Jump to content

Ce motor/echipare ati alege pe Octavia 3


codz
 Share

Motorizare / echipare pe Octavia 3  

526 voturi

  1. 1. Ce motor ati alege pe Octavia 3?

    • 1.2 tsi 85 cp
      2
    • 1.2 tsi 105 cp
      63
    • 1.4 tsi 140 cp
      113
    • 1.8 tsi 180 cp
      55
    • 1.8 tsi DSG 180 cp
      66
    • 1.6 tdi 105 cp
      42
    • 1.6 tdi DSG 105 cp
      13
    • 2.0 tdi 150 cp
      94
    • 2.0 tdi DSG 150 cp
      78
  2. 2. Ce echipare?

    • Active
      19
    • Ambition
      75
    • Elegance
      432
  3. 3. Ce culoare?

    • Black Magic
      91
    • Gri Platin
      46
    • Cappuccino-Bej
      45
    • Topaz Braun
      29
    • Rosu Brunello
      11
    • Rosu Corida
      10
    • Albastru Race
      60
    • Albastru Pacific
      31
    • Denim Bleu
      13
    • Albastru Lava
      22
    • Argintiu
      68
    • Alb
      95


Postare recomandată

@Guadalcanal - articolul e din nov 2012, inainte sa se anunte motorizarile, in cele anuntate pana acum nu se regaseste varianta cu ACT, rezervata Golfului cred eu

@nsm - nu m-am uitat la Clio, am vazut niste reclame cu un Clio rosu si atat :) probabil pretul face vanzarile si daca Clio e nou si e 12000€ probabil ca va fi no.2 si in 2013. Interesant e ca lumea prefera Renault in loc de Hyundai sau Kia

LE: apropo de ce spunea cineva mai sus ca nu se voteaza 1.2, ideea este ca noi de pe forum ne mai pricepem dar nu toti conducatorii auto din Romania sunt pasionati de masini, azi vorbeam cu cineva si i-am spus ca vreau sa-mi iau masina cu DSG si m-a intrebat ce e aia? nu mai avea rost sa discutam despre suspensia independenta:) unii au nevoie de o masina si atat, motorizarea nu conteaza, conteaza pretul, eventual sa aiba xenon :), optionale, si marca de care a auzit el ca e mai fiabila sau nu stiu cum, asa clienti nepregatiti sa tot ai ca dealer, ii vinzi de pe stoc urgent cand ii spui ca e o masina bine dotata si cu reducere:)

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zicea cineva in topicu dedicat Octavia 3 ca baietii din ro au testat 1.2 TSI pt ca pe ala se indreapta romanu - ceea ce e foarte departe de adevar daca ne uitam la ce am ales toti de mai sus :D

Pentru ca unii, poate, au votat ce isi doresc sa cumpere in cazul in care partea financiara nu ar reprezenta o problema.

Eu personal am votat exact ce vreau si ce cred ca imi si perimit.

 

Sau poate situatia nu e asa neagra in RO si exista putere de cumparare.

In realitate cred ca vom vedea destule 1.2TSI si 1.4 TSI in segmentul de forum dedicat O3.

Nu aruncati cu oua.... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ref la 1.8tsi (pentru care am votat eu), azi mi-a zis cineva ca cu un Passat 1.8tsi consumul normal Bucuresti-Ploiesti este 9/1oo? :sick:

Care e consumul real la un drum sa zicem Bucuresti-Mamaia (pe highway cu vmax legala) si Bucuresti-Arad (cu vmelcului medie 70kmph)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codz, consumul dintre 1.8 TSI si motorul pe care il avem noi e mai mare cu 2L/100 km , are un prieten si stiu ce vorbesc . In afara consumului , 1.8 TSI il manca pe 1.9 tdi :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu e mare lucru asa, cand zici 2 litrii.

Dar cand faci un traseu de 2...3....4.000 km in concediu sau cu alte ocazii, e ceva lucru sa-ti consume macar cu 2L/100km mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta intre ceea ce inseamna "as vrea" si ceea ce se cumpara in viata reala...vom vedea in statisticile finaluluil  de an.

Pret de achizitie mai mic, asigurari mici, impozit asisderea, consum mic, consumabile mai ieftine, lipsa infrastructurii+nevoia de a ajunge din A in B...voila reteta castigatoare pentru 1.2 TSI Ambition. Si probabil am ratat inca cateva din plusurile acestei configurari.

  :lol:

Din nou ai dreptate !

 

In familie am si Octavia 2FL MY2013, 1.6 TDI DSG Business cu care am facut personal vreo 2k din cei 8k ai masinii. Se misca excelent motorasul, este complementar stilului masinii: cinstita, solida, bine facuta, confortabila. "No new news is good news" - cum ar spune americanul.

 

Surpriza editiei a fost drivetestul facut de mine cu G7 1.6 TDI DSG. Platforma MQB mai usoara, ajuta enorm motorasul in elasticitate si reprize. Am senzatia ca si hartile cutiei sunt scrise altfel, astfel incat este sesizabil mai rapida decat O2 pe acelasi motor si cutie.

Sigur, puntea spate topaie sesizabil pe virajele cu denivelari, dar sesizeaza asta acei 5% dintre utilizatori care sunt pasionati de masini si stiu despre ce e vorba.

Pentru toti ceilalti: "asa face toate"

 

Am votat O3 1.6 TDI DSG, Ambition cu optionale :), alba. Mi se pare ca e motorizarea si echiparea realista, echilibrata si definitorie pentru acest model.

 

Restul este...Can-Can. Stiu ca toti visam 2.0 TDI, eventual RS, dar let's get real si hai sa facem un drive-test inainte de a ne arunca in pronosticuri si pareri.

 

Repet, 1.6 TDI DSG pe Golf 7 e o mare supriza...in bine. Ramane de vazut cum e setat DSG-ul pe Octavia3

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Tare faza sa nu ofere 1.8tsi decat cu DSG

 

Deci, nici o comanda de Octavia 3 pe forum pana acum?:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cica va fi disponibil 1.8 TSI si fara DSG de prin iunie. Asa mi s-a spus la PBA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, normal ca o sa fie 1.8tsi si fara DSG, pentru ca multi vor manuala. Pe urma trebuie sa aduca si 1.4tsi cu DSG, dar e periculos pentru ca este o combinatie motor/cutie foarte buna, mai ieftina decat 1.8tsi/DSG si cu un consum mai mic (lumea se sperie cand aude de motoare mai mari pe benzina, e si normal, in oras consuma peste 12-13/100, un motor mic 1.2 sau 1.4 cu DSG poate consuma sub 10)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut Vento cu 1.8/90 cai cu injectie monopunct Bosch si nu sarea de 10 in oras...

1.8 nu e motor mare. Atunci 2.0, 2.4, 3.0 cum sunt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum in era downsizing-ului 1.8 e maricel, 2.0 e mare :) (ma refer la benzina)

 

1.8tsi consuma peste 10 in oras, este confirmat de posesori care au 1.8tsi/160cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14-15l / 100 km pe Superb , cutie manuala ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8 TSI de pe O3 este diferit compartiv cu 1.8 TSI de pe O2 FL/ Superb.

 

Pe langa faptul ca masina este mai usoara, beneficiaza si de start-stop + recuperare energie  deci consumul de carburant va fi mai redus; cu cat? ramane de vazut de la primii posesori de O3 1.8 TSI :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce comparatie este mai ok: 1,4 TSI / 1,6TDI sau 1,4 TSI / 2.0 TDI ?

1,4TSI / 1,6 TDI - acelasi cuplu - 250 nm , dif mica de pret + 300 euro 1,6, dar putere si consum  mai mare 1,4 ( ~1,5 l/ 100Km). 

1,4TSI / 2,0 TDI - ~ aceeasi putere 140/150 cai , cuplu mai mare pt. TDI 320 nm fata de 250 TSI , consum mai mic TDI - 1,2 l/100 km , DAR pret cu 2.200 euro mai mare la TDI - amortizati in ~ 100. k Km ( adica 3-5 ani de utilizare) .

Am O2 / 1.6 mpi din 2007 cu care am facut175K si O2 FL 2012 1.6 TDI - 25K km . TDI-ul este mult mai ok decit anticul mpi (cuplu ,"vâna" , consum !! ) , dar parca as prefera benzina in locul dieselui .Nu am mers cu TSI ca sa-mi pot face o idee , dar ma încânta O3 1,4 TSI .

Salutari ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si dinamica 1.6 TDI poate fi comparat cu 1.2 TSI 105CP.

1.4 TSI e comparabil ca si performante cu 2.0TDI. Totusi la 1.4 TSI se simte, foarte putin dar se simte, cilindreea mica atunci cand esti incarcat bine.

Consumul mai mare la TSI este compensat de un pret de achizitie mai mic. De asemenea reviziile vor fi mai ieftine la TSI fata de TDI.

Eu personal prefer TSI-ul si chiar intentionez sa iau aceasta motorizare. Conduc O2FL cu 1.4 TSI 122CP si sunt foarte multumit de cum se misca masina.

 

Afirmatiile de mai sus sunt facute in baza experientei personale cu Octavia 2FL 1.6TDI 105CP, 1.2TSI 105CP, 2.0TDI 140 CP, 1.4TSI 122CP. Nu am mers cu O3, dar cam astea sunt rapoartele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesc deranjant faptul ca 1.2 TSI este oarecum considerat baza ca performante, cand nu este asa. Cel mai slab ca performante este 1.6 TDI, apoi 1.2 TSI, apoi la egalitate 1.4 TSI cu 2.0 TDI. 

de asemenea pe passat/superb nu am inteles de ce nu au introdus 1.2 TSI si au introdus 1.6 TDI, cand era evident ca performantele ar fi fost mai bune putin la 1.2 TSI.

