Jump to content

Ce motor/echipare ati alege pe Octavia 3


codz
 Share

Motorizare / echipare pe Octavia 3  

526 voturi

  1. 1. Ce motor ati alege pe Octavia 3?

    • 1.2 tsi 85 cp
      2
    • 1.2 tsi 105 cp
      63
    • 1.4 tsi 140 cp
      113
    • 1.8 tsi 180 cp
      55
    • 1.8 tsi DSG 180 cp
      66
    • 1.6 tdi 105 cp
      42
    • 1.6 tdi DSG 105 cp
      13
    • 2.0 tdi 150 cp
      94
    • 2.0 tdi DSG 150 cp
      78
  2. 2. Ce echipare?

    • Active
      19
    • Ambition
      75
    • Elegance
      432
  3. 3. Ce culoare?

    • Black Magic
      91
    • Gri Platin
      46
    • Cappuccino-Bej
      45
    • Topaz Braun
      29
    • Rosu Brunello
      11
    • Rosu Corida
      10
    • Albastru Race
      60
    • Albastru Pacific
      31
    • Denim Bleu
      13
    • Albastru Lava
      22
    • Argintiu
      68
    • Alb
      95


Postare recomandată

Nu este o părere ci o constatare personală. Am expus-o referitor la metafora lui nsm care spunea că un superb, daca ar fi echipat cu 1.2 tsi nu ar urca nici cu a II-a.

 

Poti să nu fii de acord cu unele păreri dar despre o experiență se poate spune cel mult că nu este de crezut.

 

Să compari 1.6 aspirat cu 1.9 tdi? Hmmm...Parcă era vorba despre 1.6 tdi, deci să rămânem în termenii comparației. Eu nu am făcut nicio comparație ci am spus doar care este regimul minim optim de funcționare

 

Exemplul meu vrea să arate că, la nevoie, se poate merge dinamic și cu motoare aspirate și chiar în sarcină. Mulți le blamează pentru că nu sunt confortabile asemeni celor supraalimentate care se dezlănțuie de la turații mici, că deh, e mai convenabil să nu retrogradezi tot timpul atunci când ai nevoie de putere. În general nu am nevoie să merg dinamic dar dacă situația o cere, am cu ce să mă descurc.

 

Spui că ai condus 1.6 aspirat. De curiozitate, dacă mai ai vreo ocazie, simulează o situație în care ai nevoie de putere și urcă la 4500-5000 de rpm și spune-mi atunci ce simți.

 

Senzația de putere dată de diesel-supraalimenta este relativă. Normal să ai acest sentiment când, fiind la 2500 rpm, dacă mângâi puțin pedala, pleacă rachetă. La aspirate acest lucru se întâmplă abia de la 4500. Ăsta este căștigul tehnologiei cu prețul pe măsură.

De asta este preferabil motorul supraalimentat pentru că ai vârful de putere disponibil fără prea mult efort.

 

Eu când am ales motorul l-am calibrat pe stilul meu de condus, liniștit. Știam că nu am nevoie de putere decât în situații de excepție. Știam că la stilul meu de condus motorul îmi livrează 60-65 de cp, suficient penrtru un rulaj decent. Am 130.000 km și încă nu am consumat rezerva de bani pe care aș fi plătit-o pentru 1.9 tdi. Nu fac un titlu de glorie din asta ci o spun așa ca fapt divers.

 

On topic, exploatate similar, 1.2 tsi este mult sub 1.6 tdi. Daaar, exploatat la peste 4000 rpm, 1.2 tsi ar trebui să se comporte la fel ca tdi ca și feeling și performanțe. Spun ar trebui deoarece nu am condus 1.2 tsi dar bănui că e la fel de dinamic ca 1.6 mpi, poate chiar un pic peste.

