Jump to content

Probleme ax cu came 1.9 tdi


Alexandru P
 Share

Go to solution Solved by Bogdan.C,

Postare recomandată

Dar e adevarat ca ddoar uzurile mai mari asuppra axei se simt (adica sa see auda sau sa tremure) sau se vad pee ea???

Ca i am propus unui mecanic sa desfacem sa ne uitam caa banuiesc axa, deoarece am un ssunet scchimbat si a zis cca daca nu trmura rau la cald mai ales nu se vede nimic pe axa

Dar e adevarat ca ddoar uzurile mai mari asuppra axei se simt (adica sa see auda sau sa tremure) sau se vad pee ea???

Ca i am propus unui mecanic sa desfacem sa ne uitam caa banuiesc axa, deoarece am un ssunet scchimbat si a zis cca daca nu trmura rau la cald mai ales nu se vede nimic pe axa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa schimbi mecanicul. 

Pot sa fie uzuri mari si motorul sa nu tremure, dar sa aiba o bataie mai mare. depinde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Va salut. Prin martie am schimbat o-ringurile la injectoare. Dupa aceasta operatiune, la prima pornire, se auzea un zgomot infundat in admisie. Dupa cateva accelerari a disparut complet pana acum 2 zile cand a reaparut acel zgomot. Cum merg cu ea putin mai turat dispare. Am pus azi un aditiv pentru tacheti de la liqui molly si sper sa se mai amelioreze. Cand am demontat capacul la culbutori am verificat si uzura la axul cu came si era inregula. Atasez niste poze si un filmulet cu zgomotul. 

 

https://youtu.be/NySMuZum_Q8

 

cam nu e in regula, sunetul e specific uzurii axei cu came, iti scapa compresie pe admisie.

nu ai facut poze din unghiuri bune, dar primul lob pare polizat. Agata la mana?

http://vwforum.ro/topic/54391-motorul-parca-e-de-tractor/?p=1540771

PS: uite-te foarte atent la fiecare lob

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam grava situatia. Se pare ca trebuie inlocuita axa cu came. Pot avea deficiente la sistemul de ungere al camelor? Uleiul actual este Motul. Am masina de la "164000" si acum are "240000". Am folosit la inceput ARAL 431 apoti Mobil( un schimb), Castrol (vreo 4 schimburi) si acum Motul( la al doilea schimb). 

post-72374-0-74778800-1432321974_thumb.j

post-72374-0-30415800-1432321975_thumb.j

post-72374-0-81855100-1432321975_thumb.j

post-72374-0-31997700-1432321976_thumb.j

post-72374-0-81409900-1432321976_thumb.j

post-72374-0-29758300-1432321977_thumb.j

post-72374-0-76389300-1432321977_thumb.j

post-72374-0-21864500-1432321978_thumb.j

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce interval ai facut schimburile, cat de des verifici uleiul? si unde circuli preponderent ne trebuie mai multe detalii, ce norma de ulei? Eu zic ca-i de la uleiul Motul.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul il schimb intre 9000 si maxim 11000 ( o singura data peste 10000). Uleiul il verific foarte des, nu l-am lasat niciodata sa scada sub jumatate. Minim 80 km pe saptamana ii fac exterior. Stau in Buzau si fac multe drumuri scurte in oras. De cand am trecut de la Aral 431 la Castrol a inceput motorul sa fie mai zgomotos si sa consume ulei. Cu Aral nu completam intre schimburi. Cu Castrol, Mobil si Motul completam cam un litru la schimb.

Un singur schimb am folosit Mobil Super 3000 5w30  in rest numai 5w40 505.01.

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a mers bine, fara zgomote, consum, cu Aral de ce ai schimbat producatorul de ulei ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu prea aveam incredere intr-un ulei de 90 de lei 4 litri.

 

 

 

Apropo. De ce restul camelor sunt fara uzura?

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam grava situatia. Se pare ca trebuie inlocuita axa cu came. Pot avea deficiente la sistemul de ungere al camelor? Uleiul actual este Motul. Am masina de la "164000" si acum are "240000". Am folosit la inceput ARAL 431 apoti Mobil( un schimb), Castrol (vreo 4 schimburi) si acum Motul( la al doilea schimb). 

 

Cam asa arata si axa mea cu came. Deja mi-am cumparat toate piesele, si weekendul viitor se schimba (ax, tacheti, cuzineti). Am postat si eu putin mai in spate un filmulet si e identic cu al tau. Nu mai am dubii acum ca bataie e de la ax. 

 

Offtopic: Vad si la grila ta lipsa taieturilor pentru captarea eficienta a aerului in filtru. Si la mine e la fel, nu inteleg de ce.

 

post-26780-0-76924500-1432325077_thumb.j

Modificat de ikks
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce interval ai facut schimburile, cat de des verifici uleiul? si unde circuli preponderent ne trebuie mai multe detalii, ce norma de ulei? Eu zic ca-i de la uleiul Motul.

Cum dracu ai ajuns la concluzia asta ?

Uzura aia a aparut in ultimii 30.000 km, nu la ultimul schimb de ulei.

Va rog sa va abtineti de la astfel de comentarii aiurea, induc in eroare utilizatorii.

Este problema specifica, ce nu poate fi tratata, doar amanata prin folosirea de ulei bun si schimbat mai des decat normal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte buna interventia, Andrei. Cand ar trebui sa ne uitam la ax, sa nu desfacem ceva ce inca merge  in parametri normali ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce reactionezi asa de agresiv? este doar o parere, ultimele 2 schimburi de ulei = putin peste 20 000km, tu ai zis ca uzura a aparut in ultimii 30 000km, nu te-am fortat eu sa spui asta. Nu vad care e problema cat timp respect regulamentul forumului si nu jignesc pe absolut nimeni.  Da este o problema comuna, de ce crezi ca l-am intrebat de interval si verificarea nivelului de ulei?

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme de fabricatie si nu de la ulei. Mai devreme sau mai tarziu toti o sa schimbam axa cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil asa este. Nu are cum sa fie de la ulei pentru ca aparea uzura pe toate camele, logic vorbind. Am facut poza si restul nu sunt atinse. Imi zicea cineva ca a fost problema de la tachetul corespunzator camei uzate. Intradevar la fiecare pornire la rece auzeam acel zgomot de tacheti. Uzura cred ca a aparut in ultimii 50-60 k km. Nu imi vine sa cred ca am mers cu o cama aproape rotunda si eu ziceam ca motorul meu merge bine. 

P.S. Se potriveste Axa de la 131 la 101? Sau ce axa imi recomandati? La fel si cu tacheti si cuzineti. Ce recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, axul cu came este acelasi la 101 si 131 - 038109101R, gasesti pe AE, Campro, Kolbensmith

tachetii - INA - negri 420 0209 10

cuzinetii - ar fi bine pe original, dar sunt cam 450 lei. 038103673B GLB - 10 buc,  sau Glyco N147/5 STD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Este o problema de design, ca sa faca loc pt pompe-duse, au ingustat lobii de la tacheti, evident, astfel vor ceda mai rapid decat la un ALH de exemplu, presupunand ca sunt fabricati din acelasi material.


s-au dus si la raulitto, care de exemplu nu a pus motul niciodata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi mi-am cumparat axa cu came. A costat 280 lei. Am masurat cu un subler vechi camele si aveau intre 61.7-61.9 mm. Sper sa ma tina. O sa cumpar si cuzinetii Glyco si tachetii ina black. Din cauza bugetului nu pot pune OEM. Cu ce sa ung suprafata de contact dintre cuzineti si axa? Vreo recomandare? Daca demontez culbutorii, trebuie sa mai refac reglajul la injectoare?

post-72374-0-10870100-1432662569_thumb.j

post-72374-0-66637100-1432662569_thumb.j

post-72374-0-50612500-1432662570_thumb.j

post-72374-0-01087100-1432662571_thumb.j

post-72374-0-51745700-1432662571_thumb.j

post-72374-0-02171300-1432662572_thumb.j

post-72374-0-52310900-1432662572_thumb.j

post-72374-0-01891500-1432662573_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ulei de motor, reglajul distributiei, si a culbutorilor este recomandata, schimbarea cu piese noi genereaza alte valori.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axa din poze ti se pare okey ca uzura si pret?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul este super, ca uzura pare in regula din poze, dar cuzineti si tacheti sa pui noi, o ajuta mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata baiei. Misiune indeplinita. Ieri m-am apucat de desfacut la masina si azi am montat axa cu came si cuzinetii aferenti si tachetii. Am gasit si un tachet spart si infundat. Nu ma mai mira nimic. Va multumesc tuturor pentru sfaturi si ,in special, domnului calin.g care m-a descurcat in unele momente. Mare om. O singura nelamurire am. Avansul fluctua de la 0 si 4.4. I-am facut un reglaj si acum fluctueaza de la -2.2 la 1.7. Dubioasa treaba. Motorul merge rotund, trage bine. Mai las sa se aseze distributia. 

post-72374-0-92442100-1432924239_thumb.j

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

avansul poate sa oscileze asa mult din cauza intinzatorului hidraulic/mecanic sau din cauza montarii distributie gresit.;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

 

Am o intrebare ptr cunoscatori:

 

Motor passat,2004, 1.9 tdi 131 hp, AVF, km 380000.

Are o bataie ce se aude foarte tare din filtru de aer, banuiesc ca e vreo supapa.

https://youtu.be/UqQ7tZgMdw8

   Intrebarea mea este:
   -merita sa investeasca bani in schimbarea supapelor,ax came ,tacheti, distributie si tot ce mai e nevoie daca motorul are acum 380.000 km?Am scanat motorul si nu e nici o eroare.Injectoarele sunt la 0.7.
   Sau e mai bine sa cumpere alt motor cu km mai putini?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul depinde de costuri, daca nu ai consum de ulei mare, fum, motorul trage bine, poti schimba doar chiulasa cu axa cu tot, daca iti permiti un motor mai bun, dar asta este loterie, sa nu gasesti unul mai obosit ca al tau. Macar stii cum ai mers tu cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!