Jump to content

Ce motor/echipare ati alege pe Octavia 3


codz
 Share

Motorizare / echipare pe Octavia 3  

526 voturi

  1. 1. Ce motor ati alege pe Octavia 3?

    • 1.2 tsi 85 cp
      2
    • 1.2 tsi 105 cp
      63
    • 1.4 tsi 140 cp
      113
    • 1.8 tsi 180 cp
      55
    • 1.8 tsi DSG 180 cp
      66
    • 1.6 tdi 105 cp
      42
    • 1.6 tdi DSG 105 cp
      13
    • 2.0 tdi 150 cp
      94
    • 2.0 tdi DSG 150 cp
      78
  2. 2. Ce echipare?

    • Active
      19
    • Ambition
      75
    • Elegance
      432
  3. 3. Ce culoare?

    • Black Magic
      91
    • Gri Platin
      46
    • Cappuccino-Bej
      45
    • Topaz Braun
      29
    • Rosu Brunello
      11
    • Rosu Corida
      10
    • Albastru Race
      60
    • Albastru Pacific
      31
    • Denim Bleu
      13
    • Albastru Lava
      22
    • Argintiu
      68
    • Alb
      95


Postare recomandată

sunt curios la 2.0 tdi si 1.8 tsi ce reprize sunt...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8 tsi nu este pe VW dar 1.4 tsi de 160 cp merge roată la roată cu 2 tdi de 140 cp, ca elasticitate.

 

Corectez o eroare de redactare de mai sus: accelerarea este 80-120 și nu 80-100...cu scuzele de rigoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o mare nedumerire/ curiozitate am. Functia de oprire a doi cilindrii este optiune sau vine standard. Personal mi se pare o complicatie cu castiguri minime.

1.4 de 140cp suna foarte bine pe hartie mai ales ca nu mai are lant...dar daca ACT-ul este default.....nu se preteaza la romanik

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0tdi 150cp Elegance Albastru Lava :) Mi se pare foarte interesant motorasul asta, si culoarea care e aparuta dupa ce am cumparat Octavia actuala :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Functia de oprire a doi cilindrii este optiune sau vine standard.

Deocamdată, se pare că nu este disponibilă

Personal mi se pare o complicatie cu castiguri minime.

1.4 de 140cp suna foarte bine pe hartie mai ales ca nu mai are lant...dar daca ACT-ul este default.....nu se preteaza la romanik

Nu e nimic complicat și câștiguri există.

 

Practic, dezactivarea se face mecanic. Partea din mijloc a arborelui cu came este mobilă axial. Camele pentru 2 și 3 sunt pe un arbore iar camele pentru 1 și 4 pe câte un alt arbore cu alezaj în care intră cel din mijloc pentru 2 și 3. Angrenarea sistemului se asigură prin caneluri. 

 

Când se rulează constant cu o anume turație, un bolț este comandat să coboare pe un canal cu abatere radială, al axului cu came deplasând parte mobilă a axului astfel încât acea cocoașa excentrică, cama, nu mai acțoonează supapele.

Daca ai mângâiat puțin accelerațiaun alt bolțintră pe alt canal, axul este mutat înapoi și supapele lucrează din nou.

Totul se petrece în miimi de secundă. Teoretic ar trebui să fie insesizabilă trecerea.

De exemplu, la 2000 de rpm mișcarea arborelui cu came se face în 1/33 sec.

 

Ca o concluzie, ACT nu lucrează default în 2 sau în 4 cilindri. Regimul de lucru este dat exclusiv de utilizator.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un filmulet care va poate lamuri cum functioneaza sistemul de decuplare a cilindrilor. Mai exact mecanica din spatele acesui feature. 

Tehnic constructia este simpla, personal nu vad ce s-ar putea strica la sistem, eventual doar electrovalvele alea de comanda insa cred ca se pot schimba printr-o interventie rapida, fiind chiar pe capacul de chiulasa.

http://youtu.be/rPTokFE_-1Y

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,4 TSI ACT pare a fi un "best buy" al momentului fiind surclasat, zic eu, doar de 2TDI CR. Acum, sa vedem cand se hotarasc sa-l introduca si pe O3.

1,8 TSI cred ca nu va mai avea viata lunga dar ar fi interesant daca s-ar implementa sistemul si pe acesta(ca sa nu mai zic de 2 si 3TSI).

Modificat de Guadalcanal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din moment ce 2.0 tdi e mai scump cu peste 2000 eur, nu vad de ce ar surclasa 1.4 tsi act ... Performantele dinamice sunt asemanatoare, taxe, rca, casco, revizii mai ieftine deci la exploatare tot acolo iesi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresesti, tu faci comparatia de pret intre 1,4 TSI(fara ACT) si 2TDI.

