Jump to content

Probleme la pompa de inalta presiune a motoarelor CR


hallucinogen
 Share

Postare recomandată

am pus 2 magneti de neodiom in carcasa filtrului de motorina si nu prind nimic deci e span de aluminiu sau altceva non metalic, pistonasul/rola/suportul dintre rola si piston toate trag la magnet, deci este aluminiu sau inox..aliaj acum sunt in impas, pompa de medie schimbata in urma cu 2000km credeam ca aceea este sursa spanului si acum am zis ca pun un pistonas nou, dar observ ca nu am in ce...ceva tot produce span, in regulator nu gasesc nimic, masina merge perfect fara nici o simptoma sau eroare

20220830_210632.jpg

20220830_210628.jpg

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, EEXCALADE said:

Nici 2T-ul nu ajuta .

Imposibil sa-ti spun ce e de facut fara o constatare.

Motorina buna ajuta la evitarea spanului

Probabil ajuta si faptul ca multi mecanici nu amorseaza cu testerul. Am vazut ca unii doar umplu paharul cu motorina si porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesc la masinile pe benzina span in rezervor. Pompele din statiile peco, produc si ele pilitura. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat si in rezervor, nu de acolo provine, asta e o sa schimb si pompa de inalta, altceva nu mai stiu ce sa ii fac, totul pare ok, piston, rola, ax dar pe returul din pompa vine span

 

motorina doar Petrom standard din Cluj unde alimenteaza si Ambulanta Cluj

 

 

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Spanul poate veni si dupa axul pompei,sau din cuzinetii axului.Din pacate toti avem obiceiul sa schimbam doar piesa care este vizibil afectata,fara sa tinem cont si de restul pieselor componente.

Este adevarat ca cilindrul de presiune este cel care se duce primul,si se schimba cel mai des,dar daca a ajuns span si in alte zone ale pompei,trebuia sa se verifice si dupa caz sa se schimbe si restul.

Eu as pune un filtru de combustibil ca cele de benzina,pe furtun,inainte de pompa,si dupa pompa altul,ca sa pot observa de unde provine pilitura aia,si doar cu scop didactic,adica sa fie scoase dupa un numar de km parcursi.

Vedeti...daca spui unui neprofesionist,adica client,sa schimbe tot in pompa,i se pare ca vrei sa cistigi tu ca mecanic mai multi bani,si uneori este adevarat,dar realitatea este ca o treaba buna in astfel de cazuri este sa se verifice,si dupa caz sa se schimbe tot jocul,ax+cilindru+cuzineti daca are asa ceva.

Undeva pe ax,pompa mai are o piesa care se numeste pompa de transfer,este cea care trage motorina din filtru si o urca in corpul pompei,si fiind in miscare permanenta poate produce pilitura.

Anumite chestiuni nu pot fi rezolvate doar in urma analizei unor fotografii,trebuie vazuta pompa desmontata complet,si analizate toate piesele de cineva care este pregatit in asa ceva,care are experienta si care stie ce alte ,,mici secrete" pot influenta in buna functionare a unei pompe,etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! 

Am o problema cu un Passat, B6, 2010, 1.6tdi, cod motor cayc. Problema a început sa se manifeste după inlocuirea filtrului de motorina, mecanicul neavând diagnoza a  amorsat-o cu motorina în filtru și dând la automat, într-un final a pornit, dar a necesitat și aerisire la injectoare, după această mașina a mers perfect 80km (prin oraș ), iar după o oprire a repornit a mai mers 500m și a murit, pe tester eroare P00C600 - rail pressure regulation function pressure below limit - s a șters eroarea, am amorsat-o din tester și a pornit. Am schimbat filtru de motorina din nou.. De data acesta la alt mecanic, făcut totul ca la carte.. După cca 400km când am crezut ca am rezolvat problema... Surpriza a murit din nou, aceeași eroare.. Puțin amorsata din teste și a pornit sfert.. 

Masina după ce pornește, nu are fructuatii la relanti, nu întra în limp, dar când o apuca vrea atenție și amorsata. 

Va las o poza cu erorile! 

Știu ca sistemul de injecție este foarte complex, dar de unde sa încep? 🤭

Mulțumesc. Aștept sfaturi🤗

 

 

IMG-20220912-WA0001.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se manifesta ca si cind ia aer din cind in cind,sau ca si cind cantitatea de combustibil care trebuie sa ajunga in pompa,nu este suficienta,verifica daca ai pus totul bine,vreun furtun care sa crapat,vreo garnitura ceva.Daca aveai probleme cu pompa sau cu vreun injector,ori pornea si mergea rau,ori nu mai pornea deloc,dar tu zici ca atunci cind functioneaza,si nu se opreste,o face cum trebuie.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/12/2022 at 2:32 PM, vp44 said:

Spanul poate veni si dupa axul pompei,sau din cuzinetii axului.Din pacate toti avem obiceiul sa schimbam doar piesa care este vizibil afectata,fara sa tinem cont si de restul pieselor componente.

Este adevarat ca cilindrul de presiune este cel care se duce primul,si se schimba cel mai des,dar daca a ajuns span si in alte zone ale pompei,trebuia sa se verifice si dupa caz sa se schimbe si restul.

Eu as pune un filtru de combustibil ca cele de benzina,pe furtun,inainte de pompa,si dupa pompa altul,ca sa pot observa de unde provine pilitura aia,si doar cu scop didactic,adica sa fie scoase dupa un numar de km parcursi.

Vedeti...daca spui unui neprofesionist,adica client,sa schimbe tot in pompa,i se pare ca vrei sa cistigi tu ca mecanic mai multi bani,si uneori este adevarat,dar realitatea este ca o treaba buna in astfel de cazuri este sa se verifice,si dupa caz sa se schimbe tot jocul,ax+cilindru+cuzineti daca are asa ceva.

Undeva pe ax,pompa 6mai are o piesa care se numeste pompa de transfer,este cea care trage motorina din filtru si o urca in corpul pompei,si fiind in miscare permanenta poate produce pilitura.

Anumite chestiuni nu pot fi rezolvate doar in urma analizei unor fotografii,trebuie vazuta pompa desmontata complet,si analizate toate pi3esele de cineva care este pregatit in asa ceva,care are experienta si care stie ce alte ,,mici secrete" pot influenta in buna functionare a unei pompe,etc.

multumesc de info, dupa ce am investit circa 200euro  si nu am rezolvat nimic, am schimbat pompa cu una noua si gata, am facut 3500km de atunci, o sa va tin la curent dupa ce scot filtrele suplimentare montate de mine si schimb si filtru de motorina din nou, sper sa nu mai apara, pompa de medie si inalte sunt noi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, vp44 a scris:

Se manifesta ca si cind ia aer din cind in cind,sau ca si cind cantitatea de combustibil care trebuie sa ajunga in pompa,nu este suficienta,verifica daca ai pus totul bine,vreun furtun care sa crapat,vreo garnitura ceva.Daca aveai probleme cu pompa sau cu vreun injector,ori pornea si mergea rau,ori nu mai pornea deloc,dar tu zici ca atunci cind functioneaza,si nu se opreste,o face cum trebuie.

 

 

Astăzi a făcut iar!🤭, după cca 100km de când a murit ultima data... I am pus contactul de cca 10ori și a luat-o, merge impecabil. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai nevoie de o baba sa iti dea in carti,cineva ti-a facut farmece....gluma,gluma,fara suparare!Daca ai pompa electrica de combustibil in rezervor,incepe de acolo,e posibil ca aia sa fie pe duca,din cauza asta multi zic ca mecanicii nu stiu meserie,stiu doar sa schimbe piese,pai na,cum sa ghicim ce are o masina daca nu probam cu mai multe piese,pina dam cu problema.

Eu am impresia ca ti se intrerupe alimentarea cu motorina a pompei de injectie,dar pot gresi,sa vedem colegii de forum ce opinie au.

Sa vezi minune,peste trei zile isi da seama omul ca din greseala se lua contactul fara sa vrea, si masina se oprea dind eroare de presiune.Acuma nu glumesc,caz rar dar real,mie mi se lua contactul fara sa il ating,de la trepidatiile masinii,si imi dadea eroare de pompa de injectie.Masina cu surprize,inca o mai am,dar fara sa o misc de vreo 4 ani.

audi.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal am patit-o cu un passat acu cativa ani: cand apasam blana pedala dadea suturi. Am fost la 'n' omuleti pana am gasit buba: pompa de motorina din rezervor are o sita care era imbacsita. Banal. Curatat si dupa au disparut toate! Mi-a trebui mai mult de un an pana am dat de un meserias ambitios sa o rezolv!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

In cazul mentionat mai sus de @ss0ryn.....fiind o problema (inca nu stim asta) de alimentare din rezervor,singura forma este sa alimentam masina cu motorina dintr-un bidon separat,anulind pompa electrica,cu alte cuvinte,doua furtune pleaca din bidon,si intra in filtru de motorina,cele care vin din rezervor se anuleaza.

