Jump to content

Carlig de remorcare - probleme instalatie electrica


atty_l
 Share

Postare recomandată

Aceasi problema o am si eu am pus carligul am pus modulul si acum vine partea mai grea: sa leg firele in bord.

Am gasit la un coleg de pe forum asta si vreau sa-mi spuneti daca este ok si la mine pe passat:

Pentru a finaliza mai este nevoie de:

1 siguranta N 105 255 05 pe cablul care va porni de la baterie si se va termina in tabloul de sigurante din stanga volanului cod kit reparatie 3C0 937 524 E pentru a lega cele 3 sigurante N 107 131 23 din desen.
Pentru a face traseul de la tablou pana la centrala electrica (onboard supply control unit) avem nevoie de kit reparatie 000 979 019 E, 000 979 133 E, 000 979 253 E si 000 979 021 E sau de pinii N 103 358 07, N 103 358 06. Tot acesti pini sau cablurile de reparatie se vor folosi si la calculatorul (1K0 907 383 D) pe care il montam in e partea stanga roata spate sub tapiretie.
Din calculatorul de carlig se trag firele pentru priza iar cand este gata se codeaza cu VAG-COM pentru a fi functional. Cablurile de CAN se vor rasuci cu pas de 5 mm pe toata lungimea acestuia (obligatoriu) pentru a prevenii interferentele.
Pentru a fi in totalitate functional (adica sa apara si pe bord faptul ca aveti remorca cuplata) nu uitati sa faceti toate legaturile - mai exact nu uitati firul de la centrala electrica la calculatorul J533 CAN Gateway altfel nu apare beculetul specific doar va va informa pe BC ca aveti becul x, y ars, etc

 

Problema ca codul N 107 131 23 si N103 358 06 nu exista.

Pute-ti sa-mi spuneti daca sa achizitionez piesele acestea as putea sa montez ?


Si daca stie cineva la tabloul meu de sigurante in ce repere se pun sigurantele ca am cautat pe net si nu am gasit pentru modelul 2010 harta sigurantelor si la masina nu exista


Cred ca N 103 358 06 este N 103 357 06

post-106446-0-02309500-1391881506_thumb.

post-106446-0-31968600-1391881509_thumb.

post-106446-0-14010200-1391881512_thumb.

post-106446-0-09606000-1391881516_thumb.

post-106446-0-30038000-1391881519_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde gasesc si eu harta cu pozitia sigurantelor in stanga bord pentru modelul meu? ca am gasit ceva dar nu se potriveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai pentru a difera mult de la MY la MY, ai grija! La blocul de sigurante nu mi se pare asa tragic, le cuplezi si tu unde ai loc liber si tii minte. Problema cea mai mare mi s-a parut identificarea firelor de care trebuie sa te legi (la una din mufele BC-ului tin minte ca in acelasi snop de fire erau chiar doua care aratau identic - cel putin la B7 asa este). A doua chestie dificila e legatul efectiv de firele alea, trebuie sa lucrezi cu capul in jos pe sub volan...Prin contrast, partea cu blocul de sigurante e joaca de copii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna ziua.

As avea si eu niste intrebari daca ma poate ajuta cineva.

De curand am cumparat un carlig pentru VW PASSAT B6, l-am montat dar partea electrica inca nu e facuta.

Cand m-am dus la un service mi s-a spus ca Modulul(computerul) e de la un GOLF 5 sau 6.

Ma poate ajuta cineva?

Este vorba despre un WESTFALIA 506151        1K0 907 383

M-ar interesa cum as putea eu monta partea electrica, ca nu mai sunt in Romania si nu ma intorc numai la sfarsitul toamnei.

Modificat de szucs_alfred
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatia se face conform schemelor electrice si apoi se codeaza pe masina corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poti ajuta de unde sa cumpar un cablu care merge de la carlig pana sub volan. Am inteles ca acolo se leaga firele.

