturoasa din cauza ca eu merg domol si nu prea am tras de ea in rodaj.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice invat are si dezvat! Rau nu-i faci daca o urci mai sus in ture din cand in cand.. Nu pe rosu, dar pe la mijlocul ceasului,asa..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti s-o duci si la rosu daca e nevoie, ca doar nu stai non-stop cu masina asa si nu pateste nimic. Pe DSG oricum o duce la rosu cand ii ceri forta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditu, eu nu cred ca ai nevoie de turatii ridicate pt a conduce decent aceasta masina. Acum dc vrei sa pleci primul de la semafor cu un 1.2, poti face acest lucru urcand catre 6000 rpm, dar nu inteleg de ce nu ai luat motorul de 140 cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara suparare, dar termenii "primul de la semafor", "lasat in urma", "sa fiu peste toate", "sa arat ce poate" nu sunt chiar de incurajat. si cu siguranta nu au loc in aceeasi fraza cu "1.2".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar nu sunt de incurajat termenii de genul.

Si nu am vrut mai mult ca nu am nevoie. Pe 1.4 TDI niciodata nu m-am simtit submotorizat. Asa ca am facut o evaluare a performantelor si cele aproape 10secunde pana la suta au parut suficiente fata de 12-13 la Polo.

Ce spuneam mai sus e ca cei 105Cp si 175Nm mi s-au parut batuti de 1.4 de Logan spre exemplu, si alte masini paralele cu mine. Si nu o data. Chiar si femeile ma lasa in urma la pornire :)

Probabil ca daca imi propun lasa si TSI-ul meu destui in urma. Dar eu pornind normal, ma astept sa porneasca normal si marea majoritate a participantilor la trafic.

Sunt probabil prea balnd cu pedala, obisnuit fiind de la TDI sa o apas mai putin. in general incerc sa nu prea simt motorul prea turat, si cam coincide cu a nu prea atinge 3000rpm la demaraj normal, sau la condus normal...cursiv.

O sa incerc sa ma "joc" mai mult, sa vad daca e doar chestie de perceptie din partea mea, sau obisnuinta de la 1.4TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ehm.. nu te supara, dar daca nu treci de 3000rpm normal ca nu o sa traga cum trebuie. La diesel e altceva, tot cuplul e disponibil jos..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci consumurile tale sunt datorate mangaierii pedalei :P

 

Am condus si Logan 1.4 MPI si mi s-a parut atat de trist motorul. Putoare rau dar cam toti (ma rog ...majoritatea) Loganistilor o rup in ideea ca au 6000 cmc pe ele. Impresie generalizata de multi participanti la trafic + proiectoare si ceata aprinse !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca schimbi in treapta a 2a pe la 2000rpm va cadea turatia in jur de 1500rpm daca nu ma insel. Atunci turbina nu trage sub nicio forma si probabil de aceea ti se pare foarte slab demarajul.

Pentru un demaraj bun, mergi in prima treapta pana la 3500-4000rpm

 

Eu am o nemultumire legata de etajarea cutiei, spre exemplu cand franez la 15-20kmh si apoi daca vreau sa accelerez mai vioi nu se poate. Treapta a 2a este moarta, iar sa bagi treapta intai e si mai rau.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treapta intai nu se foloseste decat la plecat de pe loc, niciodata nu se foloseste in mers, e mult prea scurta. Da, treapta a doua e cam lesinata pana in 2000 RPM, tocmai din aceasta cauza exista treapta intaia, dar facand exceptie de putere, sa nu uitam totusi ca e un motor de 1.4.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu va grabiti, puteti selecta tr 1 si in mers atunci cand este cazul (turatie prea mica pentru tr 2). Pentru a introduce fara bruscare in tr 1 cand masina se afla in mers, recomand debraiere-dubla. Calcat ambreiaj, scos tr 2, eliberat ambreiaj, calcare scurta acceleratie (spritz) pentru cresterea turatiei arborelui primar din CV (aducerea la aceeasi turatie cu arborele secundar), apoi imediat calcat ambreiaj si introducere tr 1. Prin aceasta metoda tr 1 intra liber, fara a opune rezistenta. In timp veti acumula experienta si totul va merge ca uns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge si fara dubla debreiere, da trebuie tinut schimbatorul pe tr 1 ( fara a apasa tare)  pana se simte ca intra usor in viteza.

la mine la cutia JCR 5 + 1 ( pe 1.9 TDI BXE) intra foarte usor in tr 1 in mers. dar cu tehnica de mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tu zici ca nu depasesti 3000 ture, atunci e normal sa nu traga :). Dieselul doar iti ofera senzatie de rapiditate datorita cuplului mai mare, dar dupa 400-1000m cand se trage linie, o benzinara de putere asemanatoare care ti se pare ca nu "te baga" in scaun, s-ar putea sa fie surpriza placuta.

