Jump to content

TSI - cum se folosesc corect?


Aditu
 Share

Postare recomandată

???

Mu stiu ce-am zis dar ma bucur ca cineva e de acord cu mine! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru cei cu consumul de ulei la 1.4 tsi.............cum ati constatat: pe joja sau a aparut ceva la bord? eu nu am nici o problema in acest sens si am ajuns la 6500 km. poate e prea devreme!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine m a atentionat masina  ("Check oil level") pe la 3500km aproximativ.

Ideea este ca se completeaza cu destul de mult ulei dupa atentionarea de mai sus (1L+), tinand cont ca in masina intra 4L de ulei.

 

Daca esti familiarizat cu partea asta mai tehnica, poti sa verifici si tu nivelul cu joja. Scrie in cartea masinii cum se verifica/completeaza cu ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decat sa puna ei inca1 L la 500.000 de masini, mai bine sa punem noi. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Motor 1.4 tsi BLG , cu edge 5w-30  fst vw504,  consum pe joja sa zic asa cam 100-200 ml schimb pe la 11-12k km,  acum am ravenol 5w-40 vsi  cu vw502, am vreo 3k cu el nu pare sa fi consumat, ulei putin mai vascos la cald din considerente ca vara se incinge destul de tare tot.. si w-30 mi s-a parut cam apa in conditii de vara, plus ca acest motor impreuna cu bmy ul inainte de edge ii era recomandat slx ul care era 5w-40...

 

am uitat sa precizez masina are aprox. 95k km.

consum mediu intre 7.3-8 % , mers moderat,  60% afara si 40 oras

Modificat de pit90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Publicat (modificat)

Dupa ce la 6000km s-a aprins martorul de ulei si am bagat pana la zona A max cam 1.5L de Edge 504.00, acum la 9000km, vad ca iara nivelul a coborat spre jumatate. De luat stiu ca am luat-o cu el pe minim. Dar acum sa manance cam 500ml in 3000km...parca nu imi place. Eu as da vina si pe Castrol-ul asta foarte indoilenic ca si calitate si autenticitate.

Si la Polo incepuse sa scada usor nivelul cu Castrol. Dupa ce am trecut la Motul cu aceleasi specificatii, nu a mai scazut intre revizii.

O sa incerc sa o trec si pe Octavie la Motul. Singura treaba e ca nu stiu daca sa merg pe mana intervalului flexibil (probabil ca in cei 2 ani sau 30000 o sa completez cat un schimb de ulei :) )

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rifflections

Nu stiu daca e din cauza uleiului. Eu am avut Castrol in a mea, am mers pe intervalul flexibil si in 22.000km n-a papat nici un gram.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica din fabrica masinile vin cu ulei Fuchs, nu cu Castrol, cel putin asta mi s-a spus mie cand am fost la schimbul de ulei. Am trecut pe Motul X-Clean+ (VW 504.00) si in cca 1200 km nu pare sa fi scazut deloc. Continui monitorizarea oricum. :)

Ref interval flexibil vs fix, cei de la service s-au gandit sa imi reseteze computerul de bord pentru schimb de ulei la interval fix, insa nu este obligatoriu. Voi ramane pe variabil si probabil o sa schimb doar uleiul o data pe an, intre revizii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Eu as schimba doar uleiul (pe Motul) acum cat mai repede...Sa mai stau pana la 15000? Apoi si eu as vrea as continui tot cu flexibil, dar dupa ce stiu eu ce ulei am pus.

 

LE: ce Motul ar merge pentru 504.00?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba-l, nu este nici o problema. Dureaza cca 1h, pe mine m-a costat cca 150 lei in service (cu filtru cu tot) + uleiul cumparat de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, din asta o sa pun. Am gasit si dealer care sa il aduca si sa mi-l schimbe. Si apoi pe asta il tin pentru variabil. In 2-3 saptamani merg sa il schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

aditu, eu ti-as recomanda Motul Xcess 5w40.   Este mai ok decat 504/507. ASta e pentru DPF si alte dracii, un ulei de compromis.

vascozitatea w40 protejeaza mai bine motorul la temperatura mare decat o face w30

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ar insemna sa ies din specificatiile producatorului...poate sa pierd garantia...Poate ca 5w40 nici nu l-ar mai manca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi dacă vrei, te duci la dealer și ceri să-ți schimbe intervalele service în fixe 15k/1 an și ești ok, poți pune vw502.00 aka 5w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si faci un pustiu de bine micutului motor :)  De exemplu Xcess are aprobare Porsche A40, adica pentru motoare pe benzina de la Porsche.... Daca e bun pentru motoarele de 300 + cai ,,,,, nu o fi extrem de bun si pentru 1.2 TSI ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Ciudat...desi m-a bucurat intervalul mare intre revizii (a fost un imbold chiar pt achizitie), acum ma uit deja sa schimb mai devreme.

