Jump to content

Pierd lichid de racire


Johnny Bravo

Recommended Posts

Am scos iarasi la vanzare masina. A venit saptamana trecuta cineva sa o vada si cu ocazia asta mi-a atras atentia ca nivelul lichidului de racire este scazut. Initial am pus pe seama faptului ca motorul era cald si probabil ca din cauza caldurii se modifica si nivelul.

Mi-a ramas totusi in minte ideea si am verificat si dupa cateva ore, cand motorul se racise. Mai crescuse putin nivelul insa era tot sub minim.

Am desfacut capacul vasului de expansiune, a suflat putin, semn ca era inca presiune dar tot nu s-a ridicat la nivel.

M-a luat ameteala. Imediat am verificat nivelul uleiului, stiind ca BKD-urile au probleme cu chiuloasele care crapa. Din fericire nivelul uleiului este normal. Nici urme de mazga sau chestii dubioase nu sunt.

Am completat la rece cu antigel si mi se pare ca iar a disparut o parte. Pe unde ar putea curge? Eu parchez masina la subsol unde este uscat si nu am vazut sa curga ceva. M-am uitat, atat cat se poate si prin motor si nu se vede nimic suspect.

Ce sa mai caut? As putea sa o duc la Porsche sa o verifice? Mai ales ca am si un voucher pentru manopera la mecanica pe care l-as putea folosi. Exista vreun test?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Johnny Bravo

    29

  • Rune

    9

  • ANdi B.

    8

  • dlbogdan

    7

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Am scos iarasi la vanzare masina. A venit saptamana trecuta cineva sa o vada si cu ocazia asta mi-a atras atentia ca nivelul lichidului de racire este scazut. Initial am pus pe seama faptului ca motor

Posted Images

verifica pe la radiator , incearca sa o ridici pe un elevator si sa te uiti la radiator , jos , exista posibilitatea ca el sa fie problema

Link to post
Share on other sites
Geisterfahrer

Mie la Toyota mi-au masurat daca scaude presiunea. Au folosit un manometru cu o pompa pe care l-au fixat pe vaseul de expansiune. La mine era clar pe unde curge (pompa de apa), dar au vrut sa vada daca mai tine pana la urmatoarea inspectie.

Ah, nici la mine nu se vedea ca a picurat ceva pe jos, ce iesea pe la garnitura pompei de apa era o cantitate foarte mica care se evapora urgent. Ramanea in urma numai substanta de marcare cristalizata...

Link to post
Share on other sites

La bkd sunt 3 probleme:

1) chiulaosa se crapa intre cilindri si pierde lichid de racire

2) chiulasa se crapa pe la ungere si pierde ulei

3) moare pompa de ulei....

Luind in considerare km masinii, anul de productie si faptul ca are un tuning agresiv e chiulasa, gasesti la dezmembrari cu 300euro chioara. Apropo vezi daca pierzi compresie pe la pistoane daca da atunci asta e sigur.

Link to post
Share on other sites

Din pacate nu am unde sa o ridic decat la service. As vrea sa profit de voucherul de la Porsche si de faptul ca luni o duc la tinichigerie.

Link to post
Share on other sites

Vezi daca ai probleme la pompa tandem, in dreapta motorului, daca scapa motorina. Daca e murdar pe acolo, as spune ca de la asta e.

Pompa e deasupra furtunului de lichid de racire, si daca picura pe el se umfla, dupa care vei pierde tot lichidul de racire pe acolo..

Edited by paul_e88
Link to post
Share on other sites

daca dadea motorina pe acolo nu mai era instalatia amorsata si pornea f. greu

Link to post
Share on other sites

Eu am avut scapari acolo cat sa imi macine furtunul, dar masina pornea fara probleme. Absolut nici un simptom, pana cand am ramas fara lichidul de racire.

Edited by paul_e88
Link to post
Share on other sites

Dupa ce ai completat a mai scazut nivelul? Eu completez cam 200 ml la 2 ani. Cel mai sigur se pierde prin evaporare, daca vorbim doar de o cantitate mica la o perioada mare de timp

Link to post
Share on other sites

A scazut iar. Deci nu e problema de evaporare. M-am uitat si la furtunul de sub pompa si pare in regula. Nu am observat sa fie ulei, apa sau motorina. Doar murdar.

Daca ar fi garnitura la chiulasa care ar fi simptomele? Ma gandesc la asta pentru ca nu am vazut sa fi curs sub masina.

Link to post
Share on other sites

Salut vezi sa nu fie radiatorul spart, daca ar fi problema de la chiulasa sau de la garnitura ar trb sa porneasca aiurea.

Link to post
Share on other sites

"Symptoms are: constant low coolant level, basically the coolant leaks into one of the cylinders and gets evaporated upon combustion. Eventually all coolant will disappear.

Another symptoms is hard starting with lots of white smoke from exhaust during morning start ups and cold... this is due to coolant in cylinder.

Final most noticable, is one cylinder locking up due to too much coolant."

Citire de la http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-sportback-8p-chassis/76277-%5B2-0-tdi%5D-how-know-if-your-cylinder-head-will-crack-if-hasnt-yet-2.html

Link to post
Share on other sites

Damn! Suna nasol! Este complicat de schimbat garnitura?

Cat costa garnitura? Se mai schimba ceva odata cu asta?

Link to post
Share on other sites

daca e garnitura este ieftin dar trebuie planata chiulasa! Vzi totusi sa nu fie radiatorul deoarece daca porneste bine inseaman ca nu ajunge in vre-un cilindru.

