Jump to content

Ulei cutie viteze manuala


DUBB4LIFE
 Share

Postare recomandată

Fiind cutie cu 6 viteze, cred ca 2,1L la schimb, dar pentru procedura si cantitate trebuie sa te ajute altcineva daca poate, eu nu am info respective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor.Ma puteti ajuta cu un cod pentru ulei cutie de viteze la un Golf 6,1.4 TSI,160CP, motor CAVD, Cutie viteze KWB,cu 6 trepte.An de fabricatie 2009.Multumesc.

Modificat de Dobana
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, la un scirocco 2.0 tdi cod cutie LHD am gasit 2 variante de coduri, oare care este cel ok?
Multumesc.
 

sssss.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabriel88   VW a trecut de la numărul de piesă G 052 171 A2 (specificația TL 521 71) la G 052 527 A2 (specificatia  TL 525 27) la sfârșitul anului 2012 (producție europeană cel puțin) pe toate transmisiile 02Q.

Ambele au 75W (~6 cSt la 100°C) GL-4 tip ulei MTF.

Din toate sursele citite schimbarea codului a fost cauzata datorita schmbarii normelor de mediu privind uleiurile MTF si a trebuit modificata formula. 

 

Diferenta conform specificatiei este una singura  daca terminatia este diferita de A2 si anume R2 :  R2 este dat ca HIGH PERFORMANCE  -> adica este bun pentru temperaturi inalte si are nevoie de aceste temperaturi sa isi atinga valorile de performanta.

 image.png.2ac15aec23ca6d81cd53803b782a0917.png

image.png.0a00e0956d5c2402cf4e5d547d0d3e4a.png

Deci grija sa nu iei cu R2 la final . 


Subiectul este dezbatut pe toate continenetele de proprietari VW  si concluzia este urmatoarea  -> pentru cele care au terminaita A2 din codul nou G 052 527 A2 unii utilizatori au raportat ca intra mai greu in viteze la "rece" , mai greu ca de obicei dar doar la rece, diferente la cald nu existau intre ele. 

 

Mare atentie la datele de expirare pe codul vechi : pe bidon este stantata data de productie , iar uleiul poate sa fie folosit in urmatorii 4 ani de la data productiei ->  Folosit in sensul ca ai 3 ani la dispozitie sa il bagi in cutie si apoi sa il folosesti X ani . 

Loturile din G 052 171 A2  le gasesti pe piata cu maxim 2020 ( din cate stiu eu) , ai grija sa nu iti fie livrate din loturi vechi . 

 

Chiar recent am intampinat aceasta problema cu o cunostinta care a primit lotul 2016 de la un magazin online de piese auto cunoscut in RO.

 

Aici gasesti pe bidon data de productie

image.thumb.png.9e3a99709730a36e29f61902c1f81666.png

 

decizia ramane la tine ce ulei sa comanzi . Informatiile le ai mai sus. 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomy multumesc mult de raspuns, intr-adevar am mai cautat pe net si cam aceeasi parere am gasit si pe alte forumuri, ok sunt ambele uleiuri cu terminatia A2  doar ca la formula veche trebuie avuta in vedere data de fabricatie.
Multumesc mult.

Modificat de gabriel88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin 2011 este masina deci teoretic are in cutie codul vechi , nu cred ca a fost schimbat vreodata de proprietarul anterior.

Modificat de gabriel88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Scirocco 2011, LHD, G052527A2 - ulei 1L - imi este indicat de catre ETKA (up-date la zi).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da pentru ca au schimbat in 2012 cum a spus Doomy mai sus, in oempc apar ambele coduri si pe vwvortex s-a vorbit de versus intre cele doua coduri si se pot folosi ambele, oricum masina original in ea are codul vechi.
Multumesc.

Modificat de gabriel88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin depinde de versiunea la ETKA interogata pentru aceasta info, daca este la zi iti da doar codul nou , daca este de pe "vremea masinii"  iti da doar codul vechi. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, insa de obicei la click dreapta pe cod este meniul "Date Istorice" unde pot sa vezi evolutia codurilor in spate.

