Jump to content

Ulei cutie viteze manuala


DUBB4LIFE
 Share

Postare recomandată

O parere @kamikazze, cred ca avem acelasi model de cutie ... GQQ . Eu am bagat ulei de cutie recomandat si cumparat de la reprezentanta Skoda cu norma G 502 512 A2. Nu mai stiu exact pretul pe bidon dar 2 litri nu m-au costat mai mult de 150ron! Intreaba pe la o reprezentanta! Uleiul Mobil, dintr-o intamplare am aflat de la un service din Tg. Mures, pur si simplu se EVAPORA !!! Nu e recomandat pt cutie !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la un golf 4 i-am bagat in cutie ulei 80w90 de atunci intra greu in viteza la rece.ambreiaju este schimbat.Se poate sa fie din cauza uleiului.o parere ceva mi ar fi folositor???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baga un ulei mai subtire. eu am cumparat 75w90. cica e full sint4etic si High performance. si nu e scump. 60 ron litrul.

dupa catalogul autodata se pare ca la marea majoritate a cutiilor vw 75w90 se baga, nu 80w90.

Modificat de mihai20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles,multumesc pentru raspuns saptamana viitoare am sa schimb uleiul in cutia de viteze :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

g4 motor axr 5 trepte 2006 . ce ulei trebuie in cutie?

ajutati-ma va rog

!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai indicat ar fi sa ii bagi ulei recomandat de constructor.Eu asa am procedat la cutia mea si nu am avut probleme. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomandarea mea este sa puneti un ulei bun pentru cutia de viteze..eu am ales Motul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Vineri vreau sa schimb uleiul la cutia de viteze, pe langa alte mici piese consumabile. O revizie generala as putea spune. Masina este Vw Bora 1.9 TDI, 85 kw, cod motor AJM, 115cp. Din toate aceste 11 pagini citite in care exista multe posturi utile dar si multe inutile am tras concluzia ca am nevoie de un ulei 75W-90 GL4 cu specificatia sa ma feresc de GL5 si chiar de gel care zice ca le impaca pe amandoua GL4/GL5. As fi vrut sa iau ulei original pe cod din reprezentanta dar costurile ar fi fost prea mari, mai ales ca am nevoie de bani si pentru alte manopere si cam saream calul :biggrin:. Eu folosesc de multi KM ulei Castrol in motor si ca brand este foarte ok, probabil de aceea este si mai scump. Stiu ca uleiul cutiei este cu totul alta treaba dar aici ma refeream strict la brand.

Am gasit acest tip de ulei http://www.oilshop.ro/uleimotor/castrol-tafx-p-59.html si la el m-am hotart sa raman. Astept un raspuns cu o confirmare si de la alti useri daca se poate, daca este totul ok ca si vascozitate si sa merg fara probleme pe uleiul asta :biggrin:

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valvoline SynPower Gear Oil 75W-90 , asa ceva am eu in cutie de circa 25 ooo de km, e adevarat ca iarna la plecare are un pic un comportament de inertie, de vascozitate mai mare dar in mare este ok.

Am platit 50 de lei pe un bidon si am bagat doua.Manopera parca 30 de lei, dar nu e ceva complicat de schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dar mail-uri peste tot si uleiul original costa 120ron/L.... si mie imi trebuie 2.3l.... nu stiu daca merita banii fata de castrol 75w90.. care ma costa 42ron/L

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine azi se pune Castrol 75W-90 GL4. Revin maine cu impresii avand in vedere ca se fac si cateva reglaje la timonerie. Sper sa fie totul ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impresii ai doar la -20 de grade afara.In rest merge la fel daca uleiul e cel recomandat.La mine la schimb uleiul din cutie era alb si am bagat fix 2 litri.Deci nu maro, negru sau alte povesti.

Iar la golf 2 cand am schimbat la cutie acum 4 ani, a curs un pic de pilitura si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata am schimabt uleiul. Castrol 75W-90 GL4 35RON pentru 1/2 litru. Am reglat si timoneria si diferentele s-au simtit. Totusi cutia nu este 100% cum mi-as dori. Cred ca este legat si de sincroane cel putin la treapta 2, acolo ma deranjeaza putin. Poate sunt eu prea pretentios cu ea (avand 10 ani si fiind de generatie mai veche) dar toti speram la mai bine nu?! Recomand uleiul asta mai ales ca pret fata de cel OEM care personal mi s-a parut f scump. La 1.6 benzina este 35ron/L iar la AJM-ul meu 130RON/L. Stiu este alta cutie dar totusi este de aproape 4 ori mai scump :(

Modificat de Circoloco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si tu ai probleme cu treapta a 2a care "agata" la rece? ca si eu vroiam sa trec pe castrol cu gandul ca rezolv problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am zis, cred ca este de la sincron. 1-2 fiind cele mai folosite, cel putin de mine in Bucuresti (traficul asta) asta imi intareste presupunerea. Poate are nevoie si de un mic rodaj ca sa spun asa cu noul ulei. Daca nu se remediaza problema, cu prima ocazie cand ma pot lipsi de masina, cred ca voi da cutia jos sa vad ce se intampla acolo. Daca intre timp gasesti rezolvare te-as ruga sa postezi aici :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

idee e ca e doar la rece... la cald tine bine si la viol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La rece, orice cutie merge mai greu. Poate cu un ulei nou ii vei reda vigoarea :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine s-a simtit clar diferenta la schimbare.

cu toate ca uleiul scos era la nivel si nu era foarte inegrit, cu uleiul nou nu mai agata la schimbarila 1-2 si 2-3

inainte agata cand voiam sa schimb mai rapid si la rece.

la rece intr-adevar, in primele 10 min, se simte o usoara rezistenta, dar nu agata, ca inainte

am bagat mobil 75w90 gl4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa te sperii, doar te avertizez!!! Anul viitor sa-ti controlezi uleiul in cutie! Am scris intr-un post anterior, Mobilul se evapora in cutie! Uleiul e de asa natura! Nu stiu sa dau mai multe detalii doar ca ''ingredientele'' sunt de asa natura. Asta am aflat-o si eu de la un service renumit din Tg. Mures.

OFFT. eu la un schimb la motor cu uleiul Mobil, imi mai este necesar ~2litri pt complectare intre intervalul de 12k! Cu Castrol Edge, maxim 1 litru!

Modificat de DanuAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da bine... dar la motor nu se evapora.. se mananca... oricum eu cred ca mobil 1 e un ulei ff prost

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul viitor sa-ti controlezi uleiul in cutie!

anul viitor il schimb din nou, ca nu e mare cheltuiala. la un stil de conducere destul de sustinut cred ca e chiar recomandata sa il schimbam mai des. la anul voi lua alta marca, acum am luat ca asta am gasit pe stoc cu normele care imi trebuiau miepentru 15000 km cat fac in 1 an nu cred sa fie problema, iar la anul.....aral, valvoline, motul....sunt anti castrol pe toate gamele de produse.

faza cu evaporarea nu prea o cred insa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Swat Cat, mai incearca sa citesti asta odata ... mai rar: '' OFFT. eu la un schimb la motor cu uleiul Mobil, imi mai este necesar ~2litri pt complectare intre intervalul de 12k! Cu Castrol Edge, maxim 1 litru!''

N-a zis nimeni ca nu se mananca, IN motor(!) ca doar scrie si in carte, numa ca Mobilul care e la noi/se importa la noi (unii zic ca se face la noi) e foarte prost! Crede-ma, uleiul Mobil se evapora in cutiile de viteze! Intreaba-l pe mihai20 la anu' cand face schimbu' ..

O zi frumoasa in continuare ;) !!!

Modificat de DanuAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in ALH-ul meu am bagat ulei de cutie pe original, nu e scump deloc...sub 50 lei litru la reprezentanta :D Azi l-am schimbat...sa vad cum se comporta, au intrat aproximativ 1,6 litri :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti! Haideti sa va povestesc ce am patit eu cu uleiul din cutia de viteze: acum un an si ceva am observat ca pierd ulei din cutie, pe la un semering situat pe tija timoneriei (masina e un seat ibiza din 2001, cutie manuala 5+1, cod cutie FFH), care nu este actionata pe cabluri ca la modelele mai noi ci de un soi de parghii (tije). Atunci, zic eu, i-a sa vad cat ulei mai am in cutie si cu ocazia asta sa il si schimb. Il dau jos: cam 2L, aproape negru (aveam aprox 80.000 km). Judecand dupa culoare mi-am zis ca rau nu-i fac daca-l schimb, plus ca mai trebuia completat vreo 800ml. Ma interesez telefonic la o reprezentanta( Iasi), in acel moment in Bacau nu era reprezentanta Seat, si mi se spune ca norma de ulei este 75w90. Ma duc, cumpar 3L de ''Mobil 1 Mobilube SHC, fully synthetic SAE 75w90'' si pun in cutie: Gresit !!! Cutia mergea mai rau ca inainte cu uleiul vechi si sub nivel ! Zgomote la schimbat si simteam piedici la schimbarea treptelor. Am suportat o perioada, am mai citit pe forum si am hotarat sa schimb iar uleiul cu Castrol Taf-x 75w90. Am facut-o si pe asta; se prezenta ceva mai bine, dar la tempereturi joase si cand plecam cu masina dupa ce statuse o perioada(de ex. de seara pana dimineata) simteam aceleasi greutati la schimbatul treptelor. Dupa ce rulam cu masina cativa km isi mai revenea, dar primele schimburi de trepte, in special treapta a II-a, ma disperau. Am trecut cu greu de iarna aceasta, cu temperaturi joase de-mi venea ''sa rup maneta''. Am trecut la alte cercetari si dupa cateva vizite pe la reprezentanta din Bacau si cateva documentari pe net am hotarat sa pun un ulei original. Codul pe care l-am gasit este G 060 726 A2 GL-4, uleiul l-am schimbat astazi si tin sa va anunt ca parca am o alta cutie: treptele se schimba usor, in special la retrogadari unde aveam probleme, fara zgomote si piedici. Astept acum sa vad cum se comporta si la temperaturi scazute. Asta a fost experienta mea cu schimbul uleiului din cutie pe care am tinut sa v-o impartasesc! Sfatul meu, daca tineti neaparat sa schimbati uleiul din cutie, e sa va interesati la reprezentanta de codul exact si sa cumparati ulei original. Eu am platit aprox. 42 lei pe litru. Nu m-i se pare exagerat avand in vedere rezultatele! Va salut , Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!