Jump to content

Ulei cutie viteze manuala


DUBB4LIFE
 Share

Postare recomandată

nu stiu ce sa zic. 176mii nu e chiar asa de mult. daca nu caraie sau ceva nu cred sa aibe ceva. daca tu tii neaparat schimba-l! ;)

asta iti da autodata pt cod motor BJB.

post-37459-1248121713_thumb.jpg

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, tot 75w90 synthetic. Iti multumesc!

:) Acum am vazut ca ai nr de Alba dar esti din Cluj!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut baieti. Poate ma ajuta si pe mine cineva cu un raspuns. Ce ulei este recomandat pentru cutia manuala GQQ 5+1 golf 5 1.9 TDI 105 CP , BKC. In primavara l-am inlocuit cu G 052 512 A2 in reprezentanta si nu a avut efecte prea mari deoarece in unele trepte inca mai agata. Cei de la reprezentanta spun ca e singurul ulei recomandat de ei (ETKA) si ca acesta ar fi si acel ulei special pentru cutiile care agata. Din ce am citit pe net o varianta mai buna pentru cutia GQQ ar fi uleiul G 052 726 A2 (G 060 726 A2) iar cei de la http://www.fuchs-europe.de/ mi-au dat mail si imi recomanda TITAN SINTOFLUID 75W-80 dar nu au precizat codul. Poate cineva sa-mi spuna daca a aparut un ulei mai performant pentru cutia mea? Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit topicul "ulei de cutie" care a fost inchis.

Vin cu o informatie f necesara a fi stiuta: toate cutiile manuale de viteza de VW incepand din 1995 incoace merg cu ulei sintetic 75W90 API GL 4.Norma care se gaseste la dealer este G50 75W90 API GL 4.

Informatia capitala este ca trebuie folosit doar ulei cu norma GL 4 si nu GL5 la care cantitatea de aditivi antifrecare pe baza de sulf este dubla si produce coroziunea chimica a sincroanelor din cutie ( evident coroziune chimica este si cand masina sta in garaj).

Eu am schimbat uleiul la cutie de vreo cateva ori in cateva mii de km tocmai ptr ca prima data am bagat 75W90 API GL5 nestiind ce fac.Dupa un search amanuntit am gasit problema si am revenit la ulei de cutie MOTUL GEAR 300, 75W90 API GL 4 full sintetic facut in Franta.Sunt deosebit de multumit de shifting si la cald si la f frig.

Concluzie: sa fie sintetic 75W90 si mai ales API GL 4 si nu GL 5.

Scuze daca am deranjat pe cineva cu deschiderea acestui nou topic.

Sarbatori fericite la toata lumea!!!

uleiul sintetic 75W90 API GL 4 este bun si pt cutia mea?ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am si eu un zgomot mic la cutia de viteze si se simte numai cand rulez in treapta I.

am fost sfatuit sa schimb uleiul din cutie... desi am citit topicul nu m-am lamurit ce ulei sa pun in cutie... vreau numai original.. !

motor 1,6 mpi cod BSE cutie manuala in 5 trepte

masina are 70.000 km

raman indatorat daca aflu norma vw a uleiului ce trebuie folosit...!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
nu stiu ce sa zic. 176mii nu e chiar asa de mult. daca nu caraie sau ceva nu cred sa aibe ceva. daca tu tii neaparat schimba-l! :)

asta iti da autodata pt cod motor BJB.

Deci, revin ... Mi-am schimbat uleiul la cutie(182.246km-4ani). Am cumparat de la reprezentanta uleiul original(45ron/litru). Prima data am sunat sa ma programez. Vb. la telefon ... ne intelegem la un pret de 40ron ''CU TOT-CU TOT'' la manopera, asta a fost raspunsu' dat de consilier. Am ajuns la ora programata, minus 10 min. sa nu fiu eu cel cautat... Dupa vreo juma' d'ora, imi baga masina in service... Am semnat o factura de 55 ron plus nush ce materiale mici, care inseamna: spray si dat jos scutu' si nu mai stiu ce idiotenii mi-o tot zis ... in fine! Intr-o ora, iasa cu masina. Vine si mecanicu' vietziii care imi explica ... ''la tine in cutie nu intra mai mult de 1,6litri''.. restul de ulei, adica 400ML mi l-a lasat in bidon si bidonu'n portbagaj (ca sa nu mai vb de usa de la sofer, maner si oglinda, care erau toate manjite cu ulei ...)!!! N-am reactionat nicicum... Stiam, din ce am citit aici pe forum si nu numai, ca la modelul meu de cutie, GQQ, intra 1,9 litri....

Problema mea este legat de cantitatea lipsa sau nu de ulei din cutie! Se poate sa nu se fi scurs tot uleiul vechi(!?), sau sa se fi scurs tot, 1,9L plus-minus, si sa nu fi bagat exact cat este necesar? Sincer, eu nu simt nici o diferenta la schimbarea vitezelor...Cum pot controla/verifica nivelul in cutie?

Va multumesc anticipat si astept un raspuns cat mai ferm posibil! (atasez si o poza cu bidonul de ulei)

post-50535-1253972007_thumb.jpg

Modificat de DanuAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Deci ... dupa 2 zile m-am dus la un service auto .. mi-a dat jos filtru' de aer cu tot iar dedesubt de cartusul cu filtru' de aer se gaseste timoneria de la cutia de viteze!!! Acolo, curatat bine bine si chiar cu o pensula mai tare+o carpa ...pe urma cu un spray cu vaselina lichida, uns pe acolo toate cele = O Cutie Noua!!!!

Bafta :D !!!

Modificat de DanuAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Salut baieti. Poate ma ajuta si pe mine cineva cu un raspuns. Ce ulei este recomandat pentru cutia manuala GQQ 5+1 golf 5 1.9 TDI 105 CP , BKC. In primavara l-am inlocuit cu G 052 512 A2 in reprezentanta si nu a avut efecte prea mari deoarece in unele trepte inca mai agata. Cei de la reprezentanta spun ca e singurul ulei recomandat de ei (ETKA) si ca acesta ar fi si acel ulei special pentru cutiile care agata. Din ce am citit pe net o varianta mai buna pentru cutia GQQ ar fi uleiul G 052 726 A2 (G 060 726 A2) iar cei de la http://www.fuchs-europe.de/ mi-au dat mail si imi recomanda TITAN SINTOFLUID 75W-80 dar nu au precizat codul. Poate cineva sa-mi spuna daca a aparut un ulei mai performant pentru cutia mea? Merci!

TITAN SINTOFLUID FE SAE 75W , de acesta ai nevoie si e recomandat .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am citit topicul in intregime si nu am gasit pe nimeni cu motor ca al meu (2.0 TDI, BKD, cutie manuala cu 6 viteze) care sa-si fi schimbat uleiul din cutie. Imi poate spune cineva ce norma trebuie sa fie uleiul? Sau, un link ajutator? Imi schimb ambreiajul si volantul cu un kit performance si mi s-a pus pata si pe uleiul din cutie, am 107000 KM acum. Il vreau pe cel mai bun. Legat de producatori, Castrol sau Motul? Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai nevoie sa il schimbi :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, stiam asta, dar am intrebat altceva. Am luat pana la urma 3 L de ulei original de la PBV, 117 lei / litru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut,

am schimbat uleiul in cutie la golf. Mecanicul mi-a recomandat sa pun ulei de cutie automata (ca este mai subtire si unge mai bine). sincer mi se mare ca intra mai bine in viteza. Vreau sa va intreb daca afecteaza cumva chestia asta in timp.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tine in cutie nu intra mai mult de 1,6litri''.. restul de ulei, adica 400ML mi l-a lasat in bidon si bidonu'n portbagaj (ca sa nu mai vb de usa de la sofer, maner si oglinda, care erau toate manjite cu ulei ...)!!! N-am reactionat nicicum... Stiam, din ce am citit aici pe forum si nu numai, ca la modelul meu de cutie, GQQ, intra 1,9 litri....Problema mea este legat de cantitatea lipsa sau nu de ulei din cutie! Se poate sa nu se fi scurs tot uleiul vechi(!?), sau sa se fi scurs tot, 1,9L plus-minus, si sa nu fi bagat exact cat este necesar? Sincer, eu nu simt nici o diferenta la schimbarea vitezelor...Cum pot controla/verifica nivelul in cutie?

Va multumesc anticipat si astept un raspuns cat mai ferm posibil! (atasez si o poza cu bidonul de ulei)

Corect ce stiai... practic povestea e asa: Motorul si cutia au fost inclinate suplimentar pe masina cu vreo 10grade (dupa intrarea in productie de serie). Asta a dus la problema ca dopul de golire al cutiei nu mai scurge tot uleiul. E o procedura de service (se blocheaza selectorul, se demonteaza un surub) pt a scurge tot uleiul; la fel si pt baia de ulei- trebuie inclinat motorul la G 5 sau O 2.

Asa ca "baietii" ti-au lasat vreo 200ml de ulei vechi. Mai rau decat atat e ca nici DOPUL de umplere nu se poate folosi (inseamna ca nu intra tot uleiul necesar in cutie)... practic tu acum ai in cutie cu cca 100-200mL mai putin decat trebuie.

Din pacate, acum nu mai poti face nimic pt a reveni la nivelul necesar... trebuie golit complet uleiul din cutie - folosind procedura corecta - si apoi se reumple - nu pe la buson ci pe la contactul de mers inapoi...

Sucks, I know...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si eu un Golf 5 motor 1.6 FSI, cutie 6+1...ce ulei imi recomandati (mai pentru buzunarul romanului). Multumesc

Cel Castrol decare trebuie?Si la ce pret e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia original de la reprezentanta. Vreo 50 ron/litru. Nu e o avere! Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

autodata. poate te ajuta la ceva.

post-37459-1260220619_thumb.jpg

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect ce stiai... practic povestea e asa: Motorul si cutia au fost inclinate suplimentar pe masina cu vreo 10grade (dupa intrarea in productie de serie). Asta a dus la problema ca dopul de golire al cutiei nu mai scurge tot uleiul. E o procedura de service (se blocheaza selectorul, se demonteaza un surub) pt a scurge tot uleiul; la fel si pt baia de ulei- trebuie inclinat motorul la G 5 sau O 2.