 

Ca sa fim obiectivi trebuie sa facem diferenta de pret de la Golf7 pentru ca numai acolo gasim diponibile(deocamdata) amandoua motorizarile si numai la highline.

 

22429 E (2TDI - M6) - 21099 E (1,4 TSI ACT - M6) = 1330 E dar vorbim de 10CP si 70NM scosi in plus dintr-un diesel.

 

Daca era vorba de 1,4 TSI 160(170)CP atunci puteam sa vorbim de performante dinamice asemanatoare insa asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere pretul (destul de maricel) pentru 2.0tdi, cred si eu ca best-buy o sa fie 1.2tsi si 1.4tsi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar pana la urma s-a concluzionat aici pe forum ca 1.4 tsi e cu ACT pe O3. Sa inteleg ca nu e ACT ?

Avand plaja de turatii mai lunga, atunci si performantele sunt mai bune la tsi decat tdi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tdi acesta euro 5 merita daca mergi mult xtraurban, la mers de oras poti avea probleme multe, dpf, clapeta admisie, clapete din galerie., turbo. Un minim 25.000/ an il face rentabil . Oricum ca feeling nu se compara cu pd-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarat nu se compara cu PD-ul... Este mult superior :)) - trage mult mai liniar pana la 4500 rpm, este mai silentios, mai economic, are emisii mai mici...

Am avut PD si acum am CR si nu m-as mai intoarce la PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca CR-ul trage mult mai liniar decat explozia de cuplu a PD-urilor, cred ca protejeaza mult mai bine volantele bimasice in primul rand dar si alte componente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aproape isi pierd sensul motoarele TDI, la cat de bune sunt astea TSI.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa tii masina 500 000 km (cum sunt unele culoarea crem pe autovit si arata 100 k km:)) ), atunci un tdi va rezista mai bine si va consuma mai putin in toata aceasta perioada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat 1.8TSI DSG 180CP Elegance Bej-Capucino.

Am convins-o pe vara-mea sa-si schimbe Fabia 2 cu noua Octavia 3(mai ales ca se plangea de spatiu). Deoarece in Fabie se mai plangea si de lipsa puterii in depasiri (1.4MPI 86CP), i-am recomandat noul 1.8TSI 180CP care declara si un consum mixt de 5.7L/100km. Chiar daca in realitate consumul este mai mare fata decat declara producatorul, tot mi se pare un consum bun mai ales ca la mine este declarat 5.8L/100km mixt pe Super 2.0TDICR 170CP. Dar O3 este cu 230kg mai usor decat Superbul si ajunge la 100km/h in 7.4sec fata de 8.8sec la Superb.  :Driver:

Modificat de rempha
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiansen077

Am votat 1.2 tsi, 105 cp, echipare elegance, deoarece este masina pe care am comandat o. Am facut test drive cu ambele variante (86 si 105) si am ales varianta mai puternica, desi recunosc ca mi ar fi placut motorul 1.4, 140 cp, dar datorita diferentei de 2000 e am preferat sa imi iau varianta de 105 cp, care se misca mult mai bine comparativ cu octavia 2 facelift (precizez ca am facut un test drive si cu O2, dar nu m a convins felul in care se misca, aspectul, plus ca stiam ca urma sa apara O3).

Cu 1.4 nu am vrut sa fac test drive, pentru ca sunt convins ca m as fi imbolnavit.

Pana va sosi masinuta, ma multumesc cu un clio rs /megane sedan.

Modificat de cristiansen077
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ar fi avut dsg, și eu aș fi ales motorizarea asta. Se potrivește perfect nevoilor mele.

Felicitări pentru alegere.

Ai avut o nemulțumire anume față de reno sau pur și simplu ai vrut să încerci și altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fata de Megane 1.6/115 cai aspirat, 1.2 tsi/105 e mai fasnet, mai ales montat pe o caroserie moderna ca Octavia 3. Megane Sedan are peste 10 ani de la conceptie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiansen077

