Jump to content

Ulei cutie viteze manuala


DUBB4LIFE
 Share

Postare recomandată

e foarte simpla operatia de schimbat ulei la golf4...

am facut-o singur..

- trasa pe un santz...

- am desfacut surubul de sub cutie cu un inbus de 17mm,

- a curs cam 1.8l de ulei... nu avea pilitura multa, inca mirosea a gazolina (e mirosul normal, asa miroase si uleiul nou OEM)

- intre timp am desfacut si surubul lateral tot cu inbus 17mm...

- trebuie sa virati la maxim spre stanga iar inainte trebuie sa scoateti lateralul din plastic.. e prins cu 1 surub jos si 2 cleme in partea de sus.

- dupa ce a curs tot uleiul se pune surubul de jos inapoi, si apoi cu o improvizatie (o palnie si un furtun) se toarna uleiul.. din 2l mi-a ramas cam 200ml, deci a intrat exact cat a curs..

uleiul OEM e 43 lei litrul, e incolor si miroase a gazolina :(

nu pot sa zic ca se simte mare diferenta.. eu l-am schimbat pentru ca la cald prima treapta intra putin mai greu, dar tot la fel se comporta cu uleiul nou...

nici nu pot sa zic ca am pierdut timp si bani, pentru ca uleiul vechi era cam maro.. masina avand 95.000km

deci sfatul meu este sa schimbati uleiul numai daca aveti de la 200.000km in sus...

daca va agata, daca intra greu in anumite trepte la rece sau la cald.. raman la aceiasi idee ca e kitul de ambreiaj... ori placa de presiune, ori volant... etc

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A4-le are cam 160tkm si ma gandeam sa schimb si eu uleiul din cutie. Iarna "ingheta" si ma gandeam ca o schimbare ii face bine.

Programat schimbul dar mecanicul a vazut ca uleiul era foarte curat asa ca a zis ca mi-l schimba doar daca nu am ce sa fac cu banii...asa ca...astept sa pice ambreiajul ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, am citit cam jumatate din posturi si m-am zapacit de cap :(

Trebuie sa bag ulei intr-o cutie de Golf 4 1.6 16V motor AUS, cutie ERT. An 2001.

In softul ETKA la cutie ERT imi arata ulei G052726A2. La service a zis ca a trimis undeva codul de pe sasiu si uleiul VW nu e codul acesta.

Sa merg pe ce zic ei? Din ce am citit cu GL5 se strica sincroanele ma gandesc sa nu imi dea de la service uleiul ce il baga din fabrica si sa fie GL5.

Nu mai stiu ce sa bag, cu cat citesc mai mult cu atat stiu mai putin :study: :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decat sa iti faci atatea probleme, mai bine mergi la un dealer VW de la tine din oras, pune-i talonu' pe masa si roaga-l sa-ti dea ulei de cutie pentru masina ta.

Si daca vrei pe producator, uleiul recomandat de Castrol este TAF-X, cu norma 75W90, 1.9 litri. Deci, iti trebuie 4 bidoane de 0.5 L, pentru ca asa este el comercializat, la bidoane de 0.5 L.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt bucuresti... la wolksman se poate comanda ulei original cu 50ron/ litru... alta viata fara de reprezentate care cer 120ron/ L

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt bucuresti... la wolksman se poate comanda ulei original cu 50ron/ litru... alta viata fara de reprezentate care cer 120ron/ L
Nu sunt uleiuri diferite? De unde am comandat eu aveau si ceva cu vreo 110 RON litru, cred ca e acesta: G052171A2 si celalalt mai ieftin la vreo 40-50 RON/L cred ca e G052726A2. Trebuie sa ma uit pe cutie , nu o am acum in fata dar a luat de pe talon si cred ca asta era recomandat pt cutie asta ERT (golf 1.6 16V).
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa clarific... G 060 726 A2 e cel ce mi-a dat dupa seria de sasiu pentru cutie ERT , motor 1.6 16V aus. Acelasi ca si la Cipriann.

post-16872-1277218790_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve,

Pentru cei cu motor 1.9 TDI, tip BKC, cutie de viteze tip: GQQ norma uleiului de cutie original este: G 052 512 A2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare am si eu legata de uleiul de la cutie . Mi-am facut si eu comanda de 2 litri si a durat cam 3 zile pana l-au adus nu scria pe el decat un cod (G 052 512 A2) cred ca acesta . Intrebarea ar fi daca asta trebuie schimbat la o anumita perioada /Km / sau este si asta permanent . Motivul schimbarii doar pentru a sti ca este schimbat masina fiind din 2004 fara schimbarea lui de atunci .

Date masina

Golf V 1.9TDI , BKC , 6+1 trepte nu stiu indicativul cutiei .

Multam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul care l-ai comandat este uleiul cel cu care vine masina din fabrica. Eu l-am inlocuit la 110.000 de km iar urmatorul schimb o sa-l fac peste 60.000 km. Mi-e la cutia 5+1 mi-au intrat 2L - G 052 512 A2. S-ar putea ca la cutia 6+1 sa intre putin mai mult. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul care l-ai comandat este uleiul cel cu care vine masina din fabrica. Eu l-am inlocuit la 110.000 de km iar urmatorul schimb o sa-l fac peste 60.000 km. Mi-e la cutia 5+1 mi-au intrat 2L - G 052 512 A2. S-ar putea ca la cutia 6+1 sa intre putin mai mult. Bafta!