Și ca să vorbim aceeași limbă am condus suficient de mult 1,9 tdi, 1.6 tdi, 2.0 tdi deci pot face comparații.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

devin puturoase amandoua daca sunt incarcate, asa ca sa nu viseze unii ca la tdi tragi locomotiva dupa tine, calci in treapta 5a la 1500 si zboara, iar tsi la 4000 e lesinat.

ideea este, pentru performante similare, TSI trebuie turat cu 40% mai mult decat TDI, pentru a compensa lipsa cuplului la motor la turatii mici. Daca la tdi accelerezi 1500-2500, la tsi o fac la fel, dar de la 2100 la 3500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si 1.6 TDI tot de la 2000 RPM iincepe sa traga bine, pana in 2000 RPM ai aceeasi senzatie ca si la 1.2 TSI.

MAKRON, tu singur spui ca nu ai condus 1.2 TSI, insa iti permiti sa faci presupuneri: 

 

"On topic, exploatate similar, 1.2 tsi este mult sub 1.6 tdi. Daaar, exploatat la peste 4000 rpm, 1.2 tsi ar trebui să se comporte la fel ca tdi ca și feeling și performanțe. Spun ar trebui deoarece nu am condus 1.2 tsi dar bănui că e la fel de dinamic ca 1.6 mpi, poate chiar un pic peste.

Și ca să vorbim aceeași limbă am condus suficient de mult 1,9 tdi, 1.6 tdi, 2.0 tdi deci pot face comparații."

Te asigur ca 1.2 TSI nu are nici o legatura cu 1.6 MPI ca dinamica, e total diferit. Am consus 150.000 km 1.4 75 CP si am facut test-drive cu 1.6 MPI, iar 1.2 TSI am condus in cateva randuri, in total cateva ore. T-ul ala din TSI il face sa fie cu totul altfel de motor decat 1.6 MPI, de la 2000 RPM ai tot cuplul disponibil, nu ai nevoie sa ajungi la 4000 RPM.

Ca si concluzie personala, nu am de gand sa-mi cumpar Octavia 3, insa daca ar fi sa o fac, as alege orice motorizare incepand cu 1.2 TSI 105 CP/1.6 TDI 105 CP, daca nu ar fi suficienti bani pentru a lua 1.4 TSI. 

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic:

Ok, vad ca fiecare ne laudam masina... care TSI, care MPI, care TDI.

Eu incercam sa expun o parere obiectiva, intarita de o experienta bogata atat cu TDI, MPI si mai mult cu TSI. Vorbesc de condus zeci de mii de km cu aceste masini, in anumite cazuri (TSI) peste 100.000 km. Detin momentan Octavia 1.9TDI si 1.4TSI.

Deci stiu unde trebuie tinut in turatie un motor, oridecare din cele amintite o fi el, pentru a obtine performantele maxime.

 

Ideea topicului dupa mine, este sa vina in ajutorul altor colegi care nu au condus aceste masini pana acum si vor sa cumpere; sa-i ajutam cu informatii corecte pentru a le face alegerea mai usoara si mai potrivita pentru ce isi doresc.

Din ce citesc eu nu cred ca reusim asta.

 

On topic:

Imi mentin parerea, 1.2TSI este mai performant ca si 1.6TDI la "gol" (de exemplu 1- max. 2 persoane si bagaje usoare). La mers incarcat mi se pare mai ok 1.6 TDI. Asta am observat eu conducand masini cu cele doua motorizari (pe O2).

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On topic, exploatate similar, 1.2 tsi este mult sub 1.6 tdi. Daaar, exploatat la peste 4000 rpm, 1.2 tsi ar trebui să se comporte la fel ca tdi ca și feeling și performanțe. Spun ar trebui deoarece nu am condus 1.2 tsi dar bănui că e la fel de dinamic ca 1.6 mpi, poate chiar un pic peste.

Și ca să vorbim aceeași limbă am condus suficient de mult 1,9 tdi, 1.6 tdi, 2.0 tdi deci pot face comparații.

 

 

MAKRON, tu singur spui ca nu ai condus 1.2 TSI, insa iti permiti sa faci presupuneri: 

Da, îmi permit. Şi îţi spun şi de ce.

Termenii principali ai comparaţiei erau 1.2 tsi şi 1.6 tdi. Referirea mea la 1.6 mpi este un argument adiacent bazat pe o bănuială pe care am şi subliniat-o.

 Atât timp cât pot face o comparaţie între 1.6 mpi şi 1.6 tdi, îmi permit să-l  compar (la 1.6 tdi mă refer) şi cu 1.2 tsi. Argumentul de logică se numeşte a fortiori sau în traducere liberă înseamnă  ˝cine poate mai mult poate şi mai puţin˝.

În al doilea rând nu trebuie să conduci 1.2 tsi ca să îţi dai seama că în acelaşi regim de exploatare, în sarcină, 1.6 tdi este over, over. Astfel, la 200rpm, tdi are 250 N şi 70 CP în timp ce tsi are 175 N şi 50 CP. Tsiul va fi la fel de dinamic la turaţia la care are măcar 70 CP adică de la 2800 în sus

Te asigur ca 1.2 TSI nu are nici o legatura cu 1.6 MPI ca dinamica, e total diferit.

Ca dinamică nu sunt diferite ci ca regim de exploatare. Tsi se comportă ca un supraalimentat, livrează putere şi cuplu de la turaţii joase pe când mpi este aspirat şi este dinamic doar la turaţii ridicate

 

             cristian, on 19 Mar 2013 - 09:40, said:

 

 

Ca si concluzie personala, nu am de gand sa-mi cumpar Octavia 3, insa daca ar fi sa o fac, as alege orice motorizare incepand cu 1.2 TSI 105 CP/1.6 TDI 105 CP, daca nu ar fi suficienti bani pentru a lua 1.4 TSI. 

 

De acord cu tine şi chiar mai mult. Dacă ar fi existat în continuare 1.6 aspirat nu aş fi ezitat să-l iau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Makron 1.2 tsi trage pana la 5000 rpm. Dupa aceea doar face zgomot suplimentar. Nu simt nimic in plus...

In schimb la 2.0 rdi /170 trage progresiv pana la linia rosie - 4500 rpm...

Nu am condus 1.6 tdi dar am condus 1.9 tdi care au cuplul si puterea identice doar livrate altfel.

banuiesc ca fiind CR, 1.6 se comporta similar cu 2.0 tdi cr..

Cand ne suim 4 pers in Polo + AC se simte la acceleratie...

Cand ne suim 5 + bagaje in Superb nu simt nimic deosebit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Claudiu, departe de mine gândul de a lăuda mpi. Motorul este scos din configurarea O3 şi chiar de l-aş lăuda nu mai ajută pe nimeni. Postul meu venea ca un argument în sprijinul afirmaţiei lui polotsi care a spus că 16tdi şi 12 tsi sunt similare. Mulţi dintre colegi au spus că 1.6 tdi este peste 1.2 tsi, afirmaţie corectă însă cu menţiunea folosirii în acelaşi regim de turaţie. Ori eu tocmai asta am nuanţat.

Evident că tdi este mult mai facil de exploatat, nu trebuie să ˝aştepţi˝ turometrul să treacă de 3000 de ture. Fiecare motorizare cu avantajele şi dezavantajele ei.

Dar, ca o concluzie finală, cu cât pui mai multe kg sau cu cât rampa e mai înclinată cu atâ trebuie să treci în treapta superioară mai târziu. Fiecare îşi evaluează necesităţile şi îşi dimensionează motorul corespunzător. Dacă ai nevoie de 100 de CP din an în paşti este suficient un motor mic pe benzină supraalimentat. Dacă în mod curent circuli contra-timp pe şosele cu o bandă pe sens, ia-ţi o brută care se dezlănţuie de la 1500- 2000 rpm. Orice cheltuială în plus pentru mine apare ca voluptorie şi ca inutilă.

 

Later edit.

