Jump to content

GOLF 5 - 2.0 TDI - BKD


Doomy

Postare recomandată

Publicat (modificat)

Am reusit sa montez toate piesele in sfarsit , la care s-au mai adaugat si altele care au fost descoperite pe parcurs : 

- Culisante etriere (toate 4) 

- Brate balans Spate ( le-am cumparat cu totul pana la urma ) chiar daca luasem bucsele , cele vechi erau prea ruginite pentru a le mai folosi

- Buson baie de ulei

- Garnituri admisie ( la toate furtunele)

- Coliere noi de la turbina

- Garnitura noua pompa motorina

- Furtune noi retur pompa motorina. 

 

Mare atentie daca va bagati la operatiunea de bucse spate , sa aveti suruburile necesare la voi , la mine au fost taiate 3 suruburi cu flexul deoarece erau prea sudate din cauza ruginei. 

 

La verificarea detaliata am vazut ca Intercoolerul avea burta si sus si jos asa ca am hotarat sa il schimb , nu mare mi-a fost mirarea atunci cand l-am dat jos de pe masina sa vad ca este explodat coltul din stanga.  
Daca tot am desfacut botul masinii am schimbat si radiatorul AC , care era destul de lovit si acela , nu vroiam sa risc sa faca suprapresiune.  Oricum tot desfaceam botul masinii. 

Am spalat si radiatorul de APA care se prezinta intr-o stare foarte buna + un flush pe cat posibil la instalatia de Antigel. 

 

Ca sa evit indoirea radiatorului de AC am montat o plasa de otel galvanizata , care acopera tot botul masinii .   In radiatorul vechi erau zeci de pietricele blocate in el. 

 

Ca o evaluare finala :

Masina trage de rupe acum !  nu mai pierde presiune pe la Intercooler. 

Este mai inchegata si mai precisa ca oricand cu toate bucsele noi , cutia schimba ceas cu timonerie noua si tampoane noi ! Agatarea la schimbare a scazut cu peste 50%. 

Amortizoarele sunt minunate! de maine le voi pune la test. 

 

 

Aaaa , era sa uit , am vopsit si etrierii argintii sa fie si ei fresh :) 

 

Maine merg pe Transalpina  , nu de alta dar sa punem investitia la treaba :)

post-59697-0-87679800-1432986596_thumb.j

post-59697-0-28974600-1432986608_thumb.j

post-59697-0-29065900-1432986864_thumb.j

post-59697-0-08687200-1432987251_thumb.j

Modificat de Doomy
Link către comentariu

Felicitari, o masina foarte intretinuta, imi place tot, inclusiv portbagajul suplimentar cat si pdg-ul care il consider util.  Am sa ma inspir de la tine cu plasa fata, tinem legatura.

Link către comentariu

Multumesc deenman ! 

 

 

 

M-am intors din scurta calatorie , total 810 km cu o medie de consum de 6.5% . Foarte pustiu drumul , am prins toate tipurile de vreme posibila....soare si cald, nori, vant puternic , ploaie cu grindina..... :) 

 

Ce pot sa zic este ca masina se comporta exemplar , amortizoarele nu fac deloc balans in curbe si nu se lasa ca o barca! sta ferma pe drum ! 

 

Transalpina se prezinta lafel de prost ca in anii trecuti , portiunile fara asfalt in curand vor fi doar pentru offroad daca va ploua mai mult. 

post-59697-0-57878500-1433185049_thumb.j

post-59697-0-36925400-1433185054_thumb.j

post-59697-0-32936200-1433185058_thumb.j

post-59697-0-87041600-1433185070_thumb.j

post-59697-0-17166700-1433185111_thumb.j

Link către comentariu

Tot drumul nu am facut , am diferite portiuni salvate din camera de trafic. Daca te intereseaza lasa-mi pm cu o adresa de mail si ti le transfer maine seara. 

 

Am timelapse doar o mare parte din drum. 

Modificat de Doomy
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Gata munca !  In seara asta incepe concediu !  revin cu poze si impresii la sfarsitul lunii . Daca am calculat bine sunt 4800 km :D 

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Multumesc de urari !  

 

Iete ca m-am intors din concediu .  Pe scurt pot sa spun ca a fost de vis ! Drumuri bune si extrem de pustii , fara incidente de orice fel. Masina s-a comportat Exemplar . 

 

Total am facut  4727 km cu o medie de consum de 6.8% pe bord si 7% calculata la pompa .  Masina s-a comportat exemplar , la cat de incarcata si cocosata a fost cu 4 persoane +bagaje + diverse cumparaturi. 

 

Locatiile vizitate au fost Venetia , Verona, Milano, Innsbruck si Viena  iar ca trecatori prin alpi am facut , Pasul Gavia , Pasul Stelvio si Pasul Gomion .  Dintre acestea trei  , Pasul Gavia mi s-a parut cel mai periculos ! Transalpina noastra este foarte SAFE pe langa ce este acolo. Drum cat o masina de lat si pante abrupte in curba de te rogi la dumnezeu sa nu vina cineva din fata. 

Masina statea in timpul zilei cumintica in parcarea cazarilor iar seara ieseam la un drive prin imprejurimile oraselor. 

 

Ziua in care am parcurs trecatorile a avut parte de toate tipurile de vreme posibile , ploaie torentiala , soare cu 25grade , ceata ,lapovita ,frig de 2grade sus la Stelvio...si tot asa.  Din punctul meu de vedere ca sofer a fost o zi extraordinara ! de care nu m-as satura niciodata!  Punctul culminant al zilei a fost ca am ajuns la vama Timmelsjoch Hochalpenstraße la iesire din Pasul gomion , cu 30 minute intarziere ( se inchidea la 8 seara si am ajuns la 8:30) , eu nu stiam de acest lucru asa ca a trebuit sa ocolesc inca 75km prin munti , curbe si intuneric sa ajungem la cazarea din Innsbruck. 

Ziua a fost plina  cu peisaje si peripetii pe aceste drumuri , mai ales ca trebuia sa fiu atent la marmotele care tot fugeau prin mijlocul drumului. (este una si in pozele atasate)  , am vazut si vulpi gri + o droaie de pasari frumos colorate. 

 

Scutul de metal trebuie sa fie iar ridicat in slavi deoarece chiar daca drumul  era asfaltat (partial)  , erau multe pietre cazute pe drum care erau si de culoarea asfaltului ,greu de vazut, daca prindeai una intre roti mai ales in curba nu prea aveai ce sa faci , asa scutul a adunat multe cicatrici . Chiar am luat un bolovan cu scutul care l-am tarat dupa mine si care nu a vrut sa iasa pana nu am dat cu spatele sa il scot de acolo. 

 

Am facut Timelapse la aproape tot drumul , imi pare rau ca nu am mai mult spatiu sa pun pozele . 

 

 

Enjoy!

 

 

 

 

 

 

post-59697-0-13458800-1435428503_thumb.j

post-59697-0-72935800-1435428510_thumb.j

post-59697-0-71932400-1435428514_thumb.j

post-59697-0-96335900-1435428517_thumb.j

post-59697-0-25285200-1435428521_thumb.j

post-59697-0-31549400-1435428671_thumb.j

post-59697-0-23342300-1435428722_thumb.j

post-59697-0-55581800-1435428771_thumb.j

post-59697-0-97569600-1435428774_thumb.j

post-59697-0-07452300-1435428794_thumb.j

post-59697-0-73080500-1435428798_thumb.j

post-59697-0-51018600-1435429744_thumb.j

post-59697-0-26220200-1435429748_thumb.j

post-59697-0-61876100-1435429754_thumb.j

Link către comentariu

Am citit tot topicul ! Felicitari pentru grija acordata masinii :) Mai ai si alte poze din concediu ? Mai vrem :D

Link către comentariu

Multumesc Daniel . Atasat mai sunt si alte poze din acest concediu. 

 

In alta ordine de idei m-am decis sa incep sa fac tratament cu DuraLube pentru motor si injectoare. Am luat 2 seturi  ( un recipient de motor la 3 schimburi de ulei )  iar cel de injectoare cam odata la 5 rezervoare pline .  Cel de motor trebuie sa il pun la urmatorul schimb de ulei care va fi in curand ca am strans aproape 8000 km de la ultimul schimb. Am bagat deja un recipient de injectoare , dar nu am apucat sa fac mai mult de 2-300 km dupa  ca sa pot spune daca este diferenta. Asteptam saptamanile care vin sa vedem cum stau cu timpul pentru ierisi si vom vedea daca se schimba ceva legat de consum sau altele. 

 

Am decis sa fac asta dupa ce am facut teste cu fratele meu pe al lui passat b 5.5 ,  1.9Tdi iar rezultatele au fost destul de pozitive . Consumul a scazut cu 0,5->0.8 pe oras iar zgomotul motorului a scazut considerabil.  O sa revin cu feedback dupa o perioada de timp sa vedem ce iese. 

 

 

post-59697-0-29437900-1435503426_thumb.j

post-59697-0-48328500-1435503566_thumb.j

post-59697-0-59582700-1435503580_thumb.j

post-59697-0-50200200-1435503587_thumb.j

post-59697-0-22994800-1435503595_thumb.j

post-59697-0-76633600-1435503845_thumb.j

post-59697-0-03057800-1435503850_thumb.j

post-59697-0-70980400-1435503896_thumb.j

post-59697-0-79251600-1435503938_thumb.j

post-59697-0-47193000-1435503945_thumb.j

post-59697-0-13105500-1435504067_thumb.j

Link către comentariu

Intradevar Gavia e pericolos pentru ca e foarte ingust iar drumul nu e foarte bun. Acum un an am facut aprox aceiasi ruta si am ramas impresionat de Gavia si Stelvio. Ca viitoare idee de roadtrip iti recomand Großglockner in Austria iar daca dormi 2nopti (cred?!?) in Heiligenstadt ai reducere parca 30% la intrare

Link către comentariu

Da intr-adevar sunt super , poate anul viitor :D  anul asta vreau sa mai fac si plaja :) 

Link către comentariu

Cand vrei sa ai grija de masina in exces poti sa o strici...nu umbla cu solutii si alte chestii pe la injectoare atata timp cat sunt in stare buna.Scoate fum? Trage prost? sunt valorile mai mari de 0.90 +/- pe vreun injector?consuma mult? daca este doar din cauza sunetului asa au toate golfurile,nu exista exceptii,daca tot vrei sa faci ceva pentru sunet iti recomand uleiul 2T despre care se vorbeste atata pe forum,din ce am citit clar se aude mai frumos si mai incet sunetul motorului dupa folosirea 2T.

Link către comentariu

Dukule inteleg ce vrei sa zici dar nu cred ca o sa ii faca rau , in cel mai rau caz nu cred ca o sa se intample nimic ca rezultat pozitiv.  Nu scoate fum , trage de rupe , valorile injectoarelor sunt in parametrii.   Mai mult fac asta pentru mentenanta ca din cate vad bat cu pasi repezi spre 300k. 

 

Maine termin  primul rezervor cu solutia de curatat injectoare si deocamndata daca e sa o iau la ochi am vazut o scadere de consum cu 0.3 -0.5  pe mixt pana acum , o sa vad cand bag la pompa daca este doar placebo. 

 

Cum am zis mai sus am testat pe masina fratelui pe ultimii 10k km si rau nu  am vazut sa ii faca motorului sau injectoarelor. 

 

Peste 2 saptamani o sa am un drum pana in Budapesta in interes de serviciu si o sa vad  atunci la drum intins daca sunt diferente majore. 

Link către comentariu

Acei 0.3-0.5 pot sa existe din foarte multe lucruri...de la temperaturi,rampe,pante,modul de mers,vant,aglomeratie,curbe,etc! Un test bun ,parerea mea, trebuie facut chiar de 2-3 ori pe acelasi traseu exact la o anumita viteza (tempomat) si dupa ce folosesti o solutie anume sa mai faci inca 2-3 drumuri pe acelasi traseu in acelasi mod si chiar si atunci o sa existe o marja de eroare de 0.1 - 0.2.

 

Ok,eu iti doresc sa-ti mearga cel putin la fel de bine dupa folosirea solutiei pentru ca la cum ai grija de masina merita sa te tina 1.000.000 km fara costuri majore!

Link către comentariu

O poza la Bricosore Baneasa acum cateva zile, am observat-o imediat.....se vede ca esti pasionat si atent la detalii.post-40864-14358471755121_thumb.jpg

Link către comentariu

HA !  ti-am dat si eu un bust la tine pe topic , credeai ca esti singurul care a observat... :) 

Link către comentariu

Da s-a mai discutat despre grilele lui..cele de la proiectoarea si grila centrala sunt frumoase negre-simple cat despre culoarea de la spalatoarele de faruri scoate in evidenta oriblitatea! Poate nu s-ar vedea asa urat grilele de jos daca bandourile de la spalatoare faruri erau culoarea caroseriei.

 

Uite ce frumoasa era :( ... incearca sa le faci cum zicem toti...de placut sigur o sa-ti placa!

post-99983-0-65797500-1435871728_thumb.j

Modificat de duku228
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Ce aveti mai cu grilele ,  daca mie imi plac , restul e cancan  :lol:

 

 

In ultimele 2 saptamani am avut mai multe drumuri prin Brasov business&pleasure . Ultima data am ajuns sambata si am zacut la soare in paradisul acvatic.

La intoarcere , pe una din curbe  luata mai cu vana ( ca deh era pustiu drumul)  am auzit cu clancanit de la roata stanga fata, ca si cum s-ar fi rupt ceva metalic .  Nu au trecut 100 metri ca imediat a incept sa se auda zgomotul distinct de planetara care bate in curbe. 

Am tras pe dreapta , repede facut o inspectie vizuala a burdufelor si planetarelor si culmea totul era OK vizual.  

Pana am ajuns la bucuresti sunetul era destul de accentuat in curbe . 

 

Duminica m-am dus la un service unde i-am rugat sa imi deschida burdufele ambelor planetare si aici am gasit surpriza : la capul de planetara stanga se rupsese inelul de blocaj si a fost aruncat intre bile , in cele din urma una din bile a cedat si s-a spart.  Dar asta nu e tot , vaselina din planetara era aproape inexistenta......pe unde o fi curs draq o stii , burduful era sigilat corect si nu avea nici o spartura. 

Dar asta nu e tot , preventiv am verificat si planetara drapta fata si am observat ca este lafel de uscata !  ca o baba de 80 de ani ( daca stiti la ce ma refer :tuktuk: )  bilele prezentau cute de uzura .  M-au luat toti dracii pe unde naibii cursese vaselina , ca pe jante niciodata nu am vazut ceva ...... 

 

Am decis sa schimb ambele capete de planetara + ambii rulmenti fata + toate suruburile aferente , nu de alta dar altceva nu cred ca a mai ramas de schimbat  :blah:

 

Si ca sa fie paharul plin ......ca imi vine sa fac spume inca odata cand ma gandesc , proiectorul cel nou din stanga s-a inundat la maxim , fapt ce mi-a cauzat si arderea becului xenon.  Totusi era DEPO....ma asteptam sa faca asta dupa minim 2 ani...  

L-am dat jos si am gasit problema ( lipsea membrana de la scurgere)  l-am reparat corespunzator cu plasa de tantari si silicon :D si acum e ca nou........astept sa vina becul xenon ca nu am avut de rezerva spre rusinea mea. 

 

Asteptam piesele saptamana aceasta + inca un set de revizie ca deh ,am facut aproape 8000 km in 2 luni de zile :Driver:

post-59697-0-95661100-1437379583_thumb.j

post-59697-0-82944400-1437379587_thumb.j

Modificat de Doomy
Link către comentariu

De ce xenon pe proiectoare? E o ocazie buna pt a repune halogenele :D.

Link către comentariu

Stiu unde bati :D dar nu sunt folosite pentru distanta , sunt orientate la maxim in jos  si sunt de 4300 k care le ofera o culoare de bec normal. 

Cand sunt puse asa in jos acopera colturile mult mai bine .  Noaptea daca le vezi nu bat mai mult de 5-7 m in fata masinii. 

Link către comentariu

Pai si cum reglezi tu proiectoarele? :D  7 m in fata masinii sa stii ca e ceva...eu am vazut poza cu proiectoarele si farurile aprinse la tine...proiectoarele au exact aceeasi culoare ca farurile adica alb rece puternic...in fine,tu stii!

Link către comentariu
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!