Jump to content

Ulei cutie viteze manuala


DUBB4LIFE
 Share

Postare recomandată

Salut daca am pus in cutie ulei API GL 5 de vreo cateva luni poate afecta asa tare cutia daca il mai tin vreo 2 luni pana o sa ii pun GL4 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sl1210, unde e acel cilindru secundar? Este acela care e miscat de timonerie?

 

Legat de ulei, am schimbat zilele trecute uleiul cutiei pt masina din semnatura, codul cutiei ERT.

 

E al doile-a schimb facut de mine, primul efectuat cu 5 ani in urma si aprox 60.000 Km.

La primul schimb, masina avand uleiul din fabrica, uleiul avea aceeasi culoare cu acela nou, foarte curat.

Am pus ulei OEM cumparat din reprezentanta.

 

Acum, am ramas mirat cat de maro era, asemenator cu uleiul din motor la culoare, nicidecum alb galbui cum era cel original.

Cutia functioneaza f bine, nu am zgomote si manifestari ciudate.

Am verificat si busonul de golire dupa pilitura si sa zic ca am simtit vreo 2-3 firicele, foarte putina oricum si nicidecum vizibila cu ochiul liber.

 

Dupa schimb parca o idee intra mai finut in viteza insa nu e o diferenta mare.

 

Dar, e posibil ca inchiderea la culoare sa se datoreze faptului ca uleiul OEM nu e sintetic fapt ce ii scurteaza durata de exploatare?

Chipurile ar fi chiar mineral, in cel mai bun caz semisintetic.

Cutia s-a comportat normal, motivul schimbului fiind implinirea a 5 ani de la ultimul schimb, eu netinand nici un fluid in vreo instalatie mai mult de 5 ani indiferent de cati km fac cu masina.

 

Ma gandesc ca totusi nu degeaba recomanda schimbul la 2 ani, stiu ei ceva, desi nu dau nici un interval de schhimb, ci doar recomanda.

 

Insa, mecanicul de acolo mi-a spus ca indiferent de cum arata uleiul, tot OEM sa folosesc pt ca ar fi cel mai bun pt cutiile de viteze vw, fiind f fluid si f important respectand doar normal GL-4.

Din ce mi-au spus, pe termen lung cel combo ( gl4/gl5) nu ar face asa bine cutiei ca cel OEM, atat doar ca cel OEM trebuie schimbat dupa cum se vede mai des.

 

Oricum, eu la 2 ani voi verifica culoarea uleiului si mai mult de 3 ani nu o sa-l tin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, vreun vecin amabil si "priceput"...

 

Salut daca am pus in cutie ulei API GL 5 de vreo cateva luni poate afecta asa tare cutia

 

Nu se intampla absolut nimic. Daca vreodata, prin ce stie ce minune, incalzesti cutia astfel incat uleiul sa aiba peste 200 gr. C(practic, nu se intampla in utilizarea obisnuita)., atunci ar trebui sa te gandesti sa il schimbi in vreo sase luni. Altfel, el poate fi lasat in cutie intregul interval de schimb recomandat.

Keep walking!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mm, nici nu trebuie sa ajunga la temperatura mare, este suficient daca masina ruleaza.

Este prea ieftin un ulei OEM de cutie ca sa nu se schimbe imediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine ti-a spus ca trebuie schimbat la 2-3 ani?

Mi s-a recomandat. si de catre cine altcineva decat de catre reprezentanta Vw din Bacau.

Dar repet, ma mira faptul ca s-a maronit, ma asteptam sa fie mai limpede.

Insa asa cred ca e normal, sigur ce am pus acum in cutie nu e acelasi ulei de prima echipare care la 117.000 km era ca nou.

 

Sa nu ma intelegi gresit Gabi, insa prefer sa previn si sa fiu cu sufleltul impacat ca in cutie am ulei curat si care-si face 100% treaba decat sa las si sa am pbme in viitor. Faptul ca uleiul OEM nu e full sintetic ma face sa ma gandesc la un interval in ani mai scazut de schimb.

 

Insa, cum nici masina nu mai e la prima tinerete, dat fiind si costul nu f ridicat al unui schimb, eu mai mult de 3 ani nu o sa tin uleiul in cutie, asta de dragul masinii, ca na, obrazul subtire cu cheltuiala se tine.

 

Pt ca, indiferent cum o fi, masina nu o voi vinde niciodata pt ca nu merita.

Atat, o voi tine de bibelou daca mai marii nostrii conducatori vor scormoni o taxa pt masinile mai vechi de sa nu iti mai vina sa o scoti din parcare.

Lucru perfect plauzibil dat fiind foamea lor dupa banul nostru al amaratilor de cetateni.

 

Sau voi emigra la mama ei acasa, unde cu ajutorul Domnului vreau sa-i redau stralucirea de altadata, sa fac golful ca nou nout si sa-l am ca masina de duminica.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mm, nici nu trebuie sa ajunga la temperatura mare, este suficient daca masina ruleaza.

 

Deloc. Daca aditivii din GL-5 sunt "dusi" peste 200 de gr. C devin "activi"/daunatori metalelor "galbene" de prin cutie. Insa nu imediat si nu "decisiv".

Altfel, nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog sa documentezi fraza de mai sus.

 

Pana la proba contrarie nici o vorba despre temperatura.

Too much additive may reduce the wear on gears, needle bearing, and shafts in certainconditions, but will wear out your synchronizers.

You need to look for a GL-4 oil that does not include GL-5 in its label, even though it looks good, even though it claims GL-4/GL-5 on the

label.

....

When someone tells you that their GL-5 covers GL-4, remember they are correct as far as EP protection, but that is only half the answer. When they say their Sulfur/Phosphorous additive will not corrode the yellow metals, they are also correct, but if there are enough to meet GL-5 protection, they

will slowly peel away your brass synchronizers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt cutiile din generatia Golf 4 e clar, doar GL-4 e recomandat. Altfel va jucati cu focul.

VW a avut mari pbme in trecut cu aceasta norma GL-5.

Ca acum nor mai avea e alta poveste, si cutiile de viteze sunut cu totul altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Te rog sa documentezi fraza de mai sus.

 

Pana la proba contrarie nici o vorba despre temperatura.

Too much additive may reduce the wear on gears, needle bearing, and shafts in certainconditions, but will wear out your synchronizers.

You need to look for a GL-4 oil that does not include GL-5 in its label, even though it looks good, even though it claims GL-4/GL-5 on the

label.

....

When someone tells you that their GL-5 covers GL-4, remember they are correct as far as EP protection, but that is only half the answer. When they say their Sulfur/Phosphorous additive will not corrode the yellow metals, they are also correct, but if there are enough to meet GL-5 protection, they

will slowly peel away your brass synchronizers.

 

E o afirmatie depasita. Ce afirm eu este ultima recomandare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor,uleiul la cutia de viteze nu se schimba.Iar sa il schimbi la 3 ani mi se pare chiar foarte exagerat.Daca cutia lucreaza corect,nu huruie,nu caraie sau alte simptome nu se schimba.Atata timp cat uleiul din cutie nu este supus unor temperaturi ridicate nu isi va pierde din proprietati in 3 ani astfel incat sa te trezesti ca va dauna cutiei.

Ca si norma evitati sa pune-ti in cutie GL5 ca este coroziv pentru sincroane.Si uitati ca VW recomanda numai ulei OEM.Este cel mai jalnic ulei pe care il puteti pune in cutia de viteze.Eu sunt patit cu acest ulei OEM si pentru mine aceasta marca nu mai exista.Orice alt ulei care sa fie full sintetic si GL4 si cutia va merge de minune dar nu OEM.

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul asta Oem e ca si la motor.

Daca motorul nu-i uzat, e potrivit si chiar indicat un ulei mai subtire.

In schimb daca ai ceva uzura, e normal sa se preteze un ulei mai vascos.

Pt ca, precum si-n cazul uleiurilor de motor, nu toate uleiurile din aceeasi clasa de vascozitate au si aceeasi vascozitate.

 

Insa atat timp cat nu-mi face pbme cutia nu vad de ce sa pun altceva.

 

Iar legat de schimb, nu neg ca uleiul vechi si-ar fi pierdut din proprietati, atat insa, ma asteptam sa fie la fel de limpede ca cel nou.

Insa dat fiind faptul ca e in cel mai bun caz semisintetic, cam trebuie schimbat macar la 5 ani, parerea mea ca nici un ulei ce se comercializeaza acum de VW nu e ca cel de prima umplere care garantat era sintetic.

Plus ca si efortul finaiciar nu-i unul mare, iar operatia in sine de schimb e f simpla.

De aceea nu vad de ce sa nu previi decat sa umblii cu un ulei care sigur dupa 5 ani nu mai e 100% de incredere.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor,uleiul la cutia de viteze nu se schimba.Iar sa il schimbi la 3 ani mi se pare chiar foarte exagerat.Daca cutia lucreaza corect,nu huruie,nu caraie sau alte simptome nu se schimba.Atata timp cat uleiul din cutie nu este supus unor temperaturi ridicate nu isi va pierde din proprietati in 3 ani astfel incat sa te trezesti ca va dauna cutiei.

Ca si norma evitati sa pune-ti in cutie GL5 ca este coroziv pentru sincroane.

 

Uleiul asta Oem e ca si la motor.

Daca motorul nu-i uzat, e potrivit si chiar indicat un ulei mai subtire.

In schimb daca ai ceva uzura, e normal sa se preteze un ulei mai vascos.

Pt ca, precum si-n cazul uleiurilor de motor, nu toate uleiurile din aceeasi clasa de vascozitate au si aceeasi vascozitate.

 

Aiureli ale folclorului oral urban.

@dolfin: Voi reveni cu "dovada" aia. Pana atunci ma poti crede pe cuvant.

Drumuri bune si griji putine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As fi recunoscator daca aveti documente clare despre utilizarea gl5 in cutiile golfului 4 si a masinilor vag din acea perioada. Pt ca nu cred eu ca vw nu putea recomanda o astfel de norma in detrimetul normei gl4. Eu zic sa nu a jucati cu focul si preventiv sa schimbati uleiul la max 5 ani. La mine viata bate filmul. Eu stiu f bine cum am mers cu masina si cum arata uleiul anterior. Ala nu era ulei care sa-l fi tinut o viata in cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Ma poate ajuta cineva cu tipul/norma de ulei pentru cv pentru masina din semnatura? Eventual si ce cantitate este nevoie si un pret aproximativ. Se apropie revizia su as dori sa schimb si acest ulei. Am avut o experienta neplacuta acu mai multi ani cu o cv la Bora care s-a defectat (se auzea un huruit in mers, cred ca se dusesera ceva rulmenti), iar mecanivul zicea ca principala cauza ar fi fost ca nu am schimbat uleiul..Multumesc anticipat

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele persoane spun ca nu e rau de verificat timoneria si de re-aranjat arcurile de pe sufe. Treaba de cateva minute, din cate am inteles, mai mult dureaza sa fie scos filtrul de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As fi recunoscator daca aveti documente clare despre utilizarea gl5 in cutiile golfului 4 si a masinilor vag din acea perioada. Pt ca nu cred eu ca vw nu putea recomanda o astfel de norma in detrimetul normei gl4

 

Ca de obicei interpretarea se face in maniera personala si raportat la superbrand-ul fauve. Am spus ca nu apar efecte adverse daca , din intamplare, s-a introdus GL5 in loc de GL4 in cutii care reclama in mod expres folosirea normei GL4. Cu conditia ca uleiul sa nu ajunga deloc la temperaturi peste 200 gr. C. Asta pot documenta.  Despre "fauve-urile vag" din nu-stiu-ce-perioada, putem spera ca se supun si ele acelorasi reguli ale fizicii fiind, cel putin teoretic, tot autoturisme. Nu gasesti?

N-am zis nicaieri ca gigaconcernul "nemtzesc" a recomandat GL5 in loc de("in detrimentul" fiind incorect gramatical...) GL4.

Lamurit?

Craciun fericit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ca idee, la ce temperatura ajunge uleiul din cutie? In conditii normale de exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

*API Category GL-4 designates the type of service characteristic of spiral-bevel and hypoid gears in automotive axles operated under moderate speeds and loads. These oils may be used in selected manual transmission and transaxle applications.

*API Category GL-5 designates the type of service characteristic of gears, particularly hypoids in automotive axles under high-speed and/or low-speed, high-torque conditions.

 

GL-5 is not necessarily backward-compatible in synchro-mesh transmissions which are designed for a GL-4 oil: GL-5 has a lower coefficient of friction due to the higher concentration of EP additives over GL-4, and thus synchros can not engage as effectively. Also, transmissions which explicitly call for GL-4 oil may have been designed around this lower concentration of EP additives and thus may contain yellow metal parts which GL-5 will corrode.

 

Question:

Clarify Comments on Use of GL-5 vs. GL-4 Gear Oil

Concerning the GL-5 gear oil, on your website you state the following: "Mobil 1 Synthetic Gear Lubricant LS 75W-90 can also be used in rear axles where API Service GL-4 lubricant is recommended." However, you also say in this "Ask Mobil" section that: "Mobil 1 Synthetic Gear Oil is recommended for all applications where a GL-5 lubricant is specified. GL-5 type lubricants, which have a higher level of additive chemistry, can be corrosive to yellow metals such as copper, brass, etc., and in these applications a GL-4 product is usually specified." Can you clarify this disconnect here? Thank you.

-- John Goetz, Newport News, VA

 

There are transmission applications that recommend API GL-4 type products where we would not recommend using an API GL-5 fluid because transmissions typically have components made from “yellow” metals. However real axles where GL-4 fluids are recommended do not have “yellow” metal components. As a result, the application of an API GL-5 fluid is acceptable.

 

G052726A2 tehnical data:

 

VW lifetime synthetic gear oil SAE 75W GL-4. (6.3cSt@100°C, 32.2cSt@40°C)

Change as often as every 100 000 km or every 200 000 km, depending on operating conditions.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi verifica ce ulei am pus, daca e acelasi cod.

Insa din ce am citit pe forum si am auzit si la reprezentanta, nu ar fi sintetic ce se vine acum in bidoanele cu sigla VAG. Iar cum arata uleiul dat jos tare ma face sa cred ca intradevar nu e sintetic.

Care o fi adevarul adevarat D-zeu stie, ma si enerveaza faptul ca mergi in reprezentatsa si le pui o intrebare simpla si ii vezi cum se balbaie si nu au un document oficial, o fisa tehnica actualizata, nu de pe vremea lansarii masinii pe care sa ti-o arate sau macar sa o consulte ei.

Cel de prima umplere, din fabrica da, 100% a fost sintetic, precum am spus dupa 116.000 km era impecabil ca si culoare.

 

Interesante datele spuse de Gabi. Eu unul am mai spus-o, nu va jucati cu focul si nu folositi GL-5.

Si folositi cu incredere OEM, e gandit sa ofere viata lunga cutiilor vw, care se stie ca sunt mai pacatoase.

Mai ales cele de pe motorizarile pe benzina.

Sfat pt posesorii masiniloe 95-2003, dupa e posibil sa difere cutiile ca materiale folosite, astfel incat sa se preteze fara pbme norma GL-5.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Si daca pe bidonul de ulei scrie ca e utilizabil si la GL4 si GL5 ce mai faci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt multi producatori af care fac un singur produs ,,bun la toate''.Un exemplu concludent:

Proprietati chimice: sintetic, Clasa de vascozitate SAE: 75W-90, Specificatie: API GL 3/4/5, API MT 1, MIL PRF 2105E, MIL L2105 B/C/D/E, MAN 341 SL, 342 SL, MAN 3343 SL, Scania STO 1:0, DAF ZF TE ML 02, Volvo 97310, ZF TE ML 01, 02, 05, 07, 08

 

Producatorii cu capul pe umeri fac produse distincte si asta-i deosebeste de producatorii de nisa sau low cost.

Coduri de consum: API GL-4, MB 235.10, SAE 75W, VW TL 521 71, VW TL 521 78, VW TL 525 12, VW TL 726

Culoare: galben, Capacitate: 1 I, Atentie la informatii de service, nr.buc. necesare: 1

 

post-64586-0-09208300-1387811282_thumb.j

post-64586-0-02976200-1387811285_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am nevoie de o informatie daca stiti cumva ce tip de ulei pentru cutia de viteze trebuie sa folosesc? Am de gand sa il schimb si nu stiu de care sa pun, 75w/90, 75w/80 GL4, GL5? mersi mult.

Modificat de sinn3r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!