 

Nsm, zău aşa, îl compari pe david cu goliath :icon_confused:

Modificat de MAKRON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E adevarat ca eu compar pe David cu Goliath, dar inhamati la carute diferite :) ... Acceleratiile la gol difera cu doar 1 secunda in cazul masinilor pe care le conduc (vezi semnatura). 8.8 la tdi si 9.8 la tsi. Dar ce am vrut sa subliniez este doar sensibilitatea la sarcina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul avantaj al 1.6 MPI e fiabilitatea. Cum nu mai exista motorizarea asta pe modelele din gama VAG, propun sa incheiem aici cu offtopicul. 

Am condus 1.6 TDI si 1.2 TSI la test-drive-uri, unele mai lungi, altele mai scurte, iar 1.4 TSI il conduc pe masina personala. Nici macar la 2000 RPM 1.6 TDI nu e mai bun decat 1.2 TSI. Eu vad un dezavantaj intervalul mic pe care este disponibil cuplul maxim la 1.6 TDI, cel putin pe Passat B7, de la 2500 RPM cuplul se simte cum scade, fiind nevoit sa schimbi viteza. SIngurul avantaj al 1.6 TDI este consumul mai redus, asta nu il poate contesta nimeni. 

Cine e dispus sa plateasca 2300 Euro in plus pentru 1.6 TDI fata de 1.2 TSI pentru consum, sau 300 Euro in plus pentru 1.6 TDI fata de 1.4 TSI, e o motorizare ok, dar nimic spectaculos. Adevarul e ca si pe mine m-ar atrage 1.6 TDI ca si consum, dar nu pot justifica diferenta de pret. Poate la a doua masina voi avea curajul sa merg pe combinatia 1.6 TDI cu DSG, insa ma uit cu uimire la pretul Octaviei 3 1.6 TDI cu DSG, mi se pare destul de ridicat.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acceleraţia diferă cu doar o secundă, puterea cu doar 65 de cai, cuplul cu doar 175 N.... :)

Revenind on topic

Nu am ales nimic din poll. Aşa cum arată actuala mea maşină preconizez un replace (nu unul total...va rămâne în familie ca ˝a doua maşină˝) la 200.000 km sau 10 ani.

Maşina o folosesc în special pentru a deplasări în afara localităţii şi în concedii (am făcut cu ea antalya de patru ori, halkidiki de 5 ori, europa o dată). Ocazional o folosesc în oraş pentru a duce copii la şcoală când e vremea nefavorabilă. În rest, mersul pe jos face piciorul frumos. Avantajul oraşelor mici.

Dacă ar fi să aleg aş alege 1.2 tsi în condiţiile în care avem altfel de distribuţie - curea. Beleaua e că am mers cu golf 5 1.9 tdi dsg.....M-am îndrăgostit pur şi simplu de transmisia acesata şi următoarea maşină va fi OBLIGATORIU DSG.

Însă, 1.2 tsi nu va avea ever dsg şi prin urmare va trebui să scot ceva bani în plus pentru 1.4 dsg care va fi disponibilă cât de curând după cum ne dezvăluie catalogul skoda.

E drept că sunt bugetar dar nu trebuie să strâng cureaua pentru o octavie. Cu puţin efort aş putea să iau şi o clasă mai sus dar sincer prefer să investesc în alte chestii ( educaţia copiilor) decât în maşini. Nu zic că nu ar merita şi popo meu un scaun de audi sau alte alea dar am senzaţia că sentitmentul durează prea puţin faţă de banii pe care i-aş da. Îi felicit pe cei care se pot bucura de o maşină de 30-35.000 de euro şi după 4-5 ani la fel ca în prima zi. Eu unul nu pot şi de asta zic pas maşinilor premium.

Later edit.

Cristian, e drept ce spui tu dacă aşa ai simţit dar discuţia era despre maşini încărcate full şi cu AC on.

Modificat de MAKRON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

ar mai fi o diferenta intre 1.2 tsi si 1.6 tdi cand vine vb de aer conditionat, cand e f cald dieselul pierde f putin din forta fata de 1.2 tsi care chiar simte ca trage mai din greu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am simtit ca 1.2 TSI ar trage greu au aerul conditionat pornit, am avut 1.4 16V, acolo se simtea intr-adevar asta. E drept, masinile conduse de mine aveau un pasager, soferul si cam atat, insa din punctul meu de vedere, asa le pot compara. Am fost pus in fata unei asemenea alegeri, 1.2 vs 1.4 TSI, fiind fan benzinare si pot spune ca nu imi pare rau ca am ales 1.4 TSI, desi 1.2 TSI m-a impresionat, mai ales pe platforma MQB. Se simte mai vioi decat se simtea 1.2 TSI pe vechea platforma.

