Jump to content

Iepurașul furios - R20


c6t9

Postare recomandată

Să-și mai revină vremea asta. Până acum m-au ratat niște crengi serioase. Cam la 1m cred că au căzut în dreapta mea.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

S-a redus efectul de tren în gară. Dar în primele zile m-a terminat la cum făcea.

 

Cu teiul în putere și ploile fără de final s-a făcut ca un porc. Nici nu mai știu când să o spăl.

 

O chestie ciudată, aveam și cheia de la X3 în buzunar și nu mai recunoștea Golful cheia lui. Ciudate interferențe.

Link către comentariu

Nu stiu ce sa zic de chei...cam ciudat, dar prin ce zona stai de ai tei? eu stau prin zona lizeanu/ lacul tei si pe acolo sunt ...poate vad si eu R-ul intr-o seara de primavara :)) sau mergem sa le facem o spalare impreuna..

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Avertisment, urmează mult text.

 

Am avut posibilitatea și am decis în ultimul moment să plec într-o scurtă plimbare. Cum timpul era limitat la o zi, am zis să nu merg mult și nici să mă duc departe. Așa că am băgat o tură prin Dobrogea (cred).

 

 

Am mers București - Cernavodă.

 

M-am plimbat puțin prin Cernavodă, nu mai fusesem. M-am și păcălit cu un drum (nici din navi nu înțelegeam exact unde vine și oricum nu e prima dată) care avea oarece indicator și era asfaltat fix cât să crezi că e de urmat. România.

 

Undeva după Cernavodă am oprit pe un drum care părea frecventat și chiar am avut confirmarea mai târziu.

 

photo_01.jpg

 

Era un loc pentru grătare presupun. Ce se vede pe jos sunt puține gunoaie, grosul fiind ascuns printre copaci.

 

Nu știu cum este în mod normal acolo, dar părea să fi fost oarece inundație pentru că era o fâșie cu apă nu foarte mare cu pești și o mulțime de amatori prin zonă. În rest, liniște.

 

photo_02.jpg

 

Apoi am luat-o spre Dunărea - Capidava - Hârșova. Drumul oarecum decent, cu porțiuni care mi se păreau proaste atunci, nu știam că se poate și mai rău, cum aveam să aflu chiar mai târziu. Drum este EUROPEAN!!! nu vreo stradă uitată de lume. Era bună o cameră pe bord, deja am cam uitat exact ce și cum.

 

Pe ici pe colo sunt cetăți uitate de lume. La unele am oprit. Capidava a fost una dintre ele. Imediat am găsit niște câini dornici de atenție. Nimic amenajat, informații aproape inexistente.

 

photo_04.jpg

 

Am întâlnit un tip cu o bicicletă ciudată și mult bagaj, îmi pare rău că nu i-am făcut o poză. Destul de interesant să mergi așa singur, dar părea de cursă foarte lungă treaba.

 

Vizitatori erau însă. Tipul de mai sus și o excursie cu o trupă de pitici foarte mici (ce pricep ei din pietrele alea, greu de spus) care era pe picior de plecare (toți de fapt). Plus fauna locală :)

 

photo_05.jpg

 

Și ceva mai aproape de apă. Nu este o iluzie optică, un cal paște fericit pe capota mea.

 

photo_06.jpg

 

Am consumat ceva benzină prin Hârșova și am luat-o spre Ostrov - Traian - Măcin. M-am plimbat puțin și prin Măcin.

 

De la Măcin am luat-o spre Isaccea prin Jijila. Drumul cu bune și rele. Am văzut și Isaccea.

 

Din Isaccea am luat-o spre Tulcea. Mai fusesem la Tulcea, n-am zăbovit prea mult. Mai departe am plecat spre Murighiol. E, și aici am prins o porțiune de drum parcă bombardat. Puțin spus de fapt. Am mers km buni aproape că era mai repede împinsă.

 

Cred că pe această bucată însă am văzut astea. Perisajul foarte frumos.

 

photo_10.jpg

 

photo_11.jpg

 

Prin Murighiol cică ar fi rost de turism. Hm, nu era nici o mișcare. De aici am luat-o spre Enisala prin Sarichioi și mi-am adus aminte de localitatea asta pentru că era foarte îngrijită.

 

E, pe întreg drumul tot vezi diverse atracții turistice uitate de lume și mai puțin cunoscute, dar Enisala este poate cea mai cunoscută și asta s-a văzut la fața locului. Oarecum. Drum de acces asfaltat, ceva indicatoare, decent. Ăsta a fost și singurul cu taxă de vizitare (pe care, evident, n-am plătit-o pentru că n-am găsit cui).

 

În parcare (micuță, dar suficient pentru câți turiști am "văzut" eu acolo) era ceva balegă, presupun că de la niște vaci care mișună prin zonă. Cel în roșu nu poate fi el (B....), pentru că ăla nu suportă roșu. Erau la foarte mare depărtare, dar până să ne dumirim noi de cum stau treburile pe acolo, omul în roșu aproape ajunsese la cetate. Când ne-a văzut s-a întors inexplicabil.

 

photo_12.jpg

 

O parte din acest drum de acces avea un lanț decorativ.

 

photo_20.jpg

 

Cam mult lanț și-o fi spus românul pentru că o parte din el fusese subtilizat și după câte se pare, cu repetiție.

 

photo_18.jpg

 

Bine, am tot uitat să menționez câinii, am întâlnit aproape la orice oprire, indiferent unde. N-or fi nici ei proști, cam știu pe unde opresc turiștii (ăia care nu erau, acum cel puțin).

 

Dar zona este foarte frumoasă și merită zăbovit acolo poate chiar preț de o zi, de dimineață până seara. Eu n-am putut prinde apusul, dar am auzit că este deosebit. Cu altă ocazie.

 

photo_13.jpg

La cetate multă mizerie, nici o informație esențială, nimic cu adevărat orientat spre turism. În alte țări, în amplasări similare, găseam un ghid foto (cu imagini care nu-s accesibile turistului pentru că nu e înzestrat cu darul zborului sau nu se află acolo la momentul potrivit), un suvenir (sau 20) etc.

 

Plus că zona are potențial de plimbări mai mult sau mai puțin organizate (asta dacă nu te atacă vreun bou, o chestie nu departe de adevăr, dar e o altă poveste).

 

photo_14.jpg

 

photo_15.jpg

 

photo_17.jpg

 

Și un ultim cadru acolo și de altfel din mica excursie.

 

photo_19.jpg

 

Apoi am plecat spre casă. În Babadag pe lângă faptul că Ioana m-a băgat pe un sens unic, era să mă intre și cineva în mine. Noroc că am frânat foarte tare și am oprit la timp. Drum foarte frumos de la Babadag spre Constanța (sau spre Ovidiu mai corect spus), lipsit de radare. Prinsesem însă un mare filtru pe la început, dar care m-a sărit. Nu știu dacă doamna de la rutieră a fost impresionată de mașină sau nu, dar acolo am fost singura mașină care a trecut. Se fac și controale pentru rovignetă, cu ceva camere. Altfel, încă mă întreabă lumea despre mașină și se uită la ea cam peste tot pe unde ajung. Nici nu știu cum să iau treaba asta, eu nefiind mare amator de asemenea chestii.

 

La Ovidiu am urcat pe o oarece autostradă (așa îmi imaginam atunci, am aflat că e o centură, A4), în lucru, cu diverse limitări, dar OK. Am mers după o mașină de poiliție oarecum legal o perioadă, până a ieșit.

 

Navigația arăta la pornire vreo 780km, dar am ajuns să fac peste 850 (am uitat exact cât, undeva la întoarcere pe autostradă aveam vreo 850). Sunt bucăți foarte frumoase de drum, cu asfalt bun sau decent, multe serpentine și liber sau aproape liber (am făcut și 40-50 fără să văd o mașină și nu o dată). Dar sunt și bucăți ceva mai proaste. Este de oprit uneori, dacă ai unde. Sunt chestii interesante. Am văzut o vulpe, foarte mulți popândăi (n-am mai prins așa de mulți niciodată), gâze de tot felul (e de mers și de pozat la orele potrivite), păsări etc. De exemplu am găsit niște găuri locuite.