Asa ca "baietii" ti-au lasat vreo 200ml de ulei vechi. Mai rau decat atat e ca nici DOPUL de umplere nu se poate folosi (inseamna ca nu intra tot uleiul necesar in cutie)... practic tu acum ai in cutie cu cca 100-200mL mai putin decat trebuie.

Din pacate, acum nu mai poti face nimic pt a reveni la nivelul necesar... trebuie golit complet uleiul din cutie - folosind procedura corecta - si apoi se reumple - nu pe la buson ci pe la contactul de mers inapoi...

Sucks, I know...

PFFF!!! Merci totodata, dar mai am o rugaminte, vreau sa ma duc mai bine imformat pe tema asta ca sa stiu ce sa le spun si de aceea, te-as ruga sa fi mai explicit... sa-mi dai mai multe detalii legat de ce ar trebui sa faca de data asta, probabil n-au nici ei habar!!! Oricum, se mai intampla ca la schimbarea vitezelor, din a 2a in a 3a, sa fie abreiajul calcat in podea si sa-mi caraie....lucru care nu s-a intamplat si inaintea schimbului de ulei ... ! Merci inca odata si astept un raspuns din partea ta :scratch: !!!

Modificat de DanuAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Informatiile pe care le am sunt cele pe care ar trebui sa le primeasca si ei, ca dealership.

Eu zic sa schimbi service-ul. Si - foarte important - foloseste MUSAI ulei de fabrica (nu e prea scump) pt ca e posibil/probabil ca problemele de "carait" se datoreaza unui ulei care nu e conform cu norma producatorului. Nu cumpara marca (Castrol/Elf/Mobil, etc) ci asigura-te ca norma e cea impusa - cel mai simplu faci asta mergand la magazia dealerului si cumparand uleiul bazat pe VIN-ul masinii tale.

Modificat de Stefan_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D ;) Cred ca nu m-am facut eu bine inteles sau nu ai citit tu, toate, posturile mele legat de problema mea.. care pana la urma am rezolvat-o!!! Chestia e cam asa .. am bagat ulei original, e o poza mai SUS cu bidonu plus manopera a fost efectuata in reprezentanta Skoda plus, ulterior, am verificat nivelul la un alt service .... cred ca am spus destul! M-ai ''speriat'' cu faza :) ..

...''Asa ca "baietii" ti-au lasat vreo 200ml de ulei vechi. Mai rau decat atat e ca nici DOPUL de umplere nu se poate folosi (inseamna ca nu intra tot uleiul necesar in cutie)... practic tu acum ai in cutie cu cca 100-200mL mai putin decat trebuie. ...Din pacate, acum nu mai poti face nimic pt a reveni la nivelul necesar... trebuie golit complet uleiul din cutie - folosind procedura corecta - si apoi se reumple - nu pe la buson ci pe la contactul de mers inapoi...''

BUN atunci!!! dar, pe unde se verifica nu ramane valabil!? Ba da ramane! Tocmai de aceea, daca citeai posturile mele vedeai ca e totul OK!!! Am verificat nievelul odata cu curatirea timoneriei ...ungerea se face prin balbotare! Merci oricum :icon_thumright: !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia asta cu schimbatul uleiului la cutie trebuie sa o fac si eu caci dimineata , mai ales daca e frig, am probleme cu vitezele 1 si 2, in sensul ca intra greu pana fac cateva sute de metri. Masina are peste 280.000 km si cred ca uleiul e cel original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am intrebat la reprezentant si in cazul meu un VW Passat 2002 1.9 TDI uleiul de cutie este in jur de 124RON litrul. Este undeva mai ieftin?

Modificat de claudiu79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Se spune aici ca uleiul nu se innegreste...au dat jos uleiul pentru ca atunci cand bag in viteze simt o rezistenta mare uneori nici nu pot sa o bag in viteza care vreau.

Uleiul era ca sa nu va contrazic extrem de inchis la culoare poate chiar negru dar sa spunem ca nu era lumina suficienta in service.Cu toate astea a luat pe deget si era cenusiu-negru.

Degeaba in cazul meu la fel de nasol se simte la fiecare viteza,parca as freca un n metal sau ceva.

Daca poate cineva sa imi puna o poza la ce anume trebuie sa piun vaselina.Maisna e cumparata de 5 zile si a inceput din ce in ce mai tare la inceput mergea asa de usor...

Masina este un golf IV 1,6 8v AKL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la a mea,la linkul de la total recomanda 75w-90 iar la cel de la valvoline 75w-80. :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

eu am vazut ca majoritatea cutiilor de la grupul vag utilizeaza 75w90 gl4

75w80 am vazut pe la bmw-uri , cele "lifetime oil"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiti careva ce ulei imi trebuie la passatul meu 1.9 tdi, manuala, 2007?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!