Jump to content

Cutie Automata 4 Trepte Vw Passat


modchip-guru
 Share

Postare recomandată

Am un VW Passat fabr 1982. 1472 cmc.Pe 20 Decembrie a decedat cutia de viteze automata .

simptom-merge doar inapoi.in fata nu mai vrea.

Vreau sa o rezolv intr-un fel, poate sa schimb cu una manuala dar am inteles ca este f greu si ca nu ar merita costurile avand in vedere valoarea actuala a masinii .Masina merge f bine in rest nu am nici un pic de rugina pe ea, motorul este de pe un VW Golf 2 si e impecabil,sincer nu as vrea sa renunt la ea.

Astept orice sfat de la cineva care stie ce are sau cum as putea sa o rezolv onorabil .

Multumesc anticipat !

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

nu shtiu daca mai e de actualitate...mi se intimpla la fel... dar 1pic mai bine adica daca o accelerez 1 pic.. pleaca... am citit cum sta treaba pe acolo...la cuplarea din N in R sau D/3/2/1 exista un sistem actionat de un releu (torque converter lock-up clutch) care te ajuta sa pornesti pina intervine partea hidraulica. S-ar putea sa fie releul bushit. (desi ar trebui sa faca la fel si in R) Verifica legaturile la TCM ... p-orma vezi un diag... poate chiar ai si eroare

azi o sa pun si eu comp pe masina... revin cu info - eu sper sa fie doar releul... ca daca nu... habar n-am cine s-ar baga la desfacut cutia aia...s-o mai puna si la loc...

Modificat de pacman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... p-orma vezi un diag... poate chiar ai si eroare

Unde sa faca diagnoza la o masina din 1982?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rrr...sorry... acush vad... "citisem" 1992 ...ar mai fi un soi de diagnoza... cu ap. de masura...;) da' inca n-am identificat toate componentele prin mashina.... si nu m-am lamurit daca o poate face oricine sau trebuie un mecanic...

Modificat de pacman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai citit.. cutia mea e 1M.. n-are nici o legatura cu cel produse in 82.. sorry... nu-mi mai dau cu parerea...:) am scanat-o azi pe-a mea... n-are nici o eroare...:) .. neclar ce se intimpla...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salutari

Am si eu o problema cu cutia de viteze automata de pe Passat B5 1.9TDI 110cp variant.

Am impresia ca am doar 3 viteze la cutie.

Am de curand masina si am folosit-o doar prin oras si mi s-a parut cam turat motorul.

Insa, atunci cand am iesit pe autostrada am observat ca e foarte turat motorul, adica 4000rpm la o viteza de 100km/h in treapta D.

Am schimbat apoi pe treapta3 a cutiei automate si turatiile erau la acelasi nivel,4000.

Se poate sa-mi spuna cineva care ar fi problema?

Multumesc anticipat.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sant de parere ca, cineva a pus ulei normal in locul celui special pentru cutii automate, sau e ulei corespunzator dar e foarte obosit.

Schimba-l si vei vedea dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine cu cutie manuala am fix 100km/h la 4000 rpm in a 3-a. Posibilitatea sa scanezi ai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are nici o legatura cutia automata cu cea manuala. Rapoartele de transmisie sant total diferite.

In plus de asta, se aude clar de cate ori se schimba treapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia respectiva are 4 trepte (pe passat b5.5 exista doar 2 variante cu 4 si cu 5).

100 in D la 4000... am un feeling ca e in avarie cutia SAU uleiul este praf si nu mai poate face presiune corespunzatoare.

Primul lucru care trebuie facut e un schimb de ulei DACA nu smuceste cutia, nu scoate zgomote aiurea etc. Nici o scanare n-ar durea.

Daca pui cutia pe pozitia "3" blocheaza cutia la raportul maxim 3 (deci nu mai trece a IV-a).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu de la cutiile automate de mercedes (vazut cu ochii mei) ca daca nu pui ulei corespunzator in ele, schimba doar pana la treapta a 3-a maxim. Probabil diferente de vascozitate si alte calitati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK

Multumesc de sfaturi.

O sa caut pe forum procedura de schimbare ulei pt cutia automata si tipul de ulei necesar.

Apoi, daca imi dau seama ca pot face eu treaba asta, atunci ma bag sub ea. :icon_thumright:

Daca nu.....nu stiu.

Problema e ca eu nu sunt in RO si aici e foarte scump la service iar mesteri casnici nu sunt.

Cat despre o diagnosticare, peste o saptamana o sa primesc o interfata din aia cu 90 ron, sper sa fie buna, si atunci o sa fac o verificare cu laptopul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut datele tehnice cu legatura la uleiul care trebuie sa il bagi si cantitatea corespunzatoare le gasesti in cartea masinii iar despre cum se schimba o sa intreb un prieten ca el a mai facut la hidramata lui

Modificat de cimino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am cartea masinii, asa ca nu stiu ce ulei sa bag :icon_thumright:

unde as gasi si eu un manual de Passat B5?

Uleiul asta e bun?

dsc00786ar.th.jpg dsc00787m.th.jpg

Modificat de Adi Ardelean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu gandesc asa: ce e incercuit cu rosu e denumirea si tipul uleiului, iar ce e cu verde este compatibilitatea cu tipul ansamblului( recte CV).