 

photo_07.jpg

Din păcate n-am aparat să prind păsărica în splendoarea ei.

 

photo_08.jpg

 

photo_09.jpg

 

Mașina s-a comportat bine. Pe anumite porțiuni inevitabil am prins și gropi, gropane. Sunt 101% convins că nu aș fi scăpat fără pană cu jantele ei pe 19" (nu regret că le-am înlocuit și le-am scos la vânzare). De altfel am și oprit o dată să verific, a fost prea mare șocul. Nu mi-a fost limitat accesul pe nici un drum lateral, cu excepția unei benzinării unde am atins la intrare. Iar, ROMÂNIA!

Foarte tare n-am mers, în bunul stil mioritic pe multe viraje este pietriș, nisip, o groapă amplasată strategic, OAMENI (iau un viraj în orb și la ieșire un nene pe mijlocul drumului se uita la mine).

Viteza medie a fost 78km/h, consum pe bord 9.4% și cam asta fu ziua. Aș repeta cu mici rezerve experiența (mai ales acea bucată de drum distrusă și altele detul de neplăcute, chiar și pe Confort, pentru că pe Sport nici nu se pune problema), mai mult pentru foto și căscat ochii, dar este greu să ajungi la locul potrivit, la ora potrivită.

Trebuie să mă duc la service și să rezolv compresorul AC. După zgomot, el este principalul suspect.

Sunt obosit, sper să fi fost coerent cât de cât. Îmi pare rău că am uitat exact porțiunile de asfalt ce merită alergate. Dar oricum sunt întrepătrunse (cel puțin așa cum am luat eu traseul) și de bucăți proaste sau foarte proaste.

Modificat de c6t9
Link către comentariu

Frumoasa lectura, interesanta excursia, superba masina.

Nu te mai mira ca-ti admira lumea masina, avem ce admira. Sau daca nu esti genul care sa fie impresionat de un morman de fiare, hai sa facem schimb si unul dintre noi va fi mega fericit :D

Link către comentariu

Poate sunt eu nițel defect. De exemplu mai văd vedete (relativ des), dar am așa o reținere să le întreb ceva. Altfel n-am oprit niciodată pe nimeni să-i pun întrebări despre mașină (oricare) sau să-i spun ceva legat de mașină. Mie mi s-a întâmplat și cu X3-ul însă.

În fine, nu mă deranjează până la urmă.

Link către comentariu

Frumoasa escapada.Si foarte reusite pozele.La cat mai multe :) ( daca-mi poti spune ce aparat + obiectiv folosesti)?

Link către comentariu

Bravo Cata, frumoasa plimbare.

Drumuri cam proaste (unele, cred, ca mai rau de atat), dar am senzatia ca merita o expeditie; poate cu masini ceva mai adecvate. Ar fi destule de vazut, pozat, etc.

Link către comentariu

Foarte frumoasa "aventura". De masina nici n-are rost sa mai zic. La cat mai multe iesiri!

Link către comentariu

Uitasem ceva, prin oraș temperatura la ulei este acum 86°. Pe afară în funcție de cum merg e undeva la 90-93°. Dar când m-am dat puțin la ea, nimic exagerat, crescuse la 98°. În aer erau peste 30°C.

( daca-mi poti spune ce aparat + obiectiv folosesti)?

Nikon D5000 + Tamron 18-270 VC + filtru PC Kenko pentru toate cadrele. Dacă te interesează în combinația asta sau cu Tamron 17-50 f/2.8 VC, dă-mi de veste. Are grip și încă un acumulator. Modificat de c6t9
Link către comentariu

Frumoasa descriere a deplasarii,chiar binevenita,macar pentru unii dintre noi care nu am fost prin acele locuri.Cat despre masina,este un R20 totusi,nu ai cum sa nu atragi atentia,zic si eu.......Ce vroiam sa mai adaug,calul acela a simtit herghelia de sub capota ta si nu s-a putut abtine sa nu se apropie  :rolleyes:

