Jump to content

Pierd lichid de racire


Johnny Bravo
 Share

Postare recomandată

Salut,

Eu tot bkd am si la mine a fost de vina radiatorul.Avea 2 pori si pe acolo imi arunca afara antigelul.Si pierdeam destul de mult(1L - 100 km).Cel mai mult se manifesta in mers,cand se facea presiune in instalatie.Arunca o privire pe la radiator sa vezi daca e umed!

Toate cele bune!

Sarbatori Fericite si drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Intre timp am aflat pe unde pierd antigel, pe la cooler-ul egr. Se pare ca nu este neobisnuit.

Reparatia insa, in cazul meu cel putin, presupune inlocuirea completa a cooler-ului. Cum insa piesa plus tot felul de maruntisuri anexe costa foarte mult, plus ca si egr-ul are prostul obiciei sa se strice (am schimbat deja o data supapa), am decis sa renunt cu totul la acest sistem de recirculare a gazelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Ai schimbat cumva si lapeta de admisie, cea care se afla sub egr si care face shutoff atunci cand inchizi motorul? La mine aia s-a stricat de doua ori si nici nu este ieftina, cam 700ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am schimbat-o si pe aia la vreo 2-3 saptamani dupa egr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Si eu am aceasi problema, cam la o saptamana mi se duce tot lichidul. am schimbat termostatul ca era dus si imi curgea pe langa el, am schimbat capacul de vasul de expansiune si tot mai pierd lichid. asa am ajuns de la 1-2 zile de reumplut vasul la aprox. o sapt. intrebarea mea ar fi cum pot depista dk cumva vreun por care scapa la presiune? se poate sa faca presiune pe instalatie fara sa pornesc motorul k sa numa frig la degete? Daca nu o fi vreun por si o fi garnitura de chiulasa nu ar trebui sa vad urme de ulei in vas? acu nu se vede nimic, este foarte curat lichidul.

 

Audi A3 8L 2002 - 1.6 AVU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Daca aveti probleme cu racitorul EGR(denumirea populara) sau cooler for exhaust recuperation(english version:) ) codul lui este 03G131512 si se gaseste usor si la dezmembrari

Eu l-am luat pe al meu cu 300 de ron.Pe langa faptul ca pierde lichid de asemenea problema lui este ca scapa si gaze,asa ca daca luati unul SH trebuie sa nu fie afumat(scapari de gaze prezente)

Am mai gasit si la 700 ROn noi de la diferiti,1100 ROn pe forum,1350 magazin sau la reprezentanta..dar nu stiu sigur pretul >1500 RON cred

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si nu vezi nici un fel de urma? pe nicaeri? doar din chiulasa poate sa fie atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura de chiulasa poate fi problematica fara sa ai ulei in antigel, anitgel in ulei, sau sa se supraincalzeasca motorul. Pur si simplu iti mananca antigelul.

 

 

Mergi la un service si fa un test de chiulasa. Iti introduce o substanta in vasul de expansiune care in contact cu C02 isi schimba culoarea (C02 nu ar trebui sa fie prezent in circuitul de racire decat daca este garnitura de chiulasa arsa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

 

Nu'i A3 dar e BKD. Pierd si eu lichid de racire. cca 50-100 ml la ~500 km. Lichidul este curat in vas, n'am nicio urma vizibila, si in permanenta gasesc presiune daca desfac capacul. 

Incep sa verific pe rand: radiator, cooler egr, furtune. De pornit porneste ca nou, de la -10 gr. la +40 la sfert fara nicio batzaiala. 

 

La cooler pe unde ar trebui sa se vada ceva? 

 

stima,

Modificat de dlbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor!

Speram sa nu postez aici dupa cate am schimbat dar din pacate ma vad nevoit sa o fac.

Pierdeam antigel, si acum 1 an m-am hotarat sa remediez problema tinand cont de istoricul unora si de sfaturile altora:

- am schimbat chiulasa, radiatorul chiulasa, garnitura chiulasa, s-au verificat si futunele totul parea OK!
- radiatorul de la chiulasa era chiar imbacsit de antigel, parea ca e 100% cauza dar...