Trebuie tinut cont ca sint anumite masini,si pompe de injectie,care nu functioneaza daca la intrarea in pompa nu exista cel putin 2,5 bar de presiune,insa majoritatea functioneaza si fara acea presiune,trebuie incercat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 16.09.2022 at 16:46, albert a scris:

Personal am patit-o cu un passat acu cativa ani: cand apasam blana pedala dadea suturi. Am fost la 'n' omuleti pana am gasit buba: pompa de motorina din rezervor are o sita care era imbacsita. Banal. Curatat si dupa au disparut toate! Mi-a trebui mai mult de un an pana am dat de un meserias ambitios sa o rezolv!

Salutare! 

 

Am desfăcut ieri pompa  din rezervor cu gândul de a schimba "cartușul", dar am văzut ca sita în dreptul gurii pe unde  trăge motorina cartușul era foarte imbacsita, am curățat tot cu spray pentru frâne am montat inapoi și acum aștept rezultatul. 🤗

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu problema spanului la bosch cp4.1 de data asta masina in cauza un citroen 1.6 hdi care tot Bosch are, azi la revizie am gasit spanu in filtru de motorina, avand a 2 problema si la a 2a masina tind sa cred ca problema este motorina PETROM, de circa 37.000km exclusiv cu aceasta motorina a rulat

 

la aceasta din urma nu o sa mai schimb pompa, o sa bag MOL cu ulei 2t si o sa dau in ea cat merge

Modificat de Motor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e pompa cp4,posibil ca injectoarele sa fie piezoelectrice,scumpe,si de cele mai multe ori nereparabile,asa ca e mai bine sa repari pompa.Sau cauta sa schimbi rolele(rola) din cilindru de presiune,ori in caz ca nu este mincat rau,dat un lustru la perie,cu pasta de slefuit,ceva de genul.

Mai poti incerca si schimb cu alta pompa,cp3 sau ce se potriveste.

Cu o buna slefuire,sa ramina oglinda,si un schimb de motorina de calitate,poti sa-i mai lungesti viata.Este adevarat ca daca iei peste 0,060 din grosor,posibil sa ai probleme in sarcina mare,sau cilindru sa flencane in locasul lui peste jocul permis,dar niciodata nu se stie,la unii nu se observa.

Sper sa se poata aprecia in poze...unde este mai stralucitor este slefuit.

20220925_112102.jpg

20220925_112109.jpg

20220925_112139.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 6 2.0 tdi Cfhc 140 cp, vreau sa schimb pompa de inalte, merita sa fac conversia la cp3, ce presupune ? Una noua cp4 am vazut ca e 3000 ron pe putin pe bosch.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot schimba doar piesa aceea neagra din pompa ? Are un zornait in ea.

Screenshot_20220928-100341_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In piesa indicata nu are ce sa zornaie, iar daca ai zgomot de frecare acolo, este grav si trebuie sa inspectezi urgent. Piesa care face un tacanit si care este normal, este regulatorul de pe pompa, care are codul asta BOSCH 1 462 C00 987 si este singurul pe care il poti inlocui.  Piesele din inauntrul piesei indicate de tine sunt mai sensibile si nu se gasesc pe la noi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde la care piesa neagra faci referire,daca e cea cu cablu electric,nu poti face nimic.Daca e cea cu capac negru de plastic,poate zornai din cauza ca a facut joc mare intre cilindru si ax,sau poate sa rasucit cilindrul si calca pe verticala in loc de orizontala.Poate sa rupt arcul si mai pot fi si altele.Daca ai piese de schimb,in principiu poti schimba absolut orice in pompa.

tapa cr.jpg

Modificat de vp44
foto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai bine fac conversie la cp3, ce piese am nevoie ? 

 

Piese din imaginea dumneavoastra o am de rezerva, am dat 300 ron pe ea, dar celalate nu le am codul. 

Modificat de opleistul23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca este mai bine,dar nu pot sa opinez in legatura cu o astfel de operatie.Stiu ca exista aici pe forum discutii despre aceasta conversie,am studiat-o pentru Ford CMax,dar nu imi permit sa dau sfaturi in privinta asta.

Teoretic vorbind,orice pompa poate fi inlocuita cu alt model,adaptind sistemul de prindere pe motor,si modificind datele pentru electrovalva de debit (presiune) continute in calculatorul de bord.