Link către comentariu

Nu mai știu dacă ai spus că vrei să mergi sau nu. E păcat de drumuri, sunt unele bucăți foarte frumoase. Se lucra pe ici pe colo (mai ales ce-am prins eu de la Babadag la Ovidiu, dar nu numai, parcă și pe la Isaccea am prins ceva. Erau urme și de alte lucrări, dar am găsit și porțiuni scurte de piatră cubică. Foarte pestriță experiența din punctul ăsta de vedere, am mers pe drum de pământ, cu piatră spartă (din asta http://i.clubafaceri.ro/clients/8/40711/30/piatra-sparta-25-63-mm-962560_big.jpg), cu criblură, asfaltat ca în palmă... E de toate pentru toți :D

Link către comentariu

Azi am ieșit la puțin ... off road. Imaginea nu trădează drumul.

 

photo_03.jpg

În scurt timp a început o furtună de toată frumusețea, fulgere, grindină și ploaie torențială, la plecare fiind și mai distractiv.

Link către comentariu

Superbe ieșirile și descrierile tale. După câte văd, ție îți trebuia un Allroad/Alltrack :lol: 

 

Glumesc, să te poarte sănătos mii de kilometrii și mai așteptăm poze :)

Link către comentariu

Mulțumesc! Sper să revină vremea bună. Momentan pare iar rost de furtună.

Azi am făcut un card de 32GB cu muzică. Nu e plin, dar merge foarte bine și cred că-mi ajunge să ascult tot anul.

Link către comentariu

:coolpics:  Super poze, avem o tara frumoasa! 10x 4 sharing! :) Frumos Golf! 

Drive safe! 

Modificat de corad0
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Știu că lumea pe aici povestește despre Hungaroring sau Nurburgring, dar eu am un traseu ceva mai altfel :)

 

Ieri avusesem ceva treabă și o pauză de relaxare se impunea. Nici una nici două iau decizia (cu ochii în prognoza meteo) să mergem la Babele. Cu mașina. Aveam de făcut azi chestii, dar le-am suspendat. N-o arde țara dacă fug o zi din București.

Și-am plecat fără vreo pregătire în acest sens. Singurul lucru pe care-l știam din moși strămoși este că acolo-i frig, așa că ne-am luat câte o bluză cu mânecă lungă și glugă, de munte.

În București cald și bine. Puțină răcoare la munte era de vis. Aglomerație maximă, într-un final nimeresc și la o benzinărie unde nu era coadă (unde e criza?). MOL. Pus jazolină și plecat.

Aveam eu un punct intermediar pe GPS, intersecția cu drumul spre Bolboci (care apropo, pare practicabil, dacă mai prind o zi din asta și vremea să-mi permită, cred că mă duc în recunoaștere, azi fiind prea obosit).

Aproape de Sinaia activez GPS-ul și fac stânga spre Târgoviște. Aglomerat și nu prea, dar se făcuse un trenuleț frumușel în spatele unui autocar. Îmi zic eu, ăsta (autocarul) merge cu noi clar. Dar omul cu bun simț ne-a făcut loc și am trecut.

Dintr-o dată Ioana țipă (mă avertizează) să virez brusc la dreapta. Hai la dreapta, puțin circumspect. Scria acolo ceva de drum înschis (se lucrează la el de ceva vreme ce-i drept), dar cam trecuse perioada. Mă bag. Merg ce merg, dau iar de un indicator, drum închis, se lucrează. Eu nimic, dau înainte. Și dau și dau până dau de un mare excavator care ocupa șoseaua toată. Na belea, mai treci dacă ai pe unde. No, ce să fac, întorc și asta era, altă dată.

Și cum veneam eu înapoi (spre casă, deși nu luasem o decizie în acest sens, mai văzusem pe hartă un drum spre Bolboci și de acolo spre Babele, dar știu că e cam distrus) dau de nenea cu autocarul. Îi fac semn că nu am putut să trec, el îmi face semn că merge. Între timp după el un cârd de mașini. Era clar că ăștia mergeau toți acolo. Întorc și eu și hai după autocar. Ce să vezi, s-a mutat excavatorul. Nenea cu autocarul aducea niște tineri la Piatra arsă, pentru ceva pregătire sportivă poate, nu mi-am dat seama, 90% erau cu ochii în telefon și butonau (ajung imediat și unde am văzut asta).