Xcess parca e mai ieftin ca Specific..?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai, uleiurile de Porsche nu se potrivesc pe VW decat daca este clar specificata norma VW pe bidon. In Porsche intra altceva, 0W30 de obicei.

Adi, oricum ai da-o cu intervalele cred ca tot acolo iesi.

De exemplu la fix:

15k (1 an) - schimb ulei si filtru, daca mai vrei sa pui macar un filtru de aer atunci poti s-o faci, ala poti sa il schimbi si tu in parcare

30k si/sau 2ani- schimb ulei si filtru + inspectia service + eventual un filtru de aer si de polen

 

La flexibil NU o sa ti se potriveasca niciodata schimbul de ulei cu inspectia service (inspectia service aici e la 2 ani/30k si pe urma din an in an):

min.15k/1 an - max.30k/2 ani - service schimb ulei (asta ti se poate aprinde oriunde in intervalul specificat)

2 ani (max. 30k) - inspectie service

3 ani si dracu stie unde - service schimb ulei +lucrari diverse (filtre etc)

fix 3 ani max 60k - inspectie service

...

si tot o balarie iese.

 

Macar la fix le ai mai ordonate.

Acuma, la benzinar e mai ieftin uleiul, cei cu diesel oricum ar fi tot trebuie sa bage VW507.00 din cauza DPF.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30000 km pana la primul schimb de ulei, in conditii de mers in Romania mie mi se pare extrem de mult. Chiar daca eu nu am TSI, reviziile la voi face la 15000 km maxim, indiferent de ce imi apare in bord sau imi recomanda vreun consilier de service...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu il am setat by default la 15.000km. Dealerul a zis ca nu recomanda 30k si nu m-a deranjat avand in vedere ca oricum il schimbam la 15k max.

Am verificat nivelul pe la 1500km si era la max. La revizie o sa duc munca de lamurire cu ei sa nu bage mizerie daia de Edge facut in apele internationale

 

La TSI va recomand Motul Specific sau X Clean. XCess are continut mare de cenusa de sulf ...

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai important ramane schimbul de ulei din timp.

 

Nu atat ulei aprobat de Bugatti sau mai stiu eu ce Millers care se pune in GTR si inseamna ca sigur e bun si pt un TSI de 100-200cp. Astea sunt povesti si placebo.

Ok, daca e un motor modificat serios atunci poate are rost sa te gandesti. In rest Motul (nu 300v), Liqui Moli, Mobil 1, cui ii convine Castrol. The usual suspects :))

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

30000 km pana la primul schimb de ulei, in conditii de mers in Romania mie mi se pare extrem de mult

Din păcate foarte puțină lume a explicat corect conceptul de service la interval variabil.

Schimbul de ulei NU se face la 30k.

Schimbul de ulei se face la indicația ceasurilor de bord. Această indicație este stabilită de către computer funcție de niște parametri pe care îi monitorizează, printre care temperatura exterioară, numărul de porniri, distanțele parcurse după fiecare pornire și temperatura motorului, temperatura uleiului, nivelul de ulei, calitatea uleiului ș.a.m.d.

Indicația de service schimb ulei nu va fi afișată în bord mai devreme de 15k/1 an și nu mai târziu de 30k/2 ani.

Adică funție de regimul de exploatare îți apare în bord "Oil change service" undeva în intervalele 15-30k și 1-2 ani.

Inspecția service sau "service inspection" e bătută în cuie: prima oară la 30k sau 2 ani, care interval apare primul. Apoi la fiecare an sau 30k. Această inspecție e la pachet cu diverse lucrări suplimentare, de exemplu: verificarea stării caroseriei, schimb filtru aer, schimb lichid frână ș.a.m.d.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rifflections

Asa e BLiTZ, mie mi-a 'zis' masina sa fac primu service la 21k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumim, BLiTZ!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!