Man, daca ti au intrat 2 L inseamna ca ti a pus prea mult! in specs scrie 1.9L si cu greu ajungi si la cant asta deoarece la golire nu se dreneaza 100%.

Regards,

Bogdan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, daca ti au intrat 2 L inseamna ca ti a pus prea mult! in specs scrie 1.9L si cu greu ajungi si la cant asta deoarece la golire nu se dreneaza 100%.

Regards,

Bogdan.

Merci Bogdan, dar am stat langa ei cand s-a facut schimbul. Cand s-a golit cutia s-au desfacut si cele 2 busoane aerisitoare de langa busonul de golire, cred ca a curs aproape tot. Iar cand au bagat uleiul nou, au bagat pe la busonul din partea superioara a cutiei, acolo sub cutia filtrului de aer, dar fiind o pozitie mai grea s-a mai pierdut 50 gr de ulei. Apoi au verificat nivelul pe la busonul de la mijloc si era ok. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
andrei.toledo

Salutare!

Ce fel de ulei ar trebui sa cumpar pentru cutie la masina din semnatura?

Este vorba de un Seat Toledo 1.6 16v din 2002 , cod motor AZD iar daca nu ma insel cutia este ERT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare. Si eu am probleme cu cutia de viteze la un golf 4 productie 2000 cu peste 200000 de km. Cam de vreo 5000 de km intra greu in viteze. M a poate ajuta cineva cu vreo lamurire???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in primul rand ar fi bine sa verifici nivelul uleiului in cutie si daca trebuie completeaza si vezi daca se schimba ceva si daca nu se simte nici o imbunatatire verifica nivelul lichidului de frana si fa o aerisire a ambreiajului ca este hidraulic si daca nici asa e posibil sa fie ambreiajul pe duca si in cel mai rau caz ceva probleme in cutia de viteze.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,am o problema la sharanul din semnatura.

Cand e pe liber imi huruie ceva prin cutie iar daca apas ambreiajul nu se mai aude.Am observat daca circul cu ea si las pe liber incepe sa huruie dupa un timp,nu imediat ce dau drumul la ambreiaj.Azi dimineata dupa ce am pornito huruielile erau mai accentuante,iar dupa ce am miscato 2 metri au revenit la intensitatea veche.In rest cutia functioneaza normal,nu agata,nu caraie,intra bine in viteze...

Mentionez ca masina e 4motion e posibil sa fie ceva de la cardan?

Eu tind sa cred ca e scazut nivelul uleiului din cutie si il voi schimba pentru orice eventualitate saptamana viitoare.

Pot sa pun asa ceva Mobil1 Synthetic Gear Lubricant LS 75W-90 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine face asa de vreo 2 ani(si la alti Sharan-isti :P ) si explicatiile care le-am primit de la mai multi mecanici a fost ca e rulmentul de presiune de la ambreiaj sau volant ,nu are nici o legatura cu cardanul sau cu nivelul la ulei. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine face exact la fel ca la voi dar imediat ce pornesc motorul.Se aude un huruit iar cand apas ambreajul dispare.Am schimbat rulmentul de presiune care la mine e in capatul cutiei de viteze iar huruitul nu a disparut.Am alta masina dar se pare ca acest huruit e de la un alt rulment din cutie pentru ca rulmentul de rpesiune devine solicitat cand apesi pe ambreiaj si nu cand e ridicata pedala.

Modificat de sergiu calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine huruitul a fost de la ambreiaj la golf 2, dar fiindca am umblat acolo sau schimbat toate la ambreiaj.

la golf 4 ambreiajul patineaza, deci urmeaza sa fie schimbat, dar acolo e ambreiaj hidraulic.

La ambele masini am schimbat uleiul in cutie regulat la circa 60 000 de km, dar nu au fost probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.

Am o problema cu masina din semnatura,cutia de viteze scapa ulei prin partea din stanga.Am fost la servis trebuie sa schimbat un semering care ii undeva 50 lei.Va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi care ati mai schimbat semering-ul.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma refeream daca sa repar cutia sau sa tot completez cu ulei.Mii cam frica de servis-uri,numai probleme am avut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca pierzi trebuie sa completezi macar si sa schimbi semeringul. Odata ce tot desfaci schimba si uleiul sa fie si el curat. Depinde unde curge acum ca daca este la ambreiaj poate schimbi si ambreajul :). Sau "partea din stanga " e la planetara si deci e mai ieftina manopera.

Cauta pe la colegii din oradea un service bun.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa ma ajutati, am un golf 4 1.9 sdi 2001 fabricatie trecuta 2002 aici la inmatriculare. Nu am scchimbat niciodata uleiul din cutia de viteze. Masina are in jur de 280 mii km. Am observat ca intra f greu in viteza 1 in mers, si am unele probleme de schimbare in vitezele 1 si 2.

Iar cand accelerez se misca levierul. Mentionez ca am schimbat suportul de jos de la motor si cel din dreapta (pasager).

Trebuie sa il schimb si pe cel de la sofer.

Ce ulei trebuie sa ii bag, si ce ma sfatuiti sa verific ca sa reglez jocul levierului.

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt jocul schimbatorului verifica asa-numitul DOGBONE,sub masina,foarte expus,nu ai cum sa il ratezi(sigur e uzat)O bucsa pt el(PowerFlex e in jur de 100ron,alternative se gasesc mai ieftine).Incearca sa reglezi timoneria(in cazul in care ai cu tije).Daca ai cu parghii nu ai ce regla.Ca ulei,tre' sa fie 75w90(de preferinta pe original,daca nu,dupa buget).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!