Link to post
Share on other sites

Johhny Bravo, la cat timp observi scaderea lichidului de racire dupa ce completezi si cat de mult scade? Am observat si eu acelasi lucru la masina mea. Eu completez cam o data la 4-5 luni , atunci scade pana la "Min" dupa ce in prealabil eu l-am completat la Max.

Link to post
Share on other sites

alecsd stai linistit lui Johnny ii pierde o data la cateva zile :)

Link to post
Share on other sites

Se pare ca imi curge mai repede. Adica in zile. Am sa mai urmaresc.

Link to post
Share on other sites

Daca nu vezi urme deloc pe sub masina de antigel, atunci problema e clara, chiulasa fisurata, garnitura de chiulasa sau in cel mai rau caz fisura in cilindru, nu poti sa stii nimic pana nu dai chiulasa jos. De pornit iti porneste ok? sau porneste in 3 ? daca e apa in capu pistonului ar trebui sa porneasca urat si sa intrerupa pana arunca apa pe evacuare.

Link to post
Share on other sites

De pornit porneste foarte bine. Am fost atent si la esapament in mers si parca este un fum sau abur alb cat este rece motorul.

Oricum, am lasat-o azi la PBN la tinichigerie si ii voi face si un test sa vedem exact pe unde curge. Simptomele indica totusi ca se duce in cilindrii. Sa vedem daca mai curge si prin alte parti, sa repar totul odata.

Link to post
Share on other sites

E normal sa dea abur cu motorul rece. Este condens facut in evacuare. Gazele calde - evacuarea rece...stii tu

Link to post
Share on other sites

:( abia in a 2-a jumatate a lui ianuarie, daca nu se sfarseste azi lumea sau nu vor fi iar troiene precum iarna trecuta, voi ajunge sa testez instalatia de racire.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • dlbogdan
      By dlbogdan
      Dragii mei,
       
      Cum spuneam si in alt topic, am reusit (prin soft) sa rezolv trepidatiile faimoase motorului BKD la relanti. Nu ma refer aici la tremuratul normal al motoarelor diesel ci la "zvacurile" rare si aleatorii (o data la 5-10 secunde cateodata si mai rar) tipice pentru motorul 2.0 TDI PD 16 V instrumentat alimentat si accesorizat de BOSCH. Din ce stiu, fratii acestui motor pe SIEMENS (BKP si BMN) nu au aceasta problema, fapt care m'a si trimis cu gandul ca e o problema de soft.
       
      As avea insa nevoie pentru confirmarea solutiei, de cativa dintre voi, posesori de BKD, disponibili sa testam teoria mea pe dragele voastre masini.
      Dupa cum stim, nu orice tremurat are acelasi motiv si nu orice solutie poate rezolva aceeasi problema peste tot, motoarele in special dieselurile PD, sunt "moody", au identitate sa zicem.
      Procedura e simpla. Facem dump la softul current prin OBD, il modificam si il scriem la loc prin OBD.
       
       
      Solutia in mare are ca centru recalibrarea matricii (hartii) de durata nr 5 care e selectata pentru SOI intre 0 si 5 grade, prin interpolare atat valori cat si axa. Practic nu se va decalibra absolut nimic dar ECU va avea la dispozitie valori de lookup mai apropiate pentru injectia tipica de relanti (cantiati mici).
      Acelasi lucru se intampla pe partea de cantitati mici de injectie a hartii de start injectie la temperatura normala de lucru a motorului (SOI 7)tot cu interpolare pentru un lookup table mai "fin".
      Alte tweakuri de genul asta se intampla si in logica de Dynamic SOI tables.
      Solutia include multe alte mici tweakuri si prin partea de logica a softului, pe care le'am dezvoltat cum ziceam in sute de teste pe parcursul timpului atat cu WinOLS cat si dezasambland dumpul complet pentru o analiza exhaustiva.
       
    • 09LUK
      By 09LUK
      Buna seara. Dupa multe cautari am reusit si eu sa imi cumpar o masina. Mi-a luat ceva pana am gasit configuratia actuala, dar sunt foarte multumit. Am adus-o din zalau pe zapada aia mare dintre craciun si revelion. Acolo am echipat-o cu cauciucuri noi de iarna. Nu am avut nici cea mai mica problema cu ea pe drum. Are 125.000 km si merge foarte fin. 
       
      Dotari:
      4motion ( :wub: ) dublu climatronic scaune sport, volan in 3 spite 4 geamuri electrice cotiera fata jante pe 16" semnalizari in oglinda  
      Nu imi mai aduc aminte acum, dar mai completez pe parcurs. Momentan masina e in service pentru schimburi (filtre+kitul complet de distributie+placute frana spate+bobina electromotor).
       
      Inca nu am apucat sa fac foarte multe poze.
       






    • mihh
      By mihh
      sal.
      Golf V 2.0 TDI 2005
      motor rece - > ok.
      Problema: - > dupa aproximativ 1h de mers prin oras la relanti apar niste trepidatii care se resimt in masina destul de neplacut. Problema e ca apar NU imediat dupa ce motorul ajunge la temperatura optima, ci dupa .. cu cat merg mai mult cu atat se accentueaza. Mentionez ca am fost la service, au facut toate testele de diagnosticare ale motorului si toate au iesit ok , de asemenea exclud si motorina, am alimentat din mai multe locuri, am incercat aditivi.. nici un rezultat.
      ps: ulei+ filtre schimbate.
      Dezechilibrul asta apare strans legat de temperatura dar cum se explica?
      rezolvare? :D
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept