Jump to content

Probleme ax cu came 1.9 tdi


Alexandru P
 Share

Go to solution Solved by Bogdan.C,

Postare recomandată

Tachetii se schimba toti ,vei constata uzura si la restul cand demontezi axul.Verifica bine camele axului.

Cat despre polizat....

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce nu inteleg eu este, de ce bat numai cand motorul ajunge la 90 grade ? 

Cand e rece se aude perfect, nu bate nici macar primele 3-5 secunde, cum obisnuia inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt.ca ueiul se incalzeste/devine mai subtire si atunci partea hidraulica a tachetului scapa"presiunea"ca sa zic asa.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pentru ca metalul se dilata si nu tachetul nu mai retine uleiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu problema mea. Ieri am pornit de 3 ori motorul la rece, intr-un timp scurt. A 3-a oara s-a auzit din nou zgomotul semnalat in posturile mele anterioare. Am desfacut capacul de la filtru de aer si se aude clar bataia in filtrul de aer. De asemenea se simte la mana cum sufla aer asa ritmic in capac, nu stiu daca asta e normal sau nu. Am facut doua inregistrari:

 

Aici se aude cel mai bine dupa jumatatea filmuletului

 

 

A doua inregistrare unde am pus telefonul chiar pe filtru de aer:

 

 

 

Azi dimineata la pornire iar a facut. Intrebarea mea este, daca e problema la axul cu came sau tacheti de ce nu se aude zgomotul la fiecare pornire? Si de ce dupa ce se incalzeste motorul, nu mai face zgomotul acesta? La mine se pare ca este invers ca la colegul SIMA.

 

Merci.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da se aude destul de tare in primul video, chiar si in accelerare se aude clar un pufait. Iar aleator face probabil de la dilatarae metalelor asa cum ni s-a explicat (stiu ca si eu am avut un opel care avea cilindrii ovalizati, la rece facea ca tractorul, iar la cald ziceai ca e magie, silentios, abea auzeai motorul)

 

Sunt foarte curios de masurat lobii axului tau (le-as propune asta la bif com) macar cu un subler electronic, daca nu cu alta scula speciala, ca asa la ochi poate sa iti scape uzura ma gandesc. Asta pe langa verificarea temeinica a tuturor tachetilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

La asa zgomot, ar trebui sa fie evidenta uzura, chiar si la ochi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus telefonul direct in carcasa filtrului de aer, in realitate nu se aude chiar asa de tare ca si in filmare. Daca capacul nu este desfacut, bataia care se aude este mult mai slaba (vezi filmuletele ce le-am postat de pe pagina anterioara) Oricum fata de filmuletul pus de colegul deenman aici unde nu se vede a fi desfacut filtrul de aer zgomotul meu e mult mai slab.

 

Totusi daca axul are uzura, nu stiu ce saracie au verificat la service in iarna  :grrrrrr: , caci atunci cand se manifesta problema, la fel facea si in perioada aceea. Problema e ca nici eu nu am posibilitatea sa stau langa mecanici din cauza serviciului.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu, am trecu prin asa ceva. SI la mine facea aleator dar se auzea mult mai tare. Parerea mea ca sa mai salvezi ce se poate sa nu mai mergi cu masina. Sa te uiti de stricaciuni si poate scapi doar cu schimbare de tacheti. La axa se vede cea mai mica uzura deoarece se duce stratul de cementare si nu mai este asa lucioasa. Eu aveam o cama aproape rotunda, un tachet spart si infundat si nu facea mereu zgomotul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

S I M A

Tachetii se verifica la cald cand cama e sus (nu e atacat).Un tachet bun nu se apasa mai mult de 0.2mm.

Este valabil si la rece? Sau la rece nu se pot apasa deloc?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar la 90 grade,desfaci capacul si ii verifici. La rece se dezamorseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu, am trecu prin asa ceva. SI la mine facea aleator dar se auzea mult mai tare. Parerea mea ca sa mai salvezi ce se poate sa nu mai mergi cu masina. Sa te uiti de stricaciuni si poate scapi doar cu schimbare de tacheti. La axa se vede cea mai mica uzura deoarece se duce stratul de cementare si nu mai este asa lucioasa. Eu aveam o cama aproape rotunda, un tachet spart si infundat si nu facea mereu zgomotul. 

 

Salut,

 

Merci pt filmuletul tau. Intradevar la tine se aude mult mai tare chiar si fara sa fie desfacut capacul de la filtru. La mine nu se aude f tare daca nu e desfacut capacul de la filtru. Weekendul asta am facut 180 km, cu porniri zilnice la rece si nu a mai facut nici un zgomot suspect, asta dupa ce saptamana trecuta a facut de vreo 3 ori in zile consecutive. E complet aleator. Maine sunt programat la service pt verificare ax cu came, o sa revin cu un update la ce rezolv,  dar precis nu va face cat va sta la service si din pacate mecanicii clujeni nu prea isi dau interesul daca nu e un defect clar manifestat tot timpul  :grrrrrr:

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S I M A

Tachetii se verifica la cald cand cama e sus (nu e atacat).Un tachet bun nu se apasa mai mult de 0.2mm.

Este valabil si la rece? Sau la rece nu se pot apasa deloc?

Am verificat doar la cald.

Asa cum am zis mai sus, la rece se aude perfect motorul. Doar la cald apare țăcanitul problematic.

Primul pas va fi sa schimb uleiul si daca nu va avea nici un efect ... Schimb toți tacheții.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu o filmare cu filtrul de aer desfacut. Nu par a se auzi batai precum in filmarile specifice axului uzat, in schimb aud un tacanit al motorului (care nu era inainte). Sa fie doar un tachet uzat/spart?? 

 

http://youtu.be/cm1d67i66A4

 

Felul zgomotului de la min. 2, se aude asa doar cu filtrul desfacut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate-l de la privat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, neatentia :D

 

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Revin si eu cu o rezolvare asupra problemei mele, prezentata anterior. Am fost la service-ul la care ziceam ca am fost si in iarna. A stat masina de marti pana azi la ei. Bine-inteles ca masina nu a facut nici un zgomot suspect cat a fost la ei, poate si din cauza temperaturii ridicate de afara. Seful de service a tinut-o una si buna ca masina nu are nici o problema, ca ei au pornit-o de zeci de ori si nu au reusit sa auda zgomotul. Degeaba i-am zis ca eu am inregistrat zgomotul pe telefon, ca nu m-au luat in seama.

 

Dupa o cearta buna cu seful de service la telefon, am reusit sa-i conving sa verifice axa cu came si tachetii. Pe urma mi-au spus ca au descoperit ca dopul tehnologic de la axul cu came care era sarit si in iarna si pe care  l-au fixat cu un pop nit nu a tinut si a sarit iar. Din cauza asta, in anumite conditii, in functie de pozitia in care erau tachetii la pornire, nu era presiune suficienta la ulei si careva tachet nu se amorsa corespunzator si pierdea compresia, si de aici bataia in admisie.  Cumva are sens explicatia lor, caci dupa reparatia din iarna, vreo 3 luni nu am mai sesizat deloc zgomotul anormal.

 

Au spus ca la motoarele de 1.9 TDI PD pana in 2004- 2005 nu au intalnit cazuri de dopuri sarite, dar la motoarele de dupa, se intampla destul de frecvent. Mi-au inlocuit si o piesa numita rampa parghie basculanta cu una luata din dezmebrari de la un motor de fabricatie anterioara anului 2004 - 2005. Nu am inteles exact ce rol are piesa respectiva, dar din cate am inteles, dopurile tehnologice, sau o parte din ele, aici s-ar afla.

 

Au verificat si axul cu came, au zis ca are putina uzura la cilindrul 1, dar au zis ca nu e cazul de schimbare deocamdata, deoarece daca cumpar una after market s-ar putea sa tina mai putin decat a mea orginala. Oricum sper sa se fi rezolvat problema si sa nu mai apara zgomotul respectiv, deoarece altfel mi-a spus ca nu exista alta solutie decat sa schimb axul cu came cu totul.

 

Acuma eu nu sunt specialist, dar ma gandesc ca poate multe probleme la axul cu came la aceste motoare de 1.9 TDI de generatie mai noua sunt cauzate tocmai de faptul ca sar dopurile respective si atunci nu se mai face ungerea corespunzatoare a tachetilor si a axului si in timp apar probleme.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noh pai tine-ne la curent daca mai face, desi daca a sarit dopul ala de doua ori (mai ales dupa ce a fost fixat cu nush ce nit), inseamna ca nu vom avea liniste in veci noi cei cu PD-uri. Oricum, chiar daca ti l-a fixat, uzura poate ca s-a format deja, de batut tot o sa bata ma gandesc. Sper pt tine sa nu :D

 

Noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu un ax cu came toti suntem datori....noi cei cu PD-urile de 1.9 :)....lasa ca si la motorizarile diesel mai noi de la VAG sunt o gramada de alte probleme, chiar mai costisitoare decat un ax cu came. Totusi cumnatul meu are un Golf 5 tot cu motor BKC ca si al meu si are vreo 220k km la bord....fara vreun zgomot de la ax cu came/tacheti. Masina asta e rulata in Romania de vreo 70k km, timp in care a fost folosit doar ulei Catrol.

 

Seful de la service zicea ca atunci cand se duce axul cu came trebuie sa bata tot timpul..nu doar aleator...si ca la mine nu e cazul sa-l schimb. Acum la mine de cand a aparut prima data zgomotul acum 2 ani am facut cam 13k km...deci nu ar trebui sa fie uzura prea mare la ax. Sper sa ma tina inca vreo 3 ani, ca fac putini km,  dupa care sper sa reusesc sa schimb masina. Oricum si daca mai apare zgomotul asa aleator, decat sa schimb axul cu came mai bine merg asa pana face tot timpul....ca m-am saturat de umblat pe la mecanici.

 

Multi km fara probleme la toti !

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea facea aleator. Cand incepea ziceai ca-s  cu agregatu de mai jos. O cama era aporape rotunda, deci nu se confirma ce zice mecanicul ala.

post-72374-0-63412000-1437756281_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar pt mine un singur lucru e de neinteles. Cum se poate ca la un asemenea kilometraj sa se intample uzura asta??? aprox 85 - 90k km ??  mai ales in contextu in care, in principiu lumea se plange pe la km mai inaintati, nu am auzit mai jos de 150 000.

 

 si are vreo 220k km la bord....fara vreun zgomot de la ax cu came/tacheti. 

 

Eu am mers cu ulei Mobil 1 ESP, deci cauza Castrol dispare in acest caz. Servisarea  a fost la max 15 000 sau 1 an.

Sunt curios ce voi descoperi la mine, mai ales despre dopurile alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sar dopurile apare uzura si la 50-70.000 km ca ramane ungere slaba la axul cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ft. adevarat ce spui, dar nu am prea vazut pe forum cazuri la chiar asa kilometraj mic. Si dopurile acelea, dupa ce sar, nu sunt un pericol pt. motor?? Unde ajung dupa ce cad?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana acum nu am intalnit sa faca probleme sau sa plece din chiulasa. Insa pot sa ajunga intre cama si tachet, etc.. sau sa ajunga in baia de ulei si acolo nu mai face nimic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce dopuri vorbiti?unde sunt amplasate mai exact,eventual rugam un coleg sa ataseze o poza ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!