1.6 TDI l-as lua doar pentru consum.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si pentru ce altceva ar lua cineva un diesel "entry-level"? .. pentru valente sportive? ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un exemplu: taxe si asigurari mai mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ce a votat marea majoritate am ales si eu! 2.0 150cp/elegance/alb  :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 TDI vine cu cuplu mai mare, chiar si decat 1.4 TSI, deci si asta poate fi un argument in plus, pe langa consum, pentru 1.6 TDI. 

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca obisnuiesti sa tractezi remorci, cred ca te ajuta cuplul mai bun la tdi indiferent de model.

Nu degeaba tractoarele sunt always diesel...

de asemenea pe zapada, TDI merge mai bine ca o benzinara deoarece e mai greu si are cuplul mai jos .

Caz concret: eram in parcare cu un prieten : el Megane 1.6 115 cai, eu 1.9 tdi 105 cai. Eu am plecat obisnuit de pe loc. El patina desi avea cauciucuri de iarna. Cand am vazut l-am dat jos de la volan sa incerc eu (pe principiul ca eu sunt mai experimentat, mai batran) Mi-a fost imposibil sa plec de pe loc. M-am dat jos si l-am impins si asa a iesit.

Concluzia combinatia diesel (masina grea cu cuplu de tractor) este mai buna pe zapada unde trebuie sa pleci fara sa accelerezi de pe loc. La benzina se opreste motorul daca ridici ambreiajul si nu accelerezi.

La orice altceva e mai bun TSI (rafinament, v maxima, taxe etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu tine, cu mentiunea ca si cu benzinare se poate pleca usor de pe loc, mai ales cele TSI, nu e nevoie sa le accelerezi prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 tsi și 1.6 tdi au același cuplu, 250 N, cel puțin așa e la O3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta intre 1.4 si 1.8 este de 3300 euro ~.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal, în prețul ăla primești și un DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comandat sambata trecuta masina: 1.4 TSI, Elegance + ceva extrasuri, Rosu Brunello. Data de livrare intre 13-17 mai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să fie într-un ceas bun, dacă pot spune așa. Aștept să ne împărtășești impresii de utilizator. Motorașul ales de tine e o figură.

 

Răsfoind prețurile am constata că diferența între 1.2 și 1.4 este de 2000 euro. Dacă mai pui și dsgeul.... :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eram fun motorina, nu vroiam decat diesel, dar din discutii si din specificatiile tehnice, am ales 1.4. (mai vioaie). Vom vedea, si eu sunt curios cum e trecerea la benzina. Nu am avut unde face test cu 1.4 de 140, asa ca e comandata peneve!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reiau offtopicul privitor la comparația dintre 1.6 tdi și 1.2 tsi.

Răsfoind catalogul VW am găsit date despre elasticitatea celor două motorizări.

Astfel la polo, accelerare de la 80-100 in vit. 4/5 timpii sunt 10,5/13,5 la tdi și 9/12,5 la tsi, cu mențiunea că tdi-ul are 80 de kile în plus.

La golf, timpii sunt 9,5/13 tdi  și 10/13 tsi diferența de masă fiind aceeași, cca 80 de kile în plus la tdi.

Bineînțeles, trebuie avut în vedere și faptul că transmisiile de la un model la altul precum și între motorizări sunt diferite.

 

Săptămâna viitoare am ocazia să testez O3 1.2 tsi. Cunoscând cum se comportă 1.6 tdi de pe O2, voi putea face o comparație.

 

LE

Sunt și datele pentru jetta 11/15 tdi și 10,5/14 tsi.

Modificat de MAKRON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!