Îl prind pe domnul cu autocarul, iar ne face loc, mergem mai departe. Iar drum închis, dar normal că așa ceva nu avea să ne oprească (îmi pare rău că n-am apucat să fac poze, dar se mergea și se mergea binișor). Și dintr-o dată se termină asfaltul. Problem pentru mine. Asfaltul e bun (destul de bun) până la punctul de răscruce al drumului spre Babele (închis cu bariere pe ambele părți, dar cu un 4x4 practicabil, chiar apăruseră în zonă când am plecat foarte multe, se uitau oamenii la mine ca la mașini străine) și al drumului spre Piatra arsă. Spre cabană nu e mult de mers (poate 1-2km), dar cu o mașină ca a mea mai ales, este interesant.

Poate vă întrebați ce dracu căutam eu cu R-ul pe acolo. Două motive. Vreau să văd dacă mașina poate să înlocuiască într-o marjă decentă X3-ul și apoi eu am spus mereu că anumite mașini cu garda la sol mare pur și simplu îți fac viața mai ușoară, fără a însemna în mod necesar că nu te poți deplasa și cu o mașină mai joasă. De asta mulți nu pricep la ce e bun un SUV pentru că ei merg peste tot. Nu poți să mergi chiar peste tot.

Bun, cum spuneam am ajuns la cabană. Între timp a venit și autocarul cu mulți adolescenți. Cum s-au dat jos, cum cu ochii în telefon. Cu un alt nene pe care l-am găsit acolo am vorbit și i-am sugerat să mut eu mașina (și el) și să întoarcă autocarul mai sus. Zis și făcut, am mutat, a întors, am plecat să ne plimbăm nițel.

photo001.jpg

Plin la cabană.

Nu mi s-a părut că am mers prea mult, adică n-am atacat astea.

photo002.jpg

Dar când ne-am întors ne-am dat seama că de fapt eram cam departe de mașină.

Erau ceva nori prin zonă, cam neprietenoși.

photo003.jpg

Se pare că și ceva animal gigant trecuse pe acolo, știu că pe la noi au fost ceva dinozauri și posibil să mai fie. N-am prea putut să prind urma cum trebuie.

photo004.jpg

Mă rodea totuși drumul spre Babele. Eu speram să fie asfalt până acolo. M-am uitat ce m-am uitat și am decis să o luăm pe jos.

Cabana am lăsat-o în urmă.

photo006.jpg

Și mașina pe un câmp.

photo005.jpg

Astfel am plecat noi spre Babele. Fără să știm mai bine. După vreo oră de urcat îmi crescuse o inimă nouă. Și știți voi cum sunt lucrurile noi, vor să se facă remarcate, observate. Păi bătea inima asta de numa', poate poate mă simt și fac ceva pentru ea.

Cu greu am ajuns la Babele. N-am băgat de seamă că e soare, pe creastă bătea un vânt care uneori te îngheța. Acolo cred că erau cam 5°C așa cum ni se părea nouă. Când am plecat noi pe la 14 și, jos la mașină erau 12.5°C.

photo012.jpg

În zonă aglomerat ceva de speriat. Mă așteptam să nu fie nimeni sincer să fiu. Dar nici o șansă. Sus la Babele cel puțin era plin de lume. Și de ciobani și oi. Nu prea aveai ce poze să faci, altele decât cu tine și Babele sau alte pietre de pe acolo. 3 lei porumbul fiert sau copt, dar n-am luat. Probabil mai erau chestii pe acolo, dar asta avea succes major.

photo007.jpg

Sus un cioban bătea un berbec pentru că era berbec și părăsise turma. În zonă cam de două ori mai multe oi decât oameni.

Ceva nori pe cer, parcă și vedeam că mă întorc încă o oră (deși urcarea mi-a luat o oră și jumătate) pe vreo furtună.

photo008.jpg

Am plecat. Și am tăiat-o de-a dreptul că am ajuns la mașină mai repede decât m-aș fi așteptat. Eram mort. La condiția mea un asfel de efort e cam mult sincer. Adunat să fi tot urcat constant vreo 2 ore. Nu pare cine știe ce, dar așa într-un picior ar fi cam 4 ore pentru piciorul care duce greul. Nu mai repet figura prea curând.

Când am ajuns la mașină, câmpul meu devenise o parcare. Am ieșit din "parcare" (cu un cioban care bombănea pe acolo, probabil că i-am ocupat câmpul, cine știe) și am plecat spre casă, fericit că am un scaun pe care să stau nițel. Ah, în mod evident că mașina era păzită de un dulău. Nu se poate fără câini, indiferent unde mă duc.

Am oprit și să văd niște "oi" mai altfel, dar ciobanul jura că-s câini. Eu nu-l cred. Blănoșii-s la fel de buni precum oile.

photo009.jpg

Încă o oprire pentru admirat peisajul (am vrut să opresc și la venire, dar acolo era absolut plin).

photo010.jpg

Drumul este ușor de găsit și practicabil 99% (dacă nu e cumva blocat de lucrări), cu orice mașină și puțină atenție până când se termină asfaltul - mai departe pentru mine e mai delicat, dar nu imposibil. N-am atins deloc. Mai greu e cu bordurile din București.

Sunt vreo 300 de km dus-întors. Media mea a fost 60km/h, consum 6.6 (mi l-a stricat puțin Bucureștiul, aglomerat și la plecare și la venire). Am mers numai pe DN1.

S-a descurcat onorabil partea întunecată a Golfului.

photo014.jpg

Nu știu de unde e atât de mult praf, l-am șters, am făcut un drum, plină de praf :(

A, am uitat soarele, m-am bronzat. Sau ars :D. Acolo sus pe munte, unde nu-mi simțeam capul de frig. Se mai întâmplă și accidente.

Cam asta a fost plimbarea, cam ăsta a fost R-ul la iarbă verde.

photo013.jpg

Mâine e o nouă zi, revenim la programul obișnuit.

Link către comentariu

Stima si respect pt o persoana care stie cum sa isi foloseasca masina, banii si timpul. Aparent un R care cu 3 turbine, stg5 la motor si macar stg3 la cutie ar devenii cu propulsie supersonica. Go play!

Modificat de Circoloco
Link către comentariu

Interesanta excursia! Nu ti-a fost mila de R cand l-ai bagat prin "hartoapele" alea? :D

 

 

L.E.: Am vazut acum ca l-ai tras pe dreapta pana la urma. :)

Deh, nu e tocmai X3...

Modificat de JUG
Link către comentariu

Unde am putut merge, am mers, unde nu, nu. E mai sănătos așa și nici nu sunt Clarkson cu rental :D

Mai am niște idei de parcurs :)

Link către comentariu

N-ai zis nimic, desi azi chiar nu aveam cum sa merg. Frumoasa plimbarea, aveam de gand s-o fac in curand, acum ca ai facut-o tu si nu e asa de mult de urcat pana la Babele, m-am convins. Frumoasa povestea si ma bucur ca ai ajuns pana sus, chiar daca nu era chiar asa de pustiu cum ai sperat.

Link către comentariu

Cred că puteți urca și voi încet. La coborâre este solicitarea mai mare. Știi tu despre ce vorbesc. Nu știu eu cum să fac să rezist un drum până la Cruce. Teoretic sunt numai 2h30, dar practic e greu pentru mine.

Dimineață încă era cu semnul întrebării, deși eu îmi exprimasem intenția de ieri, în fine, aseară.

Se lucrează acolo, drumul are viață grea. Nu știu dacă a fost prost făcut sau este terenul chiar dificil. Sper să mai țină.

Erau mașini care se duceau și la Bolboci de la acea clădire (devenită un fel de vilă cabană între timp), dar cât am apucat eu să văd, mult mai puține comparativ cu ce venea spre Babele.

Drumul până la Babele a fost închis cu bariere pentru că de acolo începe rezervația și e totuși practicabil cu anumite mașini. Altfel, cam toată zona are indicatoare de drum închis.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!