Jump to content

Cutie Automata 4 Trepte Vw Passat


modchip-guru
 Share

Postare recomandată

Buna ziua tuturor!

Sunt nou posesor de Passat 1.9 TDI ,85 KW, cod motor AJM, cod cutie EMA (tiptronic)si deja am probleme cu cutia! :tuktuk:

Masina este din 2000,Nu stiu nimic despre istoria ei,ce s-a schimbat,daca s-a schimbat,la cuitie uleiul,sau altele.

Cand am cumparat-o mergea bine,am cumparat-o in noiembrie,pe frig.Acum cand a dat caldura,au inceput problemele,dupa ce se incalzeste motorul(10-15 minute)stand la semafor,in D,cu piciorul pe frana, cutia imi smuceste spre stanga,ca si cum s-ar torsiona,si fluctueaza turometrul!Masina merge bine,schimba vitezele lin,nu smuceste la shimbarea  vitezelor,trage normal ,desi cam lenesa, dar pun asta pe diferenta dintre benzina(aveam inainte Golf pe benzina,cu cutie manuala), si motorina de acum. Ce se intalmpa???Trebuie schimbat uleiul,filtrul,diagnoza?Am citit tot ce am gasitpe site-uri si nu m-am lamurit defel!Cat ulei sa pun,sa-l scimb sau sa-l completez?Nu ma pricep deloc la mecanica si nu stiu ce sa fac,unde sa ma duc!Putin ajutor va rog!!!Preturi,service,prin Bucuresti,ce ulei,si cat am nevoie etc!!

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

 

Si eu am cutie automata in 4 trepte pe masina.

De curand am dat de un mecanic super. In cadrul fotului service taxi glucoza.

Il cheama Mihai si mi s-a parut foarte profesionist.

Eu am avut de curand o problema la a mea datorita lipsei de ulei (2 litri !!!).

Acum merge perfect.

 

 

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare. Din pacate am ajuns si eu sa am probleme cu cutia mea automata de o saptamana. Vw Passat an 2000 hibrid 1.9 TDI cod:ATJ automat+tiptronic in 5 trepte. Duminica trecuta la intoarcere de la Sibiu mi'a facut prima figura de cand am masina: dintr'o data circuland cu treapta 2-3(nu mai stiu) pur si simplu sa "decuplat" cutia de la motor. Adica motorul se tura in gol  ca si cum am scos'o pe "N" desi era in "D". Am trecut cu vederea crezand ca e un caz izolat dar incepand de ieri nu mai pot merge deloc cu masina. La un drum pana la service trebuie sa opresc si sa repornesc motorul de 15-20 de ori, la fel face merge 1'a - 2'a - 3'a foarte putin si foarte greu trage si intarziat iar apoi din nou pur si simplu se decupleaza, motorul se tureaza in gol si treptele de viteze din bord i'mi devin "highlighted" si nu mai pot face absolut nimic decat sa opresc si sa repornesc motorul si sa o iau de la capat. cu mai mult de 40 km/h nu pot circula. La service un mecanic (foarte increzut) mi'a verificat uleiul din cutie in felul urmator: a luat un imbus mare, a desfacut de tot busonul de la baia de ulei a cutiei si....nimic...nu curgea nimic...a bagat degetul prin gaura busonului in baie si abia a luat umpic de ulei pe buricul degetului, a spus "vezi?este ulei cat trebuie deci problema este in cutie te costa 300-400 de euro reparatia". M'i sa parut umpic dubios ca nu curgea nimic si el a spus ca nivelul uleiului e perfect. Baia de ulei a cutiei i'mi este lovita si zgariata dar nu cat sa se vada o scurgere dar totusi baia este imbacsita cu o pelicula de ulei de cutie dar nu observ daca si pe unde curge. De aceea apelez la voi cu sfaturi, indrumari si pareri. Multumesc

Modificat de MooN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data ar trebui sa faci o diagnoza pe cutie ca nu duce lipsa de electronica, dupa care mai vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa o scurta diagnoza(am uitat sa precizez). A dat 3 erori: una in legatura cu convertizorul si doua cu probleme la rapoartele de viteza 3 si 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era foarte important sa postezi erorile asa cum apar ele..... deci, mai fa o scanare si roaga sa-ti puna erorile pe un stick, dupa care le incarci aici, sa ne uitam si noi la ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Passat-Driver

Salutare,

Sunt fericitul posesor al unui Passat TDI cod motor AVB 101 cai putere.

Vreau sa va spun ca am scapat definitiv de problemele cu cutia automata EPV in 4 trepte.

Am scapat de probleme pentru ca am scapat de cutia automata si mi s-a montat o cutie manuala 5 viteze. 

Masina merge mult mai bine si consuma mai putin, eu sunt super multumit.

Toata "operatia" a durat 2 zile si a costat 1800 RON

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!