In acest caz meniul respectiv nu este populat cu informatii despre ulei.

 

Mai este un aspect, l-am observat in timp, acelasi cod de CV are indicatii diferite de cod de ulei in functie de marca si modelul din grup. Adica este foarte posibil ca pentru o alta marca si model din grup sa fie evolutia despre care ai scris.

Istoricul acela de sus pentru ce model de masina a fost initial?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Istoricul a fost pentru Sciroco 2010 , 2.0 TDI , 6 speed manual . 

Acelasi cod de cutie montat pe mai multe modele poate avea cod de ulei diferit din mai multe motive  , unul din ele fiind "cooling" specs ale motorului raportat cu modelul masinii pe care este montata sau de  zona de destinatie a acelei cutii de viteze raportata la VIN  -> USA ->MEXIC->CAnada...etc. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum masina mea este fabricatie 12.2010 si inmatriculat 2011 am mers pe codul de ulei cel vechi, am mai citit si vwvortex discutia asta si tot asa recomandau uleiul vechi. 
https://www.vwvortex.com/threads/manual-transmission-fluid-part-number.8571585/?__cf_chl_captcha_tk__=pmd_sz0ePJPI_Nqyhy16vFmlnvPnVTmI2_sPP2va1qUlFuU-1635513825-0-gqNtZGzNA2WjcnBszQnl
Plus daca cauti echivalente oem dupa codul nou apar produse de la febi sau fuchs ca si repere pentru ambele coduri, ciudate caile vag-ului.
Am prins lot bun de fabricatie 2020.

88160938-af77-4109-a0f5-36b303d6b622.JPG

Modificat de gabriel88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună. Am un Passat B6 Variant codul cutie e KNS. Ce ulei îmi recomandați în afara celui OE? Eu am avut o experienta f neplăcută cu uleiul original și încerc sa îl evit. 

Mulțumesc, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cutie KNS pe B6, ETKA indica:

- G052527A2 - ulei transmisie 1L.

 

Ce cod era uleiul original pe care l-ai folosit anterior?

Nu exista ulei AM mai bun ca cel OE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da exista si nu dau nume. VW nu produce uleiuri, nu are fabrica de uleiuri, totul este marketing care, din pacate pentru unii dintre noi, se traduce in preturi de aprox. 2x mai mari.

Modificat de enescuus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor! Revin cu o nedumerire. Se poate intampla ceva daca in cutie se introduce mai mult ulei decat in specificatiile tehnice?

Modificat de babanovac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred, eu am schimbat uleiul la cutia mea JCR, in iunie 2018, a curs din ea in jur de 1 litru si ceva, pana in 1,5 litri asa la ochi ca nu am stat sa-l masor, si am bagat in ea 2 litri! Deja dupa primul litru turnat, incepuse sa curga pe la busonul de nivel, asa ca am pus busonul si am turnat si al doilea litru! Merg de 3 ani asa si cutia schimba foarte bine, nu caraie, nu huruie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am un T4 si vreau sa schimb uleiul din cutia viteze manuala. Am desfacut dopul de golire a cutiei de viteza manuale  si am observat ca   pe interioriul  carcasei are  niste depuneri negre . Cu ce se poate sa curat depunerile de pe carcasa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12.11.2021 at 15:47, babanovac a scris:

Salutare tuturor! Revin cu o nedumerire. Se poate intampla ceva daca in cutie se introduce mai mult ulei decat in specificatiile tehnice?

Salut,forteaza pe la simeringuri: cel de la priza,sau cele 2 simeringuri de la grup.

Desfa busonul de umplere si lasa sa curga surplusul de ulei pana ajunge la nivel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, bm8737 said:

Cu ce se poate sa curat depunerile de pe carcasa ?

Dacă ţii neapărat cred că cel mai safe ar fi să sacrifici un schimb de ulei cu care să mergi o perioadă şi apoi schimbat din nou. Nu ţi-aş recomanda să foloseşti cine ştie ce substanţe de curăţare pentru că inevitabil nu vor fi eliminate în totalitate din cutie şi o să-ţi facă probleme mult mai mari decât depunerile alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!