Jump to content

Probleme ax cu came 1.9 tdi


Alexandru P
 Share

Go to solution Solved by Bogdan.C,

Postare recomandată

colegula  gresit o litera si a iesit BLB, un motor de 2.0 TDI cu 16 valve, montat pe Audi.

De fapt el intreba de BJB, motor de 1.9 TDI Euro 3, montat pe Golf , Octavia, etc.

Eu ii spun ca difera axul cuc ame de la motor cu DPF, la cele fara DPF.  Chiar si butucul pinionului de curea difera... 

 

 

post-17228-0-07666400-1428220600_thumb.p

de ce oare sunt coduri diferite... ?

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Diferenta este la camele la tacheti, numai stiu exact care dintre ele apasa mai mult pe tachet sa deschida supapele. La fel este diferenta si intre axele de sdi pd , cu cele turbo pd

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta nu este la camele de tacheti ci la cele de injector.  PD nu poate face postinjectie pentru ridicarea temperaturii gazelor de evacuare  si foloseste alt profil la  cama de injectie.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

buna seara stimati colegi

 

am ajuns si eu la problema axa cu came uzata

 

golf v 400.000 km 1.9 bkc motorul, bataie mare in admisie (o sa postez filmarea) nu mereu dar la cateva opriri porniri face

 

nu stiu cum sa fac mai bine , masina mai vreau sa o tin avand in vedere ca am turbo nou injectoare verificate distributie noua garnituri motor schimbate 

 

ax /tacheti/cuzineti AM?? OEM?? TUNING?? sau OEM SH??

 

am gasit motor cu 400 euro fara anexe acum intreb daca ar avea si pana in 150-200 mii km ar m-ai fi ok axa cu came?? daca as demonta capacul doar vizual as putea verifica...

 

sau tacheti OEM noi si axa AM 

 

de cuzineti AM nu cred ca trebuie sa-mi fac probleme

 

as lua totul de la Porsche Pipera OEM dar cand mai tragi de un golf v buugetul isi spune cuvantul de aceea apelez la sfaturile dumneavoastra 

 

Va multumesc anticipat!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacheti Ina, axa pe original sh, cuzineti originali noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cuzinetii sunt 4 perechi nu??

 

glyco parca ati spus ca vin si pe original??

 

ce parere aveti de axele AE??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Eu am pus cuzineti glyco, axa ae, tacheti inna, si are 40 mii, deocamdata se prezinta bine. ce-i drept mi se pare mai zgomotos motoru cu piesele astea, eu as da vina pe ttacheti. Trebuia sa pun oem.

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pus cuzinetii Glyco si in 100 km erau praf, am pus inapoi pe cei originali cu 300.000 km ( a trebui sa desfac iarasi pentru a inlocui tachetii, care au fost comandati gresit si avea manifestari foarte neplacute motorul)  

tachetii INA sunt si  originali , dar trebuie folositi cei negri.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, da-mi mai multe detali...

De ce s-au dus cuzinetii noi? Recomanzi alti cuzineti inafara de Glyco?

Urmeaza sa-mi desfac si eu motorul deoarece imi scoate fum albastru, cu ocazia asta schimb si tachetii, axul cu came are lobul de langa pompa tandem uzat, dar nu il schimb, incerc sa-l slefuiesc a.i sa-i micsorez uzura in viitor (am motor 1.9BLS cu dpf....nu gasesc asa usor o axa cu came seccond, iar noua nu pun...).

 

Vreau sa-mi schimb si cuzinetii de la biele, sa nu am surprize gen ....bloc spart pe viitor, dar ma pune pe ganduri cand aud ....cuzineti distrusi in 100Km..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am folosit combinatia GLyco cu ax came AE. Nu stiu sa spun daca cuzinetii au fost prosti sau axul cu came avea rugozitatea prea mare la fusuri. 

post-17228-0-06543700-1429472989_thumb.j

asa aratau cuzinetii dupa 100 km. Cautand pe forumuri, am gasit destui care auf olosit Glyco ( la arborele cotit , nu la axul cu came) si erau dezamagiti de calitate.

 

Degeaba slefuiesti cama, s-a dus stratul de suprafata, cementarea dura, astfel ca acea cama este moarta si pe deasupra are geometria modificata , deci nu va functiona cum trebuie. Mai departe, varful fiind uzat, tachetul de sub ea va iesi mai sus decat normal, iar cama de la injector va ating in marginea tachetului, deteriorandu-se si modificand si punctul injectiei.

Ax cu came vei gasi pe Kolbenchimdt, AE  la un pret oarecum mai pamantean..... spre 1000 lei. NU are rost sa te joci cu axul cu came... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat cuzineti, dar numai glyco am gasit pentru axa cu came.....la vilbrochen si biele sunt mai multi producatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta si OE, vezi si pe forum la cei care aduc piese originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OE sunt sigur de gasit... doar ca sunt 45 lei / buc si trebuie 10 bucati....

Glyco sunt 150 lei tot setul de 10 bucati... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

45 lei/buc *10...450 lei mi se pare mult de tot. Un set de cuzineti biele OEM, parca sunt 400-500lei.

Am inteles ca exista ceva "lere" de plastic pentru a masura jocul axului cu came in cuzient. Practic se  preseaza acel platic intre cuzinet si piesa, iar pe baza suprafetei materialului presat se obtine se obtine presiunea cuzint/piesa.

 

Ma gandesc ca, in cazul tau sa nu fie axul mai mare decat cel original, sau grosimea cuzinetului...

Modificat de CATA2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa aflii si pretul OE, cine stie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Ax came avb awx avf - 038 109 101 r

Tacheti hidraulici -038 109 309 c

Cuzineti - 038 103 673b

-038 103 673b glb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru motor cu DPF codul de ax cu came se termina in AH  , nu in R

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tachetii diferiti?

 

Poate cineva sa posteze aici codurile componentelor : AX came, tacheti, bucse (cuzineti) pt 1.9TDI BLS cu DPF, urmeaza sa-l schimb in aceasta saptamana.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul axului pt BLS BPW BRC BSU BLS BMM BRR BRS BMP 038109101AH...

Cuzineti 038103673C...

Tacheti 038109309C

Modificat de livake77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

difera doar axul cu came . tachetii sunt identici la DPF si fara DPF.  Standard veneau cei negri doar la DPF, pe urma i-au introdus si la non DPF sa mai atenueze uzura (sunt mai rezistenti si la DPF erau temperaturi mai mari, ulei mai subtire)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci la orice DPF sunt din aia negrii din fabrica??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu asa am intalnit la cateva, e drept mai recente.

dar am intalnit si din 2004-2005 cu Dpf si tacheti "albi". De la o anumita data au introdus din fabrica tachetii negrii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut. Prin martie am schimbat o-ringurile la injectoare. Dupa aceasta operatiune, la prima pornire, se auzea un zgomot infundat in admisie. Dupa cateva accelerari a disparut complet pana acum 2 zile cand a reaparut acel zgomot. Cum merg cu ea putin mai turat dispare. Am pus azi un aditiv pentru tacheti de la liqui molly si sper sa se mai amelioreze. Cand am demontat capacul la culbutori am verificat si uzura la axul cu came si era inregula. Atasez niste poze si un filmulet cu zgomotul. 

 

https://youtu.be/NySMuZum_Q8

post-72374-0-89816600-1432066464_thumb.j

post-72374-0-12531600-1432066465_thumb.j

post-72374-0-45451500-1432066465_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!