Deci, cred eu, daca iti regasesti codul cutiei printre cele incercuite cu verde, este compatibil.

post-24579-1254947911_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io sint de parere ca e bun uleiul care l-ai cumparat....din experienta zic ca ai nevoie de 6 litri.......ma rog.....cand dai drumul la ulei din cutie sa ai grija sa masori cantitatea (presupun ca vor iesi cam 5 litri mai mult sau mai putin) , filtru nou eventual (e cam indicat) si la umplere poti sa bagi exact aceeasi cantitate cat a iesit + max 100 grame in plus..... Asa iti recomand sa faci.....prea mult ulei nu e bun ca se face spuma inauntru si exista riscul sa iti sufle semeringul pe la convertor . Bafta la scularit . Urmareste asta si te convingi mai bine ----- http://www.audipages.com/Tech_Articles/aut...nservicing.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cum se schimba uleiul si filtrul la cutie automata VW PASSAT model 2003 si ce cantitate/tip de ulei sa folosesc.

Si inca ceva...Azi am intampinat o problema...Stau aprinse becurile de la ABS si ESP si palpaie lampa de control de la bujie + de asta nu mai pot trece de pe P(parcare) pe D (drive)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adi ardelean, mergi si verifica uleiul la cutie si scoate si putin din el, da i drumul sa curga un pic si daca e f murdar si miroase a ars schimbal. Posibil sa ai ceva si la blocul de valve. Rezolva intai cu uleiul.

Cand pui manual pe tr. 2, nu are ce sa schimbe mai mult, ea atunci merge doar cu 2 trepte ( nu schimba viteza...adica vezi doar pana la 2 dar masina merge, sau nu pleaca de pe loc).

ps. explica mai pe inteles fenomenul, mai detaliat si exact!

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina porneste de pe loc, insa daca schimb manual vitezele, in treapta 1 totul e bine.

Cand schimb in 2 nu se intampla nimic, adica nu schimba viteza, sau asa mi se pare mie.

Cateodata smuceste tare cand bag a 2-a.

Cand schimb 3 merge bine.

Cand pun pe D, masina se misca foarte greoi, parca as avea o remorca plina dupa mine, si merge foarte turat.

:icon_thumright:

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ULEI

Tu ce proba ai facut la masia aia cand ai cump. doar vizuala si pe vorbe (a zis ca a schimbat uliul)?

Poti sa ai valve arse, nu e sigura treaba, poate fi si pompa dar nu mai mergea nicio treapta.

Cutia asta are 470K adica e mai mult moarta, ai motor de 70k, adica are 540k, daca nu are nicio interventie.... .

Face si calda si rece la fel sau da socuri doar cand e calda? Cauta si in Vortex, ei au mai multe automate ca noi , aici mjoritatea sunt tiptronice. In R merge frumos?

Si pune problema in aria potrivita ca luam ban.

Eu cand am zis ca pune manual am zis fizic, face plecarea de pe loc cu ea in tr2, sau tr3, nu ca schimba in mers. Omul a zis ca e automata si a pus si poza. Si daca face asta in mers nu e nimic grav. Doar ca masina schima ea treapta selectata si nu soferul. (daca o face retrograd la viteza adecvata).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand o duci in 3,2 etc asta inseamna ca nu schimba mai sus de treapta aia. Pentru dealuri si tractat, de exemplu. De asemenea, o automata sta pe loc in 1, deci cand esti cu levierul in 2 ar trebui sa simti doar o singura schimbare de treapta, restul e placebo. Adica, atunci cand ai selectat D, 3, 2, etc ea e deja in tr1 dar cu convertorul decuplat. Cand iei piciorul de pe frana deja pleci in tr1, face o singura schimbare in 2, si acolo ramai, daca ai selectat 2, nu mai are ce schimba inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am cartea masinii, asa ca nu stiu ce ulei sa bag :D

unde as gasi si eu un manual de Passat B5?

Uleiul asta e bun?

dsc00786ar.th.jpg dsc00787m.th.jpg

Salut, ca sa iti dai seama de starea uleiului din cutie iti spun eu cea mai simpla varianta fara sa te bagi pe sub masina s.a.m.d.

Cum stai in fata motorului cu, capota ridicata in dreapta ta (stanga masinii) in spatele motorului unde e cutia de viteze ai o teava cu un dop negru de plastic pe unde se pune ulei in cutie...ei cu motorul pornit, dar neaparat cu el pornit ca altfel curge uleiul jos scoti capacul respectiv si introduci ceva acolo sa iei o monstra de ulei (un furtunas, sau cu o pipeta, orice).uleiul trebuie sa fie exact ca in bidon adica rosu, limpede si sa nu miroasa a ars sau sa aiba ca un fel de pilitura in el.

Inca ceva: tu esti sigur ca nu ai nici o avarie la cutie si sa fi in safe mod? cand pleci de pe loc schimba 1-2-3? sau pleci cu 3 si cu 3 mergi in continuare?

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia functioneaza bine.

Adica pot porni din orice viteza, pot sa schimb fara probleme in mers, merge si marsalierul (parca asta merge cel mai bine).

Singura problema e ca merge cam turata masina, si cand pornesc cu D de pe loc se urneste tare greu.

Cand pornesc cu 1 de pe loc, masina trage foarte bine.

Pe mine nu m-ar deranja problemele astea atata vreme cat conduc pe aici doar prin oras.

Insa de sarbatori vreau sa plec cu masina acasa si nu vreau sa fac 2500km doar in treapta a 3-a a masinii si sa merg tot cu 4000 rpm la 100km/h.

In RO am unde sa o duc la reparat, insa aici in Norvegia e foarte scump sa merg la service si nu-mi permit.

:P

Asa ca va multumesc anticipat pentru orice sfat si idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!