Momentan sunt in Germania. Si as putea sa comand de pe amazon sau de altundeva.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

vezi la Jaeger. Eu de acolo am cumparat cablajul si ECU-ul. Totusi, daca ai alarma pe masina, s-ar putea sa ai probleme cu ECU-ul pe care il vand ei (au si o varianta pentru masinile cu alarma, dar aia nu se vinde default).

Gasesti aici numarul articolului compatibil cu masina ta: http://www.jaeger-automotive.de/fileadmin/user_upload/documents/Jaeger_Elektrosatz_Katalog_2014.PDF

 

De montat singur pe genunchi, in deplasare cum zici ca esti, nicio sansa. Mie mi-a luat ca. 10 ore in 2 persoane, fara pauza. Stian EXACT unde sunt toate clemele de care trebuie sa trag. E o munca groaznica trasul cablurilor, nu o doresc nici dusmanilor. 

Modificat de Geisterfahrer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mult. in 3 ore se monteaza toata instalatia cap coada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Doar cablul, da, probabil 3-4 ore. Acum am citit ca carligul in sine e deja montat. Eu mi-am mai facut si un capac custom in bara spate ca sa nu se vada gaura aia urata si sa nu intre mizerie.

 

La montajul cablului trebuie avut grija la demontarea peretelui lateral in portbagaj, sunt multe suruburi. Apoi, se demonteaza pragurile interioare din spate pana in fara masinii. Trebuie ajuns sub bord la computer si la cutia de sigurante. Daca ai airbaguri la scaunele din spate trebuie avut grija (intai scoasa bateria, abia apoi mufa de la airbag). Daca uiti sa scoti bateria, te vei alege cu o eroare permanenta, si inplicit dezactivarea automata a airbagurilor - nu as merge asa cu masina nicaieri, trebuie un VDCS sau VAS ca sa stergi eroarea.

 

Cel mai nasol e legatul la firele cin computer. Practic desfaci un snop mare de cabluri, cauti dupa culoare anumite fire la care te vei lega. La B7 e usir sa faci confuzie, in snopul ala sunt parca 2 fire alb-albastre (parca). Unul din ele e gresit :D Munca asta se face intr-o pozitie imposibila, cu capul in jos sub bord, ceafa pe pedale :P

 

Apoi trebuie sa activezi diverse cu VCDS (in descrierea kitului de la Jaeger e totul descris amanuntit).

 

Eu am alarma OEM si modulul Jaeger pe care il vand ei default nu stie sa lucreze cu alarma. practic daca infig priza electrica de la remorca sau suportul de biciclete si incui masina, in 20 sec porneste alarma. Am vb cu Jaeger si mi-au inlocuit modulul pe gratis cu cel corect. Acum merge, numai ca pentru inlocuire am mai defrisat o data tot portbagajul...;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acesta este modulul meu.

Si la acesta as dori daca se poate achizitiona cablul din spate pana in fata. 

Ca ma gandesc undeva in spate se monteaza modulul respectiv, numai nu stiu nici locul acestuia unde vine.

Ma poate ajuta cineva cu niste imagini, daca are. Unde vine montat.

 

Si inca o intrebare, ce cablu trebuie sa cumpar ca sa leg laptopul la masina sa vad erori, sa pot sa vad alte lucruri din computerul masini.

 

As dori un link  sau o denumire exacta, sa caut pe amazon sau ebay.

 

post-146410-0-79966200-1425676383_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acesta este modulul meu.

Si la acesta as dori daca se poate achizitiona cablul din spate pana in fata. 

Ca ma gandesc undeva in spate se monteaza modulul respectiv, numai nu stiu nici locul acestuia unde vine.

Ma poate ajuta cineva cu niste imagini, daca are. Unde vine montat.

 

Si inca o intrebare, ce cablu trebuie sa cumpar ca sa leg laptopul la masina sa vad erori, sa pot sa vad alte lucruri din computerul masini.

 

As dori un link  sau o denumire exacta, sa caut pe amazon sau ebay.