Cum ai reusit sa schimbi cutia automata?De unde ai stiut ce tip de cutie poti sa pui in loc?

Si eu am un passat 1,9 TDI AVB 101 CP cu cutie automata si am dat sa o repare in Ianuarie anul acesta .Pina in august a mers OK dar acum nu mai merge decat treapta 1 si 3 si se tureaza la schimbul din 1 in 3 pina la 3500.Am dus calculatorul cutiei la verificat ,la indemnul mecanicului,dar nu a gasit nimic in neregula.A schimbat un senzor ,nu stiu care ,dar tot asa.A inlocuit 4 litri de ulei din cutie si la prima incercare pe 15 km a schimbat bine ,la intoarcere ,insa, a intrat in aceleasi simptome. 

Ce sa mai fac?

Cred ca cea mai buna varianta este trecerea pe manuala.Nu?

Dati-mi o idee!   

:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia am schimbat-o intr-una manuala de 5 viteze. Se putea si 6 dar mi-au zis ca asta in 5 e mai fiabila...

Consumul a scazut cam cu 1 litru la 100 km, poate si  un pic mai mult, acum depinde de cum conduci.

De schimbatul cutiei s-au ocupat cei de la dezmembrari si m-au taxat cu 1100 RON pt. piese si 700 RON manopera.

Trebuie ca piese:

-Cutia manuala (normal)

- grup pedalier

-timoneria

- nuca si manson schimbator ( asta nu aveau si am comandat la reprezentanta 200 RON)

- conducta si pistoane ambreiaj

- disc ambreiaj, volant

- planetare (sunt altfel la manuala)

-jug (chestie mare de metal in forma de U)

 

Daca ai pilot automat asta nu va mai functiona, trebuie apelat la un electrician auto care tre sa traga ceva fire pina la ECU de la pedala de ambreiaj. Eventual mai ai nevoie si de intrerupatorul de pe pedala de ambreiaj de unde pleaca firele.

In afara de asta trebuie calculatoarele de ABS si ECU recodate pe cutie manuala trebuie scos un releu din panoul de releuri de sub volan, facut ceva legaturi si deconectat calculatorul cutiei de viteza automate de sub covorul pasagerului.

 

Deci per total cu nuca de schimbator noua de la reprezentanta am platit 2000 de RON

la dezmembrari in Cluj Napoca

 

O varianta mult mai simpla ar fi sa cumperi tot de la dezmembrari o alta cutie automata, (undeva pe la 500 - 600 eur) care sa se potriveasca si sa o schimbi.

Modificat de Passat-Driver
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am si eu o problema ciudata la o automata 01m , pe un vento 1.9 tdi 1z . are toate cand schimba sau nu tr 4 . tr 1 2 3 le schimba foarte frumos . in schimb nu mai schimba tr 4 , a facut la fel cand am luato , am facut test si era zenzorul de viteza/turatie ... nu mai retin . l-am schimbat si totul a fost ok .

problema a reaparut , la scos tata la pus inpoi a mers ok iar de 2 zile iar nu ii da tr4 .. a mai facu acum o sapt dar dupa ce am oprit motorul si am plecat din nou schimba si tr4 ...

aveti idee ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzati greselile , dar am postat de pe telefon . De 2,3 zile nu imi mai schimba tr 4 , ultima figura a facuto acum 2,3 luni , atunci am facut un test si problema era la senzoul de viteza . am fost am cumparat unul nou , l-am montat si totul a fost ok . (nu bag mana in foc dar am impresia ca , gaiu ala cu testu nu reusa sa stearga eroare) . A mers ok vreo 2,3 luni , a facut iar figuri intr-o zi , m-am uitat putin la el dupa care l-am pus inapoi ,si a mers ok , iar acum vad ca a reaparut problema .

 

Repet , cand mai facea figura asta , isi revenea repede . Dar acum vad ca au trecut 3 zile si tot nu ii da tr4....

 

Astept sa vine al meu mecanic(Tata) , sa il scoata si sa il puna inapoi , sa vedem daca este vreun contact imperfect ceva...

 

Alte sugestii ? (senzorul este unul after market 80lei)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor OEM ar fi prima sugestie, dar dupa scanare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

difera senzorii astia la automatele astea in 4 tr ? eu am cutia 01m . problema a ramas asa . tot nu schimba tr4 . in rest merge perfect .

am pus si senzorul oem si incepuse sa smuceasca in tr2 si schimba sus rau .. dar schimba tr4 . acum merg cu cel afermarket . cu asta a mers bine 2,3 luni .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Passat driver -partea electronia functioneaza ok acum? in cat timp au reusit baietii operatia???

si eu ma gandesc la o interventie asemanatoare, impreuna cu schimbul de volan de pe dreapta pe stanga? a mai facut cineva aceste lucruri?care sunt problemele specifice aparute. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,astazi am observat cand mut din P in D sau P in R scade turatia motorului pana in 600 timp de o secunda si revine plus o mica smucitura,iar cand plec de pe loc parca nu mai are vlaga .In mers dupa 20km/hse accelereaza bine schimba corect ,nu se aud sunete sau socuri.Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat driver -partea electronia functioneaza ok acum? in cat timp au reusit baietii operatia???

si eu ma gandesc la o interventie asemanatoare, impreuna cu schimbul de volan de pe dreapta pe stanga? a mai facut cineva aceste lucruri?care sunt problemele specifice aparute. Multumesc

Salut,

da partea electronica functioneaza bine. In doua zile a fost gata.

Despre schimbatul volanului nu stiu ce sa spun. Probabil ca iti trebuie o gramada de piese. Apeleaza la dezmembrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi ptr informatii Passat-D, am vorbit cu mecanicul dar nu se baga la volan. colegi nu stiti pe cineva meserias care schimba volanul de pe dreapta pe stanga? Eu sunt din Mures, dar m-ar interesa si in judetul Alba sau Cluj eventual. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Descriu cum am schimbat uleiul la cutia mea automata in 4 trepte, model 01M.

Masina are 187.000 km si uleiul nu fusese schimbat niciodata.

Simptomele erau ca la viteza constanta, chiar daca tineam pedala de acceleratie fixa, turometrul oscila in limite mici dar sesizabile, si de asemeni vitezele inferioare le schimba cam smuncit.

Nu am avut rampa sau elevator, am urcat masina cu 2 roti pe bordura si am lucrat sub ea.

Se demonteaza scuturile de la motor (mare si mic) si scutul de la cutia de viteze (la mine lipseste).

Baia de ulei este fixata de cutie cu 5 suruburi, care se demonteaza cu cheie tubulara de 10.

Pentru a se scurge uleiul vechi, se desurubeaza mai intai busonul baii de ulei, cu o cheie imbus de 5. Busonul are o garnitura de aluminiu, care ramane fixata pe el. Curge ceva ulei, apoi se opreste.

Se introduce in gaura de scurgere din baie tot cheia imbus de 5 si se desfileteaza limitatorul de nivel de ulei, care este o tevusca din plastic, de culoare rosie.

Acum curge grosul uleiului.

In prealabil, ca sa fie loc de manevra pentru demontarea baii, se demonteaza urmatoarele:

- o traversa de tabla care sustine scutul mic de motor, care este fixata de sasiu cu doua suruburi, se demonteaza cu tubulara de 10.

- o brida de langa baia de ulei, care fixeaza 2 conducte metalice paralele de sasiu, se demonteaza un surub lung cu tubulara de 10, apoi se da deoparte si brida, perechea ei ramane fixata pe conducte, nu cade.

- o brida mai dinspre motor, care fixeaza tot cele 2 conducte metalice, se demonteaza un surub mai scurt tot cu tubulara de 10, apoi se da deoparte si brida.

- un surub care fixeaza tot cele 2 conducte metalice, in zona in care acestea trec peste marginea baii de ulei, se demonteaza tot cu tubulara de 10.

Cu o surubelnita dreapta si cat mai mare, se departeaza putin cele 2 conducte, ca sa poata fi desfacute 2 din suruburile baii de ulei. Celelalte 3 suruburi ale baii de ulei se scot fara probleme.

Apoi, se trage in jos de baie ca sa se desprinda garnitura de cutie, si se scoate usor.

Filtrul este fixat de cutie prin presare, se trage usor in jos si iese. Se scoate cu o surubelnita garnitura filtrului, care ramane fixata pe cutie.

Uleiul scos era maro inchis la culoare, nu arata prea bine, s-au scurs cam 3–3.5 litri.

Am cumparat filtru de ulei Meyle si garnitura Topran, in total 105 lei.

Am cumparat ulei Febi 4 litri x 55 lei bidonul = 220 lei (se vede codul in poza, norma G052.162.A2, culoare galbena).

Am spalat baia de ulei, avea o mazga subtire pe fund, pe magnet avea de asemeni ceva mazga foarte fina.

Dopul de la baia de ulei se scoate departand cu o surubelnita subtire o clema de plastic, apoi se trage de dop si iese.

Se unge garnitura noului filtru cu putin ulei, si se preseaza filtrul in locas (filtrul vine fixat intr-o pozitie unica, longitudinal pe cutie, are un piciorus conic de plastic pentru ghidare).

Am montat la loc baia de ulei.

Cursa de strangere a suruburilor este limitata de cele 5 mici bucse metalice care intra in gaurile garniturii, deci garnitura nu se preseaza peste o anumita limita.