Pompele common rail nu au un punct de montaj care sa corespunda cu cel al distributiei,doar in anumite cazuri,destul de putine,deci pot fi montate fara prea mari probleme din punctul asta de vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/13/2019 at 3:36 PM, gabi_74 said:

Scoate mufa de la senzorul de presiune din capul rampei si daca masina porneste si iti indică pe diagnoza o presiune de 300-350 bari,iar valoarea regulatorului undeva la 17-30%,se cere schimbat senzorul de presiune de pe rampa.

 

apropo de acest post....

 

am intrat si eu in clubul posesorilor cu eroarea P0087/000135 - Fuel Rail/System Pressure pe un 2.0 tdi CFFB 2012

in una din erori de exemplu, diferenta mare intre presiunea specificata (400) si cea actuala (60), DOAR LA CALD.
 

ideea este ca la mine porneste motorul, functioneaza 2-3 secunde, apoi se opreste...EXCLUSIV LA CALD, dupa un mers la drum lung...daca o parchez timp de 5-10-15 min face figura. Cand se raceste porneste normal, de tras trage, scoate ceva fum negru cand o calc puternic, insa am si stage 1 plus dpf si egr off. 

 

injectoarele le am schimbat cu unele reconditionate din Germania de pe ebay, ieri doar ce le am montat. Ale mele, trimise la verificat pe banc, cica aveau ceva probleme cu supapa de retur, si pe la 1400 bari nu prea mai tinea presiunea. Nu s a gasit kit de reparatie in RO si de aceea am cumparat altele reconditionate care presupun ca sunt fara probleme pe supapa de retur, sper s a nu am chiar asa mult ghinion sa fie si acestea cu probleme. Stiind asta am presupus ca injectoarele sunt de vina, se pare ca nu.

 

span nu exista deloc, verificat filtru, supapa metering, regulator rampa si senzor presiune rampa. fostul proprietar a zis ca a schimbat pompa de inalte in Belgia preventiv, asa si pare, pare noua. la fel, dupa data inscrisa (2021) este schimbat si senzor presiune rampa + regulator rampa. Insa citind multe pagini din acest topic ma astept sa faca figuri chiar daca au fost schimbati recent.

 

dupa cum am inceput postarea, am facut testul specificat in textul de la inceput...am atasat poze. o poza la relanti si una in turatii.

masina a pornit normal, atat ca s a aprins sarma plus eroare pe senzor presiune rampa, insa functiona perfect.

sa incep prin a schimba senzor presiune rampa? sau pur si simplu in caz de probleme cu acel senzor ECU are niste valori implicite si testul nu are relevanta?

ma gandesc ca e afectat senzor presiune rampa sau regulator presiune rampa deoarece acestea sunt cel mai aproape de motor si ar putea fi influentate de temperatura cel mai usor.

 

308592592_3448958485335041_8058029659422718717_n.jpg

308976123_5644967465554309_764674960854565255_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa gresesc,dar daca masina merge bine dupa cum spui,si totusi se aprinde becul de avarie,eu cred ca ai probleme in alta parte,nu in injectie.Vazind valoarea de 200000kPa la presiunea de combustibil,asta ar insemna 2000bar si deja este peste maxim.Injectoarele tale,in maxima,se probeaza de obicei la 1800 bar,ma refer la 3500....4000 rpm,dar pe poza ta se vede ca nu treci de 1500rpm.

Poate interpretez eu gresit datele din poze,adevarul este ca nu lucrez decit cu Autel,si aproape niciodata nu iau in seama astfel de chestii,prefer bancul de probe.

Fum negru,poate fi un exces de motorina,nearsa,dar poate fi si o combinatie de fap infundat sau admisie plina de te miri ce si amestecul nu este cel corect.

Nu ma lua mult in seama,e greu sa dai o solutie doar din ce se crede,sau din ce spune fiecare,iar diagnoza nu este sigura 100% niciodata.

Ca fapt divers,ce motorina ai in rezervor?De ce nu faci probe cu alt combustibil ,,bun" ca sa iti iesi din pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice parere este binevenita.

 

nu stiam ca trebuie sa fac la o anumita turatie testul, am zis doar sa fie alta turatie pentru diferentiere in afara de relanti...

dpf ul este off, nu are ce sa mai fie infundat, egr la fel. motorina standard numai din petrom\rompetrom alimentez, de multe ori se nimereste din acelasi loc. nu am avut probleme pe alte masini niciodata.

 

o sa incerc si cu motorina extra, si uite ca nici la admisie nu m am gandit deloc, in caz de depuneri...

 

dupa tot ce am citit pe aici...numai pe partea de injectie imi sta capul, insa sunt "open minded"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!