PS: daca tu zici ca nu depasesti 3000 ture, asta e mers subturat cu un motor turbo pe benzina :). Chiar daca e doar 1.2, urca-l in ture ca rau nu i face :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai...rau nu ii face...dar Consumul, cat e Consumul???

la un mers normal, cu schimbat o idee mai sus decat cere pe bord, ajunge un 7 mediu..

la un mers sportiv  - schimb peste 5000, banuiesc ca se duce si consumul peste 10....

voi ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbeam de atunci cand este nevoie, gen o depasire ceva. Nici cei cu GTI/RS nu merg cu ele non-stop la linia rosie...  :ninja:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Probabil ca daca imi propun lasa si TSI-ul meu destui in urma. Dar eu pornind normal, ma astept sa porneasca normal si marea majoritate a participantilor la trafic.

Sunt probabil prea balnd cu pedala, obisnuit fiind de la TDI sa o apas mai putin. in general incerc sa nu prea simt motorul prea turat, si cam coincide cu a nu prea atinge 3000rpm la demaraj normal, sau la condus normal...cursiv.

O sa incerc sa ma "joc" mai mult, sa vad daca e doar chestie de perceptie din partea mea, sau obisnuinta de la 1.4TDI.

Si eu vin de pe TDI 1.9 PD care este recunoscut pentru zvac si am impresia de lipsa de avant la depasiri pe DN-uri, insa la plecarile de pe loc nu m-a deranjat niciodata, dar daca vrei un demaraj mai puternic sau o depasire mai rapida, clar trebuie sa treci de 3000rpm, de acolo se aude motorul pentru ca il pui la treaba, cuplul (Nm) la turatii mici indicat in manual nu face fata fara puterea (Cp) care se obtine la turatii mai mari, Cp sunt cei care te ajuta la demaraj (cresterea acceleratiei), asa ca daca stai sub 3000rpm folosesti jumatate din cei 105cp de pe 1.2tsi-ul tau .. te-ai uitat pe curbele motorului?

 

Eu am inceput sa ma jos cu modul Sport de pe DSG de la 6000km in sus, acum am peste 10000km si nu am nici o teama cand masina ajunge la 5000rpm, pentru o scurta perioada de timp, pana schimba, absolut normal si nu dauneaza deloc motorului.

 

Cum zicea si Ego, incearca 1-a pana la 3000-3500rpm si a 2-a pana la 5000rpm si mai spune-ne cum pleaca de pe loc :) atunci vei folosi cam toti calutii care dorm pe acolo pana la 3000rpm, normal ca o sa le fie fomica la toti si o sa consume peste 10/100

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In depasiri cand sunt in miscare nu e problema. Doar la plecarea de pe loc ma simt surclasat, la ceea ce eu consideram demarat normal cu TDI-ul.

Da, eu de obicei plec bland, normal de pe loc. Turez f putin pana dau drumul la ambreiaj complet, ceva gen 1000-1200 si o duc pana aproape de 2500 ca sa dau a doua (asta cand nu sunt presat si nu urmaresc sa ma pun repede in miscare - in functie de trafic). Cand stiu ca vreau sa accelerez tare in 2 si sa nu o calc subturata, atunci trag mai tare de 1.

Am incercat sa turez un pic pe la 1400-1500 acum pana dau drumul la ambreiaj si apoi ma duc pana pe la 3000. Dar am observat ca daca vreau sa traga agresiv intr-a doua trebuie sa turez inca de la plecarea cu 1-a undeva pe la 2000 si sa urci pana pe la 3000-4000, abia apoi a 2-a se simte ca trage tare.

Sper sa nu omor volant si ambreiajul pana imi fac eu mana (6000km deja).

 

LE: am tras tare de ea aproape 5000 in 1 si 2 si Oil temp urcase spre 100, unde statea pe la 90-92 la drum lung.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

post-17144-13961123179632_thumb.jpgpost-17144-13961123329049_thumb.jpg

Am mai luat 1L de ulei ca cel cu care completasem, si acum am nivelul in zona A cam pe max. Practic au intrat cam 1.5L de cand s-a aprins martorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiansen077

Am luat si eu 1litru preventiv...inca nu s a aprins indicatorul in bord, dar uleiul era pe minim....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu sunt de acord cu dispariția uleiului din baie.

Am ~23k km și 2 ani de la ultima revizie , nu vad lipsa uleiului la a mea.

Cred ca ține de regimul de utilizare faptul ca nu consuma ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suntem deja prea multi cu consum mare de ulei ca sa dam vina pe stilul de condus...

Nu este un capat de tara consumul de ulei insa doar un pic surprinzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!