Am turnat 3.5 litri de ulei in cutie, pe deasupra motorului, folosind o palnie si un furtun, apoi am pus dopul la loc.

Am pornit motorul, si cu piciorul pe frana am bagat pe rand in toate vitezele, ca sa circule putin uleiul. Apoi am facut o proba de drum ca sa ajunga uleiul la temperatura de lucru.

Stiu ca nivelul uleiului se verifica cand ajunge la 35-40 grade (citit cu vag-com), dar eu n-am avut vag-com.

Cu motorul pornit si incalzit in prealabil, am desurubat din nou busonul si s-a mai scurs putin ulei de preaplin, si gata treaba. Acum masina merge bine, nu mai am problemele descrise mai sus.


... si celelalte poze.

post-78662-0-44437500-1393603472_thumb.j

post-78662-0-38631100-1393603483_thumb.j

post-78662-0-85966100-1393603490_thumb.j

post-78662-0-62306600-1393603499_thumb.j

post-78662-0-92945700-1393603508_thumb.j

post-78662-0-80959600-1393603516_thumb.j

post-78662-0-53881300-1393603525_thumb.j

post-78662-0-65488900-1393603532_thumb.j

post-78662-0-59284800-1393603678_thumb.j

post-78662-0-07566700-1393603688_thumb.j

post-78662-0-01369800-1393603697_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari colegu comosicus pentru interventie. La al meu aceasta schimbare l-au facut la service. am optat ptr schimbarea profesionala, ca dupa cum stiu uleiul in cutie se baga sub presiune la un grad adecvat,adica incalzit. Sper sa nu gresesc, eu asa am inteles aici pe forum, si am vazut si operatia si era bagat uleiul cu o pompa speciala. Filtrul meu era curat, la schimbare. Dar oricum felicitari pentru banutul salvat la mana de lucru. drumuri bune.

ps. Nimeni nu stie vreun mecanic cu pasiune, care s-ar baga la schimbul de volan. Numai un pasionat il face ca lumea, ceilalti numai se uita dupa bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna

ma bate un gand si as vrea sa va intreb si pe voie cei ce stiti cate ceva despre cutiile automate.

Avand probleme cu cutia automata in 4 trepte as vrea dc se poate sa trec pe una tipronica, am aceasta posibilitate si as vrea sa stiu in mare ce implica.

Ma gandesc ca ar trebui sa schimb cutia cu planetarele, maneta schimbator, calculatorul cutiei si cablajul acestui prin masina la cutie cutia de sigurante etc, banuiesc ca ar trebui si cablajul de la schimbator.

Altceva ar mai fi?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, ce defect grav are cutia ta de viteze, de vrei sa o schimbi cu alta ?

Modificat de comosicus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum, dupa cum vrei.... daca iti doresti asa mult automata... e cam greu sa gasesti una care e in mintile ei, care nu o sa iti faca probleme, etc.

 

economic este sa treci la manuala - costuri mici de intretinere pe viitor, consum mai mic, mai cautata de romani.

 

altfel - daca vrei sa treci la tiptronica - in afara de componentele mecanice, ECU cutie, cablaj - cablaj selector - restul se mai modifica....

 

atentie la anul de fabricatie al masinii tale si la cel al masinii donatoare.... 

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci comosicus cutia mea pe langa faptul ca are 4 viteze la numaratoare se simte ca ar avea 5, de plecat de abia plec cu ea de pe loc , bordura sa o urc cu ea e exclus pentru ca stai cu pedala la blana si numai maraie nu face nimic, cand ajunge turatia la 2000 fuge de rupe pamantul, la mers normal cand schimba din treapta a 2 in treapta a 3 dc ti aceleratia constanta cand schimba smuceste de zici ca ii sare planetara de la loc, am schimbat uleiul si filtru de 3 ori, am gasit in baia de ulei la cutie un fel de pasta ca o mazga si pilitura, erori pe cutie nu am .

Florin si eu as opta sa trec pe manuala, dar masina o foloseste unchiul meu cate o luna pe an si dupa permisul sau irlandez numai automate are voie sa conduca datorita unui handicap din nastere la mana stanga, exclus manuala ca nu stie de nici un fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, ma gandesc sa nu ai vreo problema cu senzorul (senzorii) de turatie de pe cutia automata sau ceva pe la blocul de electrovalve (eventual contacte electrice).

Pilitura de fier (mazga) de pe fundul baii de ulei nu este ceva de speriat, apare la o uzura acceptabila a unei cutii automate.

Eu am avut Cielo cu cutie automata GM (parcursi 210.000km) si acum am Passat (parcursi 184.000km) si la schimburile de ulei aveam in baie pe fund mazga de pilitura, dar cutia functiona bine.

Daca nu ai gasit in baie fragmente metalice (de la discurile de frictiune), ma gandesc ca nu e ceva grav.

Modificat de comosicus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!