NU il gasesti separat, ala se face pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.......... Eu mi-am mai facut si un capac custom in bara spate ca sa nu se vada gaura aia urata si sa nu intre mizerie.........

 

poti pune cateva poze sa vad si eu cum ai facut ? .....ma bate gandul sa pun si eu carlig, insa nu as vrea sa schimb si bara pentru asta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Nu schimbi nicio bara, ci o tai. In interriorul fustei spate este marcata zona pe care trebuie sa o decupezi. Parca sunt de fapt 2 marcaje, unul pentru carligul demontabil sau fix, si un alt marcaj, mult mai mare ca suprafata, pentru carligul rabatabil.

 

Eu am pus pozele pe motor-talk.de, impreuna cu DIY-ul, dar e in germana. Uite aici pozele meie:  http://www.motor-talk.de/bilder/anhaengerkupplung-nachruesten-g49190241/img-0253-i205281145.html

 

Incepand cu poza 28 este montajul capacului (in regie proprie - de la VW nu exista capac)

Modificat de Geisterfahrer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O intrebare...inafara de faptul ca apare in bord daca ai vreun bec ars la remorca, ce rol mai are modulul pt carlig? modifica in vreun fel parametrii de functionare abs -esp?

 

Si inca o problema(am carlig OEM), vreau sa tractez o rulota..pe ea am o baterie pentru instalatia din rulota....pot sa incarc respectiva baterie in mers?daca da la ce pin din priza cu 13 de pe masina ma pot conecta 9 sau 10? Fac conexiunea pur si simplu sau mai este necesara vreo dioda ceva?

Modificat de Seby19
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca si senzori de parcare in spate, ii va dezactiva. Se pare ca stie sa lucreze si cu franele remorcii  ca sa o stabilizeze (nu am remorca, dar or fi si remorci cu ABS/ESP). In plus, lucreaza cu alarma, incepe sa sune daca cineva iti desface contactul electric de la remorca. Or mai fi si altele, dar nu le stiu din proprie experienta.

 

Ah, daca ai LaneChangeAssist nu dezactiveaza sigur radarele. La mine se dezactiveaza singure, daca cumva roata bicicletei (am suport de biciclete pe carlig) obstructioneaza cumva senzorul radar.

 

Despre conexiune de curent, stiu ca la mine e un cablu separat, care evident ca trebuie protejat cu o siguranta suplimentara in cutia de sigurante. Nu mai tin minte pe ce pin era la priza remorcii, insa era o discutie parca ....in finctie de cum il legai, incarca bateria din remorca numai in timpul mersului....sau tragea curent din bateria masinii permanent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cele de mai sus vine completarea cu modificarea centrului de greutate al masinii in centrul de greutate al ansamblului pt o buna functionalitate a ESP-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. Ms. Sincer partea cu modificarea centrului de greutate mi se pare putin ciudata...daca e sa vb de modificarea centrului de greutate prin apasare pe carlig...pai si daca pui in portbagaj 300kg...nu e aceeasi treaba? Oricum treaba cu controlul franelor la remorca e frectie...la noi inca nu am vazut asa ceva montat pe remorci sau rulote...ar insemna ca remorca sa aiba sistem de franare actionat electric ceea ce la noi am impresia ca nu e omologat de rar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Ia pune un amarat de suport de biciclete cu o singura bicicleta pe carlig (in total vreo 20 kg) sa vezi cum se lasa masina pe spate....zici ca ai 300 kg de caramizi in portbagaj ;) Nu e vb numai de cate kg pui pe carlig, ci ca kilogramele alea nu apasa fix pe capul carligului, ci ca. 1 m in spatele masinii ;) Nimeni nu s-ar fi chinuit sa faca un ECU de carlig daca nu ar fi fost stricta nevoie de el....;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. Ms. Sincer partea cu modificarea centrului de greutate mi se pare putin ciudata...daca e sa vb de modificarea centrului de greutate prin apasare pe carlig...pai si daca pui in portbagaj 300kg...nu e aceeasi treaba? Oricum treaba cu controlul franelor la remorca e frectie...la noi inca nu am vazut asa ceva montat pe remorci sau rulote...ar insemna ca remorca sa aiba sistem de franare actionat electric ceea ce la noi am impresia ca nu e omologat de rar

din experienta iti confirm ca nu e nici o frectie. una e franezi 4,7 metri lungime si alta e sa franezi un ansamblu de 7-8 metri format din masina si remorca. sa nu mai povestim de testul elanului.

oricum fiecare pune ce vrea unde vrea pe banii lui. eu nu iti recomand sa te joci cu sanatatea ta si siguranta ta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut !

Am cumpărat recent un Passat 2012 si are cârlig electric de se pliază sub bara ! Am fost cu masina la rar si un om inteligent a apăsat mai tare pe butonul de ridicare/lăsare cârlig , din acel moment cârligul nu se mai ridica/lăsa sub bara se bălăngăne aiurea !

Ma poate ajuta cineva ( dacă S-a lovit de chestia asta ) cu un mod de reparare sau sa cumpăr altul in cel mai rău caz !!

Mulțumesc !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

N-am mai auzit. Trebuie desfacut si vazut ce s-a intamplat. Probabil s-a rupt ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Salut !

Am cumpărat recent un Passat 2012 si are cârlig electric de se pliază sub bara ! Am fost cu masina la rar si un om inteligent a apăsat mai tare pe butonul de ridicare/lăsare cârlig , din acel moment cârligul nu se mai ridica/lăsa sub bara se bălăngăne aiurea !

Ma poate ajuta cineva ( dacă S-a lovit de chestia asta ) cu un mod de reparare sau sa cumpăr altul in cel mai rău caz !!

Mulțumesc !!

 

carligul nu se ridica din buton... se ridica cu mana - apasa-l la locul sau si trebuie sa se blocheze.

 

doar se elibereaza electric, se trage in pozitia de fixare - ca sa nu se balangane... cand se pliaza, se apasa butonul, se impinge la locul sau, cu mana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

  Salutare tuturor, am citit câteva topic-uri referitoare la instalarea prizei pentru cârlig și aș avea câteva întrebări.

Dețin un passat variant 2004 comfort line, ESP, tracțiune față cu senzori de parcare și aș vrea să instalez un cîrlig pe spate plus legăturile electrice. Mașina din fabrică nu a avut cârlig. Dacă obținerea unui cârlig nu ar fi o problema și aici mă refer original din dezmembrări sau nou after market, problema intervine la partea electrică și instalarea prizei. Am citit că cel mai bine ar fi să îmi instalez un kit cu priză de 13 pini. Am găsit firma jaeger și kitul model de serie jaeger 21270011 luat din catalogul lor de pe siteul oficial dar am observat din catalog că nu are opțiunea pentru conectare la can pentru mașinile dotate cu esp și nici posibilitatea de a încărca bateria unei rulote în mers (poate mă înșel eu dar așa cel puțin am văzut eu din tabelul catalogului - atașez și pozele din catalog cu modelul meu in germană și acelaș catalog și în engleză). O altă nedumerire a mea ar fi dacă suspenisa pe spate la modelul meu de passat destul de moale - model comfortline - este pretabilă pentru instalarea unui cârlig auto și implicit pentru tractarea unei rulote sau va trebui făcute schimbări la angrenajul din spate.

  Am postat pe forumul B6 deși am model B5 deoarece am găsit aici o discuție mult mai dezvoltata referitor la subiectul care mă interesează. Este posibil ca modelul meu de passat să nu suporte kit electric pt. cârlig cu control pe canbus?

  Aștept părerile voastre și alte sugestii. Vă mulțumesc!

post-138953-0-02344300-1443788475_thumb.

post-138953-0-28781600-1443788475_thumb.

Modificat de the_artivist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai postat gresit pe forumul de B6 cand tu ai B5.5, nu au nici cea mai mica legaura, si mai ales cu canul.

Tie nu-ti trebuie pe can-bus deoarece masina ta nu stie de asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!