Rezultatele:
- dupa schimbarea chiuloasei si garniturii consumul a fost de cca. 45-75ml antigel la suta de km
- dupa ce am schimbat radiatorul consumul a fost cel mai mic de 33ml la suta km
- in ultimele 2 luni consumul a crescut cam mult, si anume a ajuns ca 65ml iar acum iar a scazul nivelul spre minim dupa doar 800 km, preconizez un 75ml sau chiar 80ml la suta!

Miercuri merg din nou la service pentru inca o reverificare, trebuie sa fie alta cauza se pare.

Costurile de pana acum: 2200 RON chiulasa Second Hand (63.000Km), 200 RON radiator SH,garnitura noua ~200 RON, manopera totala in jur de 1000,-RON. In total 3600,-RON iar consumul a ramas in mare acelasi!


As aprecia orice sfat pentru a rezolva aceasta problema!
Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo

Verifica si coolerul EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Boooonnnn!!! 

 

Am scos din schema EGR-ul si coolerul. Pierderile s-au diminuat insa nu au disparut.

Am sunat la PBN sa intreb cat costa o testare a instalatiei de racire a motorului. Pe langa pretul care m-a dat pe spate, mi-au explicat ce inteleg ei prin acest test si anume desfacerea chulasei si verificarea ei, verificare garnituri bla-bla. 

 

Totul se rezma la chiulasa. Am intrebat daca testeaza si restul circuitului si cum fac asta. La faza asta tanti cu care vorbeam a inceput sa se balbaie.

I-am mentionat de substante fluorescente, presurizat circuitul 24 de ore si verificat cu lampa UV sau asa ceva... nimic. Nu stia. Cica nu se face asa ceva acolo.

 

So... Unde testez circuitul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 exact in aceeasi situatie sunt si eu. Demontat cooler egr degeaba.

Caut si eu test de presurizare.

Apropos, tie/voua cum va porneste, cum merge? Mie motorul imi porneste si merge absolut normal.

Modificat de dlbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine se mai zguduie uneori la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fiu aducatorul de vesti proaste , dar zguduitul la pornire e primul semn ca e chiulasa de vina , intra antigel la camera de ardere....

Dau sfat pentru ca in 2009 am trecut si eu prin schimbarea chiuloasei la masina din semnatura( BKD G5 2.0TDI) . La inceput se balbaia doar , apoi au inceput zdruncinaturi la pornire (uneori de ziceai ca se rup tampoanele) .....

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok si daca porneste si merge impecabil ?

Despre testul sub presiune stie cineva ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine mergea impecabil dupa ce pornea balbait si zdruncinat si nu totdeauna la prima cheie.

Eu am constatat ca este chiulasa sparta cand am fost sa fac un asemenea test , numai ca atunci cand a fost demontata nici nu a mai fost nevoie sa ii faca baietii de acolo testul cu aparatul ( oricare ar fi fost acela) se vedea clar cu ochiul liber o fisura mica in  unul din canalele de scurgere de antigel care comunica cu camera 3 de ardere ( a fost introdusa o lampa cu led pe canal si asa s-a vazut) .

 

Ca sfaturi ( de la om patit) , daca incepe sa va piarda antigel din ce in ce mai mult :

- Nu depasiti 2000 ture la mers constant si 2500 ture la accelerari

- Busonul borcanului de antigel il lasati jumatate desfacut (pentru a evita acumularea de presiune in sistem)

 

 

Verificati seriile de chiulasa , ar trebui sa fie aceleasi si la audi :

 

03G 103 308 A years 2003 to 2005.55 almost all cracked
03G 103 308 B years 2005.5 to 2006.6 only a few cracked
03G 103 308 C years 2006.5 to 2007.5 none cracked cracked

 

Multa bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cu B la sfarsit.

Deci sa merg la midocar?

Ceva ceva presiune mi se acumuleaza si mie in vas dupa o tura mai sanatoasa.

Modificat de dlbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci la un asemenea test se demonteaza oricum chiulasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sfatul sa te duci la midocar nu ti-l pot da eu ...... gandestete si la partea financiara cand iei o astfel de decizie . 

 

Ca sfat iti pot da :  inainte sa iei decizia pentru constatarea problemei de antigel ...demontare chiulasa, test presiune....etc... sa iti dea oferta de pret in scris serviceul apoi  sa faci aceasta operatiune.

Operatiunea de diagnosticare a pierderilor de antigel ( fara test de chiulasa)  am facuto si eu dar la mine a decurs ceva de genu :

-  batut palma pe 350 ron test cu solutie fosforescenta cu cei de la sericeul X operatiunea dureaza 1 zi

-  a doua zi venit la service sa ridic  masina  pret final 700 ron cu mentiunile ..'|vezi ca am testat si radiator, vezi ca a trebuit sa dam jos si calorifer , vezi ca a trebuit sa vedem si nush ce garnituri......."  prima si ultima data in viata mea cand am lasat masina in service peste noapte.

 

Dupa "operatiunea" de mai sus am decis sa verific chiulasa :  operatiunea din cate mi-a fost explicata de alt mecanic consta in datul jos al chiuloasei de pe masina , montata pe un aparat special , facut testul de presiune , apoi montata inapoi pe masina ( daca este OK)

Eu nu am ajuns la testul de presiune deoarece cum v-am zis si mai sus , a fost depistata problema exact inainte de test ( daca tin bine minte preturile cerute in 2009a au fost :  operatiunea de test a fost undeva la 450 ron montat/demontat chiulasa + 300 ron test de presiune)

 

Daca va mai pot ajuta cu alte detalii , va stau la dispozitie.

 

 

LATER EDIT : Am uitat sa mentionez ca testul de presiune chiulasa presupune si schimbarea garniturii de chiulasa (200 ron extra si acolo) mi s-a parut normala aceasta cerere din partea mecanicilor .

Modificat de Doomy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomy: unde ai facut tu testul asta? Eu am vorbit si la Midocar si imi cer 350 lei + TVA pe ora de manopera PUNCT. Nu imi pomenesc nimic de metoda, despre ce fac acolo, cat dureaza... Mi-au spus ca nu pot aprecia cat dureaza testarea asta.

 

LE. In privinta pornirii mai zdruncinate, am banuit si eu ca este posibil sa se datoreze infiltrarii apei in cilindrii insa o vreme am avut grija ca de fiecare data cand cobor din masina sa desfac busonul la vasul de expansiue, sa iasa presiunea. Ma gandesc ca facand asta nu s-a mai dus apa acolo iar orice alta apa care a intrat inainte s-a dus pe evacuare. Cu toate astea tot au fost momente cand pornea zdruncinat.

Nu am reusit sa identific un tipar al acestor porniri nasoale.

Modificat de Johnny Bravo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La vremea respectiva , am fost printr-o recomandare la un service in brasov tocmai sa evit preturile de genul 350 ron manopera/ora din bucuresti :)  ( Cred ca realizezi ca un minim de 4 ore tot scot baietii la midocar)

 

Ti-as fi dat serviceul , dar de acum 5 ani nu mai am nici o persoana de contact sau adresa, nici macar numele nu il mai stiu :( . 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am mai facut un test in ultima saptamana. Am luat de la alta masina un capac pentru vasul de expansiune si am observat ca a avut efect pozitiv. A mai scazit nivelul insa foarte-foarte putin.

Capacul are o supapa care la presiune suficient de mare, se deschide si lasa apa sa iasa pe la supra-plin. Supapa asta a mea se pare ca nu mai tine presiunea si lasa sa iasa din ea. Odata cu asta iese si apa sub forma de abur.

Ieri, cu temperatura la 90 de grade, am desfacut capacul de imprumut si nivelul s-a stabilizat la jumate intre minim si maxim.

Azi, in aceleasi conditii dar cu capacul meu, deja a scazut la minim.

Urmeaza, deci, sa iau un capac nou si sper sa inceteze pierderea asta.

Modificat de Johnny Bravo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!