MAKRON - cea mai mare nemultumire a mea referitoare la Renault, o constituie valoarea de revanzare. Am avut si un twingo si un logan nou..., ma asteptam sa isi trateze clientii (in conditiile in care megane ul il am de nou, iar rs ul sh) diferentiat. Am solicitat o oferta pentru un fluence dci, iar ei mi au transmis o oferta personalizata care cuprindea promotia lunii decembrie 2012, nici macar 1 euro discount suplimentar... plus ca mi au transmis pentru 1.6 16v (motor identic cu al megane ului meu). Sincer am fost dezamagit de modul in care au tratat problema. La momentul achizitiei (2006) as fi optat pentru O2, dar era mai scumpa si cu un nivel de echipare inferior, motov pentru care m am multumit cu megane ul un pas inainte avand in vedere ca treceam de la un logan 1.6 8v. Comparativ cu O2 1.2 tsi, am impresia ca megane ul se misca cel putin la fel (am remapare la el, filtru panel, K&N, bujii reci denso iridium) sau poate este doar o impresie. Daca il compar cu O3, intr adevar cea din urma este mai agila, lucru resimtit si in urma test drive ului (am mers cu 1.2 86 prima echipare si cu 1.2 105 - prima si ultima echipare). Revenind la subiectul topicului, am ales ceea ce mi am permis, desi mi ar fi placut urmatorul motor (as fi putut opta pentru 1.4 in detrimentul echiparii, dar prefer dotarile). La prima nu am avut clima automata, iar acum am spus ca trebuie sa aiba, senzori de ploaie si lumina am la actuala si nu puteam lua fara, cotiere la fel, etc. Ca optionale am pus senzori presiune rosti (care de anul viitor vor fi in standard) si iluminare spatiu picioare (fata si spate). Ma bate un gand sa i pun xenon, dar ma mai gandesc (la actuala am aftermarket, dar am lupe la faruri, pe cand la O3 nu exista lupa fara xenon). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite, și eu în 2006 când am luat mașina oscilam între megane și octavie. Am mers la reno, am văzut, am inspectat...mare brânză... pe mine oricum nu mă mișca forma mașinii. Am pus ușor mâna pe aripa spate în zona dintre lunetă și geamul din spate și am constatat că flambează.....Instantaneu, geolgăul din șourum a sărit ca ars. Vai, domnu, ce faceți, o am pe inventar! Replica mea: Am vrut să mă conving pe ce dau banii, vă deranjează? Păi dacă se strică, zice el. Mi-am făcut cruce si am plecat.

La skoda am făcut același experiment cu tabla. Nu a mai flambat. De data asta venit o tipă simpatică ce habar nu avea de tehnică dar mi-a zis scurt...Este că-i solidă!?

Sincer și pe mine mă tenta să primesc mai mult în aceiași bani. la capitolul ăsta reno era în avantaj dar am avut bafta să fiu acostat de un insider de la reno care m-a văzut nehotărât și m-a întrebat despre a doua alegere. Când i-am zis de octavia stii ce mi-a zis? Mai bine dați 1000 de euro în plus și luati skoda, diferența de preț este calitate și nicidecum profit mai mare pentru cehi deoarece încâ nu își permit să speculeze cu prețuri mari. Și uite așa m-am ales cu skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiansen077

In afara de bani si dotari, era vorba si de motorul reno ului, mai puternic, mai nou ca si conceptie, 80% din cuplu de la 2000 rpm, etc. De asemenea a contat si design ul care din punctul meu de vedere era superior skoditei.care mi se parea pentru persoane trecute de o anumita varsta..., dar cum gusturile nu se discuta, aceea a fost alegerea mea si pot spune ca nu imi pare rau ca am l am luat. Acum daca era disponibil pe fluence motorul 1.4 tce, nu 1.6 ele cu 110 sau 115, care mi se pare perimat la acest moment, poate mi as fi indreptat atentia spre aceeasi firma, dar acum vreau sa incerc si altceva, un motor turbo este ceva mult mai placut in utilizare decat un aspirat, iar skode le au parte de o reputatie superioara marcii anterior mentionate. Daca reusesc sa dau rs ul in cateva zile, voi pune si xenon, dar nu cred ca am vreo sansa sa vand acum masina. Recunosc ca nu mi ar parea rau, daca nu o vand, pentru ca este o super masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca o majoritate covarsitoare au ales Elegance in loc Ambition.  As vrea sa stiu 2-3 motive evidente pentru care merita diferenta de pret Elegance .  E vreo reducere subtantiala la anumite optionale cheie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi, ar fi cam așa:

-stopuri led

-climatronic

-maxidot

-geamuri electrice spate

-difuzoare în spate

-tempomat

-senzor ploaie

-oglinzi pliabile electric

-retrovizoare antiorbire

și alte mărunțișuri......toate astea la doar 800 de euro.

 

Dacă le pui one by one pe ambition treci de 1600 de euro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!