Alegerea perfecta pentru un om mai pretentios este 1.2 TSI, zero vibratii, sunet sportiv la turatii ridicate 3000+, consum mic 5,5 % in exterior, prinde 196 km/h !!. 140 km/h cu a treia, 185 cu a 4a.

1.6 TDI este mai pentru omul ocupat, care mananca, alearga si nu are timp sa mai perceapa relanti-ul. crantzcrantz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat 2.0 TDI 150 cp DSG, cred ca e compromisul perfect in materie de putere/pret/consum. Am si vazuto la reprezentanta, m-am urcat in ea, masina arata bine de tot!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@polotsi - dieselul de 105 cai desi pe hartie are acceleratii mai slabe ca 1.2 tsi, si le va pastra si daca mai adaugi 400 kg de bagaje si pasageri... Din acest motiv daca ar fi montat pe Superb/Passat 1.2 tsi, nu ar fi miscat cele 1.7 tone (masina + 2 pasageri) sau 2 tone (masina + 4 pasageri + bagaje + plinul facut)

E adevarat ca pe Polo 1.2 tsi e racheta... dar Polo are 1000 kg nu 1550 precum Superbul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

Cum a zis si colegul kirkus, pe Polo 1.6 tdi e nervos rau la fel 1.2 tsi ca e usoara masina in comparatie cu alte clase superioare, pune 1.2 tsi al tau pe Superb sa vezi cum abia urci dealul cu a 2 a :D ca are cuplul mic fata de 1.6 tdi(250Nm), crezi ca degeaba l au pus pe Superb sau Passat, oare inginerii aia sunt cretini si stii tu mai bine?



in plus referitor la zgomot noile motoare CR sunt silentioase, nu mai sunt ca fostele PD uri, intradevar 1.2 TSI e silentios fata de 1.6 tdi, dar vezi defectele cu lantul turbina etc etc si nu  mai e chiar deloc un avantaj acest 1.2 tsi(acum cu noa platforma s a rezolvat, speram cu distributia pe curea in baie de ulei ca la ford)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se ia una bucata de Touran 1.2 TSI - 1453 Kg acceleratie 11,9 0-100.  vmax 185

                                              1.6 TDI - 1539 Kg acceleratie 12,8 0-100 vmax 183

 

Asa ca se pare ca greutatea creste, acceleratiile devin chiar mai proaste pentru TDI. apropo de ce zicea domnul NSM, si nu din prisma performantelor nu l-au pus.

Nu l-au pus din cauza celor disperati ca n'are cuplu de dizal dizal . Chiar daca accelera mai bine.

Modificat de polotsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e relevant exemplul tau... Ca sa poti compara, adauga 400 kg de bagaje in ambele si masoara din nou...

Am si eu Polo 1.2 tsi si stiu cum se comporta masina...

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai pui 2 secunde la fiecare fiind incarcate, nu are nicio logica sa faca fata altfel in functie de greutate. Ar fi trebuit sa faca fata si la gol. TSI  are treptele mai scurte decat TDI-ul, si, fiind mai usor din start, se misca ceva mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca voi comparati din experienta sau din vorbite.

TSI-ul cand e incarcat bine, se "inmoaie" mai repede decat TDI-ul, asta e clar; si vorbesc din experienta.

Are dezavantajul cilindreei mai mici, cuplu mai mic. Cand masina e goala, se schimba foarte mult situatia in favoarea TSI. Deci totul depinde de ce vrei sa faci cu masina.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serios! Moare? Nu urcă dealul cu a doua?

Leșinata mea, așa cum e ea, aspirată, 148 newtoni, 102 mârțoage livrate integral abia de la 5600  rpm, full de bagaje, patru persoane, aer condiționat, eeei....în aceste condiții urca pe canioanele de la intrarea în podișul Anatoliei fără jenă, cu tupeu chiar. Singura condiție era să nu o las sub 3000 de rpm. La diesel esti la jumatea plajei de turație la 2000-2500 rpm, la benzină mijlocul este la 3000-3500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Daca tu zici... e parerea ta si o respect. Ca nu sunt de acord cu ea si ca in practica am intalnit situatia descrisa de mine, asta e alta treaba.

Am condus si aspirat 1.6 si stiu cum merge.

As vrea sa vad cum se descurca un 1.6 aspirat in comparatie cu 1.9TDI, ambele cu 101/102 CP ca sa fie corecta comparatia, incarcate bine cu pasageri si bagaje, pe drumurile patriei atunci cand trebuie sa faci depasiri la camioane.

Ne cam departam de subiect....

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!