Jump to content
Johnny Bravo

Pierd lichid de racire

Recommended Posts

Johnny Bravo

Am scos iarasi la vanzare masina. A venit saptamana trecuta cineva sa o vada si cu ocazia asta mi-a atras atentia ca nivelul lichidului de racire este scazut. Initial am pus pe seama faptului ca motorul era cald si probabil ca din cauza caldurii se modifica si nivelul.

Mi-a ramas totusi in minte ideea si am verificat si dupa cateva ore, cand motorul se racise. Mai crescuse putin nivelul insa era tot sub minim.

Am desfacut capacul vasului de expansiune, a suflat putin, semn ca era inca presiune dar tot nu s-a ridicat la nivel.

M-a luat ameteala. Imediat am verificat nivelul uleiului, stiind ca BKD-urile au probleme cu chiuloasele care crapa. Din fericire nivelul uleiului este normal. Nici urme de mazga sau chestii dubioase nu sunt.

Am completat la rece cu antigel si mi se pare ca iar a disparut o parte. Pe unde ar putea curge? Eu parchez masina la subsol unde este uscat si nu am vazut sa curga ceva. M-am uitat, atat cat se poate si prin motor si nu se vede nimic suspect.

Ce sa mai caut? As putea sa o duc la Porsche sa o verifice? Mai ales ca am si un voucher pentru manopera la mecanica pe care l-as putea folosi. Exista vreun test?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
rusen

verifica pe la radiator , incearca sa o ridici pe un elevator si sa te uiti la radiator , jos , exista posibilitatea ca el sa fie problema

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geisterfahrer

Mie la Toyota mi-au masurat daca scaude presiunea. Au folosit un manometru cu o pompa pe care l-au fixat pe vaseul de expansiune. La mine era clar pe unde curge (pompa de apa), dar au vrut sa vada daca mai tine pana la urmatoarea inspectie.

Ah, nici la mine nu se vedea ca a picurat ceva pe jos, ce iesea pe la garnitura pompei de apa era o cantitate foarte mica care se evapora urgent. Ramanea in urma numai substanta de marcare cristalizata...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ANdi B.

La bkd sunt 3 probleme:

1) chiulaosa se crapa intre cilindri si pierde lichid de racire

2) chiulasa se crapa pe la ungere si pierde ulei

3) moare pompa de ulei....

Luind in considerare km masinii, anul de productie si faptul ca are un tuning agresiv e chiulasa, gasesti la dezmembrari cu 300euro chioara. Apropo vezi daca pierzi compresie pe la pistoane daca da atunci asta e sigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johnny Bravo

Din pacate nu am unde sa o ridic decat la service. As vrea sa profit de voucherul de la Porsche si de faptul ca luni o duc la tinichigerie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
paul_e88

Vezi daca ai probleme la pompa tandem, in dreapta motorului, daca scapa motorina. Daca e murdar pe acolo, as spune ca de la asta e.

Pompa e deasupra furtunului de lichid de racire, si daca picura pe el se umfla, dupa care vei pierde tot lichidul de racire pe acolo..

Edited by paul_e88

Share this post


Link to post
Share on other sites
ANdi B.

daca dadea motorina pe acolo nu mai era instalatia amorsata si pornea f. greu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johnny Bravo

Am sa ma uit si la pompa asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
paul_e88

Eu am avut scapari acolo cat sa imi macine furtunul, dar masina pornea fara probleme. Absolut nici un simptom, pana cand am ramas fara lichidul de racire.

Edited by paul_e88

Share this post


Link to post
Share on other sites
nervoss

Dupa ce ai completat a mai scazut nivelul? Eu completez cam 200 ml la 2 ani. Cel mai sigur se pierde prin evaporare, daca vorbim doar de o cantitate mica la o perioada mare de timp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johnny Bravo

A scazut iar. Deci nu e problema de evaporare. M-am uitat si la furtunul de sub pompa si pare in regula. Nu am observat sa fie ulei, apa sau motorina. Doar murdar.

Daca ar fi garnitura la chiulasa care ar fi simptomele? Ma gandesc la asta pentru ca nu am vazut sa fi curs sub masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ANdi B.

Salut vezi sa nu fie radiatorul spart, daca ar fi problema de la chiulasa sau de la garnitura ar trb sa porneasca aiurea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
paul_e88

"Symptoms are: constant low coolant level, basically the coolant leaks into one of the cylinders and gets evaporated upon combustion. Eventually all coolant will disappear.

Another symptoms is hard starting with lots of white smoke from exhaust during morning start ups and cold... this is due to coolant in cylinder.

Final most noticable, is one cylinder locking up due to too much coolant."

Citire de la http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-sportback-8p-chassis/76277-%5B2-0-tdi%5D-how-know-if-your-cylinder-head-will-crack-if-hasnt-yet-2.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johnny Bravo

Damn! Suna nasol! Este complicat de schimbat garnitura?

Cat costa garnitura? Se mai schimba ceva odata cu asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ANdi B.

daca e garnitura este ieftin dar trebuie planata chiulasa! Vzi totusi sa nu fie radiatorul deoarece daca porneste bine inseaman ca nu ajunge in vre-un cilindru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alecsd

Johhny Bravo, la cat timp observi scaderea lichidului de racire dupa ce completezi si cat de mult scade? Am observat si eu acelasi lucru la masina mea. Eu completez cam o data la 4-5 luni , atunci scade pana la "Min" dupa ce in prealabil eu l-am completat la Max.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ANdi B.

alecsd stai linistit lui Johnny ii pierde o data la cateva zile :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johnny Bravo

Se pare ca imi curge mai repede. Adica in zile. Am sa mai urmaresc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Radu90

Daca nu vezi urme deloc pe sub masina de antigel, atunci problema e clara, chiulasa fisurata, garnitura de chiulasa sau in cel mai rau caz fisura in cilindru, nu poti sa stii nimic pana nu dai chiulasa jos. De pornit iti porneste ok? sau porneste in 3 ? daca e apa in capu pistonului ar trebui sa porneasca urat si sa intrerupa pana arunca apa pe evacuare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johnny Bravo

De pornit porneste foarte bine. Am fost atent si la esapament in mers si parca este un fum sau abur alb cat este rece motorul.

Oricum, am lasat-o azi la PBN la tinichigerie si ii voi face si un test sa vedem exact pe unde curge. Simptomele indica totusi ca se duce in cilindrii. Sa vedem daca mai curge si prin alte parti, sa repar totul odata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
saibot

E normal sa dea abur cu motorul rece. Este condens facut in evacuare. Gazele calde - evacuarea rece...stii tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johnny Bravo

Stiu insa mi s-a parut cam mult totusi

Share this post


Link to post
Share on other sites
ANdi B.

Ce ai mai rezolvat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johnny Bravo

Momentan nimic. Masina e la tinichigerie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johnny Bravo

:( abia in a 2-a jumatate a lui ianuarie, daca nu se sfarseste azi lumea sau nu vor fi iar troiene precum iarna trecuta, voi ajunge